/spanien/barcelona/forum/3338.aspx/spanien/barcelona/forum/3338.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
LuisSuárez #9
2015-03-08 17:34
@Z_Z:

Jag håller inte med dig. Sättet man försvarar sig som ytter skiljer sig radikalt ifall om man vore en försvarare. Jag gillar den idén också, men att lära Pedro till att bli en högklassig försvarare vid karriärens zenit kommer inte att funka särskilt väl. Han hade varit betydligt sämre rent försvarsmässigt kontra Alves.
Barcelona LeoMessi
2015-03-08 17:25
Papillon Det är lustigt att du tror att du hat listat ut mitt mönster här, att jag skyller på ledningen när vi förlorar. Antingen misstar du mig för någon annan forumskribent eller så lider du av vanföreställningar. Och jag vågar påstå att jag faktiskt är en av dom som yttrar sig minst om vår ledning. Vet inte hur du har fått för dig att jag skyller lagets förluster på ledningen. Om laget förlorar så kan jag stundens hetta gnälla på spelarnas attityd eller om Luchos laguttagning om jag finner den märklig, men det har ingenting med ledningen att göra. Det som har med ledningen att göra är alla konstiga beslut dom tar, satte oss i skiten med att undvika att värva mittback under flera år. Du minns väl stunder då vi har spelat med Busquets och mascherano som mittbackspar va? Att vi fortfarande spelar mascherano som mittback eftersom ingen annan verkar duga, ja då har ledningen misslyckats med att värva en mittback som kan konkurrera. Eller vad som sägs om sätter dom behandlade abidal på? Lova honom förnyelse av kontraktet för att sedan sparka ut honom genom bakdörren? Dom ska ha cred för att dom lyckades värva Neymar och suarez, och ändå lyckades dom fiffla med neymars övergång. Så snälla du, lägg ner din saklösa anklagelser mot mig. För tro det eller ej, jag spyr inte galla över ledningen när suarez eller Messi missar målchanser. Det är något du har fantiserat ihop i sitt huvud.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2015-03-08 17:24
papillon Resultatet av att vi inte köpt en vettig mittback sedan vi värvade Pique är att vi inte vann ett skit förra året. När vi äntligen värvar mittbackar blir resultatet att en fortfarande inte gjort sin debut och den andre är en åldring till ett enormt överpris. Detta dessutom då vi äntligen lyckas få upp en vettig mittback själva i form av Bartra. Mittbacksfrågan visar rätt väl varför vår ledning inte är bra.
Barcelona papillon
2015-03-08 17:13
LeoMessi:

Om Barca hade tappat poäng idag så hade du varit den förste att gråta över skitledningen och att allt är deras fel.

Och vad är resultatet idag av att Barca inte köpt en back senaste 4-5 åren? Ett stabilt försvar som har släppt in minst mål i ligan, mindre än självaste real madrid som sägs ha bästa försvararna i världen.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona LeoMessi
2015-03-08 16:44
Papillon Ledningen har inte ett skit med lagets prestationer att göra så försök inte. Däremot är det ledningens fel som ignorerade att köpa mittback i typ 4-5 år!
Barcelona LeoMessi
2015-03-08 16:42
Papillon När ledningen ser på när eusubio kör B-laget ner i botten, när ledningen låter eusubio komma med uttalanden där han säger att talanger får lämna för andra klubbad så är det ledningens fel att dom ger honom för mycket makt. Det är deras fel att dom väntar med att kicka en sopa som eusubio trots hans pissiga resultat. Sen allt jävla skitsnack bakom kulisserna är deras fel då dom inte kan hålla käft och vara professionella. Dom väntar med att utlysa nyval när råttan Rosell avgår. Sen allt jävla fiffel med Neymar-affären, pissköpet av Douglas (vem i helvete ville ha honom?) och att dom köper en skadad spelare trots att klubbläkaren varnade dom, dom slängde 15 miljoner på Vermaeleen som är skadad! Det är så jävla mycket skit dom har gjort att jag seriöst inte får ordning på det. Nej dom har inte skött sig bra, dom kicksde Zubi endast för att han sa att Barto också var ansvarig för Neymar-affären, inte för hans usla förhandlingsmetoder eller affärer...
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-03-08 16:41
@papillon:

Om något så är det för att spelarna vet om att de snart slipper dem pengakåta parasiterna. Laget började spela bättre efter att man tvingat till sig ett nyval. Ledningen har absolut inte ett skvatt med situationen att göra.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-03-08 16:39
@Acrobat:

Deras mod har inte fel, det är en tröttsam icke-debatt som endast de mest radiala fanboysen diskuterar numera. Svaret på den frågan är en självklarhet som konstaterats många ggr men likförbannat tas den upp varenda jävla gång någon av dem nämns, oavsett fucking sammanhang.

Sen är det jävligt fjortis och skär i ögonen varje gång man ser ord som "MSN" och skit...
Barcelona Cule4life
2015-03-08 16:36
Det är en mardröm för dom andra lagen nu när Suarez har taggat till, Messi gör inte heller saken enklare.
Barcelona Barclasico
2015-03-08 16:35
@papillon:
ledningen har absolut inget me våran succés att göra.. De är fortfarande parasiter
Barcelona Erik Satie
2015-03-08 16:35
papillon. Ledningen ska ut med huvudet före oavsett hur det går.
Barcelona papillon
2015-03-08 16:34
LeoMessi:

Och när det går dåligt på plan, Messi gör inga mål, LE tar ut "fel" lag, då är det ledningens fel med Rosell i spetsen?
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-03-08 16:34
[QUOTE=Liunil Masse]Visst vi är en poäng före Real och det ser bra ut men vi har inte mött Atletico borta som Real har. Just den matchen oroar mig som in i helvete. Har svårt att se oss ta tre poäng på Calderon, det är oerhört svårt och just därför är det ett måste att vi vinner El Clasico på hemmaplan och har fyra poängs försprång när vi går in i matchen mot Atletico. Skönt att vi har ligaledare! El Clasico om två veckor blir nyckeln till en ligatitel. [/QUOTE] om atletico madrid inte har nåt att spela för den omgången tror jag de låter oss vinna
Barcelona Liunil Masse
2015-03-08 16:30
Visst vi är en poäng före Real och det ser bra ut men vi har inte mött Atletico borta som Real har. Just den matchen oroar mig som in i helvete. Har svårt att se oss ta tre poäng på Calderon, det är oerhört svårt och just därför är det ett måste att vi vinner El Clasico på hemmaplan och har fyra poängs försprång när vi går in i matchen mot Atletico. Skönt att vi har ligaledare! El Clasico om två veckor blir nyckeln till en ligatitel.
Barcelona LeoMessi
2015-03-08 16:26
Papillon Det är tack vare våra spelare och tränaren.
Barcelona papillon
2015-03-08 16:23
Nu när Barca leder ligan, spelar final i cupen och går bra i CL, är det tack vare ledningen eller är allt fortfarande ledningens fel?
Barcelona Yellow cake
2015-03-08 16:19
Jag ser hellre Mathieu som mittback än Mascherano. Tycker inte Mascherano håller som mittback, han är för dålig i huvudspelet framförallt. Sen att han har andra spetskvaliteer säger jag inget om, men som mittback tycker jag inte att han håller
Barcelona Acrobat
2015-03-08 15:48
När en person på Puertan säger att han tycker att Messi är bäst genom tiderna så går admin in och förbjuder diskussion om Messi vs Ronaldo. Haha så pinsamt. Sorry att jag skriver vad som skrivs på Puertan... var bara tvungen.
Barcelona Nemesis 10
2015-03-08 15:41
Fan vad jag diggar Suarez!! Precis som Baha Tres Amigos säger, Suarez börjar komma igång ordentligt och även om Messi inte gör sin bästa match så kan han fortfarande göra mål på grund av att Suarez är ren världsklass. Han är otroligt giftig då han kan göra mycket av det Messi gör d.v.s leda ett anfall, slå fina inlägg, bra spelförståelse, bra på att spela fram sina lagkamrater, slå crossbollar för att byta kant och det viktigaste en världsklass avslutare. Motståndarna får det otroligt jobbigt i försvaret för att vi har Suarez och Neymar som minst måste ha två spelare på sig och en Messi som oftast behöver markera med minst tre spelare, snacka om psykos. Suarez avlastar Messi enormt samtidigt som han sliter som ett djur där framme varje match för att öppna ytor för sig själv och sina lagkamrater, känns verkligen som att Suarez var den sista pusselbiten som saknades i vårat anfall men det får framtiden avgöra. Våran trio är underbar och man tänker bara hmmm... undra vem av MSN som gör mål nästa match, kanske alla tre gör mål ? :) Mot trippeln !!!
Barcelona DM1982
2015-03-08 15:38
[QUOTE=Acrobat]Cupfinal, ligaledare, fördel i CL-returen, världens bästa anfallstrio, harmoni i truppen. Njut! [/QUOTE] Det gäller att passa på, ibland svänger det fort.
Barcelona Zyzz
2015-03-08 15:32
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Bara för att man föredrar titlar framför individuella framgångar, så betyder ju inte det att man inte får glädjas åt båda sakerna samtidigt... Det är ju dubbelt så roligt när vi både tar titlar och våra spelare samtidigt krosssar andra lags spelare statistiskt sätt.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-08 15:32
Messi gjorde idag sitt snabbaste hattrick någonsin, på 11 minuter. Det snabbaste innan var på 15 minuter för vår Leo. Han har även nu gjort mer ligamål än föregående säsong.

#GOAT
Barcelona Acrobat
2015-03-08 15:17
Cupfinal, ligaledare, fördel i CL-returen, världens bästa anfallstrio, harmoni i truppen. Njut!
Barcelona LeoMessi
2015-03-08 15:13
Tyckte att iniesta va bra idag, han kändes mycket lättare och kvickare än på länge. Dom fick brotta ner honom för att ta bollen från honom, han vända bort dom hela tiden.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-08 15:12
Visst kändes det som att Iniesta var kvick i fötterna i dagens match??

Man fick se många drag från den gamla Iniesta.
Barcelona oocbgb
2015-03-08 15:08
Mycket glädjande att Suarez verkar kommit igång nu. Spelar ingen roll längre om Neymar har en svacka, Suarez kan leka med Messi. Med lite tur så pekar Neymar formkurva sakta men säkert uppåt, och då har vi MSN i toppform längst fram.. Uuh.. Speciellt uuh med tanke på att övriga lagdelar utom högerback börjar sätta sig riktigt fint. Luchos rotation och nya idéer börjar betala av sig, underbart att se!
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-08 15:05
Suárez är så bra i anfallet att Messi behöver inte längre dra hela lasset själv. Han gör nu enkla mål på grund av Suárez slit.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-08 15:04
MessiyoyO 10

Hehehehe :D
Barcelona MessiyoyO 10
2015-03-08 14:56
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Copa Catalunya :D
Barcelona Ney
2015-03-08 14:56
Nu har vi gjort 76 mål i ligan. Flest i La Liga den här säsongen med andra ord. Real Madrid ligger på 75 mål.

Omgång 15:

Ronaldo 25 mål
Messi 13 mål

Omgång 26:

Ronaldo 30 mål
Messi 30 mål

Lite kuriosa för den nyfikne. Ouch!
Annons: