/spanien/barcelona/forum/3332.aspx/spanien/barcelona/forum/3332.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2015-01-22 00:11
Någon här som har märkt att vi har vunnit alla matcher sen Zubi fick sparken?
Barcelona Barca4life98
2015-01-22 00:11
En sak som jag märkte var att anfallarna blir kvar på sina utgångspositioner hela tiden. Dom måste korsa varandra, byta positioner. Så det blir lite oreda. Neymar stod vid den vänstra linjen och Messi vid den högra. Det blir väldigt lätt att markera bort dom. Speciellt när man har Alves som bara kan passa Messi känns det som. Tror matchen nästa vecka kommer vara betydligt roligare att kolla på. Atletico måste gå framåt (åtminstone lite mer än idag). En sista grej är att Iniesta var faktiskt bra idag tyckte jag. Liknade den gamla Iniesta i första halvlek.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2015-01-22 00:09
Andresito Det är väl vår uppgift att luckra upp dom? Att komma med något nytt på bordet? Eller ska vi nöja oss med oavgjorda matcher varje gång mot dom? Vi har tur som fick straff annars hade vi inte gjort mål Matcherna såg precis ut som förra säsongen och det är extremt frustrerande. Någon gång måste vi lära oss, idag var det idiotiskt att ha Messi på en kant och det visste jag redan innan matchstart Neymar utmanade knappt någon Messi verkade inte må bra Suarez var vilsen och missade 100% målchans Alves var Alves igen Iniesta var okej inget mer Lite krav får vi börja ha Komigen nu hemmaplan så tro fan att jag kan kräva att dom ska visa hunger. Det var riktigt svagt av spelarna och tränaren ikväll är riktigt missnöjd med matchen
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-01-22 00:08
Martin Ødegaard officiellt klar för Real Madrid på grund av vår inkompetenta ledning.

Han var på väg till oss innan vi stängdes av från marknaden.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-01-22 00:07
[QUOTE=Erik Satie]Munir Adama Vad klagar de på när vi vann och dominerade? [/QUOTE] vi spelar sidled bara, remember hahhhah
Barcelona [Carles Puyol 5]
2015-01-22 00:06
Vet inte vad man ska säga, vi borde vara glada eller. 1-0 är nästan som 0-0 fast ändå inte. Vi spelar inte bra och visst At.Madrid gör en av sina bästa matcher rent defensivt men vi måste höja oss enormt om vi ska gå till semi. Folk borde sluta hylla LE och att han är kvar är en gåta för mig. Tänk vilka tränare det finns där ute och folk tittar på oss o ser hahahaha Barca har den där Lucho Omg skjut mig. Det finns tränare som gör skillnad som Simeone. När jag ser LE blir Jag förbannad än när jag ser Zubi bokstavligt. Men jag är nöjd för vi vann och matchens kanon är Mascherano och kalkon är domaren. Domaren måste ge Arda gult för hands när han tar ner bollen med handen.
Barcelona Andresito
2015-01-22 00:06
@basaric - "el guaje":

Du har fel :)

Atléticos spelarköp 14/15:
Sum: 103,49 Mill. £
Barcelona Erik Satie
2015-01-22 00:05
Munir Adama

Vad klagar de på när vi vann och dominerade?
Barcelona Andresito
2015-01-22 00:04
Busquets förövrigt strålande idag, leder pressen vid bolltapp och täcker en radie på 5m med sina långa ben. Hade aldrig mer än två touch på bollen, precis som vi ville.
Barcelona DM1982
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^](Såg ej matchen) Lite förvirrad, hälften av er säger att vi spelade dåligt medan den andra halva berömmer spelet. Var det samma gamla sidledsspel eller skapade vi farliga chanser mot Atletico??? [/QUOTE] Folk tycker olika men enligt mig så spelade Barcelona bra. Hög press, bra passningsspel och intensitet. Hade Suarez gjort mål på sitt jätteläge så hade nog Atletico öppnat upp sig mer. De var sjukt defensiva men ändå kunde Barcelona skapa lägen.
Barcelona FC Tiki-Taka
Fyfan va Suarez var dålig idag. Har inte sätt en sämre prestation av en Barca spelare på sjukt länge....
Barcelona MUNIR-ADAMA
roligt att puertan klagar på hur vi spelade mot Atletico när de själv såg ut som Stoke med vita dräkter vi vann åtminstone
Barcelona basaric - "el guaje"
Neymar11

Jag tror knappast att dom spenderade en miljard på dom spelarna. Men glöm inte att många nyckelspelare lämnade Atletico just på grund av att dom inte har ekonomin för att behålla stora spelare.
Barcelona Neymar11
Barcelonistas Klockren beskrivning av matchen HAHA
Barcelona Rambla~
Messi mådde nog så där i kväll gissar jag på. Finns bilder på Sport där man ser honom lägga en pizza mitt under match.
Barcelona Andresito
2015-01-22 00:03
@Neymar11:

Alltid massa konstiga åsikter direkt efter matchen, se det från ett annat perspektiv.

Atlético har de senaste åren haft världens bästa kollektiva defensiv. Vad förväntar du dig? 5-0?
Messi var briljant idag, han tillför så mycket mer på högerkanten när han inte har 28 spelare omkring sig och 4 spelare på sig.

Som sagt, inget lag i världen ska kunna krossa Atlético med flera bollar. Detta resultatet är inget oväntat eller ovanligt. Bra resultat inför returen där Atleti måste anfalla.
Barcelona Junta Dimision
Tycker vi gjorde det som krävdes, vann boll högt och kom till en del lägen. De skapade inte en enda chans och för mig var det viktigaste att vi kunde göra ett mål och inte släppa in något. Gör vi 1 mål nästa vecka så måste Atleti göra 3, så otroligt viktigt med att vi fick in ett mål. Dubbelmöten är låsta (speciellt med bortamål) och det gäller att ta vara på sina chanser när man får dem. Vi har övertaget nu och vi kommer definitivt få mer ytor att handskas med nästa match, gäller bara att vi står emot de första minuterna för det är då Atleti är som intensivast.
Barcelona Barcelonistas
Funeral - Barcas match idag var som dålig porr. Bra men ändå inte riktigt det där smack smack spelet som vi alla vill se.
Barcelona Corazon
2015-01-22 00:01
Godin och Gabi avstängda eller?
Barcelona Funeral Canticle
2015-01-22 00:00
@RedemptionMn:

Ska bli intressent att se om dem öppnar sig då dem behöver måla.
Detta var försvararnas match och då menar jag vår defensiv samt Atleticos!
Barcelona Rambla~
@Vampíro:

Har man värvat en spelare för de pengarna Suarez kostar är det ju smått pinsamt om man inte scoutat honom tillräckligt för att känna till vilka jävla frisparkar han brukar få till från ett högerfotsläge. Nej, istället ska man alltid skicka fram Xavi som en av två potientiella frisparksläggare. Den enda klubben i världen som inte utnyttjar sina resurser man har inom laget gissar jag på.
Barcelona mirzaculé
Suarez är så jävla usel. Känns som att vi spelar med en man mindre i anfallet och att spelarna inte ville kombinera speciellt mycket med honom.. Gillar dock hur vi erövrar boll högt upp väldigt ofta! Matchens lirare: Pique & Mascherano
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
(Såg ej matchen)

Lite förvirrad, hälften av er säger att vi spelade dåligt medan den andra halva berömmer spelet. Var det samma gamla sidledsspel eller skapade vi farliga chanser mot Atletico???
Barcelona Neymar11
2015-01-21 23:59
Så jävla onödigt att ha dubbelmöten, matcherna är helt avslagna Och jag har stöttat Lucho hela säsongen men fan inte idag. Naivt att tro att man kan använda Messi på högerkanten igen, dom låste honom med 2 gubbar direkt. Och svagt att inte våga byta ut suarez, och lavetta spelarna i paus så dom vaknar. Anfallsspelet var sjukt segt, fast vi stundtals spelade ut dom utan att komma till många chanser Ter stegen, pique&masche och rakitic får godkänt, ingen mer än dom.
Barcelona Andresito
2015-01-21 23:59
Varför Rakitic byttes ut?

Ni som kollade på matchen såg hans löpning mot Arda vid linjen, han var helt slut ju, inte mer än rätt att han byts ut. Tänk ett steg extra innan ni tror att Lucho har någon personlig vendetta mot Rakitic.

Våra spelare är inte maskiner, Rakitic slet brallorna av sig fram tills att han blev utbytt.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-21 23:57
Bitter eftersmak då spelet inte var tillräckligt bra. Måste bli bättre.
Barcelona Cule4life
2015-01-21 23:56
@A good coach is everything!:

Har vi pinsam tränare ? Visst när kritiken är befogad absolut, Men spelet Barca ha spel efter Sociedad så visar LE hur bra hans lag kan spela.

Sen har Barca en ganska tunn trupp till offensiven, Man har trion med en Suarez ur form, På bänken finns ingen crack att slänga in.
Barcelona Rambla~
2015-01-21 23:55
Tycker inte om sättet vi vinner på. Gillar inte när det ska tjafas så med domaren även han sög och satte sig i den situationen själv. Ja även Atletico omringade domaren när det för en gångs skulle gick emot dom i ett domslut.

Jag gillar inte att Lucho byter ut Rakitic mot Xavi. Varför ta ut en dynamisk mittfältare och sätta in en odynamisk spelare till på mitten, det räcker med att Iniesta redan fanns på planen. Nu fick man två odynamiska spelare på det offensiva mittfältet.

Jag ber till gud att ter Stegen har det tålamod som lär behövas och inväntar nästa säsong, eftersom LE är tränare och väljer sin favorit Bravo istället. Hoppas verkligen inte att han petar ter Stegen i CL nu när vi går in i utslagsrundorna.
Barcelona Barcelonistas
Vi imponerade inte enligt mig men det beror mer på Atleticos ultra defensiv.
Barcelona Neymar11
Simone får Mou att framstå som en offensivtränare
Annons: