/spanien/barcelona/forum/3390.aspx/spanien/barcelona/forum/3390.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-01-15 17:52
Samper har tydligen haft feber i natt och är inte med i truppen.

Blir väl Gumbau, Diagné eller Rakitic som går in som pivote.
Barcelona Bentley King
2015-01-15 17:34
De som MÅSTE starta idag är Rafinha, Adama och Samper. Sen skiter jag i hur resten av elvan ser ut. Inget illa mot Munir men Sandro är så mycket bättre än honom och förtjänar mer speltid. Kom igen Lucho sluta vara so damn stubborn
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2015-01-15 17:26
Blir inte förvånad om Real får minst två straffar ikväll och röda kort för Atletico.
Barcelona A good coach is everything!
2015-01-15 17:16
Har sagt det förut men säger det igen Capello skulle vara en grym tränare för oss.Jag är väl den enda här inne som förespråkar Capello.. Tror verkligen Messi, skulle nå galna nivåer under Capelllo. Nu kan folk säga att Capello är en fotbolls mördare osv. Men va fan är det? Capello kan se till att dem bästa får spela, gammal som ung. Capello kan även se till att vissa spelare sköter sin uppgift. Exempelvis Alves att han spelar som högerback istället för att vara höger förward, mittfältare osv. Alves gör ingen nytta där uppe och ser till att de blir farligt bakåt. Inte nog med det så får kreativa spelare som Raktic göra för mycket defensivt arbete.. Vi är ett offensivt lag så med Capello i laget så lär vi inte bli defensiva utan mer stabila. Men nej vår skit ledningen ska förespråka offensiv,till vilket pris som helst. Det dom inte förstår är att med en dålig offensiv tränare så lär våra kreativa spelare bli defensiva.
Barcelona Andresito
2015-01-15 17:10
(Gick inte att citera) The Reporter "Halilovic har nummer 30 ikväll. Kommer ni ihåg vilken annan liten trollkarl som haft det numret? Ledtråd -- l_o_l" l_o_l -----Den var underbar! Tycker vi fyller forumet med sånna varje gång Messi gör mål :)
Barcelona Andresito
2015-01-15 17:07
Fel. Se ovan
Barcelona el Flaco
2015-01-15 16:24
the cameroonians/

Den här styrelsen har begått många konstiga beslut som jag inte har kunnat förstå mig på så att de skulle göra nåt sånt här mot Corbella skulle inte förvåna mig. De har satt ribban ganska lågt om man säger så.
2015-01-15 16:18
el Flaco

Kan vara så att jag blandat ihop namnen - men jag kan inte förstå varför en styrelse skulle vilja sparka en 62-åring - däremot kan jag förstå om en paranoid tränare vill göra det.
Barcelona el Flaco
2015-01-15 16:07
@the cameroonians:

Jag har läst att avskedandet av Corbella var ett beslut från styrelsen och att Luis Enrique ville göra sig av med Pepe Costa, som också arbetar nära spelarna. Det var tänkt att Costa också skulle försvinna, men när spelarna höjde sina röster, och framför allt Messi, valde han att backa ner och lät Pepe Costa fortsätta.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-15 16:06
Konstigt att Lucho ville ha bort Txema, då han själv kände honom under sin tid som spelare för klubben.
2015-01-15 16:00
@el Flaco:

Txema hade varit i klubben i över 30 år och ska man gå på rykten så var det Lucho som ville ha bort honom eftersom han misstänktes läcka information till pressen - något vår tränare verkar vara väldigt bekymrad över.

Det är väl därför han älskar att rotera, för att "överraska" motståndarna - något som uppenbarligen mest chockat de egna spelarna (el clásico) mer än någon annan...
Barcelona Liunil Masse
2015-01-15 15:59
@erMESSIdi: Messi made 12 successful dribbles vs Atletico Madrid, as much as Cristiano in his last 9 games vs Atletico Madrid: 0 5 1 0 0 2 1 2 1 Men vem bryr sig om vad du uträttar på planen, så länge du gör tap-ins och straffmål så är du "bäst i världen" because fuck logic. Tragiskt minst sagt.
2015-01-15 15:51
the Reporter Lionel Messi, aka la Pulga, aka världens bäste :-)
Barcelona Erik Satie
2015-01-15 15:45
@Mdawg:

Bry dig inte om sånt. Innerst inne vet de äckliga råttorna till madridistas vem som är bäst, och skriver det där för att övertyga sig själva. De lurar ingen.
Barcelona >The Reporter<
2015-01-15 15:41
Halilovic har nummer 30 ikväll. Kommer ni ihåg vilken annan liten trollkarl som haft det numret? Ledtråd --> l_o_l
Barcelona el Flaco
2015-01-15 15:41
Sport skriver att en annan anledning till att spelarna har varit missnöjda med ledning är införandet av Emili Sabadell som klubbens team director, en roll som han utnämndes till i juni. Hans roll var att hantera lagets administrativa ärenden utanför planen, men han hamnade snabbt osams med spelarna efter att han avskedade lagets materialförvaltare Txema Corbella, utan tvekan en av de mest älskade personerna inom omklädningsrummet.

Det är helt sjukt hur mycket ledningen har förstört inom klubben med avskedandet av lojala trotjänare och viktiga stöttepelare för spelarna. Allt bara för att presidenten vill ha in sitt folk och missbruka sin makt på bekostnad av lagets bästa. Längtar tills de försvinner.
Barcelona LeoMessi
2015-01-15 15:27
David Luiz är nog den mest jävla överskattade backen i historien! Jag vet inte hur han har lyckats få det ryktet att han tillhör den absoluta toppen. Så otroligt hjärndöd och vilsen. Ständigt ur position och sedan drar han på sig frisparkar ständigt eftersom han bryter för sent. Jag hade fan hellre spelat mascherano som mittback, han har till och med bättre egenskaper som mittback än sideshow Bob. Enda luiz är bättre på är fasta situationer! Sen är han fan sämre på allt annat.
Barcelona LeoMessi
2015-01-15 15:20
Bästelona Ramos har aldrig varit i närheten av att vara världens bästa högerback. Som mittback är han väldigt bra men i mitt tycke en aning överskattat. Han delar ut en massa efterslängar eftersom han väldigt ofta är sent inne i situationerna eller för att han har blivit bortgjord. Om han är så bra som folk säger så ska han definitivt inte stå för så otroligt många hjärnsläpp som han gör! Att han är så otroligt bra på fasta situationer räddar hans rykte en hel del. I mitt tycke så är Pepe bättre, även om han är en vidrig spelare så tycker jag att han har bättre positionsspel än ramos.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-01-15 15:00
Namn: Raúlista Sänt: 2015-01-15 12:18 Vattenpipita skrev följande: Var inte Ramos typ världens bästa högerback år 2010? 2008. Men det berodde mer på hans defensiva kvalitéer än offensiva. Idag spelar vi en annan sorts fotboll. Att han spelade högerback i landslaget 2010 var delvis pga att de knappt hade en duglig högerback, och dels på att han är bättre än Puyol och Piqué på den positionen. Hahahaha förlåt mig snälla, förlåt. Men var tvungen. Men att Ramos spelade högerback berodde snarare på att Puyol och Pique var bättre mittbackar än Ramos. Dessutom hade Puyol spelat som högerback före Ramos om man hade vart tvungen att välja en utav de två.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-01-15 14:46
@Oscardelli:

Matcher brukar ju oftast flyttas i samband med CL-drabbningar, och ett eventuellt second leg i kvartsfinalen står skriven endast 3 dagar efter Valencia-matchen. Men då den första kvarten är den 15:e (4 dagar innan mötet med Valencia) så lär matchen inte flyttas trots allt.

Angående platser så är jag lite delad. Har suttit både på långsidan (högt upp) och kortsidan (långt ner) och det är två helt olika upplevelser. Högt upp på långsidan får man en fantastisk överblick och sikten på halvlek 1 och 2 är densamma. Långt ner på kortsidan får man sitta väldigt nära händelserna, men tyvärr blir sikten lite sämre när Barça spelar på det andra målet. Jag tycker dock att båda är värda att testa!
Barcelona Gabriel
2015-01-15 14:44
Jag kanske inte direkt är den bäst lämpade fågeln till att sjunga ut denna vers då jag själv brukar hoppa på hat-tåget gällande Messi VS Ronaldo rivaliteten, men kan vi inte lägga rivaliteten och allt vad som sägs på Puertan bakom oss en stund. Balon D'Or är slut, Ronaldo vann, så är det med den saken. De flesta i världen vet ändå att Messi är världens bästa fotbollsspelare, så kan vi inte släppa det nu och blicka framåt istället? Tror forumet skulle må mycket bättre utav det.
Barcelona Gio Style
2015-01-15 14:24
Ja vissa svordomar är betydligt vanligare på spanskan än på svenskan.
Din mammas f*tta, h*runge, din mamma är en h*ra slängs ganska ofta.

Gimenez la dock en stämpling samtidigt som han knuffade och det var det som fick Suarez att bli extra irriterad.
Hur som, jag älskar sånt tjafs på plan ändå :P
Barcelona Barcelonistas
2015-01-15 14:18
Till la puta och övriga forum i svenskafans. Att förneka Messis storhet är som att förneka förintelsen. Tänk till innan ni skriver.
Barcelona Oscardelli
2015-01-15 14:00
Hej!

Ny på forumet. Ska förmodligen på vår hemmamatch mot Valencia en söndag i April. Någon vänlig själ med erfarenhet som vet, hur vanligt är det att matchen flyttas? Kommer vara där hela veckan men det är ju bra att veta innan jag bokar flyg etc.

När det gäller platser på Camp Nou, ska sitta på långsidan, men vilken plats tycker NI är bäst för att se så bra som möjligt? Graderia 1,2,3?
Barcelona Liunil Masse
2015-01-15 13:46
@Mdawg:

Avundsjuka gör att man försöker nedvärdera historiens bästa spelare. Bara roligt att läsa sånt skit :)
Barcelona J.Gamper
2015-01-15 13:34
Mdawg

Bry dig inte om sådant. Idioter finns överallt. De skämmer ut sig själva.

Ok om det var sant liksom :'D Bara ett sätt för vissa med mindervärdeskomplex o trycka ned andra I guess.
Barcelona Mdawg
2015-01-15 12:38
Sånt här irriterar mig oerhört..

Silly Season Sverige (facebook):
"Förtjänade Cristiano Ronaldo att vinna Ballon d'Or 2014?"

Toppkommentar:
"Mer klar vinnare än messis senaste 3"

Detta är så oerhört fånigt tycker jag, okej att hylla och tycka det är rätt. Men behovet av att måsta trycka ned Messis prestationer som varit helt otroliga, så blir man så irriterad och tappar hoppet för "fotbollsmänskligheten", eller vad man bör kalla det.
Barcelona IlTriplete
2015-01-15 12:32
ter Stegen Montoya - Bartra - Mathieu - Adriano Rakitic - Samper - Rafinha Adama - Munir - Pedro Maisip & Ter Stegen

Montoya, Douglas, Píqué, Mathieu, Bartra, Adriano, DIAGNE & iÉ

Rafinha, S. Roberto, Rakitic, GUMBAU, SAMPER, HALILOVIC

Pedro, Munir, ADAMA
Barcelona R85
2015-01-15 11:51
Yees hoppas man får se adama spela !! Och att han visar att han är större talan en munir som får chansen för ofta
2015-01-15 11:42
Truppen till kvällens match; Masip & ter Stegen Montoya, Douglas, Píqué, Mathieu, Bartra, Adriano, DIAGNE & iÉ Rafinha, S. Roberto, Rakitic, GUMBAU & HALILOVIC Pedro, Munir, ADAMA Xavi är fortsatt skadad. Övriga vilas. EDIT: Samper är inte med i truppen.
Annons: