/spanien/barcelona/forum/3334.aspx/spanien/barcelona/forum/3334.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2015-03-08 16:35
@papillon:
ledningen har absolut inget me våran succés att göra.. De är fortfarande parasiter
Barcelona Erik Satie
2015-03-08 16:35
papillon. Ledningen ska ut med huvudet före oavsett hur det går.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona papillon
2015-03-08 16:34
LeoMessi:

Och när det går dåligt på plan, Messi gör inga mål, LE tar ut "fel" lag, då är det ledningens fel med Rosell i spetsen?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-03-08 16:34
[QUOTE=Liunil Masse]Visst vi är en poäng före Real och det ser bra ut men vi har inte mött Atletico borta som Real har. Just den matchen oroar mig som in i helvete. Har svårt att se oss ta tre poäng på Calderon, det är oerhört svårt och just därför är det ett måste att vi vinner El Clasico på hemmaplan och har fyra poängs försprång när vi går in i matchen mot Atletico. Skönt att vi har ligaledare! El Clasico om två veckor blir nyckeln till en ligatitel. [/QUOTE] om atletico madrid inte har nåt att spela för den omgången tror jag de låter oss vinna
Barcelona Liunil Masse
2015-03-08 16:30
Visst vi är en poäng före Real och det ser bra ut men vi har inte mött Atletico borta som Real har. Just den matchen oroar mig som in i helvete. Har svårt att se oss ta tre poäng på Calderon, det är oerhört svårt och just därför är det ett måste att vi vinner El Clasico på hemmaplan och har fyra poängs försprång när vi går in i matchen mot Atletico. Skönt att vi har ligaledare! El Clasico om två veckor blir nyckeln till en ligatitel.
Barcelona LeoMessi
2015-03-08 16:26
Papillon Det är tack vare våra spelare och tränaren.
Barcelona papillon
2015-03-08 16:23
Nu när Barca leder ligan, spelar final i cupen och går bra i CL, är det tack vare ledningen eller är allt fortfarande ledningens fel?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Yellow cake
2015-03-08 16:19
Jag ser hellre Mathieu som mittback än Mascherano. Tycker inte Mascherano håller som mittback, han är för dålig i huvudspelet framförallt. Sen att han har andra spetskvaliteer säger jag inget om, men som mittback tycker jag inte att han håller
Barcelona Acrobat
2015-03-08 15:48
När en person på Puertan säger att han tycker att Messi är bäst genom tiderna så går admin in och förbjuder diskussion om Messi vs Ronaldo. Haha så pinsamt. Sorry att jag skriver vad som skrivs på Puertan... var bara tvungen.
Barcelona Nemesis 10
2015-03-08 15:41
Fan vad jag diggar Suarez!! Precis som Baha Tres Amigos säger, Suarez börjar komma igång ordentligt och även om Messi inte gör sin bästa match så kan han fortfarande göra mål på grund av att Suarez är ren världsklass. Han är otroligt giftig då han kan göra mycket av det Messi gör d.v.s leda ett anfall, slå fina inlägg, bra spelförståelse, bra på att spela fram sina lagkamrater, slå crossbollar för att byta kant och det viktigaste en världsklass avslutare. Motståndarna får det otroligt jobbigt i försvaret för att vi har Suarez och Neymar som minst måste ha två spelare på sig och en Messi som oftast behöver markera med minst tre spelare, snacka om psykos. Suarez avlastar Messi enormt samtidigt som han sliter som ett djur där framme varje match för att öppna ytor för sig själv och sina lagkamrater, känns verkligen som att Suarez var den sista pusselbiten som saknades i vårat anfall men det får framtiden avgöra. Våran trio är underbar och man tänker bara hmmm... undra vem av MSN som gör mål nästa match, kanske alla tre gör mål ? :) Mot trippeln !!!
Barcelona DM1982
2015-03-08 15:38
[QUOTE=Acrobat]Cupfinal, ligaledare, fördel i CL-returen, världens bästa anfallstrio, harmoni i truppen. Njut! [/QUOTE] Det gäller att passa på, ibland svänger det fort.
Barcelona Zyzz
2015-03-08 15:32
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Bara för att man föredrar titlar framför individuella framgångar, så betyder ju inte det att man inte får glädjas åt båda sakerna samtidigt... Det är ju dubbelt så roligt när vi både tar titlar och våra spelare samtidigt krosssar andra lags spelare statistiskt sätt.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-08 15:32
Messi gjorde idag sitt snabbaste hattrick någonsin, på 11 minuter. Det snabbaste innan var på 15 minuter för vår Leo. Han har även nu gjort mer ligamål än föregående säsong.

#GOAT
Barcelona Acrobat
2015-03-08 15:17
Cupfinal, ligaledare, fördel i CL-returen, världens bästa anfallstrio, harmoni i truppen. Njut!
Barcelona LeoMessi
2015-03-08 15:13
Tyckte att iniesta va bra idag, han kändes mycket lättare och kvickare än på länge. Dom fick brotta ner honom för att ta bollen från honom, han vända bort dom hela tiden.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-08 15:12
Visst kändes det som att Iniesta var kvick i fötterna i dagens match??

Man fick se många drag från den gamla Iniesta.
Barcelona oocbgb
2015-03-08 15:08
Mycket glädjande att Suarez verkar kommit igång nu. Spelar ingen roll längre om Neymar har en svacka, Suarez kan leka med Messi. Med lite tur så pekar Neymar formkurva sakta men säkert uppåt, och då har vi MSN i toppform längst fram.. Uuh.. Speciellt uuh med tanke på att övriga lagdelar utom högerback börjar sätta sig riktigt fint. Luchos rotation och nya idéer börjar betala av sig, underbart att se!
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-08 15:05
Suárez är så bra i anfallet att Messi behöver inte längre dra hela lasset själv. Han gör nu enkla mål på grund av Suárez slit.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-03-08 15:04
MessiyoyO 10

Hehehehe :D
Barcelona MessiyoyO 10
2015-03-08 14:56
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Copa Catalunya :D
Barcelona Ney
2015-03-08 14:56
Nu har vi gjort 76 mål i ligan. Flest i La Liga den här säsongen med andra ord. Real Madrid ligger på 75 mål.

Omgång 15:

Ronaldo 25 mål
Messi 13 mål

Omgång 26:

Ronaldo 30 mål
Messi 30 mål

Lite kuriosa för den nyfikne. Ouch!
Barcelona Neymar N11
2015-03-08 14:53
Det var bara en dag på jobbet för Messi, hattrick på 12 min :)
Barcelona LeoMessi
2015-03-08 14:44
Det roliga är att Messi bara firade det tredje målet, nästan som att han tyckte att hans två första var för enkla.
Barcelona Barcelona 1899
2015-03-08 14:40
Inte för att jag kollade extremt mycket på Chelsea när Lampard spelade där men jag gillade alltid hur han slog sina straffar, extremt hårt och högt. Har nog aldrig sett han missa en straff iaf.
Barcelona LeoMessi
2015-03-08 14:34
Messis sätt att slå straffar är oberört svårt och riskfyllt. Han går väldigt lite på kraft och väldigt mycket på placering, han siktar alltid på insidan av stolpen. Och för att det ska bli mål så måste den vara perfekt slagen för annars når målisen dit.
Barcelona Neymar11
2015-03-08 14:31
Pique är vår bäste straffskytt, han har inga nerver och har väl alltid satt sin
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-08 14:30
Casillas i början av säsongen:"Atlético är vår främsta rival och det är de och vi." Nice one Casillas.
Barcelona Yellow cake
2015-03-08 14:29
Det är en konst att vara bra straffskytt. Det sitter till stor del i skallen. Ibland känns det bara som att de största stjärnorna har alltid första tjing på att slå straffarna.

Jag har t.ex aldrig sett en bättre straffskytt än Tomas Brolin, ändå var Hristo Stoichkov förste straffskytt i Parma. Han var också bra, men tveksamt om han var lika kylig alltså.
Barcelona Junta Dimision
2015-03-08 14:26
Iniesta har alltid varit kylig på straffar, detta baserat på de straffläggningar och de få ligamatcherna jag har sett honom slå straffar. Rakitic slog straffarna i Sevilla, men han brände en del trots att han var första straffskytt. Det var inget fel med Messis straffar förra året, tycker helt enkelt han ska försöka slå de hårt mot hörnet vilket är hans största styrka.
Barcelona Yellow cake
2015-03-08 14:24
@Yellow cake:

Jag menar, det viktigaste är ju att det går bra för laget.
Annons: