/spanien/barcelona/forum/3357.aspx/spanien/barcelona/forum/3357.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-01-29 15:04
@Barclasico:

Seriöst, det borde finnas ännu en lag de borde lägga till i ligan och efter matcherna. Det borde vara förbjudet att intervjua medelmåttor. Sicken jävla idiot och idiotisk uttalande. När fan blev det förbjudet att tunnla någon? Arda Turan är en mästare på det i vissa matcher och jag tycker det är lika vackert varje gång han gör det. Vilket intelligensbefriat uttalande. Han borde skämmas.
Barcelona Katalano
2015-01-29 14:51
westinho - Sergio #5

Ja Rayo var det nog ja. Jag kommer ihåg matchen och situationen så tydligt men detaljer som motstånd kommer jag aldrig ihåg, så länge det inte är något av topplagen dvs.
Barcelona enkos
2015-01-29 14:47
Jag missade Canis flytt till Atletico helt, och när killen kom in i andra halvlek så trodde jag inte att det var Villarelas Cani, försökte hitta orsaken till flytten och hittar följande..

Han flyttade till Villarreal sommaren 2006 och har sedan dess gjort 257 matcher för El Submarino Amarillo. Han påbörjade den pågående säsongen som en av Villarreals viktigaste spelare, men har under hösten haft skadeproblem som tvingat honom avstå från spel i ungefär två månaders tid, men också diverse problem med lagets tränare Marcelino. Det har gjort att såväl klubben som spelaren har sökt en utväg efter jul och idag, den 7 januari verkar Cani också ha hittat en sådan temporärt.
Barcelona Barclasico
2015-01-29 14:46
Cani (Atletico): "With the way Neymar is playing - doing nutmegs, talking - he will have a problem one day. But if he likes it that way..."

HAHA "Nutmegs"? Påstår han att det är olagligt?
Barcelona westinho - Sergio #5
2015-01-29 14:42
@Katalano:

Det var Rayo på bortaplan. Vi förlorade bollinnehavet men spelade bra. Till skillnad från igår så tjongade vi inte iväg bollen i den matchen, utan låg kompakt i försvarsspelet och ställde om i snabba anfall. En taktik man kan utnyttja mot lag som Rayo som gillar att hålla i bollen.
Barcelona Katalano
2015-01-29 14:36
Jag tror helt ärligt inte att Erik Satie är helt och hållet ute och cyklar även om det är spekulationer. Kommer ni ihåg förra säsongen när fansen och styrelsen tyckte att Tata spelade för direkt fotboll i några matcher!? Vi vann alla matcher fram tills dess men vann inte bollinnehavet i samtliga matcher. tror det var real Sociedad vi vann mot med 4-0 eller liknande med kontringsfotboll den hösten.

Efter detta ändrade Barca spelet till mer possession igen och tappade mycket udd framåt. Jag är helt övertygad att om Tata hade fått fortsätta coacha med full frihet så hade säsongen slutat helt annorlunda. Vissa matcher är det helt enkelt rätt att utnyttja motståndarnas misstag och gå på kontringar, även om man heter Barcelona.

Frågan är hur mycket styrelsen varit inne och petat på sättet Lucho velat spela sin fotboll egentligen.
Barcelona el Flaco
2015-01-29 14:31
@westinho - Sergio #5:

Xavi kanske hackade sig in och ändrade om lite bland siffrorna.
2015-01-29 14:28
@enkos:

Jaså? Vill minnas att jag ett par minuter innan första halvlek var slut såg en skylt där det stod att Atleti hade 51 %.
Barcelona enkos
2015-01-29 14:27
4 av 5 kommande matcher är på Camp Nou...
Barcelona enkos
2015-01-29 14:26
@westinho - Sergio #5:

Vi hade övertag i bollinehav även i första halvlek, 62% mot 38%
2015-01-29 14:25
@messileo:

Ja, precis så sa jag! Eller? Nej inte direkt va. Däremot förväntar jag mig att vi spelar som Barcelona. Passningsspel och ett mittfält som är delaktigt. Att vi är det bättre laget spelmässigt och inte bara målmässigt. Hade varit mer nöjd med 0-0 och dominans spelmässigt än det vi såg igår.
2015-01-29 14:23
@enkos:

Tar inte med andra halvlek i beräkningen då matchen var avgjord när Gabi blev utvisad och Atleti inte längre gick för vinst.
Barcelona messileo
2015-01-29 14:23
Westinho: Haha, med andra ord konstaterar du att man mot självaste atletico på deras hemmaborg ska ha ett bollinnehav på 75-80%, spelet ska vara fläckfritt, alla spelare ska vara helt jäkla dominanta och man ska även sätta dit 4-5 bollar som om motståndarlaget spelade i superettan? Hahaha.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2015-01-29 14:20
@westinho - Sergio #5:

Vi vann bolinehavet med 75% mot 25% !
Barcelona enkos
2015-01-29 14:18
Ikväll får vi veta våran motståndare i semifinal, grislaget Getafe eller finlaget Villareal.. Hade personligen velat få Getafe och köra över dem, inte minst för poängtappet i ligan senast, å andra sidan så spelar vi bättre mot lag som spelar öppet och det gör Villareal mer än Getafe
2015-01-29 14:18
Skrev ett längre inlägg om vårt spel igår, men det försvann. Så jag nöjer mig med att skriva att jag inte är nöjd med hur vi spelade, trots vinsten. Förlorat bollinnehav, förlitar oss på de tre offensiva spelarna, inget mittfält och en jävla massa rensningar i blindo. Visst, Lucho kanske spelade taktiskt, men det är inte såhär vi ska vinna matcher.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-01-29 14:00
The Reporter

För att han kanske har fått för mkt Shakira luv luv .

Han är verkligen tillbaka i form Pique.
Barcelona enkos
2015-01-29 14:00
Domaren Gil Manzano som dömde matchen igår är bara 29 år och det kunde man se då han var totalt värdelös och oerfaren.. hur tänker det spanska domarförbundet egentligen att skicka en så ung och oerfaren domare när två av Spaniens största lag drabbar samman?
Barcelona Lion24
2015-01-29 13:59
Det är väldigt orättvist om Lucho inte får cred efter gårdagens insats. Nånting har hänt inom klubben och jag är mycket nöjd med det. Jag hoppas att detta fortsätter och att Lucho inte får för sig sjuka idéer som vi har sett några gånger. Barcelona har vunnit mot Atlético 3 av 3 matcher men man ska inte heller glömma att Lucho också har besegrat Simeone, rent taktiskt. ''Cholo'' Simeone är en väldigt underskattad taktiker och så fort hans namn dyker upp så tänker de flesta förmodligen bara på energi.

För mig så var det väldigt synligt att Lucho inte krävde boll i sån stor grad som tidigare. Han visste att Atleti behöver gå framåt, tvingade fram dom också vilket resulterade till 2 mål. Lucho sa att han kollade på matcherna mot Atleti förra säsongen och det gjorde han rätt i. Till skillnad från Tata som envisades med att spela med 4 mittfältare konstant och ständigt ha boll så visste Lucho att vi måste skapa ytor för oss själva i spelet utan boll också, inte bara med. Lucho hade också en liten fördel i och med att Atleti behövde gå framåt och han läste av situationen alldeles utmärkt. Jag var väldigt rädd de första 15 minuterna då jag vet att Atleti alltid rivstartar mot svåra motståndare men Lucho och gänget skötte det alldeles utmärkt.

Mascherano, jag älskar hans spelstil och hans hjärta. Men som någon skrev tidigare, det är inte speciellt svårt att vara dominant mot Elche eller mindre bra lag. Det är verkligen i de stora matcherna som spelarna sätts på prov och Masch har gjort flera misstag mot stora lag de senaste åren. Det tråkiga är att vi förmodligen måste fortsätta leva med det då jag ser att Lucho beundrar Masch och tvingar ha honom i startelvan för att inte bänka Busi. Mathieu är ingen höjdare han heller att ha som reserv. Väldigt beklagligt att vi 2015 fortfarande sitter där vi gjorde för flera år sen. Trodde man hade lärt sig läxan om Song.

Världens mest kompletta spelare? Lionel Messi, alltså det är en helt otrolig spelare som är på en helt annan nivå bara om han själv vill. Målskytt, playmaker, mittfältare, assist, ja vad du vill. Det är en komplett fotbollsspelare, en spelare som gör på alla sätt och vis är en komplett MÅLSKYTT, det är 2 helt olika saker. Jag fortsätter att imponeras av Neymars spel utan boll. Kolla länktips och se Neymars 2-3 mål. Lämna Messi och bollen för en stund och kolla Neymars löpning som tar med sig Juanfran och öppnar upp för Alba. Hade Neymar inte tagit den löpningen så hade Juanfran inte släppt sin zon och position och då hade inte den situationen uppstått. Kolla vad man kan göra med löpningar, rörelser och positionsbyten. Suarez blir Messi (högerytter), Messi blev Messi (fri roll), Neymar blev Suarez (central forward) och Alba blev Neymar (vänsterforward). Sen Messis boll, helt otroligt. Som the cameroonians sa ''världens näst mest kompletta spelare, ironi''. Galet.
Barcelona Treyh
2015-01-29 13:57
Vad jag förstår så hade en ett deep shit talk med Pep Guardiola när den senare på besök i Barcelona för valet. Finns nån bild som bekräftar det men jag kan ej hitta det. Vem hade inte tagit till sig vad Guardiola säger och ger dig för tips?
Damn Pique vilken jävla pondus och ledaregenskaper han visar upp. Han har varit helt klockren. Han känns smidigare, fräschare och mer alert och betydligt mer fokuserad. Den gamle Pique is back!

@The Reporter:
Barcelona enkos
2015-01-29 13:47
Cuadrado verkar vara klar för Chelsea trots att hycklaren Mourinho hävdad att Cuadrado inte behövs då han inte passar i hans spelsystem... Hycklare förblir alltid en hycklare..
Barcelona enkos
2015-01-29 13:43
"Messi ensam är farligare än Ronaldo, Bale och Benzema tillsammans" - Diego Simeone
Mod
2015-01-29 13:42
@ Erik Satie och Xaviesta.

Det finns en PM-funktion, använd den.

Barcelona DM1982
2015-01-29 13:38
@Barcelonismo*:

Här är en sida men det verkar som det inte går att dra igång matchen. Kanske kommer upp alternativ snart.
Barcelona Funeral Canticle
2015-01-29 13:34
@LeoMessi:

Domaren hände inte alls med, var stundtals helt off åt bägge hållen men i 2a hängde dem inte alls med. Ett under att Raul g och Juanfran inte blev utvisade, vilka svin!
Barcelona Erik Satie
2015-01-29 13:29
(Xaviesta)

Tycker du inte om det jag skriver, fine. Jag tvingar ingen att hålla med. Jag bara skrev det jag har skådat och skillnaden som jag har upplevt sedan Zubi fick sparken och sedan krisen inte längre var ett faktum. Läs inte mina inlägg om de nu håller så låg nivå.
Barcelona LeoMessi
2015-01-29 13:28
Det är sinnessjukt hur mycket stryk Messi och Neymar fick ta emot igår! Hur ofta blir inte Messi kapad bakifrån när han har rushat förbi sina motståndare? Jämt och ständigt! Neymar åker på härliga obstruktioner och stämplingar.
Barcelona Barcelonismo*
2015-01-29 13:28
Brukar se att några brukar lägga upp hela matchen i efterhand, någon som vet vart man se den?
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-01-29 12:53
[QUOTE=>The Reporter<]Alltså seriöst vad har hänt med Pique? Han är bättre än någonsin typ [/QUOTE] Lucho hände!
Barcelona >The Reporter<
2015-01-29 12:52
Alltså seriöst vad har hänt med Pique? Han är bättre än någonsin typ
Annons: