/spanien/barcelona/forum/3363.aspx/spanien/barcelona/forum/3363.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2015-01-20 19:19
För alla madridistas som tror att Reus hade valt Real Madrid före Barça om valet ligger i hans egna händer. Gå in och kolla hans personliga Twitter där han har en gammal tweet som lyder: "vamos barça". Reus är culé, get with the program!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona dinho the artist
2015-01-20 18:22
Kan någon snälla förklara för mig hur en sån stor nyhet ang. fallet inte kommit upp tidigare? Ter sig helt omöjligt i mina öron.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-20 18:16
Neymar11

Tillbakadragna är precis vad de kommer att vara, de spelar borta mot oss och de kommer antagligen att sikta på att få med sig ett bortamål oavsett resultat. Om de ska grisa sig centralt offensivt, är det inte bättre att vi då spelar med tre mittfältare så att vi kan erövra bollen högre upp i plan och ställa om? För att det var så vi vann första halvleken med bravur. Personligen tror jag att Simeone kör med en anfallare (Mandzu eller Griezz) för att få in Raul Garcia. Sen känner jag att det är konstigt att ändra på ett koncept som visat sig vara vinnande de senaste matcherna. Vi kan ju fortfarande använda samma formation, men vi behöver inte använda samma matchplan liksom?
Barcelona Barca4life98
2015-01-20 18:09
Jag har en fråga; tror ni att Messi och Luis Enrique verkligen har bråkat? Jag börjar tvivla litegrann. En annan fråga; Om LE får laget att spela denna fotboll som vi har spelat efter Sociedad matchen, kommer han o få sitta kvar med en ny ledning? Eller måste han vinna ligan/CL?
Barcelona Neymessi
2015-01-20 18:03
Att LE inte gör en förändring i elvan mot Atletico måste ju ses som ett överrasknings moment!
Win-Win
Barcelona Liunil Masse
2015-01-20 17:47
@barcastuff: Barcelona sources confirm the club can sign players, but these can only play in 2016. They can train, or stay on loan at current club. [ara] Och vad fan väntar vi på då? Reus och andra spelare är inte helt förlorade isåfall. Bra nyheter om det stämmer.
Barcelona the cameroonians
2015-01-20 17:45
Barcelona sources confirm the club can sign players, but these can only play in 2016. They can train, or stay on loan at current club. [ara]

Intressant när det nu blir nyval och sedvanliga löften om spelare osv.
Barcelona Neymar11
2015-01-20 17:33
Andresito Precis atletico är jävligt flexibla, kan lägga ut en taktik för att stoppa oss enkelt. Speciellt efter att dom endast kommer studera den senaste matchen Är det inte det som har varit vårt problem, att vi endast har förlitat oss på ett spelsätt, och en spelformation?! Om du tror att det kommer gå lika enkelt som sist så är du naiv, Simone har gjort sin läxa. Och han har studerat den väl Han kommer garanterat spela med 2 forwards, mandzukic och en som springer i djupled. Vi har stora ytor bakom vår backlinje, en skarv från mandzukic en fristående Torres/greizeman. Har vi en extra mittback som kan ta den löpande forwarden så kommer det gå galant Jag känner behovet av 3 mittbackar imorgon, för tror inte dom kommer vara lika tillbakadragna. Dom kommer dels få fler hörnor/frisparkar och dom kommer grisa sig centralt offensivt.
Barcelona Andresito
2015-01-20 17:26
@Neymar11:

Känns väldigt tvivelaktigt att byta system bara för bytandets skull. På vilket sätt har nuvarande uppställning/taktik varit dålig? Snarare så har man nu hittat systemet som hittills passat bäst denna säsongen. Att ändra om kommer inte gynna Barca, utan snarare gynna Atlético.

Som du såg senast så är Atlético väldigt flexibla i sitt spel. Man startade med en 4-4-2 med Griezmann som anfallare, senare gick han ut på kanten och Koke flyttades in, då 4-5-1.
Att man börjar ändra om nu när man har bra flyt kommer inte få Atético att tappa hakan och kolla på när din "centrala triangel" enkelt sätter 4 bollar i mål.

Låter som att Lucho har hjärntvättat dig.
"Man måste ändra hela tiden för att vara oförutsägbar och överraska motståndarna".
Absolut inte.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-20 17:24
Kröjf - det är skrämmande vad usla Sverige är när det gäller att hitta talanger. Tränarna bör kolla lite extra noga framför allt på invandrare som kommer hit samt utlandsfödda som spelar fotboll. Man går miste om talanger så otroligt mycket, träningarna e för mycket springa. Hela träningsmodellen i Sverige måste ändras.
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-01-20 17:15
Luis Enrique: "Known better players than Messi and Ronaldo? Messi is best player I've ever seen. Footballwise, Ronaldo is not at his level."

offf...sanningen måste svida för madridistas.
Barcelona Kröjf
2015-01-20 16:57
Barcelonistas Sitter med en nyopererad (igår) handled/tumme, p g a skadat ligament samt stor lossnad benbit i höger hand, efter en svår halkolycka (SANT!). Har svårt att skriva, men efter att ha läst om den skamliga orättvisa som drabbat dig och styrt dina vidare öden och äventyr, så sätter mig över min smärta för en liten stund. Men endast för din skull så klart. Hade det inte varit för att den korrupta kommunen avstått grusningen av våra snåriga cykelvägar, för att istället slösat bort skattebetalarnas pengar på sina egotrippade studieresor till soliga länder, så hade det varit jag och ingen okänd jänkare som fått gå match om tungviktstiteln i New York nu till helgen, mot den otekniske klumpedunsen Klitschko. Olycksbroder, Life is a bitch.....
Barcelona Blaugrana91
2015-01-20 16:53
[QUOTE=NeymarJ11]@barcastuff: Barcelona's transfer ban only prevents them from registering players. The club can sign players but they can't play until January 2016. [md] Om detta stämmer så är inte Reus förlorad! Köp han i sommar, låna ut han t Dortmund i några månader och han kommer tillbaka i Januari och får lira CL tom. [/QUOTE] Frågan är om det där verkligen stämmer, hade ju helt klart varit bra, men tvivlar som sagt.
Barcelona NeymarJ11
2015-01-20 16:51
@barcastuff: Barcelona's transfer ban only prevents them from registering players. The club can sign players but they can't play until January 2016. [md] Om detta stämmer så är inte Reus förlorad! Köp han i sommar, låna ut han t Dortmund i några månader och han kommer tillbaka i Januari och får lira CL tom.
Barcelona the cameroonians
2015-01-20 16:40
Xavi kommer få grönt ljus i morgon och därmed vara tillgänglig för spel.

Däremot är Mathieu fortsatt skadad och kommer inte att spela i morgon.

Är det inte lite ironiskt att alla tre nyförvärv i försvarslinjen är skadade...
Barcelona Barcelonistas
2015-01-20 16:32
En viktig detalj som jag har märkt under dom två senaste matcherna är löpningarna bakom motståndarnas backlinje. Messis 0-1 kommer via en löpning från Messi, Rakitic ser den och slår en perfekt boll. Den typen av boll måste bi slå för att vinna mot Patetico.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-20 16:31
Neymar11

I teorin låter det självklart bra, men blir inte Atletico mer uppöppnat när Messi är mer på kanten? Då blir det mer ytor i mitten liksom, där Rakitic kan stå för ett stort hot.
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-20 16:15
Det viktigaste är att inte låta Atlético göra ett bortamål och hälften är vunnet. Då behöver vi bara göra mål antingen hemma eller på bortaplan. Det hade suttit skönt om vi håller nollan och gör 2-3 mål. Men det är svårt och tro. Jag tror att bägge Lucho och Simeone kommer rotera på grund av ligan. 1-0 till Barca är en riktigt bra resultat att ta med sig till returen. Ett bortamål på Calderon och avsluta matchen.
Barcelona Neymar11
2015-01-20 16:11
Roll*
Barcelona Neymar11
2015-01-20 16:11
Andresito Messi centralt, i en 10:a låt, en neymar mer centralt. Vi bildar en riktig triangel med msn, och det är inget att leka med 3 forwards i boxen när pedro kommer med inspel från kanten Och mer fart på kanten istället för Alves, farligare inläggsspel
Barcelona Andresito
2015-01-20 16:08
Är inne på Junta Dimisions linje angående elvan mot Atletico. Jag vet inte vad som kommer få SimEone att bli överraskad om Pedro spelar som flygande högerback. Tror utan tvekan att Simeone kommer parkera bussen, då gör Pedro knappast någon skillnad. Och nu har även Messi kommit igång på högerkanten, ser ingen anledning till att flytta in honom. Att Messi kommer punktmarkeras? Haha, då är det bättre att ha honom centralt så att Atletico plockar in en extra spelare på mitten? Kul för Suárez som kommer få massor med ytor, eller inte.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-20 15:35
20 miljoner kr i lön ska ödegaard tydligen få. Det måste vara ett skämt? Herregud en 15 årig snorunge som inte gjort Jack shit i livet ska få dom Pengarna?
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-20 15:31
Jag råder er att följa Lucas Resende på Twitter. Cule ända in i benmärgen sedan 20 år tillbaka. Han är klockren och uppdaterar sina tankar kring Barca dagligen. Han för även diskussioner med sina följare och svarar på alla frågor man ställer till honom.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-20 15:23
Neymar11

Principen i det du säger tycker jag är helt rätt, men jag tycker att i dubbelmöten så gäller det att vara smart, speciellt när bortamålsregeln gäller.
Barcelona Neymar11
2015-01-20 15:11
Junta Den som lever får se, men jag tror att Simone har lärt sig sin läxa efter utskåpningen sist. Istället för att göra en reaktion på simones taktiska upplägg som han kommer komma med så vore det bättre att agera innan det sker och förvirra honom totalt Är trött på dom oavgjorda matchen från förra säsongen, och är rädd för att det kommer vara samma visa nu. Jag vill vinna matchen och skicka ut dom, då får man helt enkelt riskera istället för spela smart (fegt).
Barcelona Smogen
2015-01-20 15:08
Väldigt bra artikel av Alexandra Jonsson på fotbollskanalen....som tidigare länkats.
Det riktigt sorgliga är ju att även om hon täcker in mycket så har hon inte ens fått med all jävelskap som Rosell och hans junta hittat på.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-20 15:07
Absolut, men nu ska vi ändå spela ett dubbelmöte och eftersom vi börjar hemma så är det väldigt viktigt att vi inte släpper in något mål (bortamålsregeln gäller). Nu när pusselbitarna äntligen håller på att falla på plats tycker jag att det är viktigt med kontinuitet. The element of surprise är något som är viktigt, men det är även risk för backfire. I matchen mot PSG var vi sårbara, men PSG var också det vilket är anledningen till att vi vann och i matchen mot Atletico vann vi för att vi var stabila bakåt samt väldigt bra framåt och kunde spela med hög intensitet. Den kollektiva pressen satt bra och ett skifte av spelsystem kan komma att rubba det som varit så bra de senaste matcherna.
Barcelona Zamboza
2015-01-20 15:02
Inte många som minns denna matchen kanske som är från 1997 års cdr mellan barca och Athletico. Första matchen på Calderon slutade 2-2 så barca hade ett bra utgångsläge att ta sig vidare. På CN tar Athletico en 3-0 ledning i halvtid men barca gör en av dem sjukaste vändningarna i fotbollens historia.
Barcelona Neymar11
2015-01-20 14:50
Junta Det första Simone kommer att göra är att punktmarkera Messi på kanten Det andra han kommer göra är att börja slå långbollar bakom vår backlinje och pressa oss högt Det tredje dom kommer försöka få till fasta situationer och satsa 50% där Psg matchen var vi sårbara då det var något nytt, och psg är erkänt starka på kanten med Lucas, atletico är ett mer centrerat lag. Vi måste ha det överraskande momentet, då Simone är en slug jävel. Plus vill jag att vi ska satsa på våra fasta situationer med olika varianter. Tror att atletico underskattar oss rejält där Samt så vill jag ha Messi centralt nu när deras innermittfält har blivit svagare, vill ha neymar&suarez framför med djupledslöpningar. Då kan Messi söka bägge på djupet istället för enbart neymar
Barcelona Leo y Cesc
2015-01-20 14:48
Lionel Messi (Barcelona) Med en nick i fart, ett cirkus-mål och ett välplacerat skott mosade Messi nästan Deportivo på egen hand. Är i overkligt bra form och går inte att stoppa just nu./ FK Messi med i veckans elva. Om Messi fortsätter som han börjat 2015 så kommer den 5:e Guldbollen utan problem hamna i Messis händer.
Annons: