/spanien/barcelona/forum/3396.aspx/spanien/barcelona/forum/3396.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2015-01-13 22:54
Barcelona Neymar11
2015-01-13 22:54
Riktigt skönt klipp, underbart att se två så stora rivaler lägga undan fotbollen för stunden
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kufi
2015-01-13 22:50
Se länktipset, Ronaldo uppmanar sin son att skaka Messi's hand samtidigt som Ronaldo säger till Messi att hans son är ett stort fan av Messi och alltid tittar på videos med honom online. Men vad vet jag, Ronaldo är Satan och bara för att man håller på Barca så måste man hata honom, personligen vill jag inte vara en del av det får beteendet... Messi och Ronaldo är dom överlägset bästa spelarna någonsin, nu snackar jag inte om titlar utan deras överlägsenhet i jämförelse med alla andra. Tack för mig.
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-01-13 22:49
@100% AntiMadridista:

Länka
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-01-13 22:42
Har ni sett videon på Messi, Ronaldo och Ronaldos son? Ronaldos son går fram och hälsar på Messi och Ronaldo säger att hans son har sett videoklipp på internet och ställer frågor om honom (Messi).
Barcelona Junta Dimision
2015-01-13 22:37
Hade missat att Montoya förlängde, då jag trodde att han hade utgående kontrakt. Han är fortfarande i en konstig situation där han är semi-utfryst, så det skulle ändå inte förvåna mig om han lämnade för rea-pris i sommar om han pushar för en flytt, men det är ju ändå nyval i sommar, så det kan ju få honom att stanna kvar om det nu blir tränarbyte tillsammans med förhoppningsvis ett ledningsbyte.
Barcelona the cameroonians
2015-01-13 21:43
Montoya skrev på ett nytt kontrakt förra året (till 2018), så han går inte gratis - förutsatt att du nu inte var ironisk och syftar på hur Barcelona brukar ta betalt för spelare de inte behöver...

Det har varit väldigt tyst från Montoya efter att han deklarerade att han kommer lämna - och nu har ju Juventus precis förlängt med Lichtsteiner samtidigt som Inter (som var den hetaste kandidaten) valt att satsa på mer offensiva spelare.

Alves? Tja, kan han bibehålla den form han hade senast (även om han var långt ifrån klockren) så kan han få 1+1 år till. Bättre än ingenting - och bättre än Douglas alla dar i veckan.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-13 20:34
Är det någon som är öppen för att förnya med Dani Alves? Montoya kommer med störst sannolikhet lämna gratis i sommar och vi har ingen från B-laget som jag känner kan ta en startplats om både Alves och Montoya lämnar i sommar. Opitmalt hade det varit om Grimaldo var högerback, då skulle han kunna ta över och vi skulle haft en högerback i 10 år framåt. Jag personligen är inte öppen för idéen att spela Adama som högerback, då hans offensiva kvaliteer är såpass stora att det skulle vara ett slöseri av talang, då han har talangen att bli en helt otrolig anfallare/ytter. Så som det ser ut just nu tycker jag att vi ska förnya med Dani Alves med 1 år med option för ett år till och värva en riktig högerback efter transferförbudet, no offense Samba-Douglas.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-13 19:20
Jaaa!!! Fifa i ett nötskal.

Nästa gång folk röstar borde de spela in det på video, masskopiera den, lägga in kopiorna på olika bankfack och gärna gräva ner bevisen i olika skogar runt landet.

Jag vill gärna minnas att när de förlängde röstningen föra året och de släppte vilka som röstade var det rätt många tränare och spelare som sa samma sak som Arda Turan säger här.

Nej det här är ingen Messi vs Ronaldo diskussion.
Bara om FIFA. jag kan fortfarande inte släppa att vi inte kan värva till 2016.
Helt sjuuuuuuuukt att de kan vara såna hycklare. Finns det ingen organisation som bevakar deras skumma mutor och korruption och visar världen vilka deras rätta ansikte är..
2015-01-13 18:43
A good coach is everything! Om han fortsätter med sina galna startelvor får de säcka ner honom. Men om vi får se samma starka elva som i söndags mot bra lag eller när det behövs får han vara kvar. Det är som att han har haft en lång försäsong i säsongen. Han har spelat som alla är medvetna om 27 olika startelvor i 27 olika matcher. Om detta inte är någon ny rekord så har jag förlorat halva min lön. Efter vår match i söndags läste jag lite olika tidningar från England och Spanien och alla säger samma sak. Ha samma startelva som i söndags som utgångspunkt. Det får fan räcka nu........................ Spela ihop ett jävla lag Lucho och sluta underskatta dina motståndare, de har studerat FC Baracelona mellan 6 till 8 år.
Barcelona Nemesis 10
2015-01-13 18:34
Vi må inte ha dom bästa backarna men våran statistik på insläppta mål är väldigt bra. Bara Bayern som har bättre och dom har släppt in 4 mål på 17 matcher vilket ger ett snitt på 0,24 insläppta per match medans vi tillsammans med Juventus har släppt in 9 mål på 18 matcher vilket ger ett snitt på 0,50 insläppta per match. Jag sa det innan säsongen att allt handlar inte om att ha dom bästa backarna utan man måste få ihop det kollektiva försvarsspelet först av allt och där kan jag faktiskt berömma Lucho!
Barcelona A good coach is everything!
2015-01-13 18:29
Seriöst grabbar prata om något mer relevant som faktist är viktigt för klubben..
Något som är relevant i negativ bemärkelse är att LE ser ut att få vara kvar efter en bra match wow..

Vilken jävla skitledning inte nog med att Ronaldo vinner och skriker ut som en påsatt tonåring så har vi LE att dras med, damn vad året har starta bra..

Kul att se Halilovic på träningen !!
Barcelona kingrodrigues
2015-01-13 18:23
Jag fattar inte hur ni pallar föra Messi vs Ronaldo diskussionen dag ut och dag in.
2015-01-13 18:21
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Jag håller nog inte med om att han är världens mest kompletta målgörare.
Han hade bättre säsong än Messi. That's all. Är inte bitter att han fick den det här året.Men föra året är en annan historia.

Vi släpper den här diskussionen helt och hållet.
Enough said.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-01-13 18:13
Ronaldo är världens mest kompletta målgörare och Messi är mest kompletta spelaren. Enough said.
Barcelona BarcaLaliga
2015-01-13 18:11
Taktisk analys av matchen mot Atletico Madrid på svenska.
2015-01-13 17:51
Kul att se de här grabbarna träna med A-laget.

Det är Halilovic och Adama.
Jag vill jätte, jättegärna se speciellt Adama spela mer än 45 minuter.
Han förtjänar det.
Barcelona Tomater
2015-01-13 17:51
Seriöst, det är alldeles för mycket fokus på Ronaldo vs Messi. Som Barcafan oroar jag mig mer för klubbens situation med tränaren, pajasen till presidenten, sportchefen och nästa Champions league omgång. Det kändes som att Barca fick pressa ur allt man hade för att få till matchen mot Athleti. Detta var vardagsmat för några år sen men idag ligger lägsta nivån väldigt låg. Jag förväntar mig tyvärr inga titlar.
Barcelona Barca4life98
2015-01-13 17:49
Blir Halilovic uppflyttad till A-laget nästa säsong, är det redan klart? Hoppas att han och Adama verkligen får chansen nästa säsong
Barcelona Erik Satie
2015-01-13 17:34
The cameroonians

jag skulle gärna sett Halilovic istället för Sergi Roberto. Är truppen redan bekräftad?
2015-01-13 17:23
Andresito

Aha, på det viset! Tack för infon!
Barcelona Andresito
2015-01-13 17:21
the cameroonians

Det är 7 avbytare. Det beror på vilken division motståndarna är i. Mot Huesca var det 5 st, det är aldrig 4 ;)

Håller med dig om din elva annars!
2015-01-13 17:09
Neymar kom till träningen i flip-flops, han har ff ont efter den behandling som han fick av Atlético-spelarna i allmänhet (och Gimenéz i synnerhet).

Både brassen och Xavi tränade på egen hand och inte med resten av truppen.

5-0 att gå mot Elche på torsdag, bör bli en väldigt B-betonad startelva, och med tanke på att man bara får ha 4 avbytare i cupen så lär en del spelare inte behöva packa trunken över huvudtaget.

Min startelva;

Ter Stegen
Montoya, Bartra, Mathieu, Adriano
S. Roberto, Samper, Rafinha
Adama, Munir, Pedro

Bänk: Masip, Douglas, Rakitic och Suárez

Få se om Lucho tänker likadant. Det lär väl bli ny startelva för 28:e gången oavsett :P
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-13 16:34
Penaldo. Nu går vi vidare mot nya tider. Nya diskussioner. Glöm Penaldo.
Barcelona enkos
2015-01-13 16:27
Zlatan har röstat på Messi som nr. 1
Barcelona Barca Barca
2015-01-13 16:23
Vi har ingen sportchef, vi har även nyval till sommaren, Laporta kanske inte ställer upp, framtiden är oviss, Barca spelade kanske sin bästa match den här säsongen och möjligen även förra säsongen inräknad, vem är nästa sportchef ? Hur slutar valet ? Bartomeu inser att det inte finns en stark kandidat till honom och utlyser nyval redan till sommaren lite snabbt så att motstånds kandidater inte har en chans att pussla ihop ett starkt team som Laporta lyckades göra 2003. Vad är det man läser en dag som denna ? Ronaldos vara eller icke vara för balon deor eller va skitet heter och Messi förtjänade det istället. Så trött på det här snacket, alla vi visste att Ronaldo kommer vinna priset och ändå går ni in på puertan och läser vad dom skriver, tror ni på allvar att Madrid fans kommer sitta på forumet och tycka att det var orättvist att Ronaldo vann ? Kom igen, det finns intressantare ämnen än individuella priser. Skiter i om Messi får 10 guldbollar, så länge klubben inte vinner något kommer vi tappa i storhet vare sig messi har 25 guldbollar eller 0.

Vi är en klubb och inte en spelare.
Barcelona Liunil Masse
2015-01-13 16:21
Thierry Henry: “I would have given the Ballon d'Or to Messi. We're talking about who will win more Ballon d'Ors between Messi and Ronaldo.” Håller med. Får hoppas att det var sista gången Penaldo fick det där priset.
Barcelona Guardiola10
2015-01-13 16:15

Grabbar släpp de där med Ballon d'or, Som tur är behöver vi inte snacka och använda av oss propaganda för att försöka få folk o inse vem som är bäst i världen, i längden kommer, som de flesta enligt mig redan vet alla att se tillbaka på killen som är 87a, och redan har 4 guldbollar, tagit argentina till final i VM (kanske kommer vinna den med) flera CL titlar, och slagit alla rekord i stort sett som finns att inte bara kommas ihåg som bättre än Cristiano, utan den bäste som någonsin har spelat fotboll.
Oroa er inte.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-13 15:43
Komplett målskytt kontra komplett spelare. Det är som dag och natt. Bara ett forum som LaPuta som inte ser skillnaden.
Barcelona Neymar11
2015-01-13 15:26
Sen den här termen "världen mest kompletta spelare" har mer eller mindre uppkommit för att förringa Messis bedrifter och höja andra spelare (*host Ronaldo). För det är fan ett hån mot alla tidigare legender och börja snacka om världens mest kompletta spelare då det absolut inte är någon definition av hur bra en spelare är/har varit. Nu när jag ändå är igång så kan jag förlöjliga ytterligare en term som fotbolls fansen har tagit till sig som stör mig enormt Världens bäste spelare JUST NU- say what??? Sen när bedöms spelare av tid?! Det är väl också en term som har uppkommit när Messi har varit mållös någon match, då har belackare varit kvicka nog med att passa på att agera innan Messi har kommit igång igen! Flashbacks Robinho är bäst JUST NU Robben är bäst JUST NU Ronaldo är bäst JUST NU För inte fan gick det här löjliga snacket för 8 år sen Men det allra roligaste är att dessa termer har influerats från UFC/kampsports världen
Annons: