/spanien/barcelona/forum/3375.aspx/spanien/barcelona/forum/3375.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-17 16:28
Jag ville ha hazard redan när cesc såldes.
Barcelona Barca4life98
2015-01-17 16:27
Maestro Xavi Sant, ja han är lite lik Iniesta faktiskt. Lite snabbare kanske
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-17 15:52
@Barca4life98:

HEHE han är absolut bra, vill ha honom kanske 2016 för att ersätta iniesta, men han har inte visat samma kyla som sanchez som är ny i PL. =)
Barcelona Barca4life98
2015-01-17 15:48
Maestro Xavi Haha erkänn att Hazard har varit bra åtminstone haha? Sanchez kanske har varit bättre, men inte mycket bättre som jag skrev.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-17 15:42
Luis Enrique: "Munir? He returned to the B-team because, although he'd deserve it, I can't give him same game time as at start of season."

Skönt att Munir återvänder till B-laget, han behöver mer kontinuerlig speltid för att kunna utvecklas för potentialen har han definitivt.
Barcelona Erik Satie
2015-01-17 15:40
patrik sjögren. Ronaldo är ledig! :)
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-17 15:39
@Gabriel:

Det är förmodligen perez favoriter i marca och AS som kom på denna summa.
Barcelona Gabriel
2015-01-17 15:35
SupremeMan

Det är det man måste tänka på när man köper unga spelare, man måste ge dem tid, jag sa det flera gånger förra säsongen. Man köper inte Neymar som en färdig produkt när man tar honom till Barcelona från Brasilien - oavsett hur mycket man betalade för honom. Sen, vart har du hört att han kostade 107m€ totalt? Det har jag missat helt isånnafall, även om den slutgiltiga summan spekulerats en hel del. Neymar var världens största talang när man köpte honom, och man kunde dessutom se att han var mer än bara en "showman" med talang om man hade följt honom innan han kom till Barça. Hans facit i landslaget är helt enastående.

Han kommer bara att bli bättre och bättre. Denna säsongen i Barça tycker jag han har tagit ett stort steg mot att bli bland de bästa i världen. Topp 10-listan bäst i världen spelare utan tvekan enligt mig, kanske bättre än så tom.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-17 15:35
Tycker Hazard har varit bland de bästa i PL i år, vilket han har visat med sina 8 mål hittills och samtliga har haft med honom i säsongens elva hittills. Att säga att Alexis har varit bättre är inget fel, men Alexis spelar i ett lag som har haft problem med alla lagdelar, där den enda lagdelen som fungerar heter Alexis Sanchez. Jämför detta med Hazard som spelar i ett lag som har ett väldigt starkt kollektiv, vilket gör att Alexis sticker ut mer, dock har Hazard en mycket högre lägstanivå än Alexis.
Barcelona enkos
2015-01-17 15:31
Nu kan Patrik gifta sig med penaldo då Irena lämnade honom.. Patrik alltså som är galen i christina och smälter varje gång han nämner hans "makalösa" utan att han vågar inte nämna en enda gång alla hans antal makalösa straffar
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-17 15:28
@Barca4life98:

Det är klart att man kan säga att Alexis har varit bättre, han har gjort mål mot Man City medans hazard gör mål och assist mot bottenlag
Barcelona SupremeMan
2015-01-17 15:27
om jag ska vara ärlig så var jag väldigt emot Neymar förra året, killen som sägs ha köpts för 107 miljoner euro hade verkligen inte presterat tillräckligt för att varken spela i Barca eller ens kosta så mycket! men så fel som jag hade, killen har blivit så mycket mer nu efter 1 år i Barca och han blir bara bättre!
innan Barca köpte Neymar så ville jag ha Hazard, Hazard är en OTROLIGT bra spelare, jag följer Chelseas matcher (ett lag jag verkligen hatar) enbart för honom
men nu har jag märkt att Neymar kommer ikapp honom och det är jag väldigt glad att se. Neymar behöver fortfarande mer styrka så kan han kriga för ballon d'or om 2-3 år
Barcelona AndreD.
2015-01-17 15:12
SupremeMan Neymar fyller 23 om tre veckor
Barcelona SupremeMan
2015-01-17 15:08
ballon d'or efter Messi-Ronaldo eran kommer stå mellan Neymar och Hazard.
Hazard är 24 år gammal, otroligt bra och kommer bli ännu bättre
Neymar 21 år gammal, varit väldigt bra denna säsong och ändå har han inte använt hela sin potential. Neymar behöver 1 år till för verkligen visa upp sig.
Hazard är dessutom i ett lag där han är nr 1 såsom Neymar tyvärr inte är. i Barcelona är det Leo som är.

efter Hazard o Neymar är det Isco. Isco har jag velat ha i Barca innan de köpte både Rakitic och Fabregas, sen första gången jag såg honom spela fotboll så märkte jag att efter Iniesta så vill jag ha honom på den positionen men tyvärr så valde Pep att inte köpa honom och då tog Real in honom.
Barcelona Barca4life98
2015-01-17 14:22
Jag tycker att Neymar är bättre och har en högre potential absolut. Däremot så tycker jag inte att man kan säga att Alexis har varit mycket bättre än Hazard i år. Sanchez har inte klivit fram i toppmatcherna faktiskt när man tänker efter. Jag älskar Alexis som spelare men det är så jag har upplevt det faktiskt men det kanske bara är jag haha.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-17 13:43
Jag tror många ser Hazard som snäppet vassare än Neymar just nu. Själv är jag dock övertygad om att brassen hade presterat en minst lika bra fotboll med samma roll i Chelsea. Man får inte glömma att belgaren spelat i en topp 5-liga i 4-5 år nu. Neymar kom till Europa först 2013 och har den här säsongen verkligen börjat visa framfötterna.

Deras dribblingsteknik är inte så lika varandras men vad gäller effektivitet så ligger det enligt mig på en liknande nivå. Däremot har Neymar potential att utöver sin oändliga fotbollstalang bli en bättre matchavgörare. Han har ett bättre skott och en naturlig killerinstinkt som Hazard saknar.
Barcelona westinho - Sergio #5
2015-01-17 13:39
Blir lika imponerad varje gång jag ser Pep hålla i en träning. Vilken inlevelse och intensitet!
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-17 13:31
Hazard har inte varit i närheten av alexis denna säsong.
Barcelona Neymar11
2015-01-17 13:30
Barca4life Han har varit ganska ojämn den här säsongen och allt som sker i öarna överskattas en aning. Att vara bra var fjärde match är inget speciellt Tror nog han blir kvar i Chelsea ett tag
Barcelona Barca4life98
2015-01-17 12:56
Neymar11 Hazard kommer vara en utmanare, killen har varit grym den här säsongen. Hazard tillsammans med Sanchez har varit Premier Leagues bästa spelare tycker jag. Han har en grym potential. Chelsea spelar mer offensivt i år men jag tror ändå att han skulle behöva dra till ett lag som spelar ännu lite mer offensivt. Han är väldigt teknisk och bra på små ytor. Vad tror ni, stannar Hazard i Chelsea eller drar han till oss eller Real? Han kanske drar till Bayern som ersättare till Robben/Ribery?
Barcelona Junta Dimision
2015-01-17 12:42
Personligen tycker jag att Götze kommer ha stor chans om Ballon d'or i framtiden, är ändå Bayerns bästa målskytt efter Robben och har varit väldigt framträdande för Bayern i år. Någon som borde ha mycket mer recognition, men kommer nog aldrig få den är Koke, en otroligt underskattad spelare i mina ögon.
Barcelona Neymar11
2015-01-17 12:35
Ser faktiskt inget större hot till neymar inför framtiden, Pogba är den som ligger närmast. Dels för hans prestationer men också för den statusen/uppmärksamheten han har fått Veratti är också en bubblare som kommer bli bättre och bättre. Flytta upp honom 10 meter på planen och i ett annat lag (Barcelona) då kommer ni få se hans potential Hazard är för ojämn och har en coach som inte gynnar honom Götze eh, inte sett storheten i honom. Har svårt att ta plats i Bayern/ Tyskland och han är ingen talang längre utan en stjärna. Tror absolut inte att han kommer bli så mycket bättre Reus/Thiago för ofta skadade James är en typ som kan vinna balon d'or, dock måste han ha ett lag som är byggt efter honom och han i en 10:roll
Barcelona Z_Z
2015-01-17 12:31
@Den vise mannen:

Gällande hur många straffar det missat så har Ronaldo missat 5 av 59 sen han kom till Real och Messi under samma tid missat 8 av 45. Detta är dock bara klubblaget inräknat.
Huruvida de fixat straffarna själv har jag ingen aning om vart de finns statistik.

Barcelona Den vise mannen
2015-01-17 12:12
Finns det ngn statistik på om Ronaldo och Messi själva har fixat straffen och hur många straffar de missat.
Barcelona Andresito
2015-01-17 12:10
Intressanta frågor som tas upp. Angående Rafinha/Thiago tror jag att den äldre är den som har störst chans att bli bland topp 10 mittfältare i världen. Rafinha är bra, men jag är osäker på om han kommer kunna ta en stabil plats i Barcas startelva, även om jag naturligtvis skulle vilja det. I framtidens Ballon d'Or känns Neymar som den överlägsna vinnaren. För tillfället finns det ingen som hotar, Hazard är aningen överskattad, Götze spelar på sin maxnivå och Pogba kommer inte vinna för att han är mittfältare i ett lag som Juventus. James och Isco tror jag kommer ha svårt att utvecklas till fullo i ett lag med Modric och Kroos. Thiago tror jag tyvärr inte kommer vara någon kandidat någonsin på grund av sina skador. Han behövde tid att slipa på sina beslut, vilket han inte fick pga skadorna. Det kommer han behöva utveckla när han är tillbaka för att bli en världsmittfältare. Sen är de som gör många mål ofta med i diskussionerna, även om de inte är så bra på mycket annat. Det kommer säkert någon late bloomer också som kommer finnas i topp 5 åtminstone.
Barcelona the cameroonians
2015-01-17 11:37
Mathieu rapporteras åter ha problem med sin häl och kommer inte kunna medverka i morgondagens match mot Deportivo.
Det finns ingen uppgift på när han kan vara tillbaka, men det är uppenbart att han kom tillbaka lite för snabbt efter den förra känningen för 10 dagar sen.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-17 11:14
Kort video, men Rafinha visar mycket som man kan längtar efter i framtiden.
Barcelona Cule4life
2015-01-17 11:10
Tar man bort straffmål och taps in så finns det inte mkt kvar av r7
Barcelona Cule4life
2015-01-17 11:09
Wow 44 jävla straffmål, det var en överdrivet stor siffra
Barcelona enkos
2015-01-17 10:46
@FC Tiki-Taka:

Och ändå anklagade Penaldo Atletico igår för att enbart väntar på "spelavbrott" när samme penaldo lever just på spelavbrott och straffpunkten
Annons: