/spanien/barcelona/forum/3333.aspx/spanien/barcelona/forum/3333.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona dinho the artist
2015-01-22 00:51
Barcelonistas
Vilka kassa mansgris-liknelser du kommer med. Att spana efter välskrivna åsiktsanalyser från inbitna supportrar för att istället se dina lustiga sexistiska metaforer är som att *insert sexist joke here*.
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-01-22 00:47
Barcelona have won their 2 games against Atletico this season #fcblive Last season, they didn't win any of 6 games [via @rogerpascual10]

Kanske inte borde klaga så mycket :P
Barcelona Gabriel
2015-01-22 00:46
Barcelonistas

Matchen var visserligen inte magisk men jag tycker att man är överdrivet kritisk när man klagar på spelet ikväll. Vi spelar en bra match och vinner, neutraliserar Atletico totalt. Vi vinner tillbaka boll snabbt och har många lägen som kanske inte resulterade i farliga målchanser men det hade mer att göra med slarv i den sista tredjedelen från våra offensiva spelare. Sen kanske man inte heller kan förvänta sig magiska matcher varje gång man ställs mot Atletico. Det är nog värt att tänka på det. Dem är trots allt sjukt otroligt duktiga, man får inte glömma det där.
Barcelona Andresito
2015-01-22 00:45
@basaric - "el guaje":

Ehh.. inte så svårt att räkna ut. Det var spelare utanför EU det gällde, bland annat spelare från Afrika och Asien.

Med det sagt så upphörde inte dessa övergångar i.o.m. ledningsbytet, men att enbart skylla på Rosell är fel.
Barcelona Neymar11
2015-01-22 00:45
Kröjf Sen när blev porr dåligt? Börjar nästan tro att du har skadat handen på ett annat sätt :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-01-22 00:44
Dagens match Visar hur viktigt det är att göra ett mål första 45. Det känns som vi blir stressade när vi inte får in bollarna i Atleticos målbur.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2015-01-22 00:42
Pique och Mascherano gjorde en grym Match. Måste säga att Pique har höjt sig enormt. Kul för oss Culés.
Barcelona Smogen
Stämmer det att Ödegaard får över 20 miljoner om året av Real så förstår jag att vi inte värvade honom. Barcelona hade fått göra om en stor del av La Masias policy och grundtanke för att kunna matcha en sådan summa. Hur tror ni tex andra 16 åringar i la masia reagerat övr det? vad hade deras agenter sagt? Det finns ju lovande spelare i B-laget som inte tjänar så mycket. Skulle vi höja deras lön också då, för att det ska vara jämnt med vad norrmannen tjänar? nope, tror inte det.
Barcelona basaric - "el guaje"
@Andresito:
Hur vet du vilka spelare det handlar om och vem som värvade dom när FIFA har valt att inte offentliggöra namnen på spelarna?
Barcelona Barcelonistas
Kröjf - du måste vara den mest allvarligaste människan på denna jord. Njut av min beskrivning istället, utan mig vore detta forumet som Pamela Andersson utan bröst. Gabriel - jämför man med 3-1 matchen så är den inte magisk.
Barcelona Neymar11
2015-01-22 00:41
Andersito Vi har alltid ett dussin läge att skjuta utifrån mot atletico varje match, vi måste ju tvinga upp dom från straffområdet. Och det är nästan det enda sättet Vi behöver inte söka kombinationsspel utanför straffområdet varje gång, peta bollen åt sidan och lossa skottet Med hunger menar jag inte det defensiva för där var vi klockrena, men när vi fick bollen så vågade dom inte gå direkt mot mål som under liga matchen utan spelade säkert för att undvika att bli av med bollen. Dom spelade säkert idag istället för att våga. Visst det är dubbelmöte men Barcelona på hemmaplan och ett atletico som inte hotade offensivt då får man släppa på bromsen Rörelsen var under all kritik idag, inga platsbyten, inga djupledslöpningar från mittfältarna. Utan alla höll sina positioner och inget mer Visst vi rullade boll bra, och spelade ut dom stundtals men utan att skapa några direkta farligheter. Suarez och neymar hade varsin chans och det är allt
Barcelona FCB_Messi
2015-01-22 00:39
Hur kan man klaga på spelet idag ? Vi var hur bra som helst ! Atletico hade absolut ingenting att komma med , spelar bara på chans o förlust. Vi totalt dominerade matchen !
Barcelona >The Reporter<
2015-01-22 00:38
Märkte någon annan också att dem bytte kommentator på matchen på tv12? Först va det han som brukar kommentera V75, som ja veklingen ogillar när de kommer till fotboll. Sen kom Robert pärlskog in och gjorde det bra
Barcelona Gabriel
2015-01-22 00:38
Är lite förvånad över att såpass många klagar på spelet idag, själv tycker jag det såg väldigt bra ut, inte som sist mot Atletico för drygt en vecka sedan, men fortfarande väldigt bra. Man får inte heller glömma att det är just Atletico vi möter, ni måste förvänta er en svår matchbild. Sedan hade Atletico väldigt mycket flyt med sig i flipperspelet ikväll, samtidigt som några av våra spelare slarvade med den sista passningen eller bollmottagningen i ett avgörande moment som är skillnaden mellan friläge och målchans eller till ett bolltapp - vi hade många sånna situationer som lätt hade kunnat resultera i farliga målchanser och bara det i sig är imponerande mot Atletico. Lite mer skärpa i de lägena så blir det ännu bättre nästa gång mot dem. Jag är väldigt nöjd med intensiteten som vi har visat prov på enda sedan förlustmatchen mot Sociedad. Vi spelar med ett snabbt passningsspel och snabbt presspel där återerövringen av bollen blivit mycket vassare. Atletico spelade som man visste att de skulle spela, men dem var ändå VÄLDIGT bleka sett till mina förväntningar på dem. Vad hade dem rent offensivt egentligen? Inlägget som Greizmann nickade och den felaktiga bakåtpassningen av en av våra spelare som var nära på att friställa Torres. Bortsett från det hade dem nada, men det kanske var precis det dem ville också, att satsa på 0-0, för dem hade inte något av vad som kan kallas för ett anfallsspel. Jag är åtminstone väldigt nöjd. Är lite besviken på Suarez, jag brukar personligen ha tålamod med nya spelare men nja, just när det kommer till Suarez så förväntar jag mig så mycket mer av honom. Han har ändå kostat ca 90M€ och vann guldskon förra året. Jag kan köpa att det tar en viss tid innan man hunnit acklimatisera sig i en ny liga och i ett nytt lag, framför allt då när man varit avstängd i 4 månader så som han har varit - men vad jag inte kan acceptera är att han missar sånna solklara målchanser som han ändå lyckas komma fram till. Sånt kan vara skillnaden mellan en titel eller inte, vi har inte råd att han ska bränna sånt. Det är dags att han skärper till sig ordentligt, inte bara när det gäller målchanser utan även kombinationsspelet med Neymar och Messi måste bli bättre från hans sida. Däremot är det tydligt hur mycket bättre vi blir som lag med Suarez, och det hoppas jag trots allt att alla ser. Vi får in en helt annan dimension med honom där framme och hotar på så många andra sätt. Han är så otroligt jobbig för motståndarna, en riktig pain in the ass och det är precis vad vi behöver för att ge mer ytor till Messi och Neymar. Jag tror ändå att det på sikt kommer att lossna för Suarez, problemet är bara att när man betalade de summorna för honom som man gjorde så måste han leverera NU. Annars är jag nöjd. Jag hade personligen bytt in Rafinha istället för Xavi i slutet men what the hell, inte så mycket mer jag kan klaga på. Lite små besviken över att Neymar inte roffade åt sig frisparken i slutet också, hade en känsla att han hade gjort mål där. Men spelet ser definitvt mycket bättre ut än vad det gjorde innan nyår, och det blir bättre och bättre. Pique har spelat upp sig, Messi ser vassare ut än någonsin, Neymar spelar som han gör i Brasiliens landslag, Iniesta börjar sakta men säkert småhitta sitt spel igen, Mascherano är en gigant, varken Ter Stegen eller Bravo gör bort sig, Rakitic har börjat ta för sig mer. Det enda som saknas är egentligen Suarez och att han ska komma igång nu. Då kan detta bli väldigt roligt. 1-0 är ett bra resultat, inget är vunnet, men vi vann och släppte inte in några mål. Jag tar det. Vi har vunnit de två senaste mötena mot Atletico medans Ancelotti har vunnit..... 0 på de senaste 5. Visca el Barça!
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-22 00:36
Måste bara säga att matchbilden var förväntad. Det är cup och man vill inte trötta ut sig för mycket när man vill hänga med Madrid i tabellen. CL närmar sig med.
Barcelona Andresito
2015-01-22 00:36
Simeone (coach Atletico): "Result gives us options, tie open. Barça improved a lot last games, high pressing, not easy for us to come out."

Detta ska LE ha en eloge för. Det var längesen vi hade en kollektiv och effektiv press.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-22 00:35
Tycker vi gjorde en fullt godkänd match, inte kan man förvänta sig drömfotboll mot ett såpass organiserat lag? De gjorde det väldigt bra att isolera Messi och Neymar ifrån varandra så att de inte kunde kombinera till sig lägen. Atleti skapar inte heller en enda chans i spelet eller på fasta situationer och vår defensiv var väldigt stabil vilket var viktigare än en bra offensiv som var aningen tafatt idag. Suarez måste verkligen komma igång för annars ska Pedro få starta istället. En annan viktig sak var att vi erövrade bollen väldigt bra och högt uppe i planen. Tar hellre att vi vinner matchen på det här sättet än att vi vinner med 3-2 med fantastiskt offensiv fotboll men för dålig defensiv just för att bortamålsregeln skulle gett oss ett riktigt dåligt utgångsläge. Vi kommer att se en helt annan match nästa vecka och det gäller att vi är förberedda både psykiskt och fysiskt att ta oss an det som komma skall.
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-22 00:35
Innan hade jag blivit arg om vi hade kryssat. För att vi spelade så dåligt i början av säsongen och det fanns inga tecken på att det skulle bli bättre. Laget spelade aldrig bra under Tata och försvaret var en hönsgård. Vi brukade vinna under Tito men vi släppte in allt för många mål. Stor matcherna vill jag glömma. Efter det påstådda bråket mellan Enrique och Messi spelar laget otroligt bra. Man är nöjd över spelet. Spelarna kommer till chanser, dribblar, skarvar, väggar, sätter bollarna på djupet eller på anfallarnas fötter och man spelar snabbt på ett tillslag i sista tredjedelen. Nu öppnar vi upp Atlético oftare och det är farligt varje gång. Det är skönt att lag som Atlético fruktar oss igen. Under Tata var vi under alla kritik. Om Enrique fortsätter på det här spåret har jag inte mycket att klaga på. Jag förlorar med nöje om vi har spelar bra och är det bättre laget.
Barcelona Andresito
2015-01-22 00:34
@basaric - "el guaje":

Låter enkelt. Det var Laporta och hans gäng som värvade dessa spelare som nu orsakade en transfer-ban. Nu var det ju känt sedan länge att Barca hade transferban, förstår inte varför du är besviken eller förvånad över att Ödegaard valde Real Madrid.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-22 00:33
Vi var dåliga sista passen, Iniestas skott täcks, osv.
Barcelona Kröjf
2015-01-22 00:32
Barcenolistas dristar sig till att beskriva kvällens match som "dålig porr". "Bra" men för lite "smack smack".

Om Neymar11 är ironisk förtäljer inte historien, men han är snabb med att berömma Barcelonistas för dennes "matchanalys".

Själv frågar jag mig bara förvånat med höjda ögonbryn: Sen när blev dålig porr bra?
Barcelona Smogen
2015-01-22 00:32
Är det bara jag som inte tycker Atletico spelar särskilt fult mot oss? Visst, det är hårt, men så spelar dom mot alla lag. Tycker ärligt vi och dom kör ungefär lika nånga fulknep. Tycker lag som tex. Real Mardid, Real Zaragoza, Chelsea brukar spela mycket fulare mot oss än vad Atletico gör.
Barcelona Andresito
2015-01-22 00:31
@Neymar11:

Neymar inledde med att skjuta utifrån, som Oblak räddade.
Du får det att låta lättare än det är. Såg inte ett enda läge utanför straffområdet där jag tänkte "men skjut istället".

Fart? Kolla Messi från dagens match så har du din fart.

Hunger? Tolkar det samma sak som intensitet, presspelet kunde definieras med ordet intensivt. Vet inte vad du menar med hunger, inget som jag märkte under matchen i alla fall. Många av bollarna i straffområdet var vi först på, det fightades från både Barca och Atlético.

Kontra på kontringen är något jag också vill se, dock fanns det inga direkta lägen för det idag när Atleti alltid har 4 eller 5 spelare redo att backa hem och täcka ytor.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-22 00:30
Dosent want to be called Pessi ... So misses penalty before scoring, like a fucking boss!
Barcelona dinho the artist
2015-01-22 00:30
Vill bara lufta min frustration över Suarez beteende lite smått. Synd att en så talangfull och, till synes ödmjuk människa ska behöva förstöra sin image på en fotbollsplan såhär. Jag kommer vara den sista som klagar på hans oförmåga att göra mål eller hans till synes obefintliga touch. Dessa grejer kommer, det vet jag.

Något jag inte tål och därför finner oförsvarbart är hans patetiska beteende gällande filmningar, efterslängar, oproffsigt kroppsspråk mm. Sådana grejer gör mig så jävla trött. Hatar det. Usch, usch, usch fyfan Suarez, spela fotboll och låt det vara så. Tack.

F.ö. är jag lite förbryllad över den gråa/trista kritiken över spelet idag. Man ska vara bra naiv om man tror att någon match mot Atletico anno 2012 är en walk in the park. Världens bästa defensiv som ofta neutraliserar de bästa lagen i världen hade stora problem emellanåt mot detta Barca. Neymar och Messi var stundtals magnifika att skåda, Vår backlinje står även för en riktigt solid insats mot ett rejält erkänt motstånd.

Barcelona Neymar11
2015-01-22 00:28
Sen ska Messi ha lite kritik, inte för spelet för när han fick bollen då satte han fart och försökte hela tiden. Men idag hade han ingen alls att spela med Men straffen var faktiskt riktig dålig och han hade tur som fick returen Sen måste han släppa den frisparken till neymar/suarez, komigen 1 mål där och dubbelmötet hade varit inprincip dött
Barcelona Mido
2015-01-22 00:28
Tror ni på fullaste allvar att odegaard kommer bli en stjärna en dag hahahahaha,,, om några år kommer ni att fråga, Vad har hänt med den där killen från Norge, vad hette han? :)
Barcelona BlueRed
2015-01-22 00:25
All cred till Neyssi duon längst fram. Men sen några månader tillbaka så är det Masken som har varit ledaren och möjligtvis den viktigaste kuggen. Han är grym! Immunico Madrid (immun mot kort) spelade precis som väntat. Skitigt, fult och tråkigt. Dem må springa för varandra och kämpa osv men deras fula spel måste börja få större konsekvenser. Godin förtjänade minst 3 ***** ******* (keep that to myself aswell).
Barcelona Barcelonistas
2015-01-22 00:22
Två raka vinster mot detta Atletico är ändå imponerande. Inte ens historiens bästa lag Carlos Real, med tidernas bästa spelare Ronaldo, och tidernas bästa mittfält, defensiv, Carlo som tränare, lyckades slå detta laget. 5 matcher mot Atletico utan vinst för LA PUTA!
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-01-22 00:21
@Andresito:

Vad jag hade gjort? Jag hade inte sett till att klubben inte får värva på ett år och lagt bud på spelaren samma dag som han fyllde 17 år.
Annons: