/spanien/barcelona/forum/3385.aspx/spanien/barcelona/forum/3385.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Amo.38
2015-01-15 21:01
Haha helt sjukt vad händer!!!
Barcelona NeymarForPresident
TORRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRES
Barcelona Erik Satie
TOOOOOOOOORRRREEEEEESSSSSS
Barcelona Neymar11
2015-01-15 21:00
Toooooooorrrrreeeeesssssss
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar N11
2015-01-15 20:58
Herregud va vissa har blivit beroende av madrid. Klart man blir glad när dom förlora men Komigen vi är barca fans visa lite klass
Barcelona Amo.38
2015-01-15 20:58
Som Mourinho själv sa så fint, Barcelona visste inte hur man skulle använda Cesc.
Barcelona Andresito
2015-01-15 20:57
Kroos är bra, men jag tror inte att han hade varit Xavis arvtagare.

Jämfört med Rakitic så är det ju tillslagen som är till Kroos fördel. Annars så är Rakitic bättre på i princip allt t.ex. närkamper, huvudspel, löpvilja, styrka.

Både Kroos och Rakitic har kanonbössor, tyskens är lite bättre samtidigt som han även kan skjuta lika bra med vänstern. Passningarna skiljer mest, där Kroos behärskar både korta/långa passningar bättre, men är det något man utvecklar när man kommer till Barca så är det ju passningarna.

Ivan är inte heller någon arvtagare till Xavi, men han tillför en annorlunda spelstil och styrkor som skiljer sig från resten av mittfält och anfall. Det är bättre nu när Neymar och Messi spelar där fram, innan hade man ju Pedro, Alexis och Villa som alla var flitiga i hemjobbet.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Shiiiit alltså, vad har hänt med Torres bollkontroll???????
Han träffade fel när han gjorde målet också :-)..

Torres blir manglad av Ramos och Pepe varje duell. De får göra vad de vill med honom. Torres står och tittar långt efter domaren/domarna eftersom han anser att han ska få frispark. Han har varit borta för länge från den Spanska ligan. Har han glömt att han möter R.Madrid på deras mark och att det är de som har makten över domarna i den Spanska ligan.

Stackars Griezmann, han får inte tillbaka enda pass av Torres.
Gillar inte heller hur Atletico bara ställer sig framför mig och nickar bort bollarna. Var är Gabi och Arda???

Måste ge kredit till Real Madrid som bara kör,kör och kör på.
Nu går jag och lägger mig. Hoppas på att båda lagen är slitna inför kommande ligamatcherna. När jag menar slitna, då menar jag riktig riktig slitna så att de känner av det fortfarande nästa helg också

Go natt.

Barcelona Neymar11
En 50 årig Xavi med dålig höft > cesc
Barcelona Maestro Xavi
@Neymar11:

Jag är också otroligt nöjd med Rakitic. Ett ytterligera problem med cesc (och jag personligen gillar honom) var att han var en bollkladdare i ett lag med endast bollkladdare, nu har vi rakitic som snabbt spelar bollen vidare och tar kirgsanvaret i mittfältet. Den attityden gillar jag stort.
Barcelona Júnior.
2015-01-15 20:56
Barca XI: Masip - Douglas Diagne Ie Adriano - Gumbau Sergi Roberto Halilovic - Adama Munir Pedro
Barcelona Amo.38
2015-01-15 20:55
@Maestro Xavi:

Jag håller med dig till viss del, fördelen med Thiago/Cesc är att deras spel är betydligt mycket rakare än ex Xavis. Vi sitter och klagar på att det är för mycket sidledsrullande.. Om man inte hela tiden hade varit så jävla på Cesc om att han ska axla Xavis roll hade han kunnat lyckats bättre i våra färger.
Barcelona Neymar11
2015-01-15 20:54
Andersito Att cesc skulle visa sig vara sämre än en åldrande Xavi hade ingen räknat inom klubben Sen angående Thiago så borde han lärt sig av just Iniesta, hur man kyligt väntar på sin tid och lära sig utav dom bästa under tiden. Hade han stannat kvar när Tata kom hade han nog fan haft en startplats Iniesta var väl inte egentligen helt ordinarie förrän 08/09 ----------- Jag själv är riktigt nöjd med Rakitic och hans uppoffrande spelstil, som gynnar oss mer än vad man tror. Han gör det otacksamma jobbet både offensivt och defensivt, kan han börja skjuta lite oftare så är det en klockren värvning. Trött på spelare på mitten som spelar fint hela tiden, vill ha en som köttar där. Ungefär som han gjorde mot atletico senast
Barcelona SUPERBUSQUETS
2015-01-15 20:53
Älskade Gudin, vilken mittback man blir bara mer och mer imponerad! Börjar hålla honom högre än Thiago Silvia,
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-15 20:52
@Smogen:

Jag kan inte vara den enda som skulle gärna ta den chansen på honom. Alla sade det samma om Xavi...
#InLaMasiaWeTrust
Barcelona Tchakap NJ11
2015-01-15 20:51
Skulle vilja ha GODIN! Vilket djur han är där bak! Han vinner allt i luften
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-15 20:50
@Amo.38:

Thiago och cesc kunde skapa chanser lätt, men att ta kontroll på matchen och vara motorn var något dom inte kunde. Mot presslag som athleti krossar dessa spelare. Därför tycker jag om rakitic som inte är lika glamorös, men han låter sig inte bli mobbade av sådana motstånd, samtidigt som har är riktigt bra på att pressa själv.
I sevilla så blev vi och real förstörda av just honom.
Barcelona Acrobat
2015-01-15 20:49
Det tog alltså 15 dagar av det nya året innan Real förlorade sin första titel. Gott är det!
Barcelona Smogen
2015-01-15 20:48
@Maestro Xavi:

Det är ju alltid mycket roligare med egna produkter, men Kroos är ju ett otroligt mycket säkrare kort. Är ju väldigt osäkert om Samper kommer utvecklas till att bli en sådan kvalitetsspelare. Visst, han har en mycket lovande ungdom, men klivet till den nivån som spelare Kroos är på är ganska stort. Många som misslyckats före honom.
Barcelona papillon
2015-01-15 20:48
Är det så här real madrid alltid spelar, chansinlägg efter chansinlägg tills någon petar in den med tån?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Andresito
2015-01-15 20:47
@Smogen:

Xavi - Cesc
Iniesta - Thiago

Så var väl tanken från början, att Xavi och Iniesta skulle ersättas med Cesc och Thiago?
Lyckat, säger jag :)
Barcelona Amo.38
2015-01-15 20:46
Thiago , Cesc , Kroos , Isco alla dom hade vi chansen att bygga något kring... Men man valde att behålla Xavi och Iniesta suck det säger sig själv hur ute vi är och cyklar.
Barcelona Smogen
2015-01-15 20:45
Fan, till och med jag tycker det är rätt coolt att Torres är tillbaka i Atletico.
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-15 20:44
Vi borde låta Ter Stegen lånas ut till Atletico som Chelsea gjorde med Courtois. haha. Han hade utvecklats som fan.
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-15 20:42
Atletico måste kontra. Vilka ytor Madrid bjuder på.
Barcelona Neymar11
2015-01-15 20:41
Kroos i Barcelona? Och bli ännu mer stillastående och statiska? Nej tack, vi blickar framåt istället för att stå still på samma plats
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-15 20:40
@Smogen:

Kross är väldigt bra, men hellre skulle jag vilja se samper ta den rollen i framtiden.
Barcelona Smogen
2015-01-15 20:39
Är det någon som kan ge mig en vettig anledning till att vi aldrig gick efter Isco? Vi hade just tappat Thiago och Isco är exakt den spelaren som hade kunnat ersätta. Dessutom för samma pengar som vi tappat Thiago för.

Alternativt att vi aldrig gick efter Kroos som är den perfekta ersättaren till Xavi?

Enda anledningen jag kan se med Isco är för att Barcelona tänkte att vi inte vill sänka våra egna ungdomar genom att värva ungt utifrån.

Anledningen till att vi inte gick efter Kroos kan jag bara se att det är Luchos och Zubis inkompetens.

Någon som har en bättre idé på varför vi aldrig gick efter dessa?
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-15 20:38
Ena laget vill inte ha boll, och det andra avlutar sina chanser som Torres endast borde kunna.
Barcelona Neymar11
2015-01-15 20:37
Så ja acne sätt press på domaren
Annons: