/spanien/barcelona/forum/3359.aspx/spanien/barcelona/forum/3359.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ney
2015-06-19 19:43
@QuarantaVint:
Jag har uppfattat att du inte hängt i forumet länge eller ens förstått mina resonemang. Kanske är citatet "Jag försvarar inte Qatar eller Qatar Airways..." (av mig) väldigt svårt för dig att förstå men jag vet inte hur mer tydlig man kan vara med hjälp av det svenska språket. Jag kan inte hjälpa dig när du inte kan hjälpa dig själv. Jag är inte FÖR Qatar ... jag är inte FÖR Bartomeu. Däremot har jag klätt av några bittra culés som målar allt i svart. Jag har öppnar upp för lite mer kritiskt tänk än att använda begrepp som "terroriststater", "ormen Bartomeu" osv. Jag har lyft stenen för de som just lever under en sten men de vägrar återkomma med konstruktiv kritik. Istället nöjer de sig med att placera specifika medlemmar i fack och bilda en egen liten klan här på Les Rambles där ett gäng bara nickar och håller med varandra. Jag har hängt här på forumet under åtta (!) års tid under olika nicknamn och inget sig är likt ... på ett dåligt sätt. Tack för att du bekräftar det med ditt ignoranta meddelande! ... och du som bryr dig så mycket om Barca's historia och värderingar ... vad gör du här egentligen? Försvara värderingarna aktivt istället. Det är lätt att lalla runt på ett forum och säga "Kolla här! Jag är den mest optimala Barca-supportern som finns. Jag hatar Qatar. Bartomeu bör halshuggas." Glöm inte att Laporta blev mordhotad runt 2003. Men då var det ingen som försvarade honom än hans närmsta krets. Som sagt ... det är lätt att vända kappan efter vinden men mig övertygar du inte med en snäsig kommentar utan att ens framföra varför du tycker som du gör. Vad du och sådana som tycker som du än har för åsikt så kan ni ALDRIG komma bort från att Barca av alla lag köpte Neymar med väldigt sluga metoder .... och då tycker jag att vår ledning har varit JÄVLIGT snäll med lallare som Bartomeu, Zubi osv.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-19 19:43
enkos

tror van der vart kommer att spela som mitt mitt. halilovic är en offensiv mitt o kan lira till höger. spelar på flera positioner...personligen vill jag att han blir utlånad till rayo. men om valet står mellan betis o sevilla så är det bara betis som gör för alen ifall han inte vill kasta bort ett år. i sevilla kommer han att bli sönderbänkad
Barcelona enkos
2015-06-19 19:29
@KiNg-PuYi:

Han skulle konkurrera eller spela bredvid Van de Vart (stavning) som blev klart för Betis
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-06-19 19:11
Ingen hemsida man kan se repris på champions league final med svenska kommentarer
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Abidal22
2015-06-19 19:11
Vad sägs om att värva Otamendi? han verkar vilja lämna valencia och klausulen ligger på 50 mille. Mittbackspositionen kanske inte är där vi behöver mest förstärkning men pique och otamendi som mittbackspar? de vattnas i munnen ;)
Barcelona El Messias
2015-06-19 19:02
Jawwa Det blir antingen det eller 2-0 målet mot Bayern. Kanske båda haha
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-19 19:02
Halilovic would like to join a La Liga team on loan next season. Sevilla and Betis are interested

betis vore ju skit nice för halilovic=) nykomling o lär få en skön roll i laget
Barcelona enkos
2015-06-19 18:54
Miranda till Inter och Mandzukic till Juve..
Barcelona jawwa
2015-06-19 18:49
I väntans tider passar jag på att fråga.... tror ni messi mål i cupfinalen nomineras till FIFA puskas award?
Barcelona enkos
2015-06-19 18:43
Messi har vunnit OS guld med Argentina men även VM guld u20 men Aftonbladet skriver en artikel om Messi idag och hävdar att han aldrig vunnit något med Argentina. .
Mod.
2015-06-19 18:38
Diskussioner kring Barcelonas reklamavtal görs med en god ton och strikt inom ämnet. Inga generella utsvävningar.

Klagomål angående moderering av forumet görs inte i det publika forumet utan per meddelande till DM1982. Mod.
Barcelona QuarantaVint
2015-06-19 18:38
Jag har följt detta forum ett tag nu utan att skriva något, men en del personers inlägg här får mig att höja ögonbrynen så pass mycket att jag måste ta och fråga:

Ney och Papillon (har uppfattat det som om ni är för Qatar och Bartomeu), bryr ni er överhuvudtaget om FC Barcelonas historia, traditioner och värderingar?
Barcelona Rambla~
2015-06-19 18:37
@Barcelonistas:

Det säger du? Tja, om det är sant borde ju sponsorerna stå i kö med lukrativa erbjudanden till klubben. Hur kan det då vara så svårt att fixa ännu bättre avtal?
Barcelona Barcelonistas
2015-06-19 18:34
Rambla - vi är det strata varumärket i världen.
Barcelona DM1982
2015-06-19 18:31
[QUOTE=Vampíro]En säsong på Sevillas läktare tror jag du menar. Låna ut honom till en bottenklubb i La Liga och se hur det går för i Sevilla kommer han aldrig få speltid. [/QUOTE] Han är ung, finns ingen anledning att stressa honom. Han kommer få spela även i Sevilla.
Barcelona the cameroonians
2015-06-19 18:29
I detta nu kör Laporta igång sin kampanj på riktigt. Det är stort pådrag utanför hans valkontor och han kommer att gå till val under slogan "Laporta President"
Barcelona Rambla~
2015-06-19 18:29
Med tanke på vilka sportsliga framgångar Barca haft sedan 2009 och sen 2010 när denna ledning tog över, känns det svagt av dem att inte kunnat förbättra klubbens varumärke ännu mer än vad de gjort under dessa år fram till idag.
Barcelona the cameroonians
2015-06-19 18:24
Javier Faus, som är den som förhandlat med Qatar sa i februari att Barcelonas marknadsvärde för en tröjsponsor låg på mellan €40 och 50 miljoner.
Med detta i åtanke och det faktum att MSN och Barcelona presterat som de gjort under 2015 måste den summan justeras upp rätt rejält. Så de €50-60 miljonerna det nya kontraktet sägs ligga på borde inte vara svårt att matcha för en rad olika företag. Det är liksom ingen astronomisk summa sett till marknadsvärdet.

Det verkar också som att Qatar har rätt att matcha ett bud från en annan sponsor, ett så kallat "first refusal". Helt otroligt vilka klausuler man bakat in i ett kontrakt som från början såg bra ut på pappret 2010 när 33 miljoner var en okej summa sett till vad konkurrenterna fick. Det kostade dock en del.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-06-19 18:16
papillon Det går helt enkelt inte att argumentera med dig angående vissa saker, det är som att skriva till en vägg med tanke på din ovilja att lära dig något utifrån det som sägs. Du bara tolkar folks texter hur som helst och drar förhastade, ibland grova, slutsatser om vad som faktiskt sägs. Dessutom, enligt dig är det okej att vara i opposition till varför U-21 EM hölls i Israel sist, men det är inte okej att Qatar ska smutsa ner våra tröjor? Snacka om att vara hycklare.
Barcelona Rambla~
2015-06-19 18:08
- "Det enda bra och seriösa erbjudandet (från en sponsor) kom från Qatar"
- "De andra företagen levde helt enkelt upp till samma ekonomiska nivå"

Really? På något sätt har jag väldigt svårt att tro på detta statement från Barto. Så det finns inget företag/organisation ute i världen som är beredd att matcha den summa Qatar erbjudit?

Det skulle vara intressant att veta hur mycket Qatar har betalat ut i personliga och hemliga arvoden till styrelsemedlemmarna i Barca.
Barcelona Rambla~
2015-06-19 18:00
En annan fråga skulle kunna vara.

Är det okej att försvara regeringar som missbrukar mänskliga rättigheter?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-19 17:43
Rambla~

eller mot liverpool i uefa cupen hahaha vilka tider
Barcelona Rambla~
2015-06-19 17:37
Minns när vi åkte ut mot Celtic, det var i Uefa cupen. Det var tider det, fan vad vi var dåliga då. :(
Barcelona Shanghai
2015-06-19 17:36
Jag är inte direkt insatt om presidentvalet, men en fråga; om nu Laporta vinner valet, kommer terroriststaten "Qatar" att rycka bort från vår tröja?
Barcelona Shanghai
2015-06-19 17:34
DM1982, Mido & KiNg-PuYi

Tack för era svar. Alltid kul att läsa vad de gamla supportrarna tyckte om den dystra tiden. Starkt att ni fortsatte supporta laget trots resultaten.
Barcelona Rambla~
2015-06-19 17:33
Nu är inte avtalet skrivet med Qatar Airways utan QSI, Qatars regerings sportsliga, hm idrottsförbund skulle man kunna säga.
Barcelona Rambla~
2015-06-19 17:26
Barto, vilken råtta. "Vi har lett Barca på ett bra sätt". En president som har sett till att klubben står anklagad för skattebrott och korruption. Är det hans måttstock på att leda en klubb på ett föredömligt sätt? Dessutom så har han behållt en direktör inom ledningen som anklagas för pengatvätt i Andorra. Man vill bara spy.
Barcelona Ney
2015-06-19 17:25
@SOMISEREM1899:
smuts smuts smuts smuts smuts smuts smuts smuts smuts .... och vad nu? Om man inte levt under en sten under resten av livet är man väl medveten om att världen ofta är orättvis och att det alltid finns två sidor av ett mynt. I artikeln ifrågasätts Qatar Airways som arbetsgivare men inte någonstans ifrågasätts idioten till arbetstagare (denna "Gina") som de facto har skrivit avtal och därmed sålt sina mänskliga rättigheter för ett jobb. En del trivs säkert jättebra med att jobba hos Qatar Airways. Andra inte. Precis som på en alldeles vanlig arbetsplats. Varför intervjuar man inte en person som faktiskt trivs hos arbetsgivaren? Det är kanske inte lika intressant ... Jag försvarar inte Qatar eller Qatar Airways ... men lite eget ansvar får man ta. Trivs man inte är det bara att säga upp sig om nu hedern är så mycket viktigare än pengarna (vilket inte hände i det här fallet). Ännu en hycklare som tål att slängas runt så länge pengarna rullar in. "Gina" satte pengarnas värde framför sitt eget värde tills Qatar Airways sparkade ut henne. 'Man ska inte bita i handen som föder en' som det heter. Tragiskt öde kanske men jag lider inte med 'Gina' som inte visste bättre. Det var ingen annan än hon som skrev på avtalet och stannade kvar så pass länge. Att utmåla sig till offer är det enklaste som finns när det går dåligt. *gäsp*
Barcelona Ney
2015-06-19 17:21
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-06-19 17:21
Det enda som är säkert är att de allra mest lovande talangerna inte kan stanna och spela tredjedivisionsfotboll. Samper måste lånas ut eller flyttas upp, detsamma gäller Adama, Grimaldo, Munir, Sandro med flera. En spelare som Halilovic som spelat matcher för ett såpass bra landslag som det kroatiska måste bara spela La Liga. Hans spelstil skulle passa bra i många klubbar och han skulle helt klart kunna utvecklas med tränare och spelare som prioriterar teknisk fotboll med mycket rörelse. Skit i att skicka han någon annanstans, bättre att killen får chansen till att förädla sina speltekniska färdigheter.
Annons: