/spanien/barcelona/forum/3341.aspx/spanien/barcelona/forum/3341.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Offical
2015-01-22 19:04
Tja Guys, säljer Barcelona 14/15 Matchtröjor finns i Vuxna och Barn Storlekar. Tack gärna på länktipset och kolla på erbjudandet. Tveka inte att höra av er via mail vid funderingar.

Barcelona enkos
2015-01-22 18:47
Godin är världens bästa back just nu så om han missar returen är det en jätte stor fördel för Barca...
Barcelona Neymar11
2015-01-22 18:40
Jag blir överlycklig om vi ens vinner copa del Rey En skada på någon i trion där fram så är vi körda, visst vi kommer fortfarande ha en bra defensiv men vi är beroende utav alla 3 där framme
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-01-22 18:07
Vi ska kunna vinna cl elr ligan med nuvarande trupp. Båda blir svårt då vi inte har så bredd trupp. Men cl hoppas jag att vi tar i år för att sen satsa på ligan nästa år.
Barcelona S.Eto'o
2015-01-22 18:04
Bara jag som tror att efter 2016 om laget styrs av rätt människor så kommer vi att ha ett av världens största bred i truppen? tänk er på DM positionen så har vi Samper/Busi/Mascherano, på resretande mittfälts positionerna så har vi Iniesta (pappa roll), Denis,Rafinha, Rakitic,Halilovic och säker 1 ny köpt.

Backlinjen tror jag att vi köper en riktig världsklass mittback samtidigt som vermaelen och Mathieu säger farväl. Bartra och Pique signerar ett 5 års kontrakt och då har vi 3 mittbackar som kommer att konkurrera om 2 platser och vid behov(!) Mascherano. Alba och förhoppnignsviss Grimaldo (om han blir kvitt sina små skador) bara högerback platsen som oroar mig lite grann. En sak är klar Alves och Douglas är inte med i 16/17 truppen, då har vi Montoya kvar och där kan allt hända.

ANFALLET NU.

Eftersom en trupp sällan består av bra och perfekta spelare så måste jag ha med några hack kycklingar och det får bli Munir, som jag tror inte kommer att blomma till världsspelare pga pressen han har redan nu. Annars så är det väl glasklart väl? Messi med sin femte guldboll, Neymar som har Copa America i bagaget, Suarez som vinner matcher och fixar titlar till oss men inte bra spelmässigt, Adama som jaaa.... blir allas favorit ochsist men inte minst super sub Deulofeu.

Med rätt tränare och Styrelse så kan detta lag dominera kanske inte som Guardiola men CL och Ligan borde dom kunna fixa.Visst det är inte så stor chans att vi får denna trupp utan det kan bli så att vi har Roberto Pedro Douglas kvar och skeppar iväg Adama Denis och Ter Stegen.

Sorry för långt inlägg och eventuella stavfel, skriver från Mobilen.
Mod.
2015-01-22 17:35

S.Eto'o

En uppdatering av allt möjligt vore bra men jag som mod har inte hand om det. Dra iväg ett mail till Taher på red och kolla om du kan få göra det.// Mod. aka DM1982
Barcelona Neymar11
2015-01-22 17:27
Ute bliven Asien/USA tour, vi har inte förnyat vårt tröj avtal på ett tag och där kommer vi öka ordentligt när vi väl förnyar Publiken har svikit, när klubben/laget har svikit Anledningen till att man u har ökat så markant är pga deras nya sponsorer
Barcelona S.Eto'o
2015-01-22 17:24
Har inte skrivit här sen Maj månad 2014..... de va nått fel så jag var tvungen och byta nick. Mitt förra nick vara Ronaldinho The Original.

Vill minnas att jag förra året tjatade på mod/redaktionen om de kunde uppdatera assist/skytteligan, ser nu att de inte har gjrort det så jag ber dem en gång till.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-22 17:21
Semifinal och kvartsfinal senaste två åren. Senast United fick längre än oss i Cl var 07/08 säsongen. Märkligt.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-01-22 17:20
Ett underbart klipp där posern får en riktig bra anledning att käka gräs framför sin egen hemmapublik. matchen slutade 0-0
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-22 17:17
klubbintäkter har oftast med hur långt man går i CL. De senaste 2 åren har Barca åkt ut med dunder och brak. Vi måste alltid till semifinal / final. Det är vad man förväntar sig av en klubb som Barca. Har aldrig förstått hur United mjölkar ut dessa summor som andra klubbar kan bara drömma om. Det är en gåta för mig. En annan sak är hur du agerar på transfermarknaden. Om man sätter ihop en slagkraftig lag som utmanar om CL varje år är hälften vunnet. Inga fler Song, Vermaelen och Douglas värvningar. Bra värvningar skapar en slagkraftig lag och tar oss långt i CL samt ökar intäkterna.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-22 17:08
Önskar Norrbaggen all olycka!
Barcelona Junta Dimision
2015-01-22 16:54
Nemesis 10

Godin missar vilket betyder att Atletico måste ställa upp med Miranda och Gimenez tillsammans, dessa två har aldrig spelat mittlås tillsammans så det är en stor fördel för oss.
Barcelona Andresito
2015-01-22 16:47
Efter att ha läst Ödegaards svar på presskonferensen så tycker man lite synd om honom. Han säger bara det som Madrid-fansen vill höra och ärligt talat så är det till 80% för pengarnas skull som han går till Real Madrid. "This is best place for me to develop as a player," the teenager said. "Real Madrid have the best sporting facilities and the best conditions. I felt it was the best option to develop as a player and in my sporting career. It offers the best possibilities for me. Kan själv erkänna att jag inte hade tackat nej till Real om Barca var uteslutet. Tvivlar på att han kommer nå upp till sin potential i Real, Ajax eller Soton hade varit ett bättre val. Men pengamässigt är ju detta bäst. "What about Barca? As I said, Madrid were the best option: I felt at home here and felt it was the best option for me." "Ronaldo or Messi? Right now, Ronaldo," he added. "All the players have a lot of quality, they are very good. If I had to choose one, then Cristiano, as he's the best in the world. But there are other great players here like Bale and Isco. "That the reserve team is at a good level is an advantage. Their coach, Zidane, was one of the best players in the world and that was also important for me in my decision. 16 år och redan rik är väl inte de bästa förutsättningarna till att bli en fotbollsspelare av världsklass. Önskar ändå honom lycka till.
Barcelona Neymar11
2015-01-22 16:40
Grande jw Deras uppåtgående trend har att göra med nya tröj avtalet samt tröjsponsor
Barcelona Barcadinho.
2015-01-22 16:39
Suarez jobbar hårt, pressar och öppnar ytor för de andra - visst stämmer - men läs tidigare inlägg om ni orkar om första säsongen med Alexis, samt flera år om Pedro så hittar ni massor med såna inlägg. Alexis jobbade hårdare tom.
Suarex tillför än så länge inte nån dunder stor extra dimension än föregångarna, utan snarare att på pappret det ser bättre ut men inte de facto

Största anledningen att offensiven ser en aning bättre nu än våren förra säsongen är att Messi samt Ney presterar bättre än då. Det beror knappt på Suarez presspel. Låter som att Alexis aldrig öppnade ytor för andra. Vad?

Ursäkta - jag båda berömmer och klagar när det passar och jag försöker vänta o ha tålamod. Men ibland behövs kritik.
När jag ser Suarez spela fotboll idag så tänker jag på veteran fotboll där stora namn showar för peng insamling. Medan Alexis dansar samba i London.

Jag vill vara klar med en sak. Jag äter gärna mina ord snart. Jag vill att laget ska vinna.

Med det menar jag absolut inte att vi ska bänka honom. Han ska få alla chanser han behöver. Har vi ett alternativ ?
Barcelona Nemesis 10
2015-01-22 16:21
Visst missar Godin och Mandzukic nästa möte? Godin är ju bland deras viktigaste spelare så det skulle vara oerhört skönt att slippa honom!
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-01-22 15:56
@!Sergio_ Busquets!:

Stort tack för länken! under bara scener, framför allt Messis show, Albas nervositet och Xavis glädje.

Förresten, nu när Godin missar returmötet, vem kommer dom ha som slagman centralt nu? Måste erkänna att det kommer bli svårt att ersätta godins tjuvsmällar och psykningar.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-22 15:45
Gabriel

Håller med, men tycker ändå Adriano är värd att behålla eftersom han är såpass flexibel, han är inte den bästa men han är riktigt bra att ha som truppspelare tycker jag.

Är det förövrigt inte dags att flytta upp Grimaldo snart, jag tycker han är tok på för bra för att spela i segundan och jag tycker att han ska vara i A-laget redan nu. Kommer han likt Adama att flyttas upp nästa säsong?
Barcelona BlueRed
2015-01-22 15:37
Senaste två matcherna Suarez har spelat så har han agerat som en lättviktare mot stora män. Jag tror att han är i ett läge där han inte är lika självsäker framför mål och försöker därmed skapa chanser genom fula knep. Han behöver bara börja våga spela sitt spel så kommer vi ha världens bästa striker där. Fullt medveten om den summa klubben köpte honom för och att han inte levererar, men han gör fortfarande stor nytta. Det är som Messi säger, Suarez kämpar verkligen som om det vore hans sista match. Springer upp och ner, är ute på kanterna samt mitten. En team player dessutom som faktiskt har haft lägen att avsluta själv men som då har valt att passa istället så Messi eller Neymar fått göra mål.
Barcelona grande jw
2015-01-22 15:00
Kufi Det bör även noteras att vi var det enda laget på hela listan som hade minskat våra intäkter från föregående år. Alla lag visade en uppåtgående trend med högre intäkter 2014 än 2013 förutom just Barca. 2013: €414 M 2014: €405 M Men det är ingen skräll då folket tydligt visat sitt missnöje med ledningen där många valt att stanna hemma istället för att gå på matcherna. United hade förövrigt ett riktigt imponerad lyft från €363 M till €434 M. Märkligt med tanke på vilken kris de befunnit sig i.
Barcelona Kufi
2015-01-22 14:53
Barca har rasat ner till en 4:e plats i Deloittes Money League, denna ledningen har inte bara förstört laget på plan utan även när det gäller intäkter har lagen runt om i europa sprungit förbi oss.

Listan i övrigt:

1. Real Madrid
2. Manchester United
3. Bayern München
4. Barca
Barcelona Gabriel
2015-01-22 14:52
Don't stop believing, det kommer.
Barcelona DM1982
2015-01-22 14:38
[QUOTE=Pep.G "Can you believe this guy" ]Helt ärligt grabbar. Ser ni inte vilken jävla extra dimension vi får med Suarez? O att vissa vill ha tillbaka Sanchez är bara tragiskt. Vår man of the match mot City kommer bli Suarez. Sanna mina ord. [/QUOTE] Det är nog många som missar allt bra som Suarez gör men det går inte att komma ifrån att han är riktigt usel som avslutare. I en match som mot Atletico så måste anfallarna sätta sina lägen, speciellt när det är ensam med målvakten. Eller som hans jätteläge mot Valencia. Det måste vara mål där, 10/10. Annars är vi på exakt samma ställe som förut, många lägen men inga mål. När lag parkerar bussen så måste varje läge förvaltas väl, Suarez har misslyckats kapitalt på det området. Sedan får han ta och skärpa till sig med sitt uppförande, det är inte roligt att skämmas över hand beteende på planen.
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2015-01-22 14:31
Helt ärligt grabbar. Ser ni inte vilken jävla extra dimension vi får med Suarez? O att vissa vill ha tillbaka Sanchez är bara tragiskt. Vår man of the match mot City kommer bli Suarez. Sanna mina ord.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-22 14:10
Många kmr äta upp sina ord i slutet av säsongen. För min del handlar d BA om en tidsfråga... D kmr lossna man ser på killen han vill för mkt o måste börja sansa sig bara haha. Han har redan utvecklat spelet enligt me me hans löppningar och krigar instinkten. Jag säger suarez avgör el clasico på camp nou sen. En sak kan jag hålla me om vissa här inne. Skrevs att han behöver tappa 2 kg o d håller jag me om. D kan va orsaken till timingen
Barcelona Gabriel
2015-01-22 14:05
Junta Dimision Hmm, du kan ha rätt med Mathieu, problemet är bara att jag verkligen inte är något fan utav Adriano. Tycker han är en otroligt osmart och rätt så korkad fotbollsspelare, ungefär som Alves, men Alves högstanivå är ljusår bättre. Men nåväl, klarar han inte av ett motstånd av Elches kaliber så är det fanimej skrämmande, då ska han säljas, så jag antar att man får ge honom chansen då. Skönt att vi är överens om att Alba ska vilas iaf, han har matchats hårt och behöver ledigt. Sen håller jag med om Pedro, tycker också att han ska få förtroendet istället för Neymar som också matchats hårt och fått en hel del smällar på sistone mot Atletico. En sak är säker, är det någon gång Luis Enrique ska rotera och bänka spelare så är det nu mot Elche. Poängtapp i den matchen pga rotationer och jag kommer INTE att klandra honom för det eftersom det är just vad jag anser att vi bör göra. Så länge han inte bänkar Messi då förståss.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-22 14:00
Gabriel

Tror det är bäst att vila Mathieu då han antagligen kommer slå upp sin skada om vi skyndar honom igen som vi gjorde i bortamötet mot Elche. Tycker Adriano är duglig som vänsterback, gått ned sig en del men tycker ändå att han håller i en bortamatch mot Elche. Ser gärna att vi får in Pedro i startelvan i helgen, det känns rätt att ta in honom istället för någon av vår trio på topp, tror det blir Neymar som får sitta på bänken.
Barcelona Den vise mannen
2015-01-22 13:59
Cule4life Messi spelar redan så han spyr ;-)) Det kanske det som krävs för att Suarez oxå ska börja prestera.
Barcelona Gabriel
2015-01-22 13:53
Cule4life

Jag vill också rotera en del spelare, vilket jag i inlägget innan dig poängterade, men jag tycker att du gör misstaget att rotera för många. Man får inte glömma att Elche är ett la liga lag och inga matcher i la liga ska tas enkelt i förhand innan matcherna är spelade. Att vi slog dem enkelt i cupen betyder som sagt inte att det blir en walk in the park nödväntigtvis i ligan.

Messi måste spela, leder man sedan matchen stort i halvtid så kan man byta ut honom efter en stund i den andra halvleken. Sedan alltså, det är viktigt att vi boostar Messis ego. Han gillar inte att ligga så långt bakom Ronaldo i skytteligan som han gör, han behöver få plussa på sitt målkonto i ligan. Han har momentum för stunden, vi måste utnyttja det.
Annons: