/spanien/barcelona/forum/3348.aspx/spanien/barcelona/forum/3348.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-01-22 12:38
Luis Suárez är inne i ett ekorrhjul.

Han är fortfarande för spänd i kroppen och vill för mycket, men det enda som kan få honom att slappna av är att göra mål och lyckas med merparten av aktionerna. Tyvärr har det blivit ett moment 22 och det enda som hjälper är att medspelarna och fansen stöttar honom.

Förr eller senare vänder det, hoppas på förr.

Är annars lite orolig för hur snacket på Twitter går kring avsaknaden av en tydlig spelidé och att Lucho litar mycket till våra cracks individualism.
Mittfältet blir i sammanhanget en sekundär del i laget och är inte alls involverat på samma sätt som under Pep, Tito och Tata.

Antar att det är priset man får betala för ett mer "rakare" spel, men det är ju sällan enskilda individer vunnit titlar åt ett lag. Mittfältarna gör det bra på egen hand, men funkar inte riktigt som en enhet. Kanske ligger de för långt ifrån varandra pga de ytor ytterbackarna lämnar efter sig.

Vi får väl se hur det hela urartar och om el Tridente och försvaret kan behålla formen framåt våren också. Vore dock tråkigt om vi skulle bli ett nytt Galcticos med show utan titlar. Det är väl mest den farhågan som kommer upp i snacket.
Barcelona Liunil Masse
2015-01-22 12:35
En sak som gör mig så oerhört frustrerad är att Camp Nou är så jävla tystlåten. Europas största arena och det låter dödstyst under många perioder under matcher. Både Real och Atletico har mycket bättre publikstöd under sina hemmamatcher och det retar mig. Fan gör man på arenan om man inte stöttar laget?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona messileo
2015-01-22 12:28
Haha, du är skön! :) vet inte vad du ser hos Karim. En bantning på ungefär 10-15kg skulle göra honom gott men så som han är idag, fuck no! Jag väljer Suarez urform alla dagar i veckan. ;)
Barcelona Neymar11
2015-01-22 12:05
Måste bara hylla ter stegen Hans lugn, passningsfot och hur han läser spelet. Han får Neuer att jubla Garanterad första keeper nästa säsong
Barcelona enkos
2015-01-22 11:57
Om Benzema tog alla de straffar CR tar så hade Benzema plötslig varit en av världens bästa spelare :) Benzema är också Reals bästa målskytt i CL trots att han inte skjuter straffarna
Barcelona messileo
2015-01-22 11:53
Enkos: Allt handlar om tålamod. Man hoppas på att de släpper nu när CL börjar närma sig. Det är en situation likt Neymars förra säsongen. Men hur har Neymar sett ut den här säsongen? Jag personligen tror att Barcas system är ett av världens svåraste att anpassa sig till.
Barcelona Zamboza
2015-01-22 11:53
Jag tycker lite synd om Suarez. Han vill så mycket och han har en enorm press på sig med tanke på summan vi betalade för honom. Lägg till hans avstängning i 4 månader och att anfallare som kommer till barca brukar ha svårt första året. Är rätt säker på att nästa säsong kommer han att bli riktigt bra.

Mot Elche ser jag gärna att antingen Neymar eller Suarez börjar på bänken då det är tätt med matcher. Låt Bartra, Adriano, Rafinha, Xavi och Pedro starta.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-01-22 11:49
Benzema missar exakt de chansar som Suarez missade han missar värre också fråga puertan
Barcelona Barcelonistas
2015-01-22 11:49
Benzema? Spelaren som hade potential att bli bäst i världen. Synd att la puta förstörde honom.
Barcelona enkos
2015-01-22 11:48
Så som Suarez spelar just nu är varenda anfallare bättre så varför inte Benzema :)
Man ok killar, vi tycker olika så är det bara :)
Barcelona messileo
2015-01-22 11:44
Enkos: Alltså, du måste skoja med mig!? Har du sett Benzema spela på senare tid? I landslaget så är han giftig mot sämre landslag men annars så är han en fet, omotiverad och avdankad spelare. Han har inte gjort en bra säsong på 6 (?) år i Spanien!
Barcelona BARCA-més que un club
2015-01-22 11:43
Nu snackas det att folk vill ha Benzema hit snälla lägg ner ellr stäng ner forumet herregud, dagens alltså Benzema hit haha.

Enkos har du rökt på ?
Barcelona enkos
2015-01-22 11:38
@messileo:

Benzema hade gjort succe i Barca då Barca spelar som ett lag , att han inte gör massa mål i Real är att han hela tiden måste spela för Ronaldo.. Tänk på alla chanser som Suarez bomat senaste tiden, tror du på allvar att Benzema hade missat dem? Och tänker också på hur duktig Benzema är med bollen och tekniken att han skulle haft en del assist ,,
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-01-22 11:38
haha Benzema skulle hellre köra med Munir eller Sandro
Barcelona messileo
2015-01-22 11:35
Enkos: Suarez mot Benzema? Haha, hoppas du inte är allvarlig.
Barcelona enkos
2015-01-22 11:33
Hade gärna bytt Suarez mot Benzema..
Barcelona enkos
2015-01-22 11:31
@DM1982:

För mig är allt klart redan. Finns ingen chans att vi tappar ledningen, nu kommer tom bli lättare borta då Atletico måste öppna sig och då ska Messi och co bara rulla in något mål, 1 mål betyder att Atletico måste göra 3
Barcelona Barcelonistas
2015-01-22 11:28
Suarez kunde fått ett friläge, men han valde att slänga som istället. Sen skyller han på domaren. Skratta så jag nästan började gråta. Känns övertänd, har kortstubin, dålig balans, klarar inte av att läsa situationerna, dåliga avslut. Hans teknik är under all kritik. Blir själv arg när jag ser Suarez på plan numera.
Barcelona DM1982
2015-01-22 11:28
[QUOTE=enkos]Det blir två raka hemma matcher mot Villareal först ligan och sen semifinal cupen Det som också är bra är att vi ska spela tre raka matcher på hemmaplan innan det blir dags för City borta.. [/QUOTE] Vad sägs om att fixa Atletico på bortaplan innan vi pratar om semifinal?
Barcelona Leo y Cesc
2015-01-22 11:19

Nu när ni diskuterar Suarez så är det pinsamt hur mycket målchanser han missar.

Alla matcher han spelat i Barca så har han minst missat 1 ordentlig målchans i varje match och det vet alla som sett Barcas matcher.

Han måste gå ner i vikt och bli smidigare, i PL såg han ut att va lika smidig som Messi. Nu ser man verkligen hur överskattad den ligan är.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-01-22 11:06
Jag saknar inte Alexis ett dugg, med suarez i laget har vi en spelare som motståndarna måste hålla ett öga på hela tiden. Och suarez när han hittar rätt i barca system är 200 gångar bättre än Alexis alexis skrämde knappast något lag även om han gjorde en del mål, med han i laget var vi lätt lästa
Barcelona enkos
2015-01-22 10:58
Barcadinho
håller med dig om varenda ord om Suarez,, killen har konstigt balans att han hela tiden lutar sig framåt med huvudet förre och ser ut att ramla varje gång, och vad det gäller tekniken så är Sanchez klasser bättre...
Barcelona enkos
2015-01-22 10:53
Det blir två raka hemma matcher mot Villareal först ligan och sen semifinal cupen
Det som också är bra är att vi ska spela tre raka matcher på hemmaplan innan det blir dags för City borta..
Barcelona Barcadinho.
2015-01-22 10:45
Bra resultat till returen men jag hade svårt att tänka positivt och känna mig nöjd med kvällen (det fanns ju en del positiva saker på matchen)
Orsaken - Suarez - vad han snubblar på sina egna fötter, visar dålig teknik och fram för allt dålig kroppsspråk. Orkar inte längre med hans reaktioner med händerna på kinderna eller slå med handflatan på gräset som betyder "fan vilken miss". Hur många ggr behöver han göra så. Jäkla barnsligt.
Ha högre koncentration som reaktion istället !
Jag längtar efter Alexis.
Barcelona Neymar11
2015-01-22 10:38
Atletico utan en enda chans På 2 matcher är det bara en straff dom har fått, sen har dom inte hotat alls
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2015-01-22 10:32
Highlights med Ray
Barcelona Barcelonistas
2015-01-22 10:18
Man sätter alltså Peps Barcelona i samma kategori som General Francisco Francos Real Madrid? Folk mördades under Franco, Peps Barcelona gav fotbollen otroligt mycket, ett av historiens bästa lag som du precis nämnde, spelade propaganda fotboll. Säger allt om personerna inne i La Puta.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-01-22 10:03
Gabriel

Jag lider å dina vägnar som får stå ut med dessa jubelidioter. Jag kan inte förstå hur man kan jämföra en krigsförbrytare, med ett lag som spelade propaganda fotboll efter marken och som endast gick att stoppa med fult spel. Hur in i helvete är man funtad om man tycker att ett överlägset lag får fördelar på en fotbollsplan, går att jämföras med en diktator?

För det första, snacka om selektivt minne

För det andra: WTF? Tänk er tyska supportrar gå runt och säga," ja men hitler var la inte så farlig, det bara påhitt" och "so what om hitler gjorde dittan och dattan, kolla straffen som Barca fick!"
Barcelona enkos
2015-01-22 10:02
I och med att vi inte får värva så passar Chelsea och vill köpa Cuadrado till varde pris, fick dock nej från Fiorentina på 26 mil euro, Fio kräver 33 mil euro..
Och Chelsea ska sälja Schurlle och Salah
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-01-22 10:02
Ter Stegen completed 27 passes against Atletico. Only 4 Atletico players had more: Koke 43, Arda 37, M.Suarez 33, Gabi 29 [via @dsaura]

Hahah vilken målvakt.
Annons: