/spanien/barcelona/forum/3380.aspx/spanien/barcelona/forum/3380.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2015-02-12 19:11
Halilovic la upp en bild på instagram där han skrev att han blivit skadad igår och kommer vara borta några veckor. Tråkigt när Eusebio precis blivit sparkad!
Barcelona Lion24
2015-02-12 19:00
100% AntiMadridista

Jag är en av dom som du menar ''klagar på Mathieu'', dvs dom som inte är nöjda med Mathieu. Du skriver att dom som klagar på Mathieu är dom som vill slänga 500M för David Luiz. Jag klagar på Mathieu och jag skulle inte slänga 500M för David Luiz. Inte ens 100M. Aldrig. Mathieu köptes för 20M och Benatia kostade 27. Alltså var Benatia värd hälften av Luiz och kostade ''endast'' 7M mer. Där har du en spelare som höjer ett försvarsspel. Finns andra alternativ som Hummels eller Subotic som skulle kosta lite mer det vi betalade Mathieu.

Hade vi haft en backlinje som Madrid och köpt Mathieu som 4:e val (bakom Pepe, Ramos & Varane, alltså riktigt duktiga mittbackar) så hade jag personligen åkt ner till Barcelona och välkomnat honom om du vill. Men problemet är att vi har inte samma mittbackar som Madrid och vi har fått lita på Mascherano som mittback i flera år. Det krävdes förändring, en enorm förändring. Vi köpte t.o.m Song som skulle vikariera som mittback och inför den här säsongen så trodde man att man skulle lära sig läxan och köpa en högklassig mittback som lyfter backlinjen. Piqué hade inte presterat på flera år och Bartra är fortfarande färsk trots alla dessa år i A-laget.

Det här är FC Barcelona. Inte Celta Vigo eller Elche, med all respekt till dom. Barcelona ska kunna köpa 90% av alla försvarare på den här planeten. De resterande 10% hör till City, Chelsea, PSG, Madrid och kanske United men dom har inga duktiga mittbackar. Man ska kunna locka hit en bättre mittback än Mathieu som börjar bli till åldern. Om inte Mathieu så åtminstone Vermaelen. Det här är inte dagis eller division 25. Det här är en av världens största klubbar, på plan och utanför.
Barcelona enkos
2015-02-12 18:32
Får höra då och då folk som hävdar att Ronaldo hade slagit alla rekord i La ligan om han spelat där lika långt som Messi, och sanningen är följande, sedan R kom till La ligan har :
Messi gjort 304 mål, bla 212 i ligan
Ronaldo 288 , bla 205 i ligan

Och vi ska inte snacka om vem som skött många fler straffar samt vem som har flest assist och ligger bakom ytterligare mål...
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-02-12 18:14
Maestro Xavi

Mascherano är ett djur. Helvete va bra han är när han får spela på sin naturliga position som defensiv mittfältare. Jag håller honom på gränsen till före Sergio, som kanske är tryggare med boll men Mascherano fyller en helt annan funktion defensivt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-02-12 18:00
Rakitic so far. Kolla vilka bra bollar Rakitic smeker fram. En dimension som saknas är att han vågar ta mer skott när motståndarna parkerar bussen. Minns i helgen bössan han lossade mot Villareal. Killen har har jävla krut i skotten. Man får hoppas att hans skott börjar ramla in nu och framåt. Om Suarez börjar hitta självförtroendet och Rakitic börjar skjuta oftare blir vi att räkna med. En annan sak jag vill gå in på är vår kära Mathiue. Jag missade första halvlkeken mot Villareal igår. Det jag kan säga under andra halvleken är att han var strålande. Vi får vara glada att han steppade upp i andra halvleken och det var till det bättre. Ja, han har spelat i La Liga i många år och ska ha rutinen på sin sida. Det vi bortser omedvetet eller medvetet är att han behöver bli mer samspelt med de andra mittbackarna. Vi får hålla tummarna att hans kurva fram med och nu bara börjar peka uppåt. Sen ville jag gå in på Ter Stegen's två tabbar. Den ena när han släppte in målet och den andra var när lilla Giovani Santos vann luftduellen mot honom. Jag anser att det är bättre att såna tabbar händer nu så han får lära sig. Si så där lagom till City matchen med.
Barcelona Barca4life98
2015-02-12 17:53
Baha Satt faktiskt och tänkte på det igår hela dagen innan matchen igår. Man längtar verkligen till nästa match!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4life98
2015-02-12 17:53
Baha Satt faktiskt och tänkte på det igår hela dagen innan matchen igår. Man längtar verkligen till nästa match!
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-02-12 17:52
Katalano Håller med dig. De som klagar på Mathieu är de som ville att vi skulle betala 500 mil för spelare som David Luiz.
Barcelona Krabban94
2015-02-12 17:52
@Barcelonistas:

Spelar ingen roll för mig fast Messi gjort 100poäng mer än Real denna säsong, det viktigaste är att vara högst uppe på tabellen och det är vi tyvärr inte än...
Barcelona Tiki-Taka
2015-02-12 17:37
Baha - tres amigos Så du menar att ter stegen, bravo, mathieu och Rafinha var floppvärvningar!? Flopp köpen var dem två sista som Barca gjorde på marknaden, nämligen Douglas och vermaelen. Vermaelen är i grunden en oerhört bra mittback, men för skadedrabbad. Douglas.......ingen kommentar!
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-12 17:01
Precis som under Pep börjar man bli optimistisk lite grann och man börjar längta efter varje match Barca spelar. Längtar redan till helgen! Må Tito vila i fred men hans säsong va inte bra trots ligaguld och Tatas säsong var som att torteras av waterboarding. Mina nerver hade inte klarar av ännu en total fiasko säsong efter Lord Tata.
Barcelona Rambla~
2015-02-12 16:31
Jaha, så nu vill Madrid ha Danilo de också. Tänk om den där Flo Perez någon gång kunde gå efter spelare som inte Barca har på sin radar. Allt för och jävlas och förstöra. Sedan Neymar gick till Barca vill han bara förstöra och föra krig mot Barca. Den småsinta jäveln. :P
Barcelona zick9
2015-02-12 16:22
Det skulle vara kul om redaktörerna satte betyg på spelarna i varje matchrapport. Gilla om ni håller med! :)
Barcelona CuleAK
2015-02-12 15:49
Hahaha Barcelonistas åsikter skiftar oftare än vädret i Sverige.
Barcelona Cule4life
2015-02-12 15:32
@Barcelonistas:

Jag instämmer till fullo, jag börjar faktiskt digga honom, vinster mot Real,Bayern,Chelsea och han blir odödlig, En liga vinst krävs dock.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-12 15:06
22 raka vinster mot några blåbärslag imponerar inte på mig i varje fall. Sen deras vinst mot oss säger mig inget. Vi hade ett helt nytt lag med en ny tränare med nya idéer. Jag skulle vilja se Barcelona mot Real Madrid i detta nu hade nog slutat med en fullständig kross. MSN 2015 = 20 mål Real Madrid 2015 = 17 mål. Bara Messi själv har gjort mer poäng än hela Real Madrid 2015. Optimisten aka El Pasillo har varit borta ett tag efter 4-0 krossen. Var har han varit undrar ni säkert? Han har varit och gråtit floder på sin årliga tradition. Att Real Madrid blir förnedrade är numera en stor tradition. Barcelona 5-0 Real Madrid Real Madrid 2-6 Barcelona Liverpool 4-0 Real Madrid Alcorcon 4-0 Real Madrid Zaragoza 6-1 Real Madrid Atletico 4-0 Real Madrid Dortmund 4-1 Real Madrid Real Madrid 0-3 Barcelona Inget lag har under 2000 talet blivit så förnedrade som Real Madrid.
Barcelona Neymessi
2015-02-12 14:54
Lite stelt att byta nick direkt efter en förnedring samtidigt som Barca går som tåget. Måste ha varit ett hårt slag. Tur för El Pasillo att han är en optimist och inte en realists då sanningen är smärtsam för maränger.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-12 14:50
Optimisten menar att Barca har en lång väg att gå för att bli förnedrade med 4-0. Man blev precis massakrerade av Atletico på ett sätt som saknar motstycke i dagens fotboll. Det är ingen hemlighet längre, detta Real Madrid är värdelösa. Man är inte ens topp 3 i världen just nu. Barca,Atletico,Bayern,Chelsea är alls bättre. Vill även påminna alla här inne att Optimisten är El Pasillo.
Barcelona Maestro Xavi
2015-02-12 14:49
Här har ni ett riktigt proffs!
Barcelona dinho the artist
2015-02-12 14:47
Optimisten är väl El Pasillo, Inte miljonkronorsfrågan direkt, om vi säger så.
Barcelona Erik Satie
2015-02-12 14:47
MUNIR-ADAMA

"Optimisten" är förmodligen El Pasillo i ny skepnad.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-02-12 14:41
optimisten eller vad han heter, skriver i puertan att barca har långt väg att vandra för att ens komma nära real madrid den har säsongen haaha vad fan menar han med "nära"
Barcelona Bentley King
2015-02-12 14:34
Efter en övning som fokuserade på bollkontroll imponerade Ter Stegen på alla och en lagkamrat sa till Messi: "Han är bättre än dig."
Argentinaren höll dock inte med utan svarade: "Han är inte bättre....Han är mycket bättre!" (Marca)
Barcelona Kröjf
2015-02-12 14:29
L.A.M Nr 10

Touche!!!!!!!
Barcelona Funeral Canticle
2015-02-12 14:16
Maskens perfekta tackling igår var ren och skär orgasm!
Fan vad han bossade mittfältet, känns underbart att ha 2 bra defensiva mittfältare som inte är alltför lika varandra i sin approach.
Barcelona Neymar11
2015-02-12 14:15
L.a.m Sen får man inte ta ifrån honom att han har gett talangerna chansen, visst dom tog inte chanserna samt kanske fel talanger att satsa på. Men han har visat förtroende för la Masia på riktigt
Barcelona Katalano
2015-02-12 14:04
Jag tycker många här inne är för hårda mot Mathieu. Jag tycker att han har varit helt OK. Det är trots allt hans första säsong i Barcelona och det är helt annat försvarspel än vad som liras i andra lag.. Det tar tid att vänja sig.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-12 14:01
Jag tror vårt underprestarande under hösten berodde på två saker.

1. Enligt rapporter ska försäsongen ha varit den tuffaste Barcelona gått igenom på mycket länge. Kommer ihåg att man läste citat från bland annat Pedro där han bekräftade hur de kördes med fysiskt. Vi har tidigare säsonger klagat på spelarnas fysiska status och Tata verkade ta det alltför lugnt med spelarna. Vi ville ha förändring. Lucho gav oss förändring. Den hårda träningen har gett spelarna en betydligt bättre grundfysik som vi nu ser resultatet av. Alla som håller på med någon form av träning vet att man aldrig är som bäst precis efter hård träning utan efter att man vilat. Friidrottare tränar stenhårt för att sedan köra mycket lugnare veckor innan stora tävlingar. Fotbollslag tränar inte dubbelpass dagen innan en CL-final. Nu pratar vi dock om en längre period men jag tror det är samma femma här. Spelarna var nedtränade i början av säsongen och hann aldrig upp i toppform. Men efter att ha tränat lugnare under hösten och vilat några veckor under vintern har i stort sett samtliga spelare hittat formen. Vi har idag ett lag med fantastisk löpkapacitet, styrka i närkamper och spelare som kan lägga i en högre växel när det behövs.

2. Det som många varit inne på under en lång tid. Roterandet. Jag trodde länge att Lucho inte hade någon som helst kntroll utan enbart roterade för sakens skull. Det fanns inte alls något tydligt mönster what so ever. Nu är däremot spelarna inte bara tränade för att hålla en hel säsong tack vare försäsongen utan många har dessutom vilat tillräckligt och inte ofta spelat två matcher i veckan, vilket exempelvis majoriteten av Reals startelva gjort hela hösten. Nu när alla är utvilade och hungriga så är det perfekt läge att spela in startelvan, vilket Lucho sakta men säkert börjat göra. Numera roterar han rätt, mittfältarna som får springa så oerhört mycket varje match får sällan spela två matcher i rad. Trots det har alla ett bra samarbete. Busquets, Xavi och Iniesta känner varandra hur bra som helst, Mascherano synkar bra med övriga mittfältare och Rakitic har kommit in bra i laget och äntligen hittat rin roll. Rafinha har presterat fin fotboll och får den hjälp han behöver från sina mer rutinerade kollegor.

Nu kan det ju vara så att Lucho kände pressen från fansen och då började ändra om saker men jag vill faktiskt så gärna tro att han hade en plan för allting sen tidig säsongsstart. För tillfället går allting på räls, vi har inte hamnat allt för långt efter i ligan vilket ger oss en bra chans på titeln, cupen är vi nästan i final i och jag ser oss faktiskt som en av de stora favoriterna till CL. Tar vi två titlar alternativt en av de stora i vår så kommer jag ge Lucho hur mycket cred som helst och samtidigt ta tillbaka all den kritik jag gav honom under den tuffa perioden.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-12 14:00
Gabriel - så sant så. Jag tycker inte den här upplagan av Madrid under Carlo är något monster lag. Jag sticker nog ut hackan och säger att dom var bättre under Mou. Med undantag av Carlo och Madrids höst där dom vann 22 raka så har dom inte varit speciellt bra. Dom borde åkt ut mot Dortmund...Tyvärr så räcker det att ha tur i Cl för att vinna den turneringen. Chelsea 2012 är la det bästa exemplet hur ett dåligt lag lyckas vinna hela turneringen. Den semifinalen mot oss 2012 var ren parodi. Vad som sen är otroligt komiskt är ju hur folk inne La Puta jämför Caröos Real med Peps Barca haha... Only in La Puta My friend!
Barcelona enkos
2015-02-12 13:59
Pique har redan gjort 5 mål under säsongen, det har han aldrig lyckats tidigare!
Annons: