/spanien/barcelona/forum/334.aspx/spanien/barcelona/forum/334.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2017-02-16 16:21
@El Pistolero #9:

Jag såg videon som El Pistolero länkade och jag rekommenderar alla att titta på den, för dom som inte har gjort det. Jag länkar den en gång till. Mycket cred till den som har gjort den videon, verkar mycket kunnig.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-02-16 15:55
@El_Jefe:

Glömde skriva det ja. Vi är sönderlästa nu ja. Det var därför jag bara hyllade första säsongen, och halva förra, eftersom det inte fungerar längre.
Barcelona LennyRomario
2017-02-16 15:48
Och där kom den, det jag tog upp igår;"sönderläst". Inte en enda kommentar om att Lucho är sönderläst, men Pep och Tito var minsann sönderlästa. Och när Spanien bara lyckades vinna tre mästerskap i rad, ja då är de också plötsligt sönderlästa. Analysen är ju såklart helt värdelös i det långa perspektivet, men kan vara intressant i det korta (över en match, under en halvlek). Framförallt så är det en lat analys. Vem tror på allvar att Pep, Tito och Del Bosque spelar alla matcher exakt likadant alltid? Det finns väl få som pillar så mycket från match till match som Pep. Det är trebackslinje, det är fyrbackslinje. I Barcelona var det ytterbackar som fyllde på längs kanterna. I Bayern var det ytterbackar som skulle kliva uppåt och inåt och bli centrala mittfältare. Redan i City har det varit tre och fyrabackslinje. Just nu är det en variant med Fernandinho som vänsterback, men som sedan tar klivet upp och blir mittfältare. Att Pep var sönderläst är i stort sett inte värt att kommentera, däremot är han ju själv tydlig med att han stannade en säsong för länge och spelarna inte längre orkade lyssna på honom under fjärde säsong. Det till trots så var det ju enbart otur, missad Messi straff och ett mirakel som gjorde att Barcelona åkte ur i semin mot Chelsea. Låter det som något som är sönderläst? Tito, sönderläst? Mer troligt är att hans cancer påverkade både honom själv och laget i större utsträckning än något sönderläst. Eller säg så här, varje gång Barcelona besegrade Mous buss så var det ingen som påstod att bussen var sönderläst. Lika lite var Barcelona sönderlästa. Ibland vinner man, ibland förlorar man. Men det är klart, om du som Lucho inte har mycket mer till plan är att ge MSN bollen så fort som möjligt kan du absolut inte bli sönderläst. Inte ens Lucho själv vet ju vad som ska hända. Riktigt svårlästa var ju Stoke för 5-6 år sedan. Långboll upp på forward och slåss om andra bollen. Vem fan kan läsa sönder om den långbollen ska gå fram, vem som ska vinna nickduellen, var bollen ska hamna i andra läget? Typ ingen. Många saker är överskattade inom fotbollen, men att vara svårläst ligger helt klart med i toppen och fajtas.
Barcelona El_Jefe
2017-02-16 15:43
JUSSI

Du nämner att vi var sönderlästa innan LE, men tycker du inte att vi är ännu mer sönderlästa nu då? Alla vet ju exakt hur vi kommer spela. Passningar snett inåt bakåt till Ter Stegen och sen försöka få den till Messi. Och att vi nu har ett mer svårläst spel, för vem tänker du då? Syftar du på våra egna spelare som själva inte verkar förstå hur vi ska spela så håller jag med dig.
Barcelona El Pistolero #9
2017-02-16 15:35
JUSSI Lucho införde ett spel som till största delen varit en plåga att se på som culé. Titlar hit o dit, jag värdesätter bra fotboll främst.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-02-16 15:17
@El Pistolero #9:
Ja, och en Eloge till Lucho borde också vara på sin plats, eller? Han införde ett rakare spel, ett mer svårläst spel. De senaste säsongerna innan Lucho hade vi blivit sönderlästa och inte vunnit något av värde (förutom en ligatitel). Är det inte dags att ge Enrique den beröm han förtjänar? Jag vill inte att han stannar längre än den här säsongen. Men man måste kunna vara lite flexibel i sin kritik. Enrique är, som jag har påpekat ett par gånger, den mest framgångsrika Barcelona-tränaren genom tiderna statistik-mässigt. Jag vet att spelet har haltat den senaste säsongen och att laget har nått en platå som ser svår ut att bryta, men jag vill ändå tacka Lucho för den nödvändiga förändringen som behövdes. Nu behövs nytt blod, en ny tränare, ett nytt driv. Jag har tröttnat på Luis, men det betyder inte att jag skyller allt på honom, spelarna får ta sitt ansvar de också. Lucho kommer förmodligen inte stanna längre än till sommaren och det tackar jag för, jag vill att han ska lämna. Men din kritik verkar inte utgå från något konkret, utan varenda liten grej är hans fel. Allt är inte hans fel, och han förtjänar beröm för den första säsongen och första halvan av förra.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
[QUOTE=Bosketts]På pappret ja. Men på planen får endast en av dem spela. Resterande tre får sitta på bänken, lånas ut till harvande La Liga-gäng för att sedan säljas till tyska mittenlag för 5 miljoner euro. [/QUOTE] Inte om vi spelar med 3 backslinje ála Sampaoli. Sen kommer skador förekomma ofc. Bra bredd i framtiden med fyra väldigt talangfulla mittbackar.
2017-02-16 15:14
Förstår inte varför Lucho inte bara avgår? Tydligt att spelarna inte tror på honom. Han verkar utbränd o väldigt ostabil, med bråk med reportrar... Gissar på att hans ego står i vägen. Han vill ha Copa Del Rey innan han sticker.
Barcelona Bosketts
2017-02-16 15:14
@El Pistolero #9:

På pappret ja. Men på planen får endast en av dem spela. Resterande tre får sitta på bänken, lånas ut till harvande La Liga-gäng för att sedan säljas till tyska mittenlag för 5 miljoner euro.
2017-02-16 15:06
"A quick look at some of Barcelona's problems against PSG" Sjukt att vi vunnit en trippel och en dubbel med den tränaren. Eloge till spelarna, wow!
2017-02-16 15:00
Yerry Mina sägs vara i princip klar enligt MD o Sport. Bueno, Marlon, Mina och Umtiti. Not bad at all eller hur?
Barcelona El_Jefe
2017-02-16 14:35
Det måste vara så oerhört demoraliserande att spela för B-laget idag. Oavsett hur bra du gör det mitt framför näsan på alla i klubben så tittar de åt alla andra håll. Stor jäkla eloge till spelarna som ändå klarar av att göra jobbet varje match med de förutsättningarna.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-02-16 14:30
Den ekvation vill jag även få in när det gäller thiago, vi har både Alena och Samper varför vilja värva tillbaka honom. Alena håller jag oerhört högt.
Barcelona Bosketts
2017-02-16 14:27
El Pistolero #9

Bara att instämma. Då ska vi alltså lägga ner 50-60 millar på en gammal La Masia-produkt när vi har en två år yngre kille i B-laget som övertygat match efter match.

Förstår inte varför man inte värvar/lånar en rutinerad högerback på runt 30 år, och låter denne spela fram tills Vidal kommer tillbaka. Sen låta Vidal och Palencia konkurrera.
2017-02-16 14:18
Robert Fernandez attended Bayern-Arsenal game to scout full-back Hector Bellerin (21), who's become a priority target for next summer. [MD] Hahahaha! låt oss köpa en downgrade till Roberto. Herregud. PALENCIA?!
Barcelona Barcelonistas
2017-02-16 13:16
Jag gillar inte den här ledningen men jag tycker att vi rent sportsligt gjort det mer än bra sedan Pep lämnade oss. På fem år har vi vunnit 3 ligatitlar,2 CdR, 1 Cl vi kanske borde vunnit någon mer Cl titel under den perioden men det är inte hela världen.

Vi har sedan 08/09 bara gått 1 säsong utan att vinna någon titel och det var under Martino.
Barcelona Den vise mannen
2017-02-16 12:31
Är det ngn som kan summera hur snacket går nere i Katalonien. Vad sägs i media osv. Klubben har väl inte gått ut med några vidare kommentarer eller ställningstagande?
Barcelona Bosketts
2017-02-16 11:56
S.Eto'o

Givetvis är ligan långt ifrån körd. I synnerhet nu när vi är ute ur CL, och Real Madrid är kvar. Det blir jobbigt för dem att vinna alla sina resterande matcher i ligaspelet fram till El Clasico.

Problemet är att även vi måste vinna. Och just nu ser det inte ljust ut.
Barcelona S.Eto'o
2017-02-16 11:54
Jag vill inte låta för optimistisk men jag kollade vår spelschema samt Real Madrids och vi har verkligen stor chans att vinna ligan bara vi tar vinster. Vinner vi våra hemma matcher samt borta matchen mot atletico har vi gyllene chans att knipa första matchen eller som värst vara 3 poäng bakom innan el classico. Inom 30 dagar ska Real ställas borta mot följande: Bilbao, Celta, Valencia, Eibar, Villarreal samt Napoli. Totalt blir det 9 matcher på 30 dagar för Zidanes trötta mannar. Tar man en titt på vår spelschema ser man endast två borta matcher under samma period, först mot atletico sen mot Deportivo. Resten är hemma matcher som vi måste vinna (och har råd att vila visa spelare som tex hemma mot leganes och hemma mot sporting giljon) plus att vi har två matcher mindre vilket är ett stort fördel. Med dagens spel blir jag inte chockad om vi kryssar och förlorar dessa lätta matcher men jag hoppas klubben vill avsluta säsongen med titlar och att Lucho har motivation/ mål att avsluta sin Barcelona karriär med en nästan mirakulöst liga titel.
Barcelona Bosketts
2017-02-16 11:52
Criff

Det är också anledningen till att vi inte behöver värva åtta nya spelare efter varje misslyckad säsong...

Men, det är lätt för folk att hamna i fällan där de inte längre tänker.
Barcelona Criff
2017-02-16 11:40
Soko,

Du kan inte mena allvar? Att Busquets, som varit en av världens bästa DM under flera år, helt plötsligt skulle gå och bli helt värdelös köper jag inte.

Det är väldigt uppenbart vad som är problemet, Busquets har spelat triangel spel sedan långt innan A-lags spel, det är där hans styrkor är, det är det han kan.

I Luchos spelsystem, där vi ser idag att trianglar har blivit totalt bortblåst, där har aldrig Busquets varit, han är ingen Kante, Casmeiro, Mascherano spelare som spelar som någon förstörare av spel genom att springa som en toke över hela planen. Han är en finlirare som täcker ytor med sin hjärna, och förlorar väldigt sällan bollen. Utan en Xavi och Iniesta som kan positionera sig så han kan passa någon, så finns det inget kvar att göra för en Busquets, eftersom det enda sättet han vet sen väldigt många år tillbaks, är hur han ska spela det spelet han lärt sig.
Barcelona Barclasico
2017-02-16 11:00
Joan Laporta (ex-Barca president): "This board is destroying Barça. It's dangerous that club is in hands of this board of directors." [rac1]

Snälla kom tbx!
Tiki-Taka
2017-02-16 10:55
Orsaken till att jag ogillar LE så mycket beror på hans envisa sätt att inte spela med akademi spelare från B-laget....han ger inte ungdomarna chansen eller motivation....om jag hade varit i hans position hade jag aldrig sålt Grimaldo, utan haft honom som back up till Alba. Där hade vi sparat 16 miljoner euro genom att inte köpa Digne!

Munir som äntligen började visa framfötterna under försäsongen skulle jag haft kvar alla dagar i veckan...då hade man sluppit och se Paco i Barca tröjan....

Och Gomes hade kunnat gå till Madrid...vi hade kunnat plocka till oss Veratti istället.

Skulle ha varit:

Grimaldo istället för Digne

Munir istället för Paco

Veratti istället för Gomes
Tiki-Taka
2017-02-16 10:49
Vi sålde alltså Thiago för kaffepengar och kunde ha köpt en spelmotor som Kroos för 25 milj euro men tackade nej! Allt detta pga av LE spelsystem med ett rakare spel som har kört ner fotbollsresultaten i botten denna säsong. Hur fan kan man inte ersätta två legendarer i Alves och Xavi...hur jävla inkompetent är man som tränare att man inte ersätter XAVI med en annan spelmotor som Veratti, Thiago osv! Sen att man lägger en renodlad mittfältare som högerback gick ju bra någon månad eller så....men i slutändan måste ändå en som Alves ersättas. Frukstansvärda tabbar av tränaren och sportchefen.....sen att värva pisspelare som Paco, Gomes och Digne för en totalsumma om 80 fucking miljoner euro gör ju inte saken bättre!? Sälj skiten i sommar och bygg nytt!
Barcelona Barcadinho.
2017-02-16 10:32
Soko är mer rakt till saken, utan finesser, som en kniv. Gör ont men så är det ibland när nån tar upp det som en del gömmer inne. Ibland har han kanske fel men det gåller alla.
Barcelona Soko
2017-02-16 09:52
Draxler är ingen central spelare som kan spela på Busquets plats men han kan absolut spela både på Iniestas, Gomes och Rakitic plats på kanterna . Och då Draxler är mer som en offensiv mittfältare och ytter så har jag inte tänkt att han skulle ta plats i anfallet på Messis och Neymars plats utan bakom dem.
Barcelona Katalano
2017-02-16 09:48
@Soko:

Visst är Draxler spektakulär och han slog igenom redan som 17 åring dessutom. Men han är ingen central mittfältare utan en ytter. Skulle du hellre ha Draxler än Messi och Neymar är frågan?
Du kan inte jämföra Draxler med en värvning av Gomes då de spelar på olika positioner.
Barcelona Soko
2017-02-16 09:45
@Davids3:

Busquets var bäst på sin position fram till någon år sedan och kommer när han lagt skorna på hyllan att betraktas som en av de bästa någonsin på sin position.
Men Busquets idag är inte i närheten av den gamla Busquets. Jag kan inte komma på en stor spelare som gått ner sig så mycket som han. Busquets har helt enkelt fallit ihop som ett korthus. Han är så seg och förlamad och i kombination med sin arrogans, nonchalans och att vara så långsam så passar han inte i någon topp klubb längre. Han fortsätter att spela i Barca pga sitt namn och brist på konkurrens.
Att han sedan har kollegor höger och vänster om honom som är lika mesiga som han gör inte saken bättre. Därför har vi idag en av de sämsta mittfältet vi någonsin haft. Jag kan inte hitta sämre mittfält ens i bottenlag i La ligan .
Barcelona Soko
2017-02-16 09:32
Julian Draxler som är bara 23 år gammal har länge visat att han är en klass spelare och han kostade ändå inte så mycket men våra okompetenta tyckte att andra var bättre trots att de var dyrare. Bara ett exempel på spelare som går att köpa "billigt " men som vi är förlamade att göra. Hade alltid köpt en Draxler förän en Gomes.
Annons: