/spanien/barcelona/forum/3326.aspx/spanien/barcelona/forum/3326.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2015-01-23 22:10
Bara jag som är lite orolig över Suarez? Senaste dagarna har jag funderat kring hans tid i Liverpool. Tänk om han bara hade en one hit wonder säsong? Nu när jag tänker efter så ska man aldrig köpa en spelare baserat på 1 säsong för en sådan summa. Nu tror jag att Suarez kommer att lyckas men utöver hans spel utan boll så har det sett dåligt ut. Se där, fortsätt nu på den här linjen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-01-23 22:04
Vilka regler bryter jag mot? Detta är ett Barca forum men det är ok att diskutera Barcas största rival här. Gillar du inte mina inlägg läs dom inte, svårare än så är det inte. Jag tog upp intressant fakta om General Francisco Franco. Samt hur han påverkat vår klubb men även Real som klubb.
RivaldoKing
2015-01-23 22:00
@Barcelonistas:

Du bryter mot väldigt många regler och jag hoppas verkligen att det finns en admin härinne som bryr sig om forumet. Att forumet inte skrämmer riktiga Barca fans. Så nu lilla gubben, sluta snacka skit om Real Madrid. Det intresserar inte en enda jävel på det här forumet. Prata om klubben BARCELONA OCH ENDAST BARCELONA.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-23 21:58
RivaldoKing - jag bryter inte mot några regler, jag kommer med fakta. Fakta som handlar om Barca kontra Real Madrids rivalitet, torka dina tårar. Men som sagt den diskussionen är över för längesen. Finns ingen anledning att ta upp allt igen.
RivaldoKing
2015-01-23 21:38
@Barcelonistas:

Det här är samma person som sa att han var lika bra som Ødeegard. Att på grund av rasism så slog han inte igenom. Människa detta är ett forum för Barca fansen och inte en jävla anti madridista forum. Moderatorer får gärna göra sitt jobb härinne.
RivaldoKing
2015-01-23 21:35
På tal om Suarez, han måste få sin tid att kunna bidra till laget. Det som stör mig mest är att han är totalt vilsen på sin position. Faktum är att han fortfarande bidrar med många assister och han skapar chanser för laget. Men så klart bedöms han på hur många mål han gör. Där så måste det bli en markant förbättring. Förhoppningsvis hittar han sitt rätta jag och börjar leverera mål. En sak jag som han borde träna på är sin första touch, den är verkligen hemsk.
RivaldoKing
2015-01-23 21:33
@Barcelonistas:

Ett väldigt omoget inlägg som inte bidrar med något. Höj nivån härinne tack.
Barcelona 1.70-ligan
2015-01-23 21:03
Kufi

Jag motiverade mig åsikt nedan
Barcelona Mdawg
2015-01-23 21:00
För mig är Suarez mycket viktig för laget redan, han ger vår offensiv en ny dimension som gör den mer komplett. Han tar många försvarare med honom och motståndare vet om att om du ignorerar honom så kommer han att straffa dig.. Han missade några tydliga chanser men även Ronaldo och Messi gör det ibland. Jag ser ofta CR missar tydliga chanser i nästan varje match. Suarez verkar lite frustrerad till dessa missade chanser och har nog stor press på sig själv, bara för att han vet att det finns fans som inte riktigt förstår hans roll och kommer kritisera honom. Suarez närvaro är mycket viktig, han tar ytor i mitten, något som varken Pedro eller Sanchez kunde göra effektivt medan Messi blir lite friare och kan skifta och gå in centralt på lite mer öppnade ytor. Lagen man möter får det svårare och försvara och de vet inte riktigt var faran kan komma från, lite mer oförutsägbart, som gör att motståndarna måste tänka på så mycket mer. Helt enkelt vad vi behövt nu ett bra tag för att få ett bättre anfallsspel och ta oss igenom till målchanser mot väldigt defensiva lag. Detta är en världsklass anfallare och jag är glad att han är i barca nu, han hjälper till att sätta press på motståndarnas försvarare psykologiskt, att de får känna pressen av att möta en livsfarlig trio längst fram mot Barcelona som kan hota på alla fronter. Jag tror att han kommer få mycket bättre utdelning på många fler chanser, det är bara normalt till en början att det inte riktigt stämmer. Han behöver mer självförtroende och vi Barcafans bör stanna bakom honom för en spelare som honom behöver det för att utvecklas. It's a win-win!
Barcelona S.Eto'o
2015-01-23 20:57
Cule4life Tror nog att behövs en ytterback i bänken. Tänk om Alves eller Alba blir skadade vem ska in, och sen så tror jag att du har glömt Rafinha i bänken också annars en bra elva samt bänk.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-23 20:19
@Kufi:
Bra, var aggressiv, det löser ALLT. Det enda jag påpekade var att goal.coms rykte inte är av högsta kvalité, INGET annat. Det betyder inte att jag inte håller med dig. Skärp dig.
Barcelona Kufi
2015-01-23 20:13
Maestro Xavi Då får jag räkna mig själv som en sensationalist enligt dina kriterier. Du har alltså inget vettigt argument du vill ta upp utan du väljer att skriva ner ett par floskler i jakten på likes. Finns förhoppningsvis någon vettig som kan framföra vuxna argument i ett intressant diskussionsämne som Suarez faktiskt är.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-23 20:06
@Kufi:
Tyvärr är sensationalismen hos goal.com på samma nivå som hos Pasillo.
Barcelona Kufi
2015-01-23 19:03
Inte bara vi som tycker att Suarez varit en besvikelse hittills, se länk.
Barcelona Cule4life
2015-01-23 18:22
Såhär hade jag velat se truppen när man kör starkaste laget med alla friska

Bravo
Alves - Pique - Macherano - Alba
Rakitic - Sergio - Iniesta
Messi - Suarez - Neymar

Stegen - Bartra - Xavi - Samper - Halilovic - Adama - Pedro

Läktarn: Mathieu - Douglas - Varmealen - Montoya - Adriano
Barcelona 1.70-ligan
2015-01-23 18:17
Delar inte de flestas uppfattning om Suarez utan jag är nöjd med honom. Han spelar oerhört uppoffrande, sliter och skapar lägen för både sig själv och andra. Och det är inte så att han gått poänglös direkt utan jag ser det snarare som att vi har ett sparkapital där. Snart lär det lossna, men han är viktig redan nu - och så länge han håller sig på rätt sida gränsen är hans "fulspel" ganska uppfriskande att se i det annars så "prydliga" Barca.
Barcelona MrKnowledge
2015-01-23 18:05
rafinha måste få börja spela mer
Barcelona Cule4life
2015-01-23 17:38
Bravo
Alves -Pique - Bartra - Adriano
Xavi - Macherano - Rafinha
Adama - Messi - Pedro

TerStegen - Montoya - Sergio - Halilovic - Iniesta - Neymar - Suarez

Denna hade nog funkat mot Elche, Rotation till en viss del med en otroligt stark bänk,
Barcelona Neymar11
2015-01-23 15:30
L.a.m nr 10 Självklart att vi måste rotera om vi ska försöka slåss om alla titlar och för att ha harmoni inom laget. Alla känner sig delaktiga i år t om tredje målvakten, förstår faktiskt inte hur folk kan få det till något negativt Visst han roterade för mycket i början och ibland dumstridigt, men nu tycks Lucho ha börjat hitta en balans och alla spelarna verkar nöjda För första gången sen 2011 känns det som att vi har ett lag som spelar för varandra och det kommer aldrig fungera ifall samma spelare spelar varje match
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-23 15:22
[QUOTE=KiNg-PuYi]Lucas Silva från cruzeiro sägs va klar för real madskit. Ännu en spelare vi har scoutat åt dom. Roliga nu är stt han kommer göra en bra match hemma mot Getafe typ o d kmr hyllas på puertan. O då är han plötsligt bättre än busquets, alonso, matuidi och vieira o Makelele samtidigt haha. Ler the show begin!!! [/QUOTE] Du borde följa brassarna på Twitter. De anser att han är en helt okej spelare med potential till att bli en bra spelare men inget att bry sig om. Perez vill bara inte höja Khediras lön.
Barcelona enkos
2015-01-23 15:16
Att en del här på forumet är kritiska till Suarez spel sedan han kom till Barca är välkänd, men hur är det i Barcelona och andra länder, får han mycket kritik för sitt spel?
Barcelona Barieta
2015-01-23 15:12
Suarez var bäst i de första matcherna han spelade tycker jag. Då kunde man känna igen han, fastän han inte gjorde mål direkt så kändes han snabb och på hugget. Nu känns han mer avdankad.. och det borde ju egentligen vara tvärtom vilket är lite oroande..
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-23 15:10
Neymar11 Suarez bästa match i Barcelona kom ju just efter ett inhopp då han byttes in och i princip vände matchen mot Almeria på egen hand. Jag är också för rotation imorgon för att vila upp nyckelspelarna till den så viktiga veckomatchen. Därefter kan vi spela med ordinarie lag ett flertal matcher i följd då vi inte har ett lika intensivt matchande fram tills åttondelsfinalen i CL.
Barcelona Neymar11
2015-01-23 14:41
Dm1982 Blir inte bättre när han spelar och missar lägen. Då sjunker han djupare i kvicksanden, han verkar ju så stressad i Barcelona. Nästan helt uppjagad, allt han egentligen behöver göra är att lugna ner sig så sitter bollarna Säg att han går mållös mot Elche med och missar givna mål då kommer han vara helt förstörd. JAG tycker att det bättre att låta han sitta på bänken och komma in när motståndarna är trötta och trycka in ett mål.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-23 14:35
@Lion24:
Du måste fan leva i Narnia om du tror att spelare inte ska behöva vilas. Du vet väl att vi möter Atleti igen om inte många dagar alls?!
Barcelona Barcelonistas
2015-01-23 14:34
Fördelarna som Real fick i ligan plus de faktum att dom snålade våra spelare säger sig allt. Utan dessa fördelar så hade man inte vunnit några cl titlar under den lättaste eran inom CL. An uncompititive era, still they nedded help from General,Dictator Francisco Franco, The Spanish Hitler.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-01-23 14:33
Barcelonistas Hela forumet tackar för dina historielektioner det senaste dygnet men nu är det fokus på Elche och Barca anno 2015. Har du inget vettigt att komma med där så kan du och Enkos träffas upp någonstans i Sverige och diskutera Franco över en öl ända fram till småtimmarna om ni så vill. Bespara oss skiten härinne dock, vänligen.
Barcelona Lion24
2015-01-23 14:32
Ser många olika startelvor inför morgondagens match mot Elche. Nästan alla verkar vara överens om att man ska rotera vilket gav mig ett gott skratt. Har vi redan glömt? Nej nej nej, upp med första elvan direkt utan att ens tveka, det har varit nog med rotationer den här säsongen. Känns som att många underskattar Elche bara för att man vann med totalt 9-0. Att vi vann 5.0 hemma är ''normalt'' men att vi vann 0-4 med ''B-laget' säger inte mycket. Man ska komma ihåg att när matchen väl sparkades igång så hade Elche 0-5 i baken, fanns inte mycket hopp. Nu är det 3 poäng det handlar om och matchen börjar 0-0, inte 0-5. Ska vi börja rotera när spelarna börjar bli varma i sina roller? När spelarna börjar bli bekväma med varandra? Det är ett steg bakåt.
Barcelona DM1982
2015-01-23 14:27
@Neymar11:

Det mentala kommer lösa sig när han börjar göra mål. Sitter han hemma kommer det bara bli värre, det är matcher som gäller för honom.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-23 14:20
Sorry för slarv fel.
Annons: