/spanien/barcelona/forum/3364.aspx/spanien/barcelona/forum/3364.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2015-01-20 13:01
Barcelonistas Lugna ner dig, det är klart att grabben har talang och potential till att bli något stort. Men tack gode Gud att han kommer bli det i Madrid
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-01-20 12:53
Ödegaard - motsvarigheten till Sveriges Edgaard?
Barcelona Andresito
2015-01-20 12:34
[QUOTE=Maestro Xavi]"Barcelona's transfer ban only prevents them from registering players. The club can sign players but they can't play until January 2016. [md]" @Barcastuff [/QUOTE] Vamos Reus!!
Barcelona Barcelonistas
2015-01-20 12:18
Haha ödegaard, kollade klipp nyss. Jag är inte imponerad. Norrbaggen har tur med sina kontakter. Önskar ödegaard all olycka!
Barcelona Barcelonistas
2015-01-20 12:15
När jag var 15 så ville jag byta till GAIS ungdomslag. Elit klubbarna i Sverige för ungdomarna har två test träningar för folk som vill börja, det kan va 20 pers så väljer tränarna ut dom som är tillräckligt bra för o joina. I mitt fall så var GAIS trupp fullt och dom jävlarna ställde in dom två testträningarna. Inte fan gav jag upp där min farsa trodde på mig stenhårt, han var redo att betala 15 lax bara för att jag skulle komma in till de laget. Jag kände en spelare i GAIS o jag kontaktade honom. Hans farsa ringde min farsa efter ett tag och sa till oss att det är ingen ide, spelar i gen roll hur bra du är dom väljer sina egna favoriter. Korrupta jävla svin stoppade min karriär.
Barcelona kingrodrigues
2015-01-20 12:15
Barcelonistas HUR kan du tvivla på det? Man kan tro att du är scout eller något, lugna ner dig.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-20 12:07
Junta dimision - kontakter, allt handlar om kontakter. Nu vet jag inte mycket om fallet ödegaard. Men dom två exemplaren jag nämnde är typiska fall där spelarna i sig bara haft kontakterna egentligen. Att ödegaard skulle vara något utöver det vanliga som 15 åring tvivlar jag på.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-20 11:50
Barcelonistas

Om man som femtonåring, debuterar i norska högstaligan för de regerande Tippeligan mästarna och bli den yngsta spelaren i Norges historia att debutera för A-landslaget så tror jag nog den spelaren är något utöver det vanliga, vilket Ödegaard definitivt är.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-20 11:46
"Barcelona's transfer ban only prevents them from registering players. The club can sign players but they can't play until January 2016. [md]" @Barcastuff
Barcelona Erik Satie
2015-01-20 11:35
Rosell har alltid varit en jävla skurk. Fantastisk läsning på fotbollskanalen. Jag ryser när jag tänker på honom.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-20 11:33
Fotbollen är jävligt orättvist faktiskt. Kollar du alla elit klubbar för ungdomarna i Sverige så kommer ni märka hur korrupt det är. Tränarens favorit får spela och inte den som faktiskt är bra på fotboll. Dom som oftast når ödegaard nivån är faktiskt inte speciellt bra, denne har faktiskt bara haft kontakter som hjälpt honom att nå ditt han gjort. Jag själv känner en ungdomsspelare i både Öis A-lag samt Atlantas ungdomslag. Dessa "talanger" var knappast bättre än mig under den tiden vi lirade, men tack vare kontakterna lyckades dom.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-01-20 11:12
Artikeln på fotbollskanalen är spot on!
Barcelona dinho the artist
2015-01-20 11:12
Jag spelade fotboll på rel. hög nivå(div.1) och skulle absolut kalla mig ett barcafan, men med handen på hjärtat; jag hade inte tvekat en sekund om Real Madrid visade intresse och Barcelona i n t e gjorde det. Hade det varit ett vägskäl där båda klubbarna varit intresserade och jag fått välja? Förmodligen Barca. Dock är det så mycket mer som står på spel för dessa människor, du har inte råd att gå till en klubb bara för att affektionen för just den klubben är lite större.

Fotbollsproffs är ett yrke. Fotboll en business. Att vara grön och fotbollsromantiker är passé , en lyx som bara supportrar kan unna sig. Ödegaard gjorde fel (i mitt tycke) som gick till Real, inte för att han borde gått till Barcelona, utan snarare Ajax som är ett utmärkt skyltfönster som har en enorm historia av att fostra unga spelare, speciellt med norrmannens attribut.

Summan av kardemumman är väl egentligen att du som fotbollsspelare i mångt om mycket gör allt för att maximera dina chanser att nå den absoluta toppen, oavsett vems supportrars ömma tår du trampar på. Trist, men sant.
Barcelona Nemesis 10
2015-01-20 11:02
Kan folk sluta nämna en massa rykten utan att länka till källorna? Sorry men jag blir oerhört störd av att läsa massa lösa rykten folk skriver om utan någon som helst källtäckning.
Barcelona filosofen21
2015-01-20 11:00
läste precis artikeln "allt är lögner" på fotbollskanalen som går igenom allt som hänt sen Rosell tog över som president. Trots att man läst mycket skit har jag inte kritiserat vår styrelse för mycket, men efter jag läste detta öppnades mina ögon. Rosell förstörde på egen hand vår klubb, han maskerade allt med att prata om en bättre ekonomi. Så vidriga beslut som har tagits som fått mig att aldrig tänka mes que Un club igen. Som han styrde klubben gick vi från en klubb med fina värderingar till en klubb där inte ens våra mest lojala spelare trivs. Det är skamligt. Hoppas verkligen på en styrelse som lyckas ta oss tillbaka till den fina plats vi var innan Rosell.
Barcelona Neymar11
2015-01-20 10:23
Zibarca Han ska inte behöva vänta, han hade gott om andra alternativ Som uttalad Barcelona fan, så vet man vad som gäller. Allt förutom REAL MADRID Skillnaden mellan Barcelona och real är lika stor som skillnaden mellan natt och dag. Det är omöjligt att gilla bägge klubbarna, omöjligt att föredra bägge. Och jag skulle absolut inte påstå att reus är Barcelona fan, han kanske föredrog vårt spelsätt och staden Barcelona men man är absolut inget Barcelona fan om man kan tänka tanken på att krita för real när det finns gott om andra alternativ
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2015-01-20 10:03
[QUOTE=Neymar11]Nja drömmer man om Barcelona och det är ens favorit klubb, då går man fan inte till Madrid. Så köper inte dessa kommentarer, och väljer man att skriva på Madrid då är man fan inget för Barcelona [/QUOTE] hur länge ska han behöva vänta?
Barcelona Neymar11
2015-01-20 08:20
Nja drömmer man om Barcelona och det är ens favorit klubb, då går man fan inte till Madrid. Så köper inte dessa kommentarer, och väljer man att skriva på Madrid då är man fan inget för Barcelona
Barcelona [Carles Puyol 5]
2015-01-20 08:06
Reus klar för Real Madrid, 5 års kontrakt. Hatar vår ledning. En spelare som Reus har jag drömt om att han ska spela för oss inte för smutslaget. Vill bara spy. Ännu en spelare som drömmer om att spela för Barca och sen kommer Real o köper honom.
Barcelona DM1982
2015-01-20 07:59
Klassiker.
Barcelona Nemesis 10
2015-01-20 07:39
Håller med Åslund om att Martin borde ha valt en annan klubb. Det är väldigt få spelare i Real som lyckas att gå från academin till startplats i A laget. Deras värvnings strategi kommer verkligen inte göra det lättare för honom heller, han är trots allt väldigt ung och har god tid på sig så vi får se. Känslan säger dock att han kommer bli såld innan han når den nivån precis som många av deras andra talanger dom har haft.
Barcelona zick9
2015-01-20 02:43
Det var inte offside. Han var irriterad för att han brände ett läge och ville därför att domaren skulle döma offside.
Barcelona Gabriel
2015-01-20 02:43
Nog för att Suarez inte var speciellt bra sist men att kalla hans beteende för pinsamt är oerhört löjligt. Vadå, så bara för att han gestikulerar i att han trodde att linjedomaren hade vinkat så var det ett pinsamt beteende? Lägg ner snälla. Sen är det fotbollsspykologi, alla som har spelar fotboll förstår varför Suarez gjorde som han gjorde. Han vet om att han var onside, men han gjorde en dundergroda framför mål och försökte "rädda" upp situationen så bra han kunde, rent instinktivt i just sekunderna efter missen genom att gestikulera så. Det är en försvarsmekanism. Absolut inget onormalt eller ovanligt, man har sett flera stora stjärna göra precis likadant innan, framför allt om det hackat lite för spelaren i fråga som det gjort för Suarez ett tag framför mål nu. Hur många gånget har vi inte sett exempelvis Cristiano ta sig om foten eller benet och gestikulera som att han har ont efter att han missat en målchans? About a million times. Som sagt, det är normalt. Snacka om att leta efter småpotäter!
Barcelona Junta Dimision
2015-01-20 02:00
Han var onside, enligt linjedomaren också. Men även om Suarez trodde att han var offside eller inte borde han ha fullföljt situationen ordentligt och sen kolla om de vart offside. Nu mötte vi bara Depor, men det kunde varit en viktig match för det är så en spelare med en riktig killer instinkt gör, vilket han måste få tillbaka.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-01-20 01:57
@zick9:

vilket då? och varför?
Barcelona Gio Style
2015-01-20 01:38
Rätta mig gärna om jag har fel nu men lyfte inte domaren flaggan i den situationen? Är nästan helt säker på det, i sånt fall är det ju det han reagerar på.

Och även om han inte lyft flaggan så är det väl ändå korkat att lita blint på filmbeskrivningen? Man ser ju honom bara gestikulera.
Han kanske trodde att han hade lyft flaggan och menade nåt sånt?
Barcelona zick9
2015-01-20 01:34
Suarez beteende är pinsamt...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-20 00:14
Ödegaard Jag bryr mig inte om det minsta attÖdegaard gick till R.Madrid. Så fort jag började läsa att han turnerade runt hela EU till olika storlag tappade jag intresset. Anledningen att han valde R.Madrid kan bero på att de inte har lika stora talanger som honom där. Vet någon av er om Sydkoreanen Seung Woo Lee får spela med laget nu. Jag ser mer talang i den här spelaren än den där Ödegaard.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-20 00:07
"Simeone - We have plans for Barca" Det är de här matcherna vi Barca måste vinna för hämta mer självförtroende inför våren. Jag ser verkligen emot de här två matcherna mot Atletico. Jag hoppas att Iniesta steppar upp och finner flytet i spelet och de kvicka fötterna. Busquets får inte kladda på bollen som mot Deportivo. Han får spela med samma one touch som sista matchen mot Atletico. Det enda tråkiga här för mig är att jag jobbar ikväll-skift och kommer missa 60 minuter av matchen. Atletico kommer vara ännu mer aggressiva och hungriga för revansch. Barca spelarna får vara mer hungriga och aggressiva än Atletico om de ska ha chans att ta sig vidare..
Barcelona Junta Dimision
2015-01-20 00:03
Deulofeu tycker jag har tagit helt rätt steg i sin utveckling, tog alla steg med dominans i Barca (juvenil, Barca B etc.), byggde upp en bra fysik samt fått erfarenhet från England med Everton. Nu får han även kontinuerlig speltid med Sevilla under Unai Emery och han har varit väldigt bra på sistone. Det viktigaste enligt mig är att han sliper bort sin valpighet, vilket Emery har gjort stora framsteg på.
Annons: