/spanien/barcelona/forum/3349.aspx/spanien/barcelona/forum/3349.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona >The Reporter<
2015-01-23 00:21
Titta Barcas senaste inlägg på Facebook om Messi. Det är med sådana ord man ska värdera Leo. Världens bästa
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2015-01-22 23:49
Espanyopl hade 3-0 mot Sevilla till på övertid och då var man så gott som klar till semifinal, men bortamål på övertid gör att Sevilla behöver nu "bara" vinna med 2-0 hemma.. ett mål borta alltså betyder så mycket..

Hade varit roligt med Barcelona - Espanyol i finalen på Bernabeu :)
Barcelona Erik Satie
2015-01-22 23:47
Moderatorer

Jesper är inte ens ett barcafan och borde således inte få skriva här, eller?
Barcelona Barcelonistas
2015-01-22 23:43
Jesper har med sitt inlägg visat vilken människa han är. Han står bakom det Franco och Hitler gjorde. Borde bli spärr för det där mods?
Barcelona LeoMessi
2015-01-22 23:39
Jesper Du har rätt! 20 miljoner i lön är praktiskt taget ingenting för en 16 åring som ska spela i division 3... Då bör en spelare som Isco tjäna ca 9 miljoner om året.
Barcelona Erik Satie
2015-01-22 23:32
Jesper ditt jävla äckel ingen tror på dina rövarhistorier. Äckliga madridjävel är vad du är. Du försvarar alltså en facist?
Jesper
2015-01-22 23:32
@the cameroonians
@LeoMessI

20 miljoner kr om året med andra ord alltså? Tror nog att dessa uppgifter från svenska, norska medier och liknande ofta struntprat.

I övrigt sett till det marknadsvärde fotboll har och hur mycket människor det engagerar är lönerna generellt högst motiverade. Håller ni inte med rekommenderar jag första bästa högskolekurs inom marknadsföring, kika extra noga på kapitel om "utbud och efterfrågan".
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-22 23:29
@Jesper:

Wow, att skydda en diktator och fascist är verkligen pinsamt.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-22 23:28
Jesper - ditt troll förnekar du det Gabriel säger, det är som att du förnekar Hitler och förintelsen. Respektlös mupp är vad du är!
Barcelona enkos
2015-01-22 22:38
Det luktar Barcelona - Espanyol i cupfinalen :)
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-01-22 22:38
Treyh Precis, alla som inte har anknytning till real madrid vet vem man ska buga till. Vad han säger nu visar bara på hjärntvättning och tvång. Och snacka om självbekräftelse från madridhåll när man ställer frågan "Messi eller ronaldo(p)? Och denna frågan kom EFTER att han nämnt ronaldo(p) som världen bästa spelare men ändå var man tvugna att fråga om han är bättre än Messi. Haha
Barcelona Treyh
2015-01-22 22:37
Förresten är det bara jag som INTE stör mig särskilt mycket på att Suarez missar många avslut nu i början? För jag vet att det kommer. Däremot så älskar jag hans djuriska vinnarsinställning. Han retar upp motståndare, går in stenhårt i dueller och svär och skriker av sig haha. Jag har saknat det sen Etoo lämnade oss. Han kommer att lyckas i Barcelona tror mig!
Barcelona Rambla~
2015-01-22 22:36
@LeoMessi:

Japp, de reglerna gällde inte då. Dessutom så flyttade hans familj med.

Visst är det löjligt. Tror du att de värsta belackarna har koll på eller ens bryr sig om hur det ser ut på La Masia och utbildningen de får? De vill bara hata och fortsätta hata.
Barcelona Rambla~
2015-01-22 22:34
@Treyh:

Det roliga är ju att Messi är hans stora idol. Dessutom så har Perez fått inloggningsuppgifterna till killens twitter och facebook-konton och redan varit inne och raderat bort allt som har med Messi och göra.

Tydligen var det någon tweet om Messi som redan hade städats bort.
Barcelona LeoMessi
2015-01-22 22:33
Rambla Att gå på en av världens bästa fotbollsakademier och få utbildning av högsta klass är nästan lika med trafficking. Som sagt tycker att det är lite löjligt, oavsett om det kanske är lite krångligare pappersarbete. Hur var det när Messi kom till Barca? Det var väl helt andra regler då?
Barcelona Rambla~
2015-01-22 22:30
@DM1982:

Kan bara instämma, osmailigt är det rätta ordet. Snacka om att sälja ut sig. Han lär dessutom behöva de pengarna han tjänar in nu för Getafe lär inte betala ut några jättresummor i lön när han väl hamnar där. :)
Barcelona Rambla~
2015-01-22 22:28
@LeoMessi:

Det är som sagt 18 år som gäller utanför EU. De värsta kritikerna vill ju likställa detta med child traficing, att klubbarna utnyttjar dessa barn ungefär som Nike och andra företag gör med unga arbetare i Asien tex. De hävdar att så unga människor inte ska "tvingas" ryckas från sina rötter, uppväxt, trygghet (vilken trygghet kan jag undra?) osv. Därav Fifas förbud och orsaken till den massiva kritik från allmänheten som klubbar får, i dagsläget är det ju Barcelona alla pekar på. Precis som om de var de enda som sysslar med det här.
Barcelona LeoMessi
2015-01-22 22:27
Kufi Jag förstår vad du menar, men tror du att Barca hade varit villiga att matcha reals bud? Det är sinnessjuka summor för en spelare i hans ålder. Själv längtar jag till koreanen lee får spela! Såg honom spela i någon cup i Sthlm när han var typ 14 år och det var sinnessjukt hur dominant han var! Ingen kunde stoppa honom, talangmässigt såg han ut att vara minst lika bra som Messi var i den åldern.
Barcelona Treyh
2015-01-22 22:26
Haha kolla länktips. Det verkar som de flesta som joina Real Madrid (Martin Odegaard) är Messi fans från början haha ;D Edit ni ska kolla på bilden längts ner som nån postat från Odegaards Facebook 2012
Barcelona DM1982
2015-01-22 22:25
[QUOTE=Kufi]Fan jag hoppades personligen in i det sista att Ödegaard skulle hamna hos oss. Finns vissa få spelare i världen som man vet direkt kommer att bli storstjärnor, Martin Ödegaard är en av dessa spelare. Nu säger jag inte att han når Messi eller Ronaldos nivå men spelare som dom två och Robben visste man sedan väldigt ung ålder att de skulle bli något speciellt. Tycker faktiskt vår ledning borde gjort mer för att få hit honom, tycker det är riktigt frustrerande hur vi alltid ger upp en spelare om Real är intresserade, det händer jämnt och ständig att spelare som hade kunnat tänka sig att spela i Barca och som Barca behöver alltid skall ignoreras av oss eller så agerar vi så oprofessionellt och segt att andra klubbar hinner före. [/QUOTE] Finns inte en chans att Barcelona skulle betala honom 20 miljoner per år, aldrig. För mig är killen en pesetero som har glidit runt i Europa och sålt sig till högstbjudande. Får lite avsmak över hans beteende.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-22 22:25
@Kufi:
Precis som fallet med Neymar och Halilovic? Jag vet inte hur vi skulle ha tagit honom när vi var transfer-bannade under samma period som han blev hypad. Lägg av nu med det. Det är ett mirakel att vi ens fick Halilovic.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-01-22 22:23
LeoMessi

Du förstår väl att pappersarbetet och liknande svårigheter är besvärligare för spelare som är omyndiga och är icke EU-medlemmar. Tror absolut inte att det handlar om rasism som vissa försöker få det att se ut som, men att den juridiska aspekten är annorlunda och svårare när det gäller människor och spelare utanför EU.
Barcelona LeoMessi
2015-01-22 22:22
Rambla Jag påstår inte att det har med rasism att göra. Jag kan första att dom kanske inte vill att barn under 16 ska flytta till en annan världsdel utan sina föräldrar. Men dom kan iaf ge dom det nästbästa möjligheten och det är att dom kan flytta med sina föräldrar, vare sig dom har jobb eller inte. Dom gör ju det mycket svårare än det behöver bli, det är min åsikt iaf.
Barcelona Kufi
2015-01-22 22:20
Fan jag hoppades personligen in i det sista att Ödegaard skulle hamna hos oss. Finns vissa få spelare i världen som man vet direkt kommer att bli storstjärnor, Martin Ödegaard är en av dessa spelare. Nu säger jag inte att han når Messi eller Ronaldos nivå men spelare som dom två och Robben visste man sedan väldigt ung ålder att de skulle bli något speciellt. Tycker faktiskt vår ledning borde gjort mer för att få hit honom, tycker det är riktigt frustrerande hur vi alltid ger upp en spelare om Real är intresserade, det händer jämnt och ständig att spelare som hade kunnat tänka sig att spela i Barca och som Barca behöver alltid skall ignoreras av oss eller så agerar vi så oprofessionellt och segt att andra klubbar hinner före.
Barcelona Rambla~
2015-01-22 22:17
@LeoMessi:

Det kan jag hålla med om. Vem har och göra med om en familj är enig att flytta till en annan världsdel för sitt barns skull? Det rättvisa och hederliga Fifa? Vilket hån.
Barcelona Rambla~
2015-01-22 22:16
@LeoMessi:

Du verkar inte inte förstått problemet riktigt. Det känns som om du försöker få de till att handla om rasism eller kansike snarare diskriminering.
Barcelona LeoMessi
2015-01-22 22:07
Rambla Sen får det väl inte vara något jobb som klubben har ordnat väl? Oavsett vad så är det löjligt, speciellt om föräldrarna flyttar med, då finns det ingen anledning att inte låta dom spela fotboll.
Barcelona Rambla~
2015-01-22 22:05
Utanför EU är det 18 år som gäller. Inom EU är åldersgränsen 16 år. Det handlar inte om värvningar enbart, utan det som ej är tillåtet är att ungdomarna flyttar och lämnar sitt hemland i förtid utan att föräldrarna flyttar med. Dessutom, flyttar de med, får det inte vara fotbollsrelaterat, alltså ha något med sonens kontraktskrivning att göra.
Barcelona LeoMessi
2015-01-22 21:52
DM1982 Ja, vilka tror dessa barn att dom är? Dom kan ju för fan ta och drömma att dom ska få samma chans i livet som européer. Snart bör dom införa någon regel där folk med ursprung utanför Europa inte får tjäna mer än en viss summa.
Barcelona DM1982
2015-01-22 21:36
[QUOTE=enkos]Norge är inte med i EU [/QUOTE] Som jag skrev, EU och samarbetsländer. Norge är med i EES, de har väldigt många avtal med EU.
Annons: