/spanien/barcelona/forum/3337.aspx/spanien/barcelona/forum/3337.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemesis 10
2015-01-24 09:51
Folk måste ha lite tålamod med Suarez, i Spanien är fotbollen mycket snabbare och med mer intensitet. I la liga måste du tänka lite snabbare när du spelar för du har inte alls samma förutsättningar där. Det tar spelare tid att anpassa sig till La Liga och det vet vi att Suarez inte är ensam om, sen spelar vi lite annorlunda än andra lag vilket också gör det svårare. Suarez kommer börja göra mål, man ser ju att han inte alls är van med hur snabbt försvararna t.e.x pressar när man får bollen vilket gör att han känner sig stressad när han väl har läge att skjuta in den. Vi har ju sett han göra en sån där tunnel vändning två gånger och då har han avslutat med kyla för att han har lite mer tid på sig att få till avslutet. Jag minns hur alla klagade på Alexis och han hade samma problem, folk kallade han för målsumpare och allt möjligt, men sen med tiden började han vänja sig med det snabba spelet och tänket i La Liga vilket sedan har gett han fördelar när han har gått till PL. Suarez måste få en chans att acklimatisera sig i La Liga, tränaren och spelarna verkar inte vara ett dugg oroliga då dom har varit med om liknande situationer förut. Det kommer att släppa efter att hans hjärna har blivit van med det snabba spelet, Neymar behövde 1 säsong. Jag är helt positiv till att Suarez kommer leverera, om inte i slutet av denna säsong så kommer han börja göra det i början på nästa!!
Barcelona Messsias
2015-01-24 02:27
Vissas den inte på kanal 12?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2015-01-24 02:09
Davids3

Den kommer att finnas tillgänglig på TV4 play premium, om du gör ett konto där så får du första månaden gratis, det finns ingen uppsägningstid, så efter din månad kan du säga upp dig direkt. Om du är student har Mecenat ett erbjudande för 3 månaders gratis tv4play.
Barcelona El Messias
2015-01-24 01:43
För övrigt så fyller Suarez 28 idag(lördag) Grattis El Pistolero!!
Barcelona Davids3
2015-01-24 01:38
Tja grabbar!

Frågan kanske inte riktigt hör till här, men är det någon som har bra stream till mma inatt ? (Gustafsson)
Barcelona El Messias
2015-01-24 01:34
Kufi Suarez är väll född 87. Han fyller 28 i år. Du är lite hård mot honom. Han var avstängd i 4 månader. Nytt lag osv. Kolla Henry eller Zlatan det är svårt att komma in Barca.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-01-24 01:31
Om Suarez Ni har alla märkt att Suarez kommer alltid till bra läge att göra mål vilket vi borde åtminstone vara glad för.Jag tror att han har fått samma sjukdom som Alexis. Vet ej om det har att göra med vattnet i Spanien eller maten :-). Men det kommer att gå över. Ni minns alla hur många chanser Alexis brukar bränna de första säsongerna hos oss. När han väl blommade ut och kände sig bekväm med spelet och förstod hur laget funkade blev han en helt annan spelare. Är glad för Alexis när han gick till Arsenal och önskar honom alla lycka i världen. Vad Suarez ger oss är en helt ny dimension i spelet. Han är fan överallt. Det som verkligen har svikit honom är hans första touch. Jag tyckte att La liga matchen mot Atletico var hans bästa match spelmässigt. Han kombinerade med Messi och Neymar när det var dags för positionsbyte, väggspel och löpningar. Cup matchen mot Altetico var han helt borta. Jag anser att vi ska ha lite mer tålamod med honom för att jag lovar er när han väl kommer igång kommer det vara extas här inne. Tycker att hela laget spelade bra mot Atletico sista matchen undantag Suarez. Hittar han också kylan och självförtroendet blir det att åka av. Jag förväntar mig inte att vi kommer vinna betydligt stora titlar den här säsongen men det enda som jag längtar efter är att laget blir samspelta och jobbar som en maskin. Jag blev verkligen glad hur Iniesta och Busquets spelade sista matchen.
Barcelona Kufi
2015-01-24 01:27
Vi måste komma ihåg att Suarez är typ 29 år gammal, om vi har tur får vi samma nivå som han höll i Liverpool, något jag är väldigt tveksam till. Suarez är i den åldern där han börjar tappa i kvalitet. Jag var personligen emot värvningen och ville ha in Reus istället, inget hittills tyder på att jag hade fel. Vi kunde fått in en ung lirare som redan håller världsklass, istället värvade vi en spelare som kommer börja gå neråt i karriären för en helt galen summa. Saken vissa inte förstå är att det inte räcker med att vara OK när du kostat 88 miljoner euro.
Barcelona >The Reporter<
2015-01-24 01:14
Det här med Suarez handlar snarare om dagsform än om han passar in i vårt spel eller inte, eller om han bara varit bra en säsong i PL. Han är en klassanfallare och kanske världens bästa 9a när han e i form. Läget som tex mot Atletico som han missade senast har inte göra med att han passar in i vårt spel eller inte. En Suarez i form gör det mål där. Kommer ni ihåg förra året mot Atletico? Vi flyttade redan då ut Messi på kanten och hade Cesc som 9a. Men vi fick faktiskt inte ut ett Piss av det. Titta denna säsongen. Messi på kanten gör va han vill nästan med Atletico, detta pga att atleticos backar ständigt är upptagna med Suarez. Det kommer. Luisito gör 2 imorgon och 1 mot atletico nästa vecka. There's s storm coming och det vet Real Madrid-fansen om
Barcelona Barcelonistas
2015-01-24 00:32
S.Eto - utöver det negativa dom jag tog upp angående Suarez då tycker jag att han ger oss en ny dimension i anfallsspelet. Får Suarez igång sitt flow i spelet så kan det här sluta riktigt bra.
Barcelona Liunil Masse
2015-01-24 00:25
Kolla på den här videon från Suarez 09/10 säsong i Ajax och jag tycker det är en helt annorlunda spelare jämfört med vad vi ser i Barca nu. Självklart är det urusel nivå när det gäller försvarsspel i holländska ligan men han såg mycket kvickare ut i fötterna. Han lekte ju totalt med den ligan med grymma avslut som vi inte sett hittills i Barca.
Barcelona Mdawg
2015-01-24 00:17
Är inte det lite orättvist? De som lottas med hemmaplan har ju en markant fördel för avancemang!
Barcelona FCB_Messi
2015-01-23 23:56
I England är det bara ett möte . Inte dubbelmöte.. Vinnaren går vidare . Så om det blir oavgjort så spelas den om fast på den andres hemmaplan .
Barcelona Mdawg
2015-01-23 23:21
Hänger inte riktigt med på hur det fungerar i England. Men vadå omspel på Uniteds hemmaplan eftersom det blev 0-0 i första mötet. Är det inte alltid ett returmöte, varför kallas det omspel och varför delar dem på intäkterna?
Barcelona S.Eto'o
2015-01-23 23:16
Barcelonistas Njaa kan inte säga att Suarez är en one hit wonder spelare utan han har levererat ett tag nu både i Liverpool,Ajax samt landslaget. Han första hela säsong så gjorde han 17 mål för liverpool året därpå 30 mål i liverpool tröjan ( skulle bli ligans bästa spelare om det inte vore för incidenten med Ivanovic) och i fjol så mäkta han med 31 mål och delade guldskon med Ronaldo. Visst holländska ligan är rätt så enkel men han facit under 09/10 säsongen imponerar verkligen eller vad säger du? 43 matcher 45 Mål. Säsongen innan så var det 5 mål 2 assist i europa league och 22 mål och 14 assist på 30 matcher i holländska ligan. Glöm inte att Suarez var en match ifrån att vinna assistligan också men den kammade Gerrad hem i sista liga matchen. Kanske lite onödigt med allt de här men ville bara klargöra att Suarez inte köptes baserad på en säsong. Annars så tror jag som dig att det kommer lossna för honom så småningom.
RivaldoKing
2015-01-23 23:05
Real Madrid satsar verkligen hårt på att köpa loss talanger. Hoppas att barcas transferban försvinner så fort som möjligt. Man går miste om många grymma talanger och spelare.
Barcelona the cameroonians
2015-01-23 23:03
Rambla Lån till Athletic är nära för Illara. Antar att han inte var snygg nog för Perez... Getafe får vänta tills Ödegaard floppat :-P
Barcelona Rambla~
2015-01-23 22:55
Jaha, in med nästa brasse bara. Casimeiro eller vad han heter blev inte långvarig. Det tycks krylla av den spelartypen i Brasilien. Paulinho, Sandro, Luis Gustavo, Fernando, Fernandinho, ja jag har säkert missat någon. Då lär väl 38m-mannen Illaramendi lämna? Quiche Flores i Getafe är nog lite sugen gissar jag. Det behöver all hjälp de kan få i bottenstriden. :)
RivaldoKing
2015-01-23 22:52
Det blir omspel på Uniteds hemmaplan vilket betyder att man måste dela på publik intäkterna. Cambridge har intäkter på 18 miljoner om året, matchen mot United gör att man kommer tjäna in cirka 20. Man gör alltså på en match 20 mille.

Borde vara så i alla länder och inte bara England. Kul för Cambridge.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-23 22:37
Lite off-topic, men Man United är gjord av skit på riktigt.
Barcelona Erik Satie
2015-01-23 22:25
Lucas Silva är klar för Real Madrid. HAN ÄR BARCASUPPORTER!!!! OH SHIIIIT!!! AAAAAH, HAN HÅLLER PÅ BARCA OCH ÄR KLAR FÖR REAL MADRID.

Det är så jävla löjligt med det där beteendet. Vad spelar det för roll om Ödegaard är barcasupporter? Han har valt Real Madrid och så är det med det. Finns ingenting vi fans kan göra. Bara släppa taget och gå vidare.
RivaldoKing
2015-01-23 22:23
Rambla du har mycket kloka synpunkter kring Suarez. Som du säger tror jag att han förvånad över kvalitén i Spanien. Här tjongar man inte bollen hur som helst och teknik är något man värderar högt. Du har även rätt i att i England så är det mycket lättare att lura av sina försvarare. I Spanien luras man inte av enkla finter likt i England. Jag följer PL ganska mycket, där är till och med Costa en bra dribbler som lyckas finta bort sina motståndare.
Barcelona Rambla~
2015-01-23 22:12
RivaldoKing När det gäller Suarez. Här är några punkter som jag tror kan spela in. 1. I Liverpool och PL hade Suarez mycket större ytor där han opererade. Där behövde inte hans touch vara perfekt. Han fick tillräckliigt med tid för att hinna få kontroll på bollen. Dock talar detta emot det faktum att han var fantastisk på små ytor i straffområdet då han alltid tycktes "snubbla" med sig bollen i något slags motlägg och göra bort ett par försvarare där han sen smekte in bollen vid något hörn. Fast det är lite skillnad för då hade han fått den där tiden att få kontroll på bollen trots sin lite aviga bolltouch. 2. I Barcelona och la Liga ställs våra anfallare allt som oftast mot organiserade försvar där det inte är ovanligt att de har 7 eller tom 8 spelare mot sig runt straffområdet som ska försvara, försöka vinna en duell mot en barcaspelare och för att sen slå en lång kross lite på chans för att kunna ställa om blixtsnabbt. 3. I laget Barcelona, försöks det hela tiden slås hårda passningar in i trånga ytor med millimeterprecision där du verkligen inte har råd med att bollen tar en liten studs från själva mottagningen. Den måste sitta perfekt med en gång annars är du rökt, du har en försvarare på dig direkt som bryter genom något motlägg eller en tåspets. Resultatet blir allt som oftast ett bolltapp. 4. Det är bara att kolla på Alexis i PL nu. I Barcelona kom han väl först till sin rätt sin sista säsong där han verkligen gör det riktigt bra. Jag vill minnas att han slutade på 19 mål eller liknande och det får anses vara godkänt för en spelare som mest höll till på kanterna. Nu i PL känns det som om han har hav av ytor att operera på. Han kan ta emot boll, driva i fart med boll under längre sträckor utan att egentligen bli attackerad. Då har han ju redan fått upp farten och Alexis är en så pass teknisk och bra spelare att den tiden är mer än nog för att han ska veta vad han kan göra av situationen. Det samma kan sägas om Suarez när han spelade i Liverpool. Han var magisk i stort sett hela säsongen men hade större ytor och mer tid. 5. Dock finns det hopp. Hans löpningar är fantastiska och ofast väldig smarta. Det gäller bara för resten av laget att de lär sig synka ihop med honom. Fast självklart måste han även få till sin första-touch för att det ska fungera för honom i Barca. Fixar han inte det kommer det bli jobbigt. Nu ser han lite nervös ut kan jag tycka. Han hastar lite för mycket i avgörande lägen för han har garanterat för länge sen upptäckt att i Spanien får man inte alls den tid på sig han fick i PL. Detta kan även appliceras på Cesc. Kolla honom idag, nu ser han helt plötsligt ut som en bra spelare igen. Varför? Jo, för han får så mycket mer tid på sig att behandla bollen innan han blir attackerad.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-23 22:10
Bara jag som är lite orolig över Suarez? Senaste dagarna har jag funderat kring hans tid i Liverpool. Tänk om han bara hade en one hit wonder säsong? Nu när jag tänker efter så ska man aldrig köpa en spelare baserat på 1 säsong för en sådan summa. Nu tror jag att Suarez kommer att lyckas men utöver hans spel utan boll så har det sett dåligt ut. Se där, fortsätt nu på den här linjen.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-23 22:04
Vilka regler bryter jag mot? Detta är ett Barca forum men det är ok att diskutera Barcas största rival här. Gillar du inte mina inlägg läs dom inte, svårare än så är det inte. Jag tog upp intressant fakta om General Francisco Franco. Samt hur han påverkat vår klubb men även Real som klubb.
RivaldoKing
2015-01-23 22:00
@Barcelonistas:

Du bryter mot väldigt många regler och jag hoppas verkligen att det finns en admin härinne som bryr sig om forumet. Att forumet inte skrämmer riktiga Barca fans. Så nu lilla gubben, sluta snacka skit om Real Madrid. Det intresserar inte en enda jävel på det här forumet. Prata om klubben BARCELONA OCH ENDAST BARCELONA.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-23 21:58
RivaldoKing - jag bryter inte mot några regler, jag kommer med fakta. Fakta som handlar om Barca kontra Real Madrids rivalitet, torka dina tårar. Men som sagt den diskussionen är över för längesen. Finns ingen anledning att ta upp allt igen.
RivaldoKing
2015-01-23 21:38
@Barcelonistas:

Det här är samma person som sa att han var lika bra som Ødeegard. Att på grund av rasism så slog han inte igenom. Människa detta är ett forum för Barca fansen och inte en jävla anti madridista forum. Moderatorer får gärna göra sitt jobb härinne.
RivaldoKing
2015-01-23 21:35
På tal om Suarez, han måste få sin tid att kunna bidra till laget. Det som stör mig mest är att han är totalt vilsen på sin position. Faktum är att han fortfarande bidrar med många assister och han skapar chanser för laget. Men så klart bedöms han på hur många mål han gör. Där så måste det bli en markant förbättring. Förhoppningsvis hittar han sitt rätta jag och börjar leverera mål. En sak jag som han borde träna på är sin första touch, den är verkligen hemsk.
RivaldoKing
2015-01-23 21:33
@Barcelonistas:

Ett väldigt omoget inlägg som inte bidrar med något. Höj nivån härinne tack.
Annons: