/spanien/barcelona/forum/336.aspx/spanien/barcelona/forum/336.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2017-03-09 08:25
@El Pistolero #9:

Bra match när man förlorar med 6-1 efter 4-0 försprång? Jag är av en annan åsikt.

PSG pressade sönder Barça i första matchen och vann med 4-0. I andra matchen backar de hem helt och förlorar med 6-1. Taktiskt haveri.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-09 08:20
Tycker inte alls att psg raderar ut Messi, tycker att Messi rör sig för lite. Ska du spela centralt så ska du aldrig stå still då gör du det enkelt för motståndarna. Jag hoppas han går ut till höger och att iniesta eller rafinha får den rollen istället.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-09 08:12
[QUOTE=DM1982]Kul att se att forumet hos PSG är det mest sansade av alla. Inga bortförklaringar om straffar och annat utan bara sansade analyser om det egna laget, stort. Lätt att vara efterklok men PSG var faktiskt alldeles för fega. De backade hem helt och chansade på enstaka kontringar. Hade de pressat upp så hade de gjort det mycket svårare för Barça. Taktisk kollaps. Orkar inte prata om Lagerbäck egentligen men vad hände med honom igår. Att lägga så mycket fokus på straffen och helt strunta i resten av matchen känns bara konstigt. Det måste vara något personligt. Niva hängde med hattåget, trodde lite mer om honom. Viasat får möjligheten att visa en av de sjukaste vändningarna någonsin och har hur mycket som helst att analysera men fastnar helt på en straff. Haveri. [/QUOTE] Håller inte med dig. PSG gör en bra match taktiskt. Radera ut Messi fullständigt vilket är sjukt, enda problemet är att Neymar hade andra planer o vi hade marginalerna på vår sida. Hade PSG pressat så hade Messi kommit rättvänd i kontringar, med publiken bakom oss o den intensitet vi hade i vårt presspel så PSG hade inte kunnat matcha den ikväll - de hade blivit uppkäkade o blottade defensivt. Vi hade 7 skott på mål, gjorde 6 mål. Inte illa :) Btw, sjukt att man bara sovit två timmar inatt...
Barcelona Cúles
2017-03-09 08:11
klart att det blir sådana här reaktioner. Barcelona är laget alla vill slå, det dominerande laget det senaste 10 åren. Det sticker i ögonen på folk när vi gör sådana här omöjliga vändningar.

Jag känner sååå många som ville se oss åka ut. Varför? Man fruktar FC Barcelona såklart! Alla njöt när vi förnedrades i Paris. Alla njöt när det främsta laget i världen var på väg ut ur turneringen med stormsteg. Vi var uträknade. Det som hände igår är bortom all förståelse. Detta kommer bli en ENORM boost för laget, och jag välkomnar alla motståndare med öppna armar.

Skit i Puertan och alla andra snorungar som pratar om filmningar, det förekommer i alla matcher, det pratas bara om det när Neymar och Suaréz förstärker. Varför pratas det aldrig om Ronaldo som kanske är den största filmaren av alla? Han som slänger sig utan att ens bli träffad?

Snälla, ge mig Real Madrid i nästa omgång. Snälla! Dem kommer att vara rädda och med all rätt, spelar vi som vi ska så kommer dem inte att ha en chans, och det vet dem om.

Visca Barca!
Barcelona Den vise mannen
2017-03-09 08:05
Owen som är ex Madrista springer ärevarv i studion!!!
Barcelona Canaletes
2017-03-09 08:02
Lineker, Ferdinand, Gerrard och Owen firar som galna 6-1.
Kan ha varit det roligaste jag har sett på länge, för att inte tala om oväntad haha
Barcelona Illusionista
2017-03-09 08:01
Kolla början, så otroligt att se! Sen lyssna på analysen här, alltså skillnaden mot Lagerbäck och Erik Niva.. den är stor kan jag säga. Tappat respekten jag hade för de. Inte ett ord om bragden utan direkt börjar man attackera. Ingen säger varför har Marq. hans händer uppe vid hals/ansiktet på Suarez och ger domaren den möjligheten att blåsa där? Klart Suarez gör det bästa av situationen, det hade i princip vilken spelare som helst gjort. Hade det varit RM, så hade Ronaldo gjort samma sak. Hade det varit Man Utd, så hade Zlatan gjort precis samma sak. Hade det varit Chelsea, så hade Diego Costa gjort samma sak. Hade det varit Man City, så hade Aguero gjort samma sak. Hade det varit Bayern, så hade Lewandowski gjort samma sak. Hade det varit Arsenal, så hade Alexis gjort samma sak. Listan kan göras lång! Alla vet att det är bara en spelare som aldrig gjort eller kommer göra så och det är Messi. Men det är alltid värst när Barcelona spelare gör något liknande och inte en stor grej om det är tvärtom. SÅ löjligt detta börjar bli, det är bara såhär i Sverige i princip. Man glömmer själva bragden och fokuserar endast på en enskild situation. Man glömmer PSGs taktiska missar och fokuserar på annat istället för att analysera matchen. PSG kommer till Camp Nou och spelare med 10 man i försvaret, varför? Vad gjorde de bra när de vann med 4-0? Jo, de pressa Barcelona. Varför pressa de inte som förra matchen? Fått Barcelona ur balans och gjort 1-0 och matchen skulle vara död innan den ens hann börja. Varför spela man inte långbollar på Cavani då och då för att komma ur Barcelonas höga press? Varför spela korta passningar och triangel spel när du vet att Barcelona är desperata att vinna tillbaka boll och pressar högt? PSG gav Barcelona möjligheten att vinna matchen. Barcelona spelade PRECIS som de skulle, hög press, vinna boll så fort som möjligt så långt fram som möjligt vilket gjorde att våra spelare inte ens var trötta på det sättet som de blir i en vanlig match. Man vinner alla bollar högt upp i banan, alla spelare är 200 % taggade vilket inte gör det hela bättre för PSG. Neymar, Pique och MAtS: Bäst utan tvekan. Pique var igår HB, MB och VB helt själv. Inte nog med det även anfallare tydligen. MAtS: Förutom otroligt agerande som sista man så räddar han Barcelona ur flera situationer. Cavani's friläge som han gör en fotparad på, där har du en målvakt som steppar upp när det behövs som mest. Inte nog med att det är han som vinner boll i slutet, han blir tacklad och får frispark med sig, resten är historia! Neymar: Vart ska man börja? Kanske hans bästa match i Barcelona tröjan. Tog stort ansvar, utmanade och skapade oro på sin vänster kant hela tiden. Fixar fram en straff, gör 2 mål och assisterar till sista. Ja du, han var regissören, direktören och huvudskådis allt tillsammans i gårdagens otroliga film.
Barcelona DM1982
2017-03-09 07:57
[QUOTE=Zyzz]Olof Lundh pratade på radion nyss. Han tycker att det är dubbelmoral av Lagerbäck att slakta Suarez i tv-rutan när han själv inte stängde av Ljungberg efter filmningar i landslaget. [/QUOTE] Satt på toan men helt spontant så ställde jag mig upp och applåderade åt den liknelsen. När det kommer till Ljungberg så var det systematiska filmningar, både i landslaget och i Arsenal, så Lagerbäcks hyckleri är stor. Han gjorde inget för att stoppa det, kanske så uppmuntrade han det.
Barcelona Yellow cake
2017-03-09 07:55
Innan eftersnacket började sa jag till min kompis: "Lagerbäck kommer aldrig hylla Barca, enda gången han är nöjd är när de förlorar för då kan han påpeka att man inte kan spela den typen av fotboll som Barca gör"

Barcelona Cúles
2017-03-09 07:55
Jäkligt tråkigt att Busi missar nästa match dock. Förhoppningsvis får Mascherano ta hans plats, litar inte på Gomes. Hoppas vi får R.Madrid, fullkomligt övertygad om att vi slår ut dem, dem kan inte alltid förlita sig på Ramos.
2017-03-09 07:53
Roligast är ju att Bayern fansen tar åt sig mest, aj vad Barcelona kan få många att komma i blöjan. Har man robben och muller i laget och snackar om filmningar och domarhjälp.
Barcelona Zyzz
2017-03-09 07:49
Olof Lundh pratade på radion nyss. Han tycker att det är dubbelmoral av Lagerbäck att slakta Suarez i tv-rutan när han själv inte stängde av Ljungberg efter filmningar i landslaget.
Barcelona DM1982
2017-03-09 07:40
Kul att se att forumet hos PSG är det mest sansade av alla. Inga bortförklaringar om straffar och annat utan bara sansade analyser om det egna laget, stort. Lätt att vara efterklok men PSG var faktiskt alldeles för fega. De backade hem helt och chansade på enstaka kontringar. Hade de pressat upp så hade de gjort det mycket svårare för Barça. Taktisk kollaps. Orkar inte prata om Lagerbäck egentligen men vad hände med honom igår. Att lägga så mycket fokus på straffen och helt strunta i resten av matchen känns bara konstigt. Det måste vara något personligt. Niva hängde med hattåget, trodde lite mer om honom. Viasat får möjligheten att visa en av de sjukaste vändningarna någonsin och har hur mycket som helst att analysera men fastnar helt på en straff. Haveri.
2017-03-09 07:24
Så jävla fantastiskt
Barcelona Blaugrana91
2017-03-09 07:18
[QUOTE=El Pistolero #9]Om inte Verratti vill komma till oss efter detta, ja då vet i fan haha. [/QUOTE] Tror nog att dem flesta vill till Barca efter den här sanslösa matchen!
Barcelona Blaugrana91
2017-03-09 07:15
Fantastiskt, kan fortfarande inte förstå att det är sant!!! Får gåshud så fort jag tänker på det!! Barcatröjan givetvis på idag!
Barcelona Barcadinho.
2017-03-09 07:03
Guardiola sa efter förlusten i Paris att "Barca är fortfarande det bästa laget i världen". Jag som trodde att han var en naiv drömmare. Nej, han hade rätt igen, rätt för hundrade gånger. Visca.
Barcelona Barcadinho.
2017-03-09 07:00
@II Barça II:

Så fantastiskt att jag vill citera det i minst en månad som en helig skrift.
Barcelona JakWah
2017-03-09 06:45
Känns som man svävar på moln idag! Sovit 4 timmar, men det har aldrig varit så lätt att gå till jobbet! Vafan var det vi fick se?
2017-03-09 06:36
Det är marca och svenska journalister som lipar. England hyllar, Frankrike hyllar, Tyskland hyllar, Italien hyllar ja världen hyllar.
2017-03-09 06:19
Våra mittbackar igår var fantastiska, alla 3 hade puyol hjärta igår. Vart var draxler igår? Lucas och DI Maria då? Cavani gör målet dock men även pique satte honom på plats.
Barcelona Den vise mannen
2017-03-09 06:04
6 - 1
Barcelona gassse
2017-03-09 04:35
Suarez filmade inte, försvarens knä träffade hans vad 1:35 in ungefär.

Domaren var rätt klockren matchen igenom, lät spelet fortgå vid vissa tillfällen och rätt frispark vid andra.
Barcelona BARCA-més que un club
2017-03-09 04:13
Sover"
Barcelona BARCA-més que un club
2017-03-09 04:12
Lagerbäck och niva skämmer ut sig i visat studio vilka jävla 2 hatare alltså seriöst sa dom nåt positivt om Barca , bara negativt hylla för fan vad Barca åstadkommit denna mirakulösa kvällen. Aldrig mer ja tittar på dessa 2 i studio Patetiskt . Idag som man som en kung godnatt bröder.
Barcelona Bossquets
2017-03-09 03:48
Vi får inte glömma att Niva sa att Barcelona filmar systematisk! Menar du allvar din patetiska människa. Detta är Niva som jag hade stort respekt för och som brukade försvara Barcelona från falska anklagelser då han har en bred kunskap om klubbarna i Europa. Vad i helvete, när fan slog det slint för den här killen. Vem minns inte matchen mot Celtic där han skrev en artikel om filmaren Neymar och hur arg ha var.

Jag kan fiska upp 2 klipp varje vecka om hur ronaldo filmar varje helg i la liga eller hur madrid spelarna lägger sig gång på gång när de ligger under och jagar ett mål. Men det skriver inte Niva något om nej!

Hur kan viasat vara så tråkigt, att de inte går in i några som helst taktiska diskussioner om kvällens match helvete. Snart är det dags och kolla på alternativa CL studion och de enda som gör rätt för sig och vägrar ge vika är Bojan samt Martin Åslund. Svensk fotboll och studion saknar helt och hållet kompetens i sina fotboll studion som man betalar dyra pengar för. I andra länder sitter de och pratar om en sån här match eller vilken som hur länge som helst.

Nej filmar klubben BARCA som skickade iväg zlatan. Det händer bara i Barca. Madrid köper aldrig spelare från andra länder och skickar iväg de. Zlatan och Sverige är speciella. Nu tar vi på våra hata Barca hattar och spyr på de. Era patetiska fotbollsexperter som erbjuder inget intressant eller nyttigt förutom prat om filmning som sker i Barcelona systematisk och ingen annanstans i världen.

Viasat bestämde sig, nej FC Barcelona gjorde inget speciellt. De vann tack vare domarna. Ändringen till 344 och den taktiska uppläggen har inte någon som helst funktion i det hela. Domarna, uefa och filmningar. Tack viasat.
2017-03-09 03:39
Sergi Roberto: "They say the fans are one more player, but today they were 10 more." #fcblive Fansen var helt fantastiska. Någon som var på plats som kan beskriva upplevelsen? Måste ha varit helt jävla galet.
Barcelona Thierry Henry
2017-03-09 03:33
@The Reporter 2.0:

Dom som ville få honom såld måste helt ha missat poängen med honom. Det är i stora samanhang han skiner. Det har han visat om och om igen både hos oss och med brasilien. Alla som säger att han är omogen och bla bla bla. Vet inte vad dom pratar om. Dom vet inte vad för spelare Neymar är. För mig är han världens bäste när han spelar som igår. Mognaden, lugnet, viljan. Sättet han kliver fram på. En gigant!
Barcelona The Reporter 2.0
2017-03-09 03:32
Dussel Man vill ju sälja honom av anledningen att man tycker att han inte är bra och inte bidrar. Han stängde allas käft idag. Man kan hylla honom ja, men tror inte dem som ville sälja honom, vill det nu.
2017-03-09 03:16
Busquets fick gult o missar alltså första matchen i kvarten. Illa att va utan Busquets, speciellt i den form han visar nu.
Annons: