/spanien/barcelona/forum/3316.aspx/spanien/barcelona/forum/3316.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2015-01-26 14:04
Neymar11 Lee kommer inte att dra någonstans! Barca har till och med sagt att han får dra till en annan klubb eftersom han inte får spela men han är fast besluten att stanna och lyckas i Barcelona. Sen förstår jag inte varför skulle han få spela om han drar till real?? Hur fan funkar dessa regler egentligen? Man vill skydda spelare genom att inte låta dom spela fotboll i den klubben som värvar dom men dom drar till en annan klubb så får dom det?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2015-01-26 14:04
Neymar11 Lee kommer inte att dra någonstans! Barca har till och med sagt att han får dra till en annan klubb eftersom han inte får spela men han är fast besluten att stanna och lyckas i Barcelona. Sen förstår jag inte varför skulle han få spela om han drar till real?? Hur fan funkar dessa regler egentligen? Man vill skydda spelare genom att inte låta dom spela fotboll i den klubben som värvar dom men dom drar till en annan klubb så får dom det?
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-26 14:02
@God is a five letter word - Messi:

Vi har ingen sportchef :P, Och man vet aldrig vad för sorts spelare Enrique vill ha. Håller annars med dig. Man kan köpa Pogba enkelt om man gör det smart.

Hans agent Raiola är inget hinder. Business är business och pengar är pengar. I affärsvärlden förblir man inte arga på varandra.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-26 14:01
Barcelonito - det visar villa rasister dom dårarna är. Detta är rena Hitler konsterna där människor inte har samma rätt till saker och ting. Vad gör vi för fel? Vi ger ungdomar chansen att spela i världens bästa akademi, och på det så får dom en utbildning om det nu visar Sigvard don inte lyckas.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-26 14:01
Barcelonito - det visar villa rasister dom dårarna är. Detta är rena Hitler konsterna där människor inte har samma rätt till saker och ting. Vad gör vi för fel? Vi ger ungdomar chansen att spela i världens bästa akademi, och på det så får dom en utbildning om det nu visar Sigvard don inte lyckas.
Barcelona Neymars
2015-01-26 14:00
Neymar: "Messi in the centre or on right wing? I just prefer to have him on the pitch!" #fcblive
Barcelona God is a five letter word - Messi
2015-01-26 13:57
Enligt mig är Paul Pogba värd 50-65 miljoner €, absolut inte mer. Jag tror faktiskt man hade kunnat få fram någon deal med Juventus om Barca vore smarta. Ge de Montoya nu i Januari, ge de 30 miljoner och Song i sommar samt låta de behålla honom i ytterligare 1 år. De är ju trots allt intresserade av Montoya (värd ca 10-15 miljoner, 20 miljoner utköpskausul) + 30 miljoner + Song (10-15 miljoner)
2015-01-26 13:56
Jag gillar inte Koke. Han kommer bli en större misstag än Song i Barca. Han är en Mourinho / Simeone spelar som jobbar konstant och ger allt på plan. Barca behöver finess, dribblingar, hålla i bollen som klister, utomordentlig passningsspelare som kan göra sin gubbe lik Iniesta och Isco. Vi ska dominera våra matcher och gå genom tätt försvar. Koke är inte den spelaren.Han ska spela i ett lag som ligger lågt.
Barcelona Neymar11
2015-01-26 13:54
@barcastuff: Real Madrid will try to sign Barcelona youth player Seung Woo Lee (17). The Korean can't play for another year due to FIFA rules. [sport] Här har ni anledningen till varför vi blev straffade. Slumpen? Fuck nej Perez hijo de puta
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-01-26 13:37
Har samma förhållning till "fusket" när det gäller Real som jag hade för Barca. Det är ok att köpa europeiska barn hur gamla de än är, de kan vara 6 år, men inte en utomeuropeisk spelare som är 16-17. Det är typiskt europeiskt protektionistiska politik som särbehandlar människor utifrån härkomst. Jag arbetar med frågor rörande bl.a. barns rättigheter och anser att allt detta egentligen är fel, men om man väl har lagar som tillåter köp av europeiska barn så bör andra barn ha samma rättigheter. Det är bara att kolla på t. ex. alla människor som dör på väg till Europa och EU:s jordbrukspolitik för att få ännu klarare bild på en rasistisk politik.
Barcelona enkos
2015-01-26 13:27
@Messsias:

Den som skrattar bäst skrattar sist :)
Barcelona Neymar11
2015-01-26 13:26
Först å främst Pogba kommer aldrig kosta en miljard det kan ni glömma. Han kommer gå för Max 700 miljoner, Juventus har inte råd att tacka nej till ett sådant bud Den stjärnstatusen Pogba har fått är surrealistisk och helt otrolig, finns endast en som har haft högre status (räknar ej med Messi) och det är neymar! Pogba hade varit både ekonomiskt och sportsligt en bra värvning Vill inte veta hur många tröjor han hade sålt, alla ungdomar suktar efter honom och har just nu han som förebild. Han verkar vara en härlig karaktär Men sen om Barcelona är rätt klubb där är jag tveksam, han hade nog kunnat ha en boxtobox roll. Men visst fan är intresserad av han Han och neymar i samma lag, dribblers, showartister, framsidan på varje tidning helg efter helg. Hade varit sjukt intressant att ha dom bägge
Barcelona Gabriel
2015-01-26 13:26
Junta Dimision Angående Koke så är han en väldigt bra spelare men knappast så bra som alla försöker att få honom till. Du lyfte fram hans främsta egenskaper i ditt inlägg, dvs, han är en väldigt hårt arbetande mittfältare som pressar bra och jobbar hårt i defensiven. Han besitter ett helt okej passningsspel, men han tillhör inte de bästa mittfältarna i världen när det kommer till passningsspel och teknik. Nu minns jag inte hur många assist han hade förra säsongen, det var en hel del, men majoriteten av hans assist kom via fasta situationer som hörnor eller frisparkar. Atletico är grymt duktiga på att göra mål på det, något vi knappast är. Just därför är han perfekt i Simeones Atletico. Med överskattad menar jag inte att han är dålig, utan överskattad. Egentligen kan man säga att Pogba också är överskattad för han borde knappast värderas till 100M€, men att Pogba är en mycket större talang med ljusår mer potential än Koke är det ingen tvekan om.
Barcelona Messsias
2015-01-26 13:22
Karma is a bitch :)
Barcelona Barcadinho.
2015-01-26 13:11
Barcelona Barcadinho.
2015-01-26 13:11
Gabriel - 1 miljard kr för Pogba? Inte bara nej, utan trippel nej. Får se om Pogba kommer få en bättre utveckling än exempelvis Balotelli. Jag tror inte det.
Barcelona NeymarForPresident
2015-01-26 13:07
@Gabriel:

Kovacic
Cazorla
Tiago
Pogba
Oliver Torress
Barcelona Neymar11
2015-01-26 12:36
Messi jävlas med Alves, knäcker mig av skratt
Barcelona Barcelonistas
2015-01-26 12:34
Diario As confirms Real Madrid is being investigated by FIFA for the same infringements as Barcelona regarding youth players. Fler klubbar bör man kolla igenom. Shitty,PSG, Chelsea.
Barcelona Krabban94
2015-01-26 12:20
Beslutet om Ronaldo för er som är intresserade tas först på onsdag då La Ligas disciplinnämnd (eller vad det nu heter) har möte..
Barcelona Krabban94
2015-01-26 12:18
@DM1982:

Sånt får man inte skoja om idag, det är 1a april om två månader först.
Med andra ord finns inte en chans de får transferförbud!
Barcelona Junta Dimision
2015-01-26 12:14
Gabriel

Måste bara veta, hur kommer det sig att du tycker att Koke är överskattad? Personligen tycker jag att han är otroligt underskattad eftersom han är väldigt disciplinerad/taktiskt skolad för sin ålder och jag förstår varför Lucho ville ha honom i vårt mittfält då han är helt fantastisk i presspelet samt besitter ett grymt passningsspel. Nu tackade ändå Koke nej till oss, men han skulle tillfört väldigt mycket till vårt mittfält. Sen är det inte heller en tillfällighet att han är bäst betald i Atletico.
Barcelona enkos
2015-01-26 11:33
Domaren har visst skrivit i rapporten att "Ronaldo har slagit till mot en motspelare utan att vara i närheten att nå bollen". Det ger med andra ord fler än 2 matcher avstängning. Trots det hoppas Real att det ska stanna vid två matcher och har hänvisat till enligt de samma situation där Valencias Rodrigo har gjort så mot Rayos spelare i spanska cupen..och där Rodrigo fick bara 2 matcher. Det som också Real vill att disciplinnämnden ska ta i är att Ronaldo bad om ursäkt...
Alltså Real är grymt duktiga på att fria sina spelare ..
Barcelona DM1982
2015-01-26 11:10
Diario As confirms Real Madrid is being investigated by FIFA for the same infringements as Barcelona regarding youth players. Utgår från att Real straffas på samma sätt som Barcelona. Eller?
Barcelona Neymar11
2015-01-26 10:15
Bara för att jävlas lite under en måndag förmiddag :)
2015-01-26 10:08
Jag läste en artikel för längesedan om Pogba. Han blev tillfrågad om vilken klubb han har alltid velat spela för. Då sa han att hans dröm har varit att spela för Barca och andra laget va Arsenal. Vi har helt klart en fördel i att värva Pogba men kommer vi? Kommer han gå med på att spela i Juventus en halvsäsong till och komma till oss Januari 2016?

Artikel läste jag på Goal.com
Barcelona Erik Satie
2015-01-26 08:55
något nytt om Ronaldo-avstängningen? Hoppas egentligen bara på 2 matcher då jag tror att han bara förstör för laget i nuläget när han är på planen och bör således komma tillbaka fort. Sevilla-matchen är dock bra om han missar för han brukar vara bra [läs: göra mål] mot dem. Jag tycker helt ärligt att Real Madrid är ett bättre lag utan denna filmande primadonnan.
Barcelona Illusionista
2015-01-26 08:22
@ElRaval:

Tackar!!
Barcelona ElRaval
2015-01-26 07:41
@Illusionista:

Pepe Costa som jobbar i klubben är sedan tidigare god vän med Messi. Jag läste inte hela artikeln, men jag vet sedan tidigare att han är en av anledningarna till att Messi lackade på Lucho tidigare.

Lucho ville sparka Pepe Costa i samma veva som han fick bort Pinto.

Pepe Costas son Alvarito är i sin tur god vän med Neymar.

Artikeln vill mena på att detta har fått Neymar och Messi att komma närmare varandra.
Barcelona Illusionista
2015-01-26 07:18
Någon med bra spanska som kanske kan översätta
Annons: