/spanien/barcelona/forum/3350.aspx/spanien/barcelona/forum/3350.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zick9
2015-01-31 21:57
@LeoMessi:

Med tanke på att Real spelade idag och endast ett inlägg handlade om Ronaldo så bör svaret på din fråga vara "nej".
Barcelona zick9
2015-01-31 21:55
...
Barcelona LeoMessi
2015-01-31 21:30
Någon mer som inte kommer in på sf? Detta är första gången på flera timmar som jag kommer in.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-01-31 18:41
Barca B leder 3-1
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-31 18:17
Både Barca och Real har visat en otrolig styrka på hemmaplan. Om det är något som är klart är det att bortaspelet blir avgörande för vem som tar hem ligatiteln. Madrid har Sevilla på hemmaplan i veckan, personligen tror jag det blir en hyfsat enkel trepoängare medan vi bör göra vårt jobb genom att ta en seger imorgon mot Villarreal. Nästa vecka kan ligan ta flera olika vändningar när Madridderbyt äger rum på Vicente Calderón och vi reser till San Mamés. Skulle nästan säga att det sista riktigt stora chansen att lyckas knappa in innan hemma-Clásico. Har vi Madrid inom räckhåll inför mötet med dem tror jag vi vinner ligan. De har överlag ett svårare schema än oss under våren medan vi ser ut att vara påväg mot gammal storform.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-01-31 17:46
Ja då är det upp till oss imorgon att vinna mot Villarreal, vi får inte tappa mer poäng annars kan vi glömma ligatiteln vi måste kriga för att hänga på Real.
Barcelona Barcaholic
2015-01-31 17:41
Liunil Masse Vet inte vad du snackar om men Bayern har vunnit alla sina hemma matcher och har även bättre målskillnad. Även Barca har likadan statistik hemma fast bättre målskillnad med fler gjorda och mindre insläppta.
Barcelona socccerfan1
2015-01-31 17:39
Så mkt bättre benz är när Cristiano inte är på plan.. Typ alla spelar bättre.. Förutom Bale
Barcelona socccerfan1
2015-01-31 17:39
Så mkt bättre benz är när Cristiano inte är på plan.. Typ alla spelar bättre.. Förutom Bale
Barcelona Barcaholic
2015-01-31 17:35
Liunil Masse Vet inte vad du snackar om men Bayern har vunnit alla sina hemma matcher och har även bättre målskillnad. Även Barca har likadan statistik hemma fast bättre målskillnad med fler gjorda och mindre insläppta.
Barcelona Barcaholic
2015-01-31 17:34
Barcelona Chrisicito
2015-01-31 17:30
Vilken pärla av Benzema!!!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-31 17:26
ledningen har gjort det igen..spela bajs o få konrakt o mer cash...busquets nära nytt kontrakt mina damer o herrar
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-31 17:17
Kufi

I form är han helt klart den bästa. Bredast register, fantastisk målskytt, tekniker, bra speed, stark och smart. Ser man till den här säsongen är det dock omöjligt att hålla honom som etta. Annars är det väl Aguero, Costa, Zlatan, Lewandowski, Benzema och någon till jag kanske missat. Finns dessutom en hel drös med nior under den yppersta världsklassen.
Barcelona Liunil Masse
2015-01-31 17:14
Real måste nog vara världens bästa hemmalag. Tappar aldrig poäng i ligan hemma och snittar 4 mål per match hemma i ligan. Inte lönt att hoppas att de ska tappa poäng när de spelar hemma för det kommer inte hända, tyvärr.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-31 17:12
ryktas att cuadrado kostar chelsea mellan 26 - 30 mil plus lån av salah....i januaro dessutom där allt ska vara dyrare....VAD GJORDE ZUBI I SOMMMARRRRR???? herreeeguuuuud hatar dig zubi från hela mitt hjärta jävla idiot
Barcelona DM1982
2015-01-31 17:11
18 spelar b-laget, tre pinnar är allt som räknas nu. Hur f-n kan det laget öht ha något med degradering att göra?
Barcelona Kufi
2015-01-31 17:10
Vilka är dom 3 bästa 9:orna enligt er? Många som säger att Suarez är världens bästa anfallare, men är han verkligen top 3 efter det han presterat hittills i Barca? jag är tveksam.
Barcelona DM1982
2015-01-31 17:08
Skillnad på Sociedad hemma och borta. De har tagit tunga skalper på hemmaplan men borta är det en annan femma. Det tråkiga är att Lucho inte gav laget en ärlig chans när han bänkade både Neymar och Messi plus några till. Efter det så har han skärpt sig.
Barcelona Erik Satie
äh det är ju inte den här matchen de ska förlora. Det är mot Atletico Madrid men framförallt not oss!
Barcelona Vampíro
Jag kan till viss mån hålla med om att det inte är lika viktigt att han gör mål nu med tanke på att Neymar kommit igång. Skrev tidigare om hur spel utan boll har bidragit till sina meddpelare så där kan man inte klaga. Däremot står jag fast vid att han måste höja sig avsevärt i framtiden och att han är för dålig med bollen vid fötterna. För man hade kunnat värva betydligt biligare anfallare om man endast ville ha en som kämpar och öppnar upp ytor. Vi värvade världens bästa och dyraste anfallare, klart man har höga krav.
Barcelona Neymar11
2015-01-31 17:04
Om det är någon match som är avgörande så var det celta matchen hemma, där vi träffa ramen ca 5 ggr och en mängd andra missade klara chanser
2015-01-31 16:57
LeoMessi

Ja tyvärr gjorde Lucho ett misstag där och bänkade Neymar och Messi och kostade oss 3 poäng . Kan vara det som är avgörande i slutet såna matcher måste man vinna för att kamma hem ligatiteln.
Ronaldinho Gaucho
2015-01-31 16:49
@Vampíro:

Du hade flera poänger. Bl a missade avslut och dåliga mottagningar. Så ... nej.

Dessutom är det, om man följer fotboll, en självklarhet att centerforwarden/anfallaren tenderar ha sämre passningsprocent än övriga spelare. Detta för att en spelare i den rollen hamnar i följande situationer:

1. Överbevakad av centralbackar
2. Spelar felvänd
3. Får vägga väldigt ofta i sista tredjedelen där det är tätt packat
4. Kan sällan spela bollen framåt pga sin höga utgångsposition och skulle detta ske slår han avgörande passningar. Avgörande passningar brukar i allmänhet vara svårare att få till än sidledspassningar runt mittcirkeln utan bevakning

Detta är som sagt ett fullt känt fenomen om man följer spelare som spelar i den positionen. De förväntas inte ha strålande passningsstatistik. Nog räcker det att Suárez skapar ytor för Neymar och Messi. Huvudsaken är vinster och titlar. Inte att få ståfräs av Suárez poängstatistik för att känna att köpet är rättfärdigat.
Barcelona Neymar N11
2015-01-31 16:48
Hahaha va var det jag sa, ingen mening att lägga energi på pajas klubben. Ni blir inte glad allafall. Ser framemot el clasico på camp nou då vi ska sätta dit dom.
Barcelona LeoMessi
2015-01-31 16:47
BARCA Just nu verkar dom varken försvara eller anfalla. Det är högre tempo i ett division 5-damlag än i sociedad. Dom var lika dåliga mot oss men Lucho valde helt fel tillfälle att bänka Neymar och sätta Messi på plats.
2015-01-31 16:43
och vi som förlora mot detta Sociedad vill bara slita av mig håret herregud

Sociedad spelar på 1-1 och försvar sig tror dom verkligen dom kommer lyckas så straffas det sig direkt, glöm att Real tappar poäng dom har tur och flyt i allt dom gör äcklar mig den klubben.
Barcelona LeoMessi
2015-01-31 16:43
Spelmässigt så spelar sociedad som är ett bottenlag i segundan och det är ren tur att Madrid inte har gjort fler mål. Och då spelar Madrid på 50 % av sin förmåga.
Barcelona Flexus
2015-01-31 16:42
Att det på riktigt finns maränger som håller Bale högre än Neymar.

*Facepalm*
Barcelona Messsias
2015-01-31 16:40
Bale = fail
Annons: