/spanien/barcelona/forum/3342.aspx/spanien/barcelona/forum/3342.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2015-01-22 13:01
Messileo Haha, äsch sånt som händer. Men tycker verkligen att folket borde lugna ner sig med Suarez. Att kritisera en spelare måste man som ett fan av ett lag få lov att göra. Spelarna ska också klara av att ta kritik, det kommer med yrket. Dem tjänar så ofantligt mycket pengar vilket erbjuder dem ett liv många av världens befolkning inte ens kan drömma om, så lite kritik dör dem knappast utav heller. Men att gå så långt att man vill sälja en av världens bästa spelare bara för att han visat sig vara okylig framför mål är överdrivet. Framför allt synd att man blundar för hur mycket bättre Barcelona som lag blir trots att Suarez missat hans målchanser. Vissa får nog tänka om och granska Suarez lite extra noga. Det är vad jag tycker.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2015-01-22 12:56
The carmerooninans Fansen var riktigt bra, efter suarez miss så började hela camp nou skandera hans namn. Det var ett riktigt stort ögonblick, hoppas han känner att han har stöd
Barcelona messileo
2015-01-22 12:56
Gabriel: Måste blandat ihop dig med någon annan, ber om ursäkt för mitt förhastade påhopp. :P du brukar ju resonera så klokt, så vet inte hur jag tänkte där. Sorry!
Barcelona Den vise mannen
2015-01-22 12:54
Gabriel Kan bara instämma. Vi får en helt annan tyngd i anfallet med Suarez på plan. Han bidrar med helt annan spelstil som gör att andra spelare får mer tid och yta. Han är mkt mer fysisk och rivig i sitt spel vilket jag tycker viktigt mot de lag som parkerar bussen. Så dålig som han är nu rent målmässigt och tekniskt är han ju egentligen inte. Det har ju bevisat under flera år internationellt och i PL. Det kommer att släppa förr eller senare. Frågan är bara när?
Barcelona Gabriel
2015-01-22 12:53
Meddileo Whut? Har verkligen inte sagt att jag ville få bort Suarez från klubben. Vad jag sa under matchen mot Deportivo var att han borde bli utbytt. Stor skillnad på stt byta ut en spelare och att vilja sälja honom.
Demakast
2015-01-22 12:50
l
Barcelona messileo
2015-01-22 12:46
Gabriel: Jag har för mig att du ville få bort Suarez efter bortamötet mot depor? Du om någon har ju verkligen ifrågasatt hans ankomst till klubben.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-22 12:45
Nu i helgen möter vi Elche på bortaplan som ligger på en 16:e plats i ligan och som kan störa oss om koncentrationen inte är på topp. I år har de inte varit lika hemmastarka som föregående år, men det gäller att vi är på topp helt enkelt.

Real Madrid möter Cordoba borta som har tagit stora kliv upp i tabellen ända sedan Miroslav Djukic tog över dem. De har en riktigt fin ytter inlånad från Valencia i Fede Cartabia och de lånade även in den gode Man Utd floppen Bebe. Såsom Cordoba spelat på sistone finns det chans att Real kan tappa poäng och om det sker så gäller det att vi tar an Elche ordentligt och slarvar inte bort det som vi gjorde mot Sociedad.
Barcelona Gabriel
2015-01-22 12:42
Jag kan förstå frustrationen hos folk gällande Suarez och alla hans missade målchanser, men att vilja sälja/byta ut honom redan nu får mig att på riktigt ifrågasätta fotbollskunskaperna hos dessa. Jag är ledsen, men kan man inte se hur mycket bättre Barcelona har blivit som lag med Suarez i anfallet, trots alla hans missar, så är man nog inte alltför kunnig inom sporten. Nej, vi blir verkligen inte bättre med Sanchez i anfallet istället för Suarez, snarare tvärtom. Suarez erbjuder oss en helt ny dimension i anfallsspelet, en dimension som Sanchez bara kunde drömma om att ge oss, och detta kommer från någon som ALLTID försvarade Sanchez och gillar honom väldigt mycket. Jag föreslår att ni som förespråkar en försäljning eller byte av Suarez tar och granskar honom och följer han steg för steg i nästa match. Då kommer ni att se hur mycket mer alternativ och hur många nya saker han erbjuder till Barcelonas anfallsspel. Han är alltid spelbar, han tar löpningar ständigt både framför och bakom motståndarlagets backlinje. Hans uppoffrande anfallsspel ger så mycket mer tid och större ytor till både Neymar och Messi så att dom kan glänsa. Jag kan förstå kritiken. Jag kan förstå frustrationen. Jag är också irriterad över alla Suarez missade målchanser men att vilja sälja honom redan nu, då har det gått för långt. Vissa fotbollsfans har verkligen noll tålamod. Vet ni ens vad det är för spelare vi har köpt? Är det inte värt att ha lite tålamod med en sån spelare som Suarez när man ändå vet vad en Suarez i hans bästa form kan uträtta? Tack gode Gud att fansen i Barcelona inte resonerar som vissa här verkar göra, sånt där kan verkligen knäcka ens moral och självförtroende. Blev så otroligt glad och stolt när fansen ropade Suarez namn efter hans miss igår, det är precis sånt han behöver. Jag förstår kritiken, men någon måtta får det ändå vara. Ni kommer äta upp era ord när han kommer igång.
Barcelona the cameroonians
2015-01-22 12:38
Luis Suárez är inne i ett ekorrhjul.

Han är fortfarande för spänd i kroppen och vill för mycket, men det enda som kan få honom att slappna av är att göra mål och lyckas med merparten av aktionerna. Tyvärr har det blivit ett moment 22 och det enda som hjälper är att medspelarna och fansen stöttar honom.

Förr eller senare vänder det, hoppas på förr.

Är annars lite orolig för hur snacket på Twitter går kring avsaknaden av en tydlig spelidé och att Lucho litar mycket till våra cracks individualism.
Mittfältet blir i sammanhanget en sekundär del i laget och är inte alls involverat på samma sätt som under Pep, Tito och Tata.

Antar att det är priset man får betala för ett mer "rakare" spel, men det är ju sällan enskilda individer vunnit titlar åt ett lag. Mittfältarna gör det bra på egen hand, men funkar inte riktigt som en enhet. Kanske ligger de för långt ifrån varandra pga de ytor ytterbackarna lämnar efter sig.

Vi får väl se hur det hela urartar och om el Tridente och försvaret kan behålla formen framåt våren också. Vore dock tråkigt om vi skulle bli ett nytt Galcticos med show utan titlar. Det är väl mest den farhågan som kommer upp i snacket.
Barcelona Liunil Masse
2015-01-22 12:35
En sak som gör mig så oerhört frustrerad är att Camp Nou är så jävla tystlåten. Europas största arena och det låter dödstyst under många perioder under matcher. Både Real och Atletico har mycket bättre publikstöd under sina hemmamatcher och det retar mig. Fan gör man på arenan om man inte stöttar laget?
Barcelona messileo
2015-01-22 12:28
Haha, du är skön! :) vet inte vad du ser hos Karim. En bantning på ungefär 10-15kg skulle göra honom gott men så som han är idag, fuck no! Jag väljer Suarez urform alla dagar i veckan. ;)
Barcelona Neymar11
2015-01-22 12:05
Måste bara hylla ter stegen Hans lugn, passningsfot och hur han läser spelet. Han får Neuer att jubla Garanterad första keeper nästa säsong
Barcelona enkos
2015-01-22 11:57
Om Benzema tog alla de straffar CR tar så hade Benzema plötslig varit en av världens bästa spelare :) Benzema är också Reals bästa målskytt i CL trots att han inte skjuter straffarna
Barcelona messileo
2015-01-22 11:53
Enkos: Allt handlar om tålamod. Man hoppas på att de släpper nu när CL börjar närma sig. Det är en situation likt Neymars förra säsongen. Men hur har Neymar sett ut den här säsongen? Jag personligen tror att Barcas system är ett av världens svåraste att anpassa sig till.
Barcelona Zamboza
2015-01-22 11:53
Jag tycker lite synd om Suarez. Han vill så mycket och han har en enorm press på sig med tanke på summan vi betalade för honom. Lägg till hans avstängning i 4 månader och att anfallare som kommer till barca brukar ha svårt första året. Är rätt säker på att nästa säsong kommer han att bli riktigt bra.

Mot Elche ser jag gärna att antingen Neymar eller Suarez börjar på bänken då det är tätt med matcher. Låt Bartra, Adriano, Rafinha, Xavi och Pedro starta.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-01-22 11:49
Benzema missar exakt de chansar som Suarez missade han missar värre också fråga puertan
Barcelona Barcelonistas
2015-01-22 11:49
Benzema? Spelaren som hade potential att bli bäst i världen. Synd att la puta förstörde honom.
Barcelona enkos
2015-01-22 11:48
Så som Suarez spelar just nu är varenda anfallare bättre så varför inte Benzema :)
Man ok killar, vi tycker olika så är det bara :)
Barcelona messileo
2015-01-22 11:44
Enkos: Alltså, du måste skoja med mig!? Har du sett Benzema spela på senare tid? I landslaget så är han giftig mot sämre landslag men annars så är han en fet, omotiverad och avdankad spelare. Han har inte gjort en bra säsong på 6 (?) år i Spanien!
Barcelona BARCA-més que un club
2015-01-22 11:43
Nu snackas det att folk vill ha Benzema hit snälla lägg ner ellr stäng ner forumet herregud, dagens alltså Benzema hit haha.

Enkos har du rökt på ?
Barcelona enkos
2015-01-22 11:38
@messileo:

Benzema hade gjort succe i Barca då Barca spelar som ett lag , att han inte gör massa mål i Real är att han hela tiden måste spela för Ronaldo.. Tänk på alla chanser som Suarez bomat senaste tiden, tror du på allvar att Benzema hade missat dem? Och tänker också på hur duktig Benzema är med bollen och tekniken att han skulle haft en del assist ,,
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-01-22 11:38
haha Benzema skulle hellre köra med Munir eller Sandro
Barcelona messileo
2015-01-22 11:35
Enkos: Suarez mot Benzema? Haha, hoppas du inte är allvarlig.
Barcelona enkos
2015-01-22 11:33
Hade gärna bytt Suarez mot Benzema..
Barcelona enkos
2015-01-22 11:31
@DM1982:

För mig är allt klart redan. Finns ingen chans att vi tappar ledningen, nu kommer tom bli lättare borta då Atletico måste öppna sig och då ska Messi och co bara rulla in något mål, 1 mål betyder att Atletico måste göra 3
Barcelona Barcelonistas
2015-01-22 11:28
Suarez kunde fått ett friläge, men han valde att slänga som istället. Sen skyller han på domaren. Skratta så jag nästan började gråta. Känns övertänd, har kortstubin, dålig balans, klarar inte av att läsa situationerna, dåliga avslut. Hans teknik är under all kritik. Blir själv arg när jag ser Suarez på plan numera.
Barcelona DM1982
2015-01-22 11:28
[QUOTE=enkos]Det blir två raka hemma matcher mot Villareal först ligan och sen semifinal cupen Det som också är bra är att vi ska spela tre raka matcher på hemmaplan innan det blir dags för City borta.. [/QUOTE] Vad sägs om att fixa Atletico på bortaplan innan vi pratar om semifinal?
Barcelona Leo y Cesc
2015-01-22 11:19

Nu när ni diskuterar Suarez så är det pinsamt hur mycket målchanser han missar.

Alla matcher han spelat i Barca så har han minst missat 1 ordentlig målchans i varje match och det vet alla som sett Barcas matcher.

Han måste gå ner i vikt och bli smidigare, i PL såg han ut att va lika smidig som Messi. Nu ser man verkligen hur överskattad den ligan är.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-01-22 11:06
Jag saknar inte Alexis ett dugg, med suarez i laget har vi en spelare som motståndarna måste hålla ett öga på hela tiden. Och suarez när han hittar rätt i barca system är 200 gångar bättre än Alexis alexis skrämde knappast något lag även om han gjorde en del mål, med han i laget var vi lätt lästa
Annons: