/spanien/barcelona/forum/335.aspx/spanien/barcelona/forum/335.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Reymar
2017-02-02 00:16
Vad har hänt med Neymars avslut? Blir skogstokig så mycket som han missar. Att sälja honom är inget alternativ och att bänka honom kommer vara försämra självförtroendet. Hans missar kommer kosta oss dyrt då han missat väldigt enkla chanser mot Real, Malaga, Betis osv som borde gett oss en ligaledning. Frustrerande...

Visst kan man tycka att vi gjorde en fantastisk första halvlek men det var för att Atleti var bedrövliga med och utan boll sen var deras press obefintlig. Vi såg vad som hände i andra halvlek när dom höjde tempot, dom skapade chans efter chans och borde ha kvitterat.

Vår högerback är ju tyvärr vår svags länk, ständigt felpositoinerad och allmänt slarvig. En högerback bör vara högsta prioritet, Cancelo? Nej tack vill ha en högerback som kan försvara.
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2017-02-02 00:02
@JUSSI BJÖRLING:

Såklart finns det perioder det sett mindre bra ut men 2002/2003 är väldigt långt tillbaka bara det. Vi blir alltså utspelade av Betis, Socidad, Atletico, Bilbao osv. Och det har varit så här en längre period nu, Man City tex då vi förlorar med 3-1 men det kunde lika gärna blivit 6-1. Vi har mycket tur just nu plus att vi har Messi. Det räcker i vissa matcher men det kommer aldrig hålla i längden. Tycker dock att det såg lite bättre ut när Rafinha kom in idag, iaf offensivt men kanske för att Atletico flyttade fram så mycket. Vi behöver en skicklig spelare med boll som kan leverera bollen framåt och just nu är nog Rafinha den som klarar det bäst när Iniesta är skadad.
Barcelona Davids3
2017-02-02 00:02
Andra halvlek är absolut under all kritik, men såg ni verkligen första halvlek? Den var inte "okej", den var fenomenal. Det var en fröjd för ögat att se på hur barca spelade. Alla krigade som idioter, alla var på rätt plats och alla tog rätt beslut. Självaste Neymar spelade defensivt och var 2 meter uppe i luften i vårt straffområde för att blockera ett inlägg. Masherano, Masherano! Helvete vilken krigare han är, är alltid beredd att offra sitt liv för bollen. Förläng hans kontrakt med 5 år genast, han kommer hålla :) Vi fick Atl. att se ut som ett korpenlag första halvlek. Det syns att de blev irriterade för hur aggressivt de spelade. Det var 2 solklara gula första 25 min enbart. Spelar vi alltid så som vi idag spelade första halvlek, med denna kämparglöd. Så vet jag inte vem som kan stoppa oss. Och detta var alltså utan Busq och Iniesta. Målchansen min 27 SKA BARA vara mål! Suarez passning var egentligen till Messi, men Neymar släppte inte. Man kan ju tycka att Neymar borde ha litat på att Messi är alltid på rätt plats rätt tidpunkt utan att han behöver titta. Men aja, även MSN kan missuppfatta varandra ibland, väldigt sällan.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-02-02 00:00
@Andresito:
Jag skrek innan han hann skjuta. Missa inte så att jag väckte min kompis. rummet bredvid. Det handlar om inte om att bollen studsade ikväll. Nej, nej, nej i matematikerns formeln. Om jag skrev dubbel-nej skulle jag vara för försäljning. Anyways, anledningen att visa blir tokig här inne beror på "alla missade chanser den där Neymar har ståt för med hans lön. Behöver inte vara Neymar som avlasta Messi och Suarez. Vem som helst får duga. I den här säsongen har Neymar fått läge efter läge, efter läge, efter. Jag kan fortsätta till 05:00 och jag skulle inte kunna täcka upp procentenheten han har bränt den här säsongen. Betyder det att han borde säljas. Hel 2 the no. Men jag anser ändå att de skogstokiga här inte får ventilera då och då vad de vill göra med Neymar så länge de presenterar ersättaren. Jag personligen blev avstängd för första gången i det här forumet när Neymar missade den där gyllene läget mot R.Madrid, ja 2-0 målet...
Barcelona Soko
2017-02-01 23:59
@The Reporter 2.0:

Hur länge ska ni komma med ständiga påstående som att han utmanade och gjorde sin gubbe när han inte kan göra ett mål på 20 matcher ?! Neymar är största anledningen till att vi spelar dåligt i år då han inte gör det Messi och Suarez gör. Jag skiter i hur mycket han gör så länge han inte gör mål. Med honom i laget spelar vi med en man mindre match efter match Han gör sin gubbe och vad sen ? ingeting !
Barcelona Soko
2017-02-01 23:52
Det var Messis 26 mål mot Atletico, 12 på Calderon. Kanske därför de valt att byta arenan :) Messi som även gjort 12 mål på Bernabeu har en match hemna till snart i ligan på Calderon .
Messi har gjort 8 mål denna säsong utanför straffområdet något som är dubbelt fler än någon annan i ligan.
43 mål och 24 assist gjorde Messi i bara cupen.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-02-01 23:51
Förlåt att jag måste skriva det här.

Det här gör jag endast av hur Barca spelade andra halvleken. Missade första 10 min. Men vad jag såg av första halvleken så hade Barca någon form av kontroll på march- jäveln. Skrev jäveln för att markera att det här laget kan inte sammanfattas med att en spelare på mittfältet suger (i det här natten Rakitic och Dennis).

Om någon andrar min åsikt så var det första gången jag kände fan, jag känner mig trygg med det här mittfältet. Det är inte för att vi ägde matchen som vill alla vill och drömmar, utan för att Barca med mittfältet neutraliserade A.Madrid hela första halvleken.

Sen att den där muppen Lucho körde jag vill ha ess ber till gudarna taktik genom att kolla på stjärntecken och slänga lott fick mig att önska att matchen blev 2-2.

Det enda barca människan jag tycker synd om är Messi ingen annan i den här världen.

Kvittar hur många vi vinner, Lucho måste bort, lycka till.

Finner inga ord.

Barcelona The Reporter 2.0
2017-02-01 23:47
Hur fan kan man säga att Neymar va dålig idag? Var det för att han sköt över på bollen som studsade upp? Han utmanade, gjorde sin gubbe och kämpade, men blev sämre efter sin gula som gör att han missar returen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-02-01 23:46
@Andres Iniesta Lujan:

Du har inte följt barca noggrant om du tycker att spelet är det sämsta på 17 år. 2002/2003 är snäppet sämre.
Barcelona Andresito
2017-02-01 23:45
Var ju ganska tydligt att bollen studsade upp när Neymar skulle skjuta. Vem som helst hade dragit upp den på läktaren.
Barcelona Soko
2017-02-01 23:43
Barcelona har aldrig förlorat en match där Suarez gjorde mål.
64 segrar
4 oavgjorda
0 förluster

Messi och Suarez har tillsammans gjort 52 mål denna säsong.
MS fungerar
N katastrof och bedrövligt. Killen kan inte ens skjuta! Sälj han snälla !!!!
Barcelona neymar JR
2017-02-01 23:41
Rambla Själv förstod jag bägge bytena men endast en av spelarna som klarade uppgifterna. Rafinha kom in och höll i bollen och spelade kontrollerade, vann frisparkar och vann mark. Själv tolkar jag det som att lucho vill kontrollera det med bollinnehav och rafinha lyckades. Denis gjorde exakt motsatsen, killen är livrädd från att få bollen. Så fort bollen är påväg mot honom så krampar hela hans kropp.
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2017-02-01 23:38
Alltså. Mycket snack om Gomes, men Rakitic? Rakitic springer alltså runt som en vilsen valp på planen. Han slår 90% av alla passningar fel. Han vinner aldrig boll (en gång vad jag minns när han snor bollen av Grizemann som inte ser honom) och han gör absolut ingenting kreativitet framåt. Vill inte ens höra att han slår passningen till Messi, för det klarar en korpen spelare av. Så vad fan har vi han till för? Han kommer ALDRIG fram i press, ingenting. Gomes kan åtminstone vinna tillbaka boll, han har några passningar ut till Neymar, plus att han tar fram bollen ett antal gånger. Och då är jag inget stort fan av Gomes heller.

SÅÅ JÄVLA SKÖNT MED VINST FÖRÖVRIGT! Men spelet håller knappast, en soloprestation av Suarez och ett vackert avslut av Messi. Annars är spelet fortfarande största delar av matchen bedrövligt och då var det ändå ett x antal gånger bättre än vad det var mot Betis.

Jag kanske är väldigt kritisk men har man följt Barca i 17 år så kan man inte vara något annat, minns inte om det någon gång sett sämre ut än vad det för nu.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-02-01 23:36
Jag har lugnat mig nu, och är redo för uttrycka mig! Tack gode gud för admin som stänger forumet, för idag var jag inte snäll i munnen gällande Neymar. Killen missar öppna mål, har ett av de dåligaste avsluten jag sett på länge. Jag vet inte men de 2 miljarderna PSG, United och även Real var beredda att lägga, är det inte värt att sälja honom för de sjuka summorna som faktiskt erbjuds? Misstolka mig rätt, men han är inte barcamaterial just nu. Samt bråket på träningen igår(?) med Suarez, vad händer egentligen? Kommer försent till träningarna, kanske dags att avsluta CS karriären Neymar. Sen är han brasse.. Brukar va lätt på något sätt för brassar att hamna i obalans. Jag vet, jag vet.. han tillför mycket trots detta! Han är en bra spelare, men jag tycker inte att han är ett dugg bättre än Turan just nu. Frågan är bara vem ska kunna ersätta honom? Om man nu skulle sälja honom för dessa sjuka summor lär man ju kunna få en väldigt bra ersättare. Men vem?
Barcelona Rambla~
2017-02-01 23:31
Vågade inte drömma om detta resultat, detta trots att vår tränare fuckade upp hela andra halvlek med sina byten. Istället för försöka kontrollera matchen med 0-2 gick han hellre för kaos när han bytte in Denis mot Rakitic. Ok, Rakitic var kanske ingen höjdare i offensiven men nog tycker jag vi hade bättre kontroll och stabilitet under första halvleken. Denis har inte en susning om hur kan ska agera i defensiven när Atlético börjar pressa och vår högerkant var vidöppen mest hela tiden. Någon nämnde valpen Denis tidigare och det var just så det kändes när han irrade runt på kanten och försökte hjälpa till i defensiven. Jag vet inre vad det är med Lucho men han tycks föredra allmänt kaos på planen istället för kontroll. Det känns som att han inte har en susning om hur han ska coacha när trycket mot oss ökar. Atlético steppar upp i andra halvlek, det fattade väl vem som helst att de skulle göra dessutom. Vad har Lucho för motdrag? Inget känns det som. Jag sitter framför teven, blir upprörd och tänker, ah men gör något då, du kan inte låta det här fortgå, gör ett motdrag för fan. Han saknar helt förmågan att kontrollera matcher får jag intrycket av. Förresten, hur i h-e kan deras mål godkännas? Någon som tror det målet hade tillåtits om det var Barca som gjorde det? Inte en chans i helvetet kan jag lova. Domaren står 2-3 meter ifrån situationen där Suarez blir fasthållen av Koke så Godin får öppen gata på ytan till höger och kan ostört sikta in nicken framför målet, men domaren låtsas inte se det.
Barcelona The Reporter 2.0
2017-02-01 23:30
Vi spelade fantastiskt bra fram till att Rakitic blev utbytt. Denis är för tunn i sådana här matcher. Han är frukost för dem. Rakitic erbjuder mer. Hans fysik behövs i sådana här matcher. Rafinha som ja inte är förtjust i var bättre än Denis med. Neymar verkade påverkas av det gula kortet. Fram till det var han grym. Vi gjorde en bra match överlag.
Barcelona Soko
2017-02-01 23:28
@shalit:

Snarare svag hjärta tyvärr. Men otroligt glad nu :)
Ser att vi hade vunnit bollinnehavet, vi hade 7 skott på mål mot 3 och vann även hörnor med 11-7 .
Ska bi roligt att se reprisen :)
Barcelona oocbgb
2017-02-01 23:27
[QUOTE=II Barça II]Vi får inte glömma Suarez, vilken kung! Vilket soloprestation! Vilket mål! Måste vara årets mål i Copa del Rey. [/QUOTE] 1 på den, kändes som jag såg målet i slow motion.. Var så många moment som kunde gå fel, och när han tog den extra touchen i straffområdet innan han pratade in den var jag helt säker på att bollen skulle brytas.. Så vrickar han bollen snabbare än blixten i steget.. Eufori, sån jävla start!
Barcelona neymar JR
2017-02-01 23:25
Med lite eftertankar är det någon i fotbolls världen som borde kunna axla xavi rollen i Barcelona så är det Sergio. Han är ju i den åldern xavi flyttades fram i banan med. Sergio mascherano iniesta Skapligt mittfält, fungerar när man ska pressa och sjunka ner under matcherna.
Barcelona ElRaval
2017-02-01 23:21
@shalit:

Aren't we all? :)

Du var förstås på plats och såg matchen på Vicente Calderón förstår jag?
Barcelona Andresito
2017-02-01 23:20
Vet inte vilket som är konstigast - att André Gomes är den dyraste mittfältaren i truppen eller att Valencia skrev in en Ballon d'Or-klausul när vi köpte honom.
Barcelona shalit
2017-02-01 23:20
[QUOTE=neymar JR]Frågan är om inte vi ska spelade både med busken och mascherano framöver. 1: busken förtjänar absolut inte att peta mascherano från positionen 2: mascherano-busken-iniesta är ett mittfält man inte vill möta. [/QUOTE] Håller med, har också funderat på det. Dessa tre är de enda mittfältarna som är i någorlunda bra form just nu.
Barcelona shalit
2017-02-01 23:18
[QUOTE=Blaugrana80]Neymar och Roberto sämst på plan.. roberto känns som en liten vilsen valp defensiv katastrof [/QUOTE] De var inte bra, men du får inte glömma Gomes. Han var katastrofal.
Barcelona neymar JR
2017-02-01 23:18
Frågan är om inte vi ska spelade både med busken och mascherano framöver. 1: busken förtjänar absolut inte att peta mascherano från positionen 2: mascherano-busken-iniesta är ett mittfält man inte vill möta.
Barcelona Blaugrana80
2017-02-01 23:17
Neymar och Roberto sämst på plan.. roberto känns som en liten vilsen valp defensiv katastrof
Barcelona shalit
2017-02-01 23:17
[QUOTE=Soko]Jag vågade inte ens se matchen.. Såg nu resultatet och vilken skön läsning. [/QUOTE] Plastsupporter!
Barcelona FCB_Messi
2017-02-01 23:16
Roberto är så jävla dålig , även rakitic. Dom två måste fan bänkas nu. Snacka om att ha lyxproblem på DM positionen. Mascherano har gjort det riktigt bra där. Han är fan överallt den pitbullen. Masken Sergio iniesta på mitten , hade det funkat ? Iallafall i såna här matcher där vi är det laget som drar oss tillbaka ?
Barcelona Soko
2017-02-01 23:15
Jag vågade inte ens se matchen.. Såg nu resultatet och vilken skön läsning. :)
Neymar ser jag fick tredje kortet och missar returen. Han hade behövts mer i returen nu när Atletico måste framåt. Det var gigant bet att han skulle bli varnad. Och som nån skriver nedan var han sämst idag?
Varför fick Messi kortet i slutet? Hoppas han inte missar finalen ifall han får tredje i returen.
Barcelona II Barça II
2017-02-01 23:10
Vi får inte glömma Suarez, vilken kung! Vilket soloprestation! Vilket mål! Måste vara årets mål i Copa del Rey.
Barcelona neymar JR
2017-02-01 23:08
Tur att Neymar är avstängd i returen.... Vilket mittbackspar vi hade idag, umtiti helt felfri. Mascherano och Messi bäst på plan.
Annons: