/spanien/barcelona/forum/3340.aspx/spanien/barcelona/forum/3340.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2015-01-19 10:46
Folk här inne gnäller på hans nya roll, men den är perfekt för honom. När han kan ta fart från kanten och in centralt, han får samtidigt bättre överblick på spelet och slipper stångas med försvarare felvänd
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2015-01-19 10:44
Gabriel Han har nog gått ner minst 5 kilo, så mycket som han sprang igår gjorde han inte ens under 08/09. Men det sjukaste är att han har fått tillbaka farten och är explosiv igen. Vad jag vet så har han en ny personlig tränare för den här säsongen, som följer med honom överallt även i Argentina. Det har fan gett resultat, men allt sitter mentalt.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-19 10:33
Ronaldo: Whats My favourite Tea? PENAL TEA!
Barcelona Krabban94
2015-01-19 10:24
@Neymar N11:

Vi fick en straff mot Levante i början av säsongen som Messi missade, men det är den enda straffen vi fått i ligan denna säsong!
Barcelona enkos
2015-01-19 10:14
På 11 senaste matcherna har Messi gjort 16 mål bla fyra hattrick! !
Barcelona enkos
2015-01-19 10:00
"Messi är inget utan Xavi och Iniesta" - haters

Barcelona Barcacat
2015-01-19 09:40
Lite ironiskt att Realfansen klagar på Ancelotti att han roterar för lite medan vi klagar på Lucho att han roterar för mycket...
Barcelona Messidinho_10
2015-01-19 09:39
Ni kan vara lugna med Suarez tror det kommer släppa snart, och då kommer han ösa in mål. Han gör ju nästan allting rätt ju, springer och sliter som en kobra.
Barcelona Gabriel
2015-01-19 09:36
Måste bara säga en sak om Messi, herregud vad bra han var igår, igen. Han är tillbaka, det är ingen tvekan om den saken. Den Messi som är överlägset bästa spelare tog ett uppehåll i 2 år, kanske tröttnade han på att vara så långt framför alla andra i hans yrke men den glöden och passionen har han nu återfunnit. Om detta har något att göra med att Cristiano vunnit de senaste två Balon D'Or låter jag vara osagt, men det skulle inte förvåna mig. När Messi spelar som han gjort de senaste veckorna finns det ingen som ens är i närheten. Greatest of all times, Leo Messi!
Barcelona Gabriel
2015-01-19 09:36
Måste bara säga en sak om Messi, herregud vad bra han var igår, igen. Han är tillbaka, det är ingen tvekan om den saken. Den Messi som är överlägset bästa spelare tog ett uppehåll i 2 år, kanske tröttnade han på att vara så långt framför alla andra i hans yrke men den glöden och passionen har han nu återfunnit. Om detta har något att göra med att Cristiano vunnit de senaste två Balon D'Or låter jag vara osagt, men det skulle inte förvåna mig. När Messi spelar som han gjort de senaste veckorna finns det ingen som ens är i närheten. Greatest of all times, Leo Messi!
Barcelona Neymar N11
2015-01-19 09:17
Barcelona is one of the remaining 15 teams in Europe's top 5 leagues yet to score a goal from the penalty spot #fcblive Helt sjukt att vi har inte fått straff efter 19 matcher
Barcelona Barcadinho.
2015-01-19 09:09
Lion24 - det är nog hallucinationer :-)

Men har ni märkt att spelarna halkar lite oftare nu för tiden? Och det beror på skorna enligt mig. Alla dessa tunna lätta skor a la Nike Magista. Spelarna får inte bra fäste. För att inte tala om att dobbarna går sönder fort.
Barcelona Den vise mannen
2015-01-19 08:23
Neymessi Inte än!! Han måste slå in en 8-10 straffar först.
Barcelona Neymar11
2015-01-19 08:10
@barcastuff: Messi has scored 340 goals in his 340 last official matches with Barcelona in all competitions #fcblive [via opta] Knappt godkänt för att vara Messi...
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-01-19 07:48
Fast nu måste suarez acceptera Sevillas bud också... Jag tror, med tanke på värvningsförbudet, att han ser sin chans i Barca och väljer därför att återvända.
Barcelona Lion24
2015-01-19 04:51
Förresten, tänkte skriva en till grej. Ni kan kalla mig sjuk i huvudet, dum, tokig. Ni kan kalla det skrattretande det jag tänker skriva härnäst. Och nej, jag skriver inte detta för att det är sent och jag drömmer utan jag har tänkt på det länge. Är det inte så att Messi blir mer teknisk och ''lättare'' när han spelar med långärmad? Tänker ni inte på det? Jag kan döma av egna erfarenheter, jag spelar nån gång i veckan och spelar alltid med långärmad och då får jag känslan av att jag blir mer teknisk. Jag vet inte varför men det blir bara så. Kanske hallucinerar jag, haha.
Barcelona Lion24
2015-01-19 04:47
Jag förstår att många kräver mer av Suarez, det gör jag också för den summan han köptes in för. Men vi behöver ännu mer tålamod med honom. Jag var mycket kritisk till köpet av Suarez, ville hellre ha hit Reus men det tar tid för alla spelare att komma igång. Kolla Neymars första säsong och jämför med denna. Det är mycket som ska till rätta. Man måste förstå att väldigt mycket kretsar kring Messi, så är det. Ibland blir alla andra alibi spelare och vissa spelare växer med ansvar, kolla Cesc.

Sen måste jag ge stor cred till Rakitic som verkligen spelat upp sig på sistone. En mycket komplett spelare och Rakitic är en spelare som bryter mönster och är väldigt direkt. Många frågade efter generationsväxling och ett nytänk, Rakitic är ett nytänk. Inte alls samma spelare som Xavi. Rakitic gick så bra i Sevilla för att han hade ett stort ansvar, hoppas han får ännu mer ansvar i Barca så han kan blomma ut ordentligt för det finns mycket fotboll i honom. En spelare som blir alibispelare till en annan tappar sitt spel och framförallt sitt självförtroende kan påverkas. Som sagt, många spelare blir bättre med större ansvar.

Piqué gjorde ingen vidare match, han har spelat upp sig på sistone så jag hoppas verkligen detta var en engångsförseelse. Alla kan ha en dålig dag på jobbet.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-19 02:19
BBC = Bye Bye Copa!
Barcelona Duda
2015-01-19 02:18
Så tråkigt att se hur vårat forum har gått ner sig på senare tid. Jag tycker att vårt forum har varit bland dom bästa under många år, med bra folk som kommer med intressanta analyser och bidrar med rykten och nyheter om t.ex. B-laget.

Under senare tid så har det blivit mer och mer skitsnack om folk på Real Madrids forum, om hur dålig blaska aftonbladet och Sjögren är, och om hur "dålig" Ronaldo är osv.

Jag vet inte om det är för att jag börjar bli gammal, men att ständigt snacka ner andra lag och spelare är inte riktigt min grej, och många här förstår inte att under vår guldera så såg Reals forumt exakt ut som vårat gör idag.

Man snackade skit om Messi och kallade honom för dvärj och dopad etc, samt fick vi också en del straffar och det sades att vi hade mutat dommaren osv.

Jag är inte en persom som kommer hit och skriver ofta, men jag gillar att läsa andras kommentarer, och om det vore för mig så skulle jag förbjuda att man fick skriva inlägg på forumet som: "asså nisse på real forumet skrev att messi är sämst, han är ju helt dum i huvudet", för jag har aldrig förstått vad det bidrar med förrutom en tråkig pajkastning.

Jag hoppas att många av er läser detta och tänker om! Och jag hoppas att jag stannar här på forumet och får läsa mer intressanta kommentarer och diskutioner i framtiden!!!
Barcelona Canaletes
2015-01-19 01:59
Deulofeus snygga framspel till Bacca och Denis Suárez solomål mot Málaga.
Barcelona IanFcb
2015-01-19 01:27
Men Barca har ju bra samarbete med Sevilla så jag tror inte dem kommer göra en fuling där och ta honom från Barca så sen om han lyckas där riktigt bra så kan dem ändå köpa honom för 9 miljoner men jag tror inte så blir fallet sen kanske dem inte kommer få låna mer spelare från Barca.

@Smogen:

Barcelona Kröjf
2015-01-19 01:13
Smogen skrev: "Fortsätter Barcelona spela så här bra under resten av säsongen så finns det ju en chans att man får göra en stor jävla pudel mot Lucho. :)" Den stora pudeln gjordes väl redan när LE gick från att vara "störtskön" under försäsongen i kraft av sin så uppskattade och kompromisslösa hårdkörning med lagets alla "lathundar", till att bli utskälld titt som tätt för att vara velig i överkant när väl det stora allvaret tog riktig fart i en bit in i tävlingssäsongen. Hinner nog bli en hel kennel av mer eller mindre stora pudlar härinne, innan säsongen är till ända; på både gott och ont.
Barcelona Kröjf
2015-01-19 01:12
Pudel
Barcelona Kröjf
2015-01-19 01:09
Pudel
Barcelona Kröjf
Ännu en...
Barcelona Kröjf
Kullen växer...
Barcelona Kröjf
2015-01-19 01:04
Det blev verkligen en hel kennel pudlar till slut. Men en fullständigt ofrivillig sån från min sida,eftersom den osedvanligt långa fördröjningen från skickandet tills dess jag såg inlägget på plats, fick mig tro att jag inte nått fram(och det har jag kanske heller inte när det kommer till kritan).
Barcelona Erik Satie
2015-01-19 00:53
"Som jag varit inne på så var Barcas match mot Atletico ett undantag. Idag var man tillbaka till samma sega och mediokra spel som gjort många sömninga under matcherna. Depor har 7-8 avslut mot mål och ett par fina anfall där man slarvar i sista tredjedelen, hade det inte varit för deras usla backlinje och en för kvällen grym Messi så hade man till och med kunnat ta poäng. Nu hoppas vi på att Barca"

El Pasillo är tillbaka.
Barcelona Neymessi
2015-01-19 00:50
Messi har den senaste tiden gjort en del mål med högerfoten och nu även nickmål.
Kan jag kalla honom världens mest kompletta spelare nu ? ;)
Barcelona zigazaga
2015-01-19 00:48
Inte bra att vi har en vänskapsmatch i Qatar 4 februari. 3 dagar senare har vi en tuff bortamatch mot Bilbao.
Annons: