/spanien/barcelona/forum/3361.aspx/spanien/barcelona/forum/3361.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zick9
2015-01-20 02:43
Det var inte offside. Han var irriterad för att han brände ett läge och ville därför att domaren skulle döma offside.
Barcelona Gabriel
2015-01-20 02:43
Nog för att Suarez inte var speciellt bra sist men att kalla hans beteende för pinsamt är oerhört löjligt. Vadå, så bara för att han gestikulerar i att han trodde att linjedomaren hade vinkat så var det ett pinsamt beteende? Lägg ner snälla. Sen är det fotbollsspykologi, alla som har spelar fotboll förstår varför Suarez gjorde som han gjorde. Han vet om att han var onside, men han gjorde en dundergroda framför mål och försökte "rädda" upp situationen så bra han kunde, rent instinktivt i just sekunderna efter missen genom att gestikulera så. Det är en försvarsmekanism. Absolut inget onormalt eller ovanligt, man har sett flera stora stjärna göra precis likadant innan, framför allt om det hackat lite för spelaren i fråga som det gjort för Suarez ett tag framför mål nu. Hur många gånget har vi inte sett exempelvis Cristiano ta sig om foten eller benet och gestikulera som att han har ont efter att han missat en målchans? About a million times. Som sagt, det är normalt. Snacka om att leta efter småpotäter!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2015-01-20 02:00
Han var onside, enligt linjedomaren också. Men även om Suarez trodde att han var offside eller inte borde han ha fullföljt situationen ordentligt och sen kolla om de vart offside. Nu mötte vi bara Depor, men det kunde varit en viktig match för det är så en spelare med en riktig killer instinkt gör, vilket han måste få tillbaka.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-01-20 01:57
@zick9:

vilket då? och varför?
Barcelona Gio Style
2015-01-20 01:38
Rätta mig gärna om jag har fel nu men lyfte inte domaren flaggan i den situationen? Är nästan helt säker på det, i sånt fall är det ju det han reagerar på.

Och även om han inte lyft flaggan så är det väl ändå korkat att lita blint på filmbeskrivningen? Man ser ju honom bara gestikulera.
Han kanske trodde att han hade lyft flaggan och menade nåt sånt?
Barcelona zick9
2015-01-20 01:34
Suarez beteende är pinsamt...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-20 00:14
Ödegaard Jag bryr mig inte om det minsta attÖdegaard gick till R.Madrid. Så fort jag började läsa att han turnerade runt hela EU till olika storlag tappade jag intresset. Anledningen att han valde R.Madrid kan bero på att de inte har lika stora talanger som honom där. Vet någon av er om Sydkoreanen Seung Woo Lee får spela med laget nu. Jag ser mer talang i den här spelaren än den där Ödegaard.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-20 00:07
"Simeone - We have plans for Barca" Det är de här matcherna vi Barca måste vinna för hämta mer självförtroende inför våren. Jag ser verkligen emot de här två matcherna mot Atletico. Jag hoppas att Iniesta steppar upp och finner flytet i spelet och de kvicka fötterna. Busquets får inte kladda på bollen som mot Deportivo. Han får spela med samma one touch som sista matchen mot Atletico. Det enda tråkiga här för mig är att jag jobbar ikväll-skift och kommer missa 60 minuter av matchen. Atletico kommer vara ännu mer aggressiva och hungriga för revansch. Barca spelarna får vara mer hungriga och aggressiva än Atletico om de ska ha chans att ta sig vidare..
Barcelona Junta Dimision
2015-01-20 00:03
Deulofeu tycker jag har tagit helt rätt steg i sin utveckling, tog alla steg med dominans i Barca (juvenil, Barca B etc.), byggde upp en bra fysik samt fått erfarenhet från England med Everton. Nu får han även kontinuerlig speltid med Sevilla under Unai Emery och han har varit väldigt bra på sistone. Det viktigaste enligt mig är att han sliper bort sin valpighet, vilket Emery har gjort stora framsteg på.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-19 23:58
Nu vet jag inte om Real helt plötsligt kommer revolutionera sitt tänk med ungdomar och helt plötsligt börja satsa på dem, men på förhand är det väl inte särskilt smart av Ödegaard att gå till ett lag som spelar i Segunda B. Om han vill ha en plats där han ska utvecklas samt få chans att spela relativt regelbunden A-lagsfotboll borde han gå till PSV, Ajax alternativt Southampton. Aja hoppas hursomhelst att det går bra för honom vad han än väljer för han har en helt fantastisk blick för spelet och kan komma att bli en spelare i yttersta världsklass. Lite tråkigt att Sverige inte kunnat få fram såpass stora talanger som våra grannländer (Eriksen, Fischer och nu Ödegaard är bara några exempel) gjort på sistone.
Barcelona Neymar11
2015-01-19 23:41
Barcelona Neymar11
2015-01-19 23:41
Hittade siffrorna angående deulofeus Nike kontrakt Som 14 åring blev han erbjuden 150 000/år av Nike, det är fan helt sinnessjukt
Barcelona Neymar11
2015-01-19 23:37
Vi har ju deulo som ett utmärkt exempel Redan som 15 åring hade han miljon kontrakt med Nike, och var hypad som den största talangen i världen och spåddes en lysande framtid. Men utvecklingen har stannat och killen är snart 21 och har svårt för att få en ordinarie plats i Sevilla. Visst han har tid på sig, men JAG tror inte att han kommer bli den världsstjärnan vi alla trodde att han skulle bli. Missförstå mig inte han kan komma att bli en bra spelare, men han kommer aldrig vara bland dom bästa Det är så oerhört svårt att spå en 15 årings framtid, ödegaard hoppas jag lyckas men dock inte real!
Barcelona MessiyoyO 10
2015-01-19 23:28
Det är ett stort kliv för en kille som endast lirat i den norska ligan. Han har talang och kan bli bättre men han har väldigt mycket kvar. Bojan lirade i Barcas A-lag när han var 17 år och alla trodde att han skulle bli riktigt stor. Mycket kan gå fel när man får så stor press på sig i ung ålder. Alla förväntar sig underverk, men det är få som kan leva upp till dem kraven. Vi har spelare i vår akademi som har en mycket ljusare framtid med tanke på att dem ständigt spelar med världsstjärnor och prövas på en helt annan nivå i ung ålder. Vi ser vad som händer med i princip alla "stjärnor" från Skandinavien när det kommer till storklubbarna, dem får inte ens lira på övertid. Konkurrensen är stenhård och det är något man bör ha i tankarna när man signar på för exempelvis Real som ödegaard verkar göra. Blir inte förvånad om han spelar i ett skit lag om några år.
Barcelona Neymar11
2015-01-19 23:18
Grande Däremot kan real vara riktigt smarta och låna ut honom direkt i 2 år till Ajax och sedan 1 år i Spanien. Men dom har väl inga planer alls, utan dom värvar honom för att ingen annan ska värva honom Zidane kommer bara vara b-lags tränare en säsong till Max, och sen är han bortglömd. Tvivlar på att Zizou håller sig undan rampljuset ett längre tag nu när han har "fått" alla tränar licenser
Barcelona grande jw
2015-01-19 23:13
Ödegaard är ju bra korkad. Det finns tusentals exempel på spelare som förväntas bli nästa Ronaldinho som sedan tappas bort någonstans på vägen för att knappt bli en medelmåtta på seniornivå. Steget från talang till världsstjärna är så extremt mycket längre än vad många tror. Att vara en lovande 15 åring i Norska tippeliga och bara signa för Real Madrid för att sedan slå sig in i A-laget på lång sikt, är det vad han helt ärligt tror kommer hända?

Jag läser att det är hans pappa som övertalat sin son, snacka om själviskt ärkepucko!?

Det krävs typ 4-5 års slit där allting ska klicka in i minsta lilla detalj för att Ödegaard ska bli den världsspelare många förväntar sig. I 99 av 100 fall där 15åringar briljerar så försvinner dom nånstans på vägen. Det fanns typ 50 klubbar han borde ha valt framför Real Madrid. Varför inte Ajax? För att pappan ville tjäna enkla pengar och ta den snabbaste vägen till kändisskap?

Nu försvinner Ödegaard istället ner i den djupa hålan kallad Real Madrid Castilla där hundratals talanger blivit bortglömda och förstörda för att sedan skeppas iväg till farmarklubben Getafe.

Så lättlurad. Stackars lilla norrman.
Barcelona Neymar11
2015-01-19 23:03
Nja skulle inte kalla honom för överskattad, visst han är ung men en jävligt stor talang. Dock så tror jag inte för 5 öre att han kommer lyckas utvecklas i real Hade grabben varit smart så hade han valt Ajax, fått spela i a-laget och fått en riktigt bra utveckling Men men han har fått erbjudande efter erbjudande som är för lockande för att motstå
Barcelona Barcelonistas
2015-01-19 23:00
Real verkar värva en överskattad ödegaard. Ruttna på bänken gere i come!
2015-01-19 22:20
@DM1982:

Men FIFA gjorde ju det för barnen! eller vänta lite.... dom gjorde ju det för rapportören som fortfarande är anonym. Fuck barnen #Fifa logic
Barcelona zick9
2015-01-19 21:23
Messi har gjort tre gånger så många dribblingar som Ronaldo den här säsongen.
Barcelona DM1982
2015-01-19 21:16
@Junta Dimision:

Vad jag vet så fick de inte börja spela. Några har åkt hem medan andra väntar på att fylla 18. Det var löjligt att det drabbade barn så hårt som det gjorde.
Barcelona Erik Satie
2015-01-19 21:06
Neymar11 Var läste du att Judas sade det? Edit: Nevermind, hittade det nu.
Barcelona Gabriel
2015-01-19 20:58
Johan Cruyff går hårt åt Cristiano Ronaldo och hans vinst i Balon D'or, men även Fifa.

- "Det är absurt att för andra året i rad så vinner en spelare priset som inte spelat på ett excellent sätt och som inte vunnit majoriteten av titlarna".

- "2013 vann Bayern alla titlarna som fanns, trots det vann Cristiano Ronaldo priset när Toni Kroos eller vilken annan Bayern spelare som helst gjorde sig mer förtjänt".

- "2014 var Toni Kroos åter en gång igen en viktig kugge i Tysklands VM vinst, trots det var han inte bland de 3 bästa spelarna. Cristiano Ronaldo var helt anonym under hela VM".

- "Jag ska vara tydlig, jag kommer aldrig att kunna ta det här priset av FIFA på allvar någonsin igen".

Cruyff säger det som alla redan vet, förutom alla madridfans och CR-fanboys då. Extra skönt var hans sista kommentar om FIFA.
2015-01-19 20:54
@Neymar11:

Hahahaha! F****n är bara skraj för att han strax också raderas ur historieböckerna. Ingen som kommer minnas honom för nåt annat än sitt svek. Vem bryr sig vad urvattnade maräng-fossiler säger när resten av världen vet om att vår D10S är den bäste som någonsin beträtt vår fotbollsplan efter Douglas, självklart.
Barcelona Erik Satie
2015-01-19 20:06
Messi snittar två poäng per match under 2015. Ronaldo vem är det?
Barcelona Erik Satie
2015-01-19 20:06
INGET jinx så här dagar innan en superviktig match. Det kommer bli EXTREMT svårt på onsdag.
Barcelona Visca el Barca 17
2015-01-19 19:24
Håller på med ett fotbolls relaterat konstverk kallat diplomatisk flaggning. Där jag har gjort ett fotbollssystem som förutser resultat från alla världens matcher och där jag uppdagar hur sport i allmänhet används i Länder för att samla kulturpoäng och att skapa en djupare bild av landet. Putin arrangerade vintor Os och av en händelse släpptes pussy riot och de utspelade sig i ett distrik kännt för sin homo kultur. Men när bara 4 ringar tändes och hockey laget åkte ut mot Sverige, ja då tag putin av sina mys vantar med regnbågsfärger och anföll Krim.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-19 19:06
Medvetet felaktig fakta*
Barcelona Barcelonistas
2015-01-19 19:06
När man medvetet skriver ner fakta för att få igenom sina argument ja då bör man söka hjälp. Men som sagt killen är ju trots allt La Putas största pajas. Messi = 19 mål Neymar = 12 mål Sammanlagt 31 mål. Hur har La Penal gjort fler än dessa två? 8 straffmål har han gjort av sina 28. Ett tydligt tecken på att LFP vill att Ronaldo ska slå Messis 50 mål rekord.
Barcelona Neymar11
2015-01-19 19:03
Junta Dom talangerna som lämnar får gärna lämna Men vi har guldkorn som Lee som vägrar spela för en annan klubb och väntar tills han är 18. Det är såna talanger man vill ha inom sin klubb, vet att det finns ett flertal som agerar likadant
Annons: