/spanien/barcelona/forum/3306.aspx/spanien/barcelona/forum/3306.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2015-01-27 20:43
LE har vuxit mycket senaste tiden återstår och se på onsdag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2015-01-27 20:37
Maestro Jupp, + en clown till kaffet. Det tackar jag för :)
Barcelona Barca4life98
2015-01-27 20:24
Vet inte om ni andra håller med mig, men jag börjar ändå känna mer o mer att LE kanske är rätt man för oss ändå. Jag tror att ledningen har gett honom mer fria tyglar efter Sociedad matchen och man märker det på sättet som laget spelat nu. Efter Zubi fick sparken. LE har visat mer känslor på bänken också. Han verkar vilja kompromissa med spelarna också, som el flaco skrev i rapporten inför matchen imorrn. Mer fart, kontringar, inte lika mycket possession spel. Dessutom så verkar Messi vara riktigt glad igen, vilket får mig o undra om LE och Messi's påstådda bråk verkligen var så stort som alla försöker hypa det till.
Barcelona Liatzo
2015-01-27 20:16
Någon här i forumet som har bra koll på denne Ariedo Braida?
Barcelona Neymar11
2015-01-27 20:06
@barcastuff: Besides Braida, the 4-men commission will consist of vice president Mestre, board member Bordas and former player and coach Rexach. [md]
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-27 20:00
Aha, har du en sådan?! =)
Barcelona Neymar11
2015-01-27 19:48
Maestro Inte via mobilen?
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-27 19:46
@Neymar11:

Man kan redigera sitt inlägg om man vill...
Barcelona Neymar11
2015-01-27 19:40
Viktigare än fotbollen* ska det stå
Barcelona BarcaLaliga
2015-01-27 19:38
Vad tror ni om Tielemans? Något för Barca?
Barcelona Neymar11
2015-01-27 19:38
Camerooninas Nästan lika bra att han står över, vissa grejer är viktigare än familjen ex. Familjen. Han lär ändå inte ha tankarna på plan Batra kan ta över hans plats
Barcelona the cameroonians
2015-01-27 19:34
Ryktas att Piqué och Shakiras andra barn är planerat att komma till världen ikväll. Undrar om detta kommer påverka Piqués medverkan i morgondagens match - vore synd med tanke på Gerards fina form.

Vad tror ni?

Barcelona Liunil Masse
2015-01-27 18:50
Svårt att se Real med Perez i spetsen bli straffade av FIFA. Som MUNIR-ADAMA skriver så är det bara spel för galleriet och inget annat.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-01-27 18:34
Tror den har Fifa ska granska real madrid är bara ett spel för galleriet bara för att tysta ner barca lägret lite
Barcelona Barca4life98
2015-01-27 18:23
Verkar vara väldigt intressant denna Youri Tielemans
Barcelona Erik Satie
2015-01-27 18:17
Deli Z

angående real-grejen är det antagligen något överdrivet av Sjögren.
Med Pep-fallet så kan man ju bara hoppas. Laporta har ju faktiskt sagt att han tänker ha med Pep i staben om han vinner valet och det vore ju vanskligt av honom att bara säga något sådant från tomma intet.
Barcelona Nemesis 10
2015-01-27 18:16
Inte direkt en nyhet att Pogba drömde om Arsenal och Barcelona när han var yngre. Hur mycket jag än vill se honom i Barca så känns det som att han kommer lämna i sommar till antingen Chelsea, Man city, Man U, Real då Barcelona är ute ur leken. Otroligt synd att vi kan missa en sådan talang på grund av ledningens agerande.
Barcelona Mesuareymar
2015-01-27 18:15
Det här är lite off-topic men jag skulle bara vilja adressera några värvningar jag själv skulle så gärna vilja haft genomfört förra sommaren. Diego Godin, Mats Hummels,Paul Pogba och Marquinhos. Tänk er denna 11:a Ter Stegen, Marquinhos Hummels Godin Alba, Pogba Busquets Iniesta, Messi Suarez Neymar. Marquinhos skulle hjälpa oss med längden på höger position. Godin som vi alla vet är en kylig och självsäker, komplett mittback. Mats Hummels är en krigare som Godin men kanske lite mer teknisk. Paul Pogba är en av det bästa mittfältare jag sett i sådan ung ålder. Jag älskar Rakitic men Pogba har allt man vill ha i en CM. Dem skulle vara mycket bättre än Vermaelen, Douglas, Rakitic och Mathieu.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-27 18:09
får inte real samma straff som oss så skämmer fifa ut sig rejäääält!! "brottet" är precis det samma. återstår o se. blatter????
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-27 18:05
klart bojan borta månader:=( lider verkligen med killen
Barcelona Deli.Z
2015-01-27 18:03
Kolla länken, stämmer detta eller är det bara falska nyheter från Aftonbladet ??
Barcelona Bentley King
2015-01-27 16:52
@Junta Dimision:

Får gåshud!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-27 16:52
Måste bara säga mitt om Pogba. Jag är medveten om att det är en fantastisk talang vi har att göra med, i spelet med boll finns de få spelare som är i närheten, och speciellt då i hans unga ålder. Teknik, finess, passningar, skott, med mera är femstjärnigt. Däremot är jag mycket tveksam till hur han skulle fungera hos exempelvis oss, Barca eller Bayern. Jag har sett mycket av Pogba och ser definitivt hans kvalitéer, men tycker inte han är tillräckligt viktig för Juventus sett till hur mycket uppmärksamhet han får. För de som inte kollar Juves matcher är det säkert en självklarhet att Pogba är en av av de absolut viktigaste spelarna men jag tycker som sagt inte han gör jobbet, inte är tillräckligt skolad och inte tillräckligt taktiskt lagd för att inneha en såpass hög status han har i fotbollsvärlden.

Till Gabriel då. Jag förstår precis vad du menar med att vi behöver en riktigt teknisk mittfältare. Iniesta och Xavi i toppform dominerade alla andra lags mittfält i Europa och det var för att de framförallt var tekniskt överlägsna alla andra. Men inte bara därför. Båda två och speciellt Iniesta kunde(kan) agera bolltransportörer och ta sig förbi spelare för att öppna upp spelet. De kunde även slå öppnande passningar som skapade numerära överlägen för anfallarna samt även de avgörande djupledspassningarna som friställde strikern. Jag säger att de kunde, de kan naturligtvis fortfarande men har tyvärr passerat formtoppen.

Poängen är att Pogba också kan göra det här. Det han inte kan göra, eller åtminstone inte visat för mig, är att han vet exakt när, var och hur han ska släppa bollen. En spelare som Xavi vet precis vad som gynnar laget och hur han ska gå tillväga för att få igenom det. Han kan släppa bollen på ett tillslag när bolltempot måste upp, kunde slå längre passningar när möjligheten fanns samt hålla i bollen när laget behövde vila och hitta positioner. Samma sak med Iniesta där han dessutom besitter egenskapen att kliva framåt, utmana sin motståndare och ställa frågor. Dessutom kan båda två positionera sig defensivt, även om båda har en liten kropp är de duktiga på att ge rätt avstånd i understödet till förstapressen, stänga farliga ytor och gå på när de ska och vet att det är säkert och gynnar laget. Pogba har för mig inte visat att han besitter tillräckligt stora taktiska egenskaper för att spela hos oss. Enligt mig är han för beroende av att komma till avgörande moment för en mittfältare i Barcelona. Dvs, göra en snygg fint eller komma till avslut. Det ska vara anfallarnas jobb, SPECIELLT när vi har tre världsklasstrikers på topp och mittfältarnas spel hamnar i skymundan.

Det ska sägas att Pogba tagit stora kliv den här säsongen men för mig handlar det mer om att han förfinat sina vassaste vapen istället för att utveckla sina svagheter. Juventus har ändrat sitt spel från Contes tid när de spelade med intensiv press och snabba anfall. Nu för de sina matcher, vilket vi också gör men skillnaden är att vi också strävar efter snabbt återvinnande av bollen. Jag tror Pogba hade haft svårigheter att anpassa sig tills spelet utan boll, både defensivt och offensivt. Jag hade föredragit om vi gick för en annan tekniskt lagd mittfältare med ett välutvecklat passningsspel men som även är såpass taktiskt skolad och mogen i sitt spel att han kan gå in och prestera i ett lag som Barcelona(även om det alltid finns en anpassningsperiod man behöver ta hänsyn till).

Vem ska det här vara då? Jag vet inte. Först och främst får vi inte värva spelare förens januari nästa år och jag finner det därför rätt så onödigt att diskutera transfers. Det vi borde göra innan vi kollar på andra alternativ är att ge Rafinha chansen. Lika gammal som Pogba och besitter enligt mig en bättre speluppfattning, kanske inte riktigt lika höga höstanivåer i det tekniska spelet med boll men hårt jobbande och formad utifrån Barcamodellen. Ger vi honom tid kommer han bli nyttig för vårt lag. Dessutom spelar ju en viss Halilovic i B-laget, som är tre år yngre än de nämnda men har en minst lika bra grundteknik anpassad till matchsituationer. Slipar vi på hans brister och ger han den hjälp han behöver har vi en framtida stormittfältare i kroaten.
Barcelona Kaptenen
2015-01-27 15:59
Det är självklart att vi blir bättre med Suarez i mitten och Messi på kanten, då vi alltid har en spets nuförtiden. Vet inte hur många ggr man svurit tidigare säsonger när Alves och Alba forsat fram på kanterna, för att sen få vända hem, då vi saknat folk i straffområdet.
Messis målproduktion har ju inte direkt sjunkit heller. Vem som sen gör målen är ju egentligen ointressant.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2015-01-27 15:55
@Neymar11:

Tackar.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-27 15:33
Sägs att Bojan slet av sitt korsband på gårdagens match, han genomgår undersökningar just nu, men hoppas verkligen inte att han gjort det för han kan bli borta upp till nio månader då. Precis när han började prestera ordentligt, Animo!
Barcelona Neymar11
2015-01-27 15:26
Federer Sista 6 min, va inte så intressant
Barcelona Junta Dimision
2015-01-27 14:47
Stötte på denna artikel precis på Facebook flödet, tror att Valdes röst i omklädningsrummet saknades ordentligt förra säsongen efter han åkte på sin korsbandsskada. Ser gärna att han ingår i en framtida tränarstab, för motivera spelare kan han göra verkar det som.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2015-01-27 14:43
@ElRaval:

Vilken tid nämner han Suarez? Orkar inte kolla igenom hela.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-27 14:41
20 Liga goals Messi this season: Left foot 11 - Right foot 7 - Head 2 #fcblive [via @mariorobert75]

Härligt härligt.
Annons: