/spanien/barcelona/forum/3328.aspx/spanien/barcelona/forum/3328.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kröjf
2015-05-02 15:27
Suarez9

Här gäller det tydligen att ha ögonen med sig!! Hade jag missat helt och hållet.
Barcelona Suarez9
2015-05-02 15:24
Bättre kanske och säga kommer från islam! Finns många som köper saker som ska skydda de mot det onda ögat. Det är det blåa ögat man ser överallt i turkiet
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Suarez9
2015-05-02 15:22
Kröjf och heisenberg Öga är ett uttryck som kommer från arabiska språket. Man tror att om någon är avundsjuk på dig eller ger dig otrolig beröm att det kan ge dig otur och det för med sig att du blir av med det du har fått. Ett exempel du spelar på barca ikväll 10000kr 88 minuten säger fan vad rik du kommer bli så släpper barcelona in ett mål och där blev du 10000kr fattigare. Då ögade jag dig.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-05-02 15:22
@Kröjf:

Vet att på mitt språk (albanska) så är öga synonymt med jinxa.. antar att det i svenska närmast kan översättas med att "ge någon onda ögat"..
Barcelona AndreD
2015-05-02 15:17
@Barcelonismo*:

Varför ska jag komma ihåg det? Vinner jag något på det? Vinner du något på det?
Barcelona Kröjf
2015-05-02 15:16
Heisenberg "Av ren nyfikenhet måste jag fråga: ni som använder ord som "jinxa" och "öga", använder ni bara det som ett uttryck eller tror ni seriöst på det?" "Jinxa" fick jag själv med ålderns rätt googla på för att begripa innebörden av. Men "öga"?! Av närsynt nyfikenhet: Hur kom det ordet in i sammanhanget("kontexten")?
Barcelona Acrobat
2015-05-02 15:12
S.Eto'o: Ja, men jag ska satsa pengar på att Bayern går till final också, så det är lugnt! Jag är helgarderad!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-05-02 15:12
Alla verkar vara så säker på att vi kommer att vinna mot Cordoba "eftersom om de förlorar ikväll kommer automatisk gå ner till segundan".

90 % av er verkar också vara säkra på att R.Madrid tappar poäng ikväll. Jag tror inte det. Är det något jag har lagt märkt till så är det att när majoriteten här inne tror att våra rivaler tappar poäng så tar de alltid full pott.

Barcelona Ali G
2015-05-02 15:11
Mot Cordoba ska vi bara vinna och gärna stort. De ligger nu längst ner i tabellen med 20(!) poäng och de måste ta tre poäng idag annars blir de relegerade , så vi kan förvänta oss ett aningen offensivt Cordoba.

Idag kommer Bayern förlora då de kommer vila många spelare samtidigt som de möter ett tufft Bayer Leverkusen borta. Jag tror vi gör de tre förluster i rad För Bayern på Onsdag. 360 minuter kvar tills vi säkrar ligatiteln. Visca Barca!!
Barcelona Barca4life98
2015-05-02 15:05
Vi spelar ju på Onsdag och inte på Tisdag så helt rätt att spela med det bästa laget idag.
Barcelona Barcelonismo*
2015-05-02 15:04
Rakitic gör mål idag.. KOM IHÅG VART NI SÅG DET FÖRST
Barcelona Liunil Masse
2015-05-02 15:03
@barcastuff: Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Pique Mascherano Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar #fcblive Bra Lucho, alla matcher är som en final och Cordoba ska verkligen inte underskattas.
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-02 15:02
@barcastuff: Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Pique Mascherano Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar #fcblive
Barcelona Heisenberg
2015-05-02 15:02
Av ren nyfikenhet måste jag fråga: ni som använder ord som "jinxa" och "öga", använder ni bara det som ett uttryck eller tror ni seriöst på det?
Barcelona Barca4life98
2015-05-02 15:01
Har laguppställningarna kommit ut än?
Barcelona Erik Satie
2015-05-02 15:00
INGEN JINX
Barcelona S.Eto'o
2015-05-02 14:59
Acrobat Fan vad du skulle brinna om Real krossar Sevilla med 3-1 och sen Juventus med 2-0 medan vi kryssar mot Bayern 3-3..... Ingen vinst samt dåliga resultat i samtliga matcher
Barcelona S.Eto'o
Acrobat Fan vad du skulle brinna om Real krossar Sevilla med 3-1 och sen Juventus med 2-0 medan vi kryssar mot Bayern 3-3..... Ingen vinst samt dåliga resultat i samtliga matcher
Barcelona S.Eto'o
Barcelona S.Eto'o
Barcelona koeman92
2015-05-02 14:54
@Leo y Cesc:

Snälla, sluta jinxa, jag blir väldigt nervös.. Tack.
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-02 14:51
@Acrobat:

Att vi förlorar på Camp Nou mot Bayern är verkligen högst osannolikt.

Finns inget lag i Europa som är bättre än Barca just nu.
Barcelona Davids3
2015-05-02 14:38
Hur kommer startelvan se ut idag tror ni ? Pedro från start kanske? Rafinha? Bartra? Montoya?

Personligen tycker jag inte vi ska slappna av allt för mycket, om vi ändå ska vila spelare så får det hellre ske i backlinjen än mittfältet. Får magont av att se Rafinha starta, inget illa mot honom men... :/
Barcelona Kröjf
2015-05-02 14:13
Leo Messi

Så bra att ditt inlägg som jag inte såg innan jag skrev ett eget, hamnade i direkt anknytning till mitt. Jag vill ju inte gärna stå ensam i skamvrån för att ha haft fokus på två enskilda spelare i ett kommande möte, när La Liga mycket väl kan vara så gott som avgjort om några få timmar. Underskattning är en dödssynd. Córdoba eller Lahm kvittar lika (inga jämförelser i övrigt).
Barcelona Acrobat
2015-05-02 13:55
Nu har jag satsat 500:- på att Real Madrid vinner mot Sevilla idag och mot Juventus på tisdag samt att Bayern vinner mot oss på onsdag. Detta ger ca 10 000:- i vinst. Eftersom jag aldrig vinner (så fort jag satsar pengar så går allting emot mig) så kan vi nog förvänta oss bra resultat i åtminstone någon av dessa matcher för vår del! ;)
Barcelona Kröjf
2015-05-02 13:41
Utan att för den skull ha missat att vi möter Córdoba redan i eftermiddag, vill jag för egen del fullfölja resonemanget runt Lahm och den roll han spekuleras få mot Barca. Det lär inte varit någon tillfällighet att Pep flyttade upp Lahm på mittfältet, när han tog över rodret i Bayern. Och ska Lahm ha till huvuduppgift att "vingklippa" Messi, så lär han få fullt upp; om nu argentinaren inte går in i grinighetens gråzon redan idag av någon anledning. Och då förlorar Bayern samtidigt ytterligare en viktig kreativ kugge i lagmaskineriet. Åtminstone om man till äventyrs tror sig kunna se på fotboll med Guardiolas ögon...
Barcelona LeoMessi
2015-05-02 13:16
Ja men Gud, om man läser härinne så tror man att Lahm på egen hand kommer att stoppa Messi i sin ficka. Jag förstår att Lahm är duktig taktisk. Men om någon härinne sa att Busquets skulle plocka bort Messi ur matchbild (ett hypotetiskt möte såklart) så skulle folk skratta härinne. Med andra ord så är Lahm en bättre DM än Busquets.
Barcelona the cameroonians
2015-05-02 13:11
Med sju omgångar kvar av säsongen kan Jordi Vinyals för första gången sedan han tillträdde som coach skymta en liten gnutta ljus i en annars mörk tunnel. Segern i förra omgången var en riktig krigarinsats kryddat med två fantastiska prestationer av Grimaldo och Munir som ledde fram till målen och vinsten med 2-1.

I morgon (19.00) väntar match borta mot Albacete, ett lag som vid förlust riskerar att bli indraget i bottenstriden. Därför kan vi räkna med en väldigt tuff uppgift mot ett lag som inte förlorat hemma på Carlos Belmonte under 2015. Men, förhoppningsvis kan Barcelona ta revansch för förlusten hemma i höstas och ta ytterligare ett kliv mot fortsatt spel i Segundan även nästa säsong.

Läget i truppen är okej. Bagnack, Pol Calvet och Kaptoum är uppsatta på skadelistan där den förstnämnde är ute ur leken resten av säsongen. Laget avslutade förra matchen med 9 man sedan båda ytterbackarna, Grimaldo ooch Palencia, blivit utvisade. Dessa saknas således nu, vilket gör att Lucas och Robert Costa kommer in i matchtruppen. Maxi Rolon har åkt till Argentina för att vara med i förberedelserna inför U-20 VM på Nya Zeeland i slutet av maj.

Positivt annars är att Elehor Godswill i veckan gjorde comeback efter nästan ett års skadefrånvaro. Han spelade 60 minuter i en vänskapsmatch mellan Juvenil A och DAMM i onsdags. Under lördagens träning fick han emotta lagkamraternas applåder och tackade alla för det stöd han fått genom sin rehabilitering. Applåder även för Palencia som signade ett nytt 3-årskontrakt med Barcelona efter att på kort tid krigat till sig en plats i B-laget. Det är först de senaste fem omgångarna han fått chansen efter att ha spelat med U19-laget under tidigare del av säsongen.

Matchtruppen:
Ortolá, Suárez
Patric, Edgar Ié, Juste, Costa, Lucas
Gumbau, Samper, Cámara, Babunski, Halilovic, Bicho
Adama, Dongou, Sandro, Munir, Joan Román

Gällande kontraktsituationen riskerar Patric, Juste, Pol Calvet, Kaptoum, Joan Roman och Costa att stå utan klubbtillhörighet efter säsongen då deras kontrakt löper ut 30 juni. Återstår att se om någon kan få förnyat förtroende. Förhoppningsvis får i alla fall Kaptoum trots sina skadebekymmer en ny chans i blaugrana. Potentialen finns definitivt där och det han presterat i Juvenil A kan inte förbigås ens av denna ledning.

Bartomeu pratade i sitt tal tidigare i veckan om att fortsätta köpa in spelare till akademin, en strategi som jag perosnligen är helt emot med tanke på att det redan finns en stor trupp och flera spelare underifrån knackar på dörren till B-laget. Klar är redan Osasunas B-lagsmålvakt Ezkieta som kommer gratis. Jag är dock osäker på om transferförbudet även omfattar spelare till B-laget. Det ryktas nämligen om en utlåning fram till januari.

Här följer även några andra namn som ryktas vara på väg in, samtliga är mellan 18 och 21 år – (återigen spelare som inte kommer att bidra med det som verkligen behövs: Rutin)

Srdan Babic, mittback, 1996 (Vojvodina)
Angelo Fulgini, ytterback, 1996 (Valenciennes)
Nando García Puchades, mittfältare, 1994 (Valencia)
Jesús Vallejo Lázaro, mittback, 1997 (Zaragoza)
David Concha Salas, offensiv mittfältare, 1996 (Racing Santander)
Mikel Merino Zazón, målvakt, 1996 (Osasuna)
Federico Santiago Valverde Dipetta, mittfältare, 1998 (Peñarol)
Nicholas Rafael Llanos, offensiv mittfältare, 1996 (Hajduk Split)
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-05-02 13:04
Missa inte veckans Eurotalk, 80% PL snack men sista tio handlade enbart om Pep vs Lucho och Barça-Bayern ! Mycket intressant :)
Barcelona Andresito
2015-05-02 12:34
Folk verkar ju tro att Lahm är i klass med Glen Johnson. Pep har själv berömt Lahm gör sina taktiska kunskaper, samtidigt som han är en av världens mest brytningssäkra ytterback. Tror till skillnad från många andra att Lahm med hjälp av tips från Pep kan få bort Messi ur matchbilden. Men till skillnad från föregående år så har vi ytterligare två anfallare som motståndaren behöver lägga fokus på.
Annons: