/spanien/barcelona/forum/3313.aspx/spanien/barcelona/forum/3313.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Junta Dimision
2015-01-25 23:27
Neymar11

De skulle ändå kvalat oavsett om Liverpool vann eller inte eftersom de hamnade på en fjärdeplats men håller med fullständigt i det du säger antagligen.
Barcelona LeoMessi
2015-01-25 23:18
Helt ärligt så har ärkenollan eusubio alldeles för mycket makt! Han verkar tro att det är han som bestämmer vilka spelare som lånas eller säljas i B-laget. Det roliga är att han kritiserar spelarna men han verkar inte inse att han själv har misslyckats så in i helvete. Ingen jävla självinsikt från den nollans sida. Att ha eusubio som tränare är lika fel som att be en träslöjdslärare att utföra en hjärtoperation på någon.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-01-25 23:09
Neymar11

Jag har aldrig förnekat hans talang och det faktum att han är så in i helvete bra, men jag tycker bara att han verkar lite lat i defensiven samt brukar ta en eller två dribblingsräder för mycket, därför jag gör liknelsen med Deulofeu.

Om du och resten av Les Rambles vill höra något som svider i varje La Masia älskares hjärta bör du läsa detta tweet;

Adama Traoré could be leaving on loan after Eusebio’s benched and accused him of “trying to win matches by himself”. Fantastic coaching.

Barcelona Barca4life98
2015-01-25 23:06
Har ni någon koll på Youri Tielemans (17 år) ? Han ryktas snart vara klar för oss. Tydligen så debuterade han för Anderlecht som 16 åring i Champions League. Oftast en startspelare också läste jag. Kommer anlända i Januari 2016.
Barcelona Neymar11
2015-01-25 23:06
Junta Klarar man inte av kvalet så har man inget i cl att göra så det beslutet var helt rätt!
Barcelona Junta Dimision
2015-01-25 23:04
L.A.M.

Ja de har ändrat reglerna nu som Barca4life98 skrev. En väldigt orättvis regel var det som slopades helt korrekt. Liverpool kom 5:a i ligan när de vann CL 04/05 och Everton tog fjärdeplatsen, då fick Liverpool en direktplats och Everton fick kvala, men de åkte tyvärr ut i kvalet.
Barcelona Neymar11
2015-01-25 23:01
Adama lat?! Inte någonstans Nu får du tänka på att Adama spelar i andra ligan som han är för tok för bra på, då brukar man vilja göra allt själv 2 cupmatcherna han har spelat med a-laget så får man se hans talang direkt. Värdera lägen rätt så bra och vågar ta för sig
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-01-25 22:58
Är förvånad över att ni inte redan insett vilken spelare Deu är? Han är otroligt arrogant och det framgick tydligt under tiden hos Everton. Dessutom är han dum och lättläst när han spelar. Adama brukar fakiskt påminna mig om honom, då han också är väldigt lat, statisk på sin kant och borrar ner huvudet lite ofta. Dock är Adama fortfarande 18 år och är redan klasser bättre än Deulofeu. Med det sagt tror jag tyvärr att Deulofeu inte kommer slå igenom, åtminstone inte i Barca med vår spelstil.
Barcelona Neymar11
2015-01-25 22:55
Atletico får börja kolla ner i tabellen istället för att jaga dom 2 stora. Valencia fortsätter hänga på
Barcelona Barca4life98
2015-01-25 22:40
L.A.M Nr10 Uefa har ändrat reglerna inför denna säsong. Så om Sevilla vinner t.ex och inte slutar topp 4 i ligan så får 3;an och 4:an i ligan kvala tror jag. Är inte riktigt säker. Men 5 spanska lag kan det vara i Champions League.
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-25 22:38
Deulos kroppsspråk är bedrövlig. Jag hade bänkad honom nästa match.
2015-01-25 22:37
[QUOTE=Junta Dimision]Baha Tiden får utvisa det, tycker de har varit väldigt upp och ned, men med tanke på att de fick en ny ägare efter sommarens transferfönster stängde så kommer jag inte döma honom tills nästa säsong. Blir dock väldigt spännande att se om det blir Sevilla eller Valencia som tar fjärdeplatsen. Optimalt, hade varit om Sevilla vann Europa League igen och Valencia tar fjärdeplatsen för då kommer det vara fem spanska lag i nästa säsongs Champions League och alla blir nöjda. [/QUOTE] Faktiskt det är riktigt nice. Väldigt synd att en klubb som Sevilla inte få en utländsk investerare. Det är en stor klubb med väldigt bra ungdomsakademi och scoutingverksamhet. På tal om Arenan, fansen och klubbens historia. Mycket fin klubb.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-25 22:36
Junta Dimision

Är du säker på att fem lag från samma land kan delta i turneringen samtidigt? Är det inte så att fyran utesluts i och med att ett lag från samma liga vinner EL? Tänker bland annat på när Tottenham slutade på en fjärdeplats och Chelsea femma, men Spurs inte fick medverka pga att Chelsea gick och vann hela turneringen.
2015-01-25 22:34
Det är verkligen inte Deulos match.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-25 22:31
Tycker både Valencia och Sevilla ser starka ut men Valencia aningen smartare och mer cyniska i spelet. Tätt och aggresivt försvarsspel för att sedam explodera i kontringarna. Jag gillar att Sevilla i princip tar kommandot även om man spelar på bortapln men självklart är det även naivt gjort. Förhoppnings spelar man med lägre utgångspositioner och med andra mål på Bernabéu, dvs att kriga för poängen. Sen kommer de definitivt kunna såra Real i kontringarna då de har duktiga spelare.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-25 22:29
Baha

Tiden får utvisa det, tycker de har varit väldigt upp och ned, men med tanke på att de fick en ny ägare efter sommarens transferfönster stängde så kommer jag inte döma honom tills nästa säsong. Blir dock väldigt spännande att se om det blir Sevilla eller Valencia som tar fjärdeplatsen. Optimalt, hade varit om Sevilla vann Europa League igen och Valencia tar fjärdeplatsen för då kommer det vara fem spanska lag i nästa säsongs Champions League och alla blir nöjda.

2015-01-25 22:27
Valencia ska byta in den där galna mittbacken som är lik Puyol. Om vi inte hade haft Jordi Alba är Gaia en vänsterback av yttersta klass.
2015-01-25 22:24
[QUOTE=Junta Dimision]Baha Nuno, tidigare målvakt i Porto. Han tränade Rio Ave i Portugal och tog de till två raka cupfinaler. [/QUOTE] Han känns som en ny Simeone i spelstilen. Ligga lågt och kontra.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-25 22:23
Baha Nuno, tidigare målvakt i Porto. Han tränade Rio Ave i Portugal och tog de till två raka inhemska cupfinaler.
2015-01-25 22:22
Vem är Valencias tränare. Han har gjort de duktiga.
Barcelona Andresito
2015-01-25 22:20
@socccerfan1:

Guardado + Cuadrado?
Barcelona Liunil Masse
2015-01-25 22:19
Adama, samper och denis suarez är alla bättre än deulofeu enligt mig.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-25 22:19
Beslutsfattande är något Deulo måste slipa på ordentligt. Vilket läge de hade kunnat bli om han hade tittat mot Denis Suarez.
2015-01-25 22:18
Deulofeu så jävla nonchalant spelare. Hans kroppsspråk säger inte att han vill kriga den här matchen. Han kan göra en snygg grej i en match och vara värdelös i en annan match. Deulofeu kommer jag inte gråta över. Den riktiga talangen är ADAMA.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-25 22:18
Där ser man klart och tydligt Deulofeus orutin. Vill nästan kalla honom speldum för väldigt många i hans ålder har ett betydligt bättre och snabbare beslutsfattande.
Barcelona Z_Z
2015-01-25 22:17
@LeoMessi:

Förhoppningsvis kan de inse att de måste spela för en poäng i första hand på bernabeu och ligga på kontring. Det har ju synts tydligt hur bra det faktiskt fungerar för lag nu under detta år. Ge Real den fotboll de själv spelar så är deras offensiva trio mer eller mindre värdelös då de suger på små ytor. Förhoppningsvis kan detta vara året när övriga lag möter Real med den typ av spel som Barca fått möta senaste sex åren.

Men troligtvis så kommer de bli yta så Bale kan få springa lite.
Barcelona LeoMessi
2015-01-25 22:17
DAT beslutsfattande från Deulofeu...
Barcelona Neymessi
2015-01-25 22:16
Diego Alves är bra, men Casillas är en av världens bästa målvakter för han räddade nästan en straff...
Barcelona Neymar N11
2015-01-25 22:14
Neymar played yesterday the 350th official game in his career #fcblive He scored 212 goals and gave 104 assists [via @neymarstats]
Barcelona LeoMessi
2015-01-25 22:12
Sevilla är alldeles för naiva i försvarsspelet för att kunna ta dom större lagen på bortaplan.
Annons: