/spanien/barcelona/forum/3362.aspx/spanien/barcelona/forum/3362.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2015-01-19 14:32
Barcelonistas Nu blev ditt inlägg komiskt med tanke på att han med var ironisk xD
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-01-19 14:29
Ditt inlägg blev precis komiskt med tanke på att jag också var sarkastisk.
Barcelona dinho the artist
2015-01-19 14:24
Barcelonistas
Kan du verkligen inte urskilja sarkasmen i det inlägget? Svårt över internet osv men det var verkligen inte speciellt svårt i detta fallet.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-19 14:21
Junta dimision - jo för Douglas e så jävla viktig.. Har inte spelat någon match alls.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-19 13:54
Official: Douglas suffered a thigh muscle injury during training yesterday and will be out for 3 to 4 weeks #fcblvie

Då kan vi säga hej då till titlarna...
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-19 13:17
[QUOTE=Leo y Cesc]@Navidjaaan: Messi provided the assist for the assist for all his 3 goals tonight. That's what you call a complete footballer. [/QUOTE] Det är helt jävla sjukt. Han är ett geni. Han använder sina lagkamrater som brickor att vägga med.
Barcelona Guardiola10
2015-01-19 13:13
Grabriel

Guardiola skulle aldrig acceptera att bli sportchef just nu. Det är något jag är heelt 100 på. Han vill bevisa mkt mer och uppnå saker i sin tränarkarriär, han kommer vilja testa på tränarrollen i Italien eller England med innan. Även landslaget tror jag är intressant och något han kommer ta över i framtiden. Men sportchef i barca under närmsta valet? Ingen chans.

En annan sak jag vill ta upp är gårdagens match, hoppas Lucho fortsätter med att ge vissa självförtroende o speltid och inte rotera för mkt! Jag gillar de jag sett dom här två senaste matcherna, mer aggressiva, mer boll inom laget, känns farligare när vi anfaller, hoppas bara detta fortsätter!
Något man dock förvånas över är Busquets!! vafan har hänt me killen?! Jag håller me teorin om när våra CM låg på kanterna osv att de skapar atora ytor o täcka för busqi, men hans dribblingar (i onödan) han försvårar situationer, klackar när han inte ska osv...tappar boll. spelar inte enkelt kort sagt! Bänka han någon match förfan och låt han inse att när du spelar som Pivoté och spelar enkelt så spelar du bäst! Så enkelt är det.
Barcelona Leo y Cesc
2015-01-19 13:07
Det är nog Xavi och Iniesta är inget utan Messi !

@enkos:

Barcelona Leo y Cesc
2015-01-19 13:01

@Navidjaaan: Messi provided the assist for the assist for all his 3 goals tonight. That's what you call a complete footballer.
Barcelona Gabriel
2015-01-19 12:40
dinho the artist Ryktas ju att Laporta vill ha med sig Pep som sportchef. Personligen tycker jag det låter som ett intressant alternativ, även om Pep stod för ett par blunders som tränare i Barcelona när det kom till transferfönstrena så har han lärt sig av sina misstag och gjort smartare köp enda sen han kom till Bayern. Thiago, Götze, Lewandowski, Benatia, Bernat, bland annat är alla klockrena köp i mina ögon. Frågan är bara hur sugen Pep själv skulle vara på att lämna ifrån sig tränaryrket och satsa på en karriär som sportchef istället. Han känns kanske alldeles för passionerad som tränare för att lägga den karriären på hyllan för tillfället. Men ett intresssant alternativ i mina ögon utan tvekan, även om han stod för Zlatan - Eto'o failandet och Chygrinskyi värvningen (Hleb) osv. Alla lär sig. Angående Monchi så är han också ett hett namn, skulle inte direkt gråta om Barcelona lyckades knyta till sig honom. Sen är ju frågan bara hur han skulle klara sig i en klubb av den digniteten som Barcelona står för. Det är en stor skillnad på Sevilla och Barcelona, och med mer pengar kommer större namn också på tapeten. I Sevilla har han tvingats jobba sett utefter klubbens resurser. Frågan är bara om han lyckas hitta dessa guldkorn - och TILLÅTS köpa dem, i en klubb som Barcelona där alltid de hetaste namnen ska värvas.
Barcelona dinho the artist
2015-01-19 11:56
Vad tror ni om Monchi till Barcelona i sommar? Är det realistiskt att ens våga hoppas? En rejäl käpp i hjulet är ju vårat transferförbud. Inte den roligaste situationen att komma till som ny sportchef.

Sedan är det ju svårt att avgöra om han skulle fixa förhandlingar och krav från en storklubb av Barcelonas kaliber. En annan dignitet än Sevilla, även om hans insatser inte ska förringas på något sätt! Vad tror ni själva? Har ni andra potentiella kandidater?
Barcelona Neymar11
2015-01-19 11:30
Rätt*
Barcelona Neymar11
2015-01-19 11:30
Gabriel Du har rädd, han behöver bli lite lättare och lite smidigare. Men med den inställningen har oroar jag mig inte alls, han tillför redan så mycket för laget. Tänk dig när det lossnar för honom med Neymar däremot har gjort precis tvärtom, han har gått upp några kg i muskler och det har gett resultat direkt. Bättre balans, mer explosiv och kan ta emot smällar nu.
Barcelona Gabriel
2015-01-19 11:23
Neymar11 Håller med angående Messis nya roll. En annan som hade mått bra av att gå ner ett par kilon är Suarez. Med det sagt är han absolut inte överviktig, han är väldigt kompakt snarare, men det här är inte Premier League. Mittbackarna i PL är väldigt stora och fysiska av sig så i England krävs det kanske att man klarar av att stångas med dem rent fysiskt, men i Spanien lever mittbackarna mer på deras fotbollsintelligens, samtidigt som alla i Spanien är mycket mer kvicktänkta och tekniska. Det är en sak att Suarez missar målchanser som man inte är van att se honom missa, men bortsett från set så tycker jag ändå att han ser lite småtrög ut i sin kropp. Han borde nog överväga att droppa 2-3 kilon för att bli mer kvick och lättare i steget.
Barcelona enkos
2015-01-19 11:18
För fösta gången spelade LE samma lag i två matcher i rad i ligan,, samma lag som startade mot Atletico startade även igår.. i båda matcher var Barca överlägsna...
Barcelona Neymar11
2015-01-19 10:46
Folk här inne gnäller på hans nya roll, men den är perfekt för honom. När han kan ta fart från kanten och in centralt, han får samtidigt bättre överblick på spelet och slipper stångas med försvarare felvänd
Barcelona Neymar11
2015-01-19 10:44
Gabriel Han har nog gått ner minst 5 kilo, så mycket som han sprang igår gjorde han inte ens under 08/09. Men det sjukaste är att han har fått tillbaka farten och är explosiv igen. Vad jag vet så har han en ny personlig tränare för den här säsongen, som följer med honom överallt även i Argentina. Det har fan gett resultat, men allt sitter mentalt.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-19 10:33
Ronaldo: Whats My favourite Tea? PENAL TEA!
Barcelona Krabban94
2015-01-19 10:24
@Neymar N11:

Vi fick en straff mot Levante i början av säsongen som Messi missade, men det är den enda straffen vi fått i ligan denna säsong!
Barcelona enkos
2015-01-19 10:14
På 11 senaste matcherna har Messi gjort 16 mål bla fyra hattrick! !
Barcelona enkos
2015-01-19 10:00
"Messi är inget utan Xavi och Iniesta" - haters

Barcelona Barcacat
2015-01-19 09:40
Lite ironiskt att Realfansen klagar på Ancelotti att han roterar för lite medan vi klagar på Lucho att han roterar för mycket...
Barcelona Messidinho_10
2015-01-19 09:39
Ni kan vara lugna med Suarez tror det kommer släppa snart, och då kommer han ösa in mål. Han gör ju nästan allting rätt ju, springer och sliter som en kobra.
Barcelona Gabriel
2015-01-19 09:36
Måste bara säga en sak om Messi, herregud vad bra han var igår, igen. Han är tillbaka, det är ingen tvekan om den saken. Den Messi som är överlägset bästa spelare tog ett uppehåll i 2 år, kanske tröttnade han på att vara så långt framför alla andra i hans yrke men den glöden och passionen har han nu återfunnit. Om detta har något att göra med att Cristiano vunnit de senaste två Balon D'Or låter jag vara osagt, men det skulle inte förvåna mig. När Messi spelar som han gjort de senaste veckorna finns det ingen som ens är i närheten. Greatest of all times, Leo Messi!
Barcelona Gabriel
2015-01-19 09:36
Måste bara säga en sak om Messi, herregud vad bra han var igår, igen. Han är tillbaka, det är ingen tvekan om den saken. Den Messi som är överlägset bästa spelare tog ett uppehåll i 2 år, kanske tröttnade han på att vara så långt framför alla andra i hans yrke men den glöden och passionen har han nu återfunnit. Om detta har något att göra med att Cristiano vunnit de senaste två Balon D'Or låter jag vara osagt, men det skulle inte förvåna mig. När Messi spelar som han gjort de senaste veckorna finns det ingen som ens är i närheten. Greatest of all times, Leo Messi!
Barcelona Neymar N11
2015-01-19 09:17
Barcelona is one of the remaining 15 teams in Europe's top 5 leagues yet to score a goal from the penalty spot #fcblive Helt sjukt att vi har inte fått straff efter 19 matcher
Barcelona Barcadinho.
2015-01-19 09:09
Lion24 - det är nog hallucinationer :-)

Men har ni märkt att spelarna halkar lite oftare nu för tiden? Och det beror på skorna enligt mig. Alla dessa tunna lätta skor a la Nike Magista. Spelarna får inte bra fäste. För att inte tala om att dobbarna går sönder fort.
Barcelona Den vise mannen
2015-01-19 08:23
Neymessi Inte än!! Han måste slå in en 8-10 straffar först.
Barcelona Neymar11
2015-01-19 08:10
@barcastuff: Messi has scored 340 goals in his 340 last official matches with Barcelona in all competitions #fcblive [via opta] Knappt godkänt för att vara Messi...
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-01-19 07:48
Fast nu måste suarez acceptera Sevillas bud också... Jag tror, med tanke på värvningsförbudet, att han ser sin chans i Barca och väljer därför att återvända.
Annons: