/spanien/barcelona/forum/3305.aspx/spanien/barcelona/forum/3305.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2015-01-25 16:57
Maestro xavi Kan vara så att Joan roman spelar på mittfältet, har för mig att han har spelar där förr också.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-25 16:55
Varför spelar munir på mittfältet? -_-
Barcelona Barca Barca
2015-01-25 16:55
@Gabriel:

jag mår dåligt av att se att en sånn världsstjärna inte spela hos oss och ännu sämre mår jag när jag vet att han kan hamna i Real då deras ekonomiska muskler och agenter som håller på med värvningar är 30 gånger så bättre än våra. Typisk real och få över honom.
Barcelona DM1982
2015-01-25 16:53
Barcelona B line-up (official): Ortolá, Patric Costa Ié Grimaldo, Cámara Gumbau Munir, Sandro Dongou JoanRomán
Barcelona LeoMessi
2015-01-25 16:47
Maestro Xavi Enligt livescore så startar inte halilovic och Adama. Får hoppas att dom inte skiter ner sig nu.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-25 16:44
Det kommer att bli intressant dagens elva som eusebio kommer att välja för b-laget mot osasuna...
Barcelona Gabriel
2015-01-25 16:40
Barca Barca och Kufi

Fasen att jag missade det, har inte direkt varit blyg i mina ös utav beröm till Pogba. Hade velat se hans show!
Barcelona Neymessi
2015-01-25 16:31
Såg inte matchen live men har kollat klart nu och herregud, Neymar vilken stor spelare! Inte enbart för hans skicklighet med bollen utan också för hans storhet som person. Att ge bollen till Pedro istället för att fullborda ett hattrick är beundransvärt. Vissa personer i " gentlemansklubben" borde ta lärdom från detta... Och Messi, vad ska man säga? Finns inga ord kvar att beskriva den lille mannen. Måste säga att jag är mycket nöjd med mitt nick ;) Neymessi är världens bästa duo och just nu är dessa båda herrar de bästa spelarna i världen! Slutligen älskar jag Messis och Neymars relation. Den känns så genuin.
Barcelona Kufi
2015-01-25 16:31
Pogba leker fotboll just nu, han gör saker på planen som jag varken sett Messi, Ronaldo eller Zlatan göra. Monstruös spelare!
Barcelona Barca Barca
2015-01-25 16:17
Asså herre min maria moder av Gud, jesus kristus profeten mohammed vad Pogba är så fruktansvärt bra. Vi borde lagt alla 80 miljoner som vi la på Suarez på honom istället...Han leker i Seria a som om de vore gatufotboll
Barcelona LeoMessi
2015-01-25 16:01
King-Puyi Jag hoppas att till nästa gång att Ronaldo slår in hans ansikte riktigt ordentligt. I hans värld så tror han att Ronaldo ska komma fram och säga "Shit, du är så jävla schysst! Eftersom du är så jävla schysst så har jag sett till att real värvar dig till nästa säsong och då du får samma lön som jag. Vi ska vara best friends forever nu".
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-25 15:55
Snubben som blev golvad av Ronaldo igår, går runt o suger av Ronaldo i media nu o ber folk sänka ronaldos straff. Har Perez gett han några mynt elr är smubben madridista??? D ska va ett grovt rött kort inget annat. Är d nån som vet om d är samma kille som tar bollen me handen? Då är d ju fan fusk!!!!!
Barcelona Junta Dimision
2015-01-25 15:41
Erik Satie Du minns helt rätt att de vann med 2-1 där Bacca avgjorde efter förra säsongens snyggaste assist by far av vår gode Ivan Rakitic. Hängmatchen som ska spelas är dock på Bernabeu och då blev det 7-3 till Real föregående säsong, Rakitic gjorde två mål och missade en straff. Dock tror jag att på ren dagsform så kan Sevilla hota Real ordentligt trots att det är på Bernabeu.
Barcelona Erik Satie
2015-01-25 15:30
Hoppas Sevilla vinner sina matcher fram tills real-matchen så de får ett gott självförtroende. Vann ju förra säsongen med 2-1 om jag inte minns fel.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-25 15:29
Maestro Xavi

Håller med, de toppmatcherna som Sevilla har spelat har Deulo fått sitta på bänken. Hoppas han får starta nu och i hängmatchen mot Real. Denis Suarez bör definitivt starta idag efter hans vackra mål förra veckan mot Malaga.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-25 15:29
Roligt med fem såpass starka lag i La Liga den här säsongen. Valencia har visat att de kan spela jämnt och slå alla lag. Slog Atlético och Real på Mestalla och spelade jämnt med oss på samma arena. Sevilla har också varit riktigt duktiga. Vem som än tar fjärdeplatsen hoppas jag de kan behålla sina spelare till nästa säsongs Champions League.
Ronaldinho Gaucho
2015-01-25 15:27
Mod, nu får det räcka för i helvete. Det är inte första gången Ronaldinho Gaucho #10 går in och trollar här. Han smutskastar mitt forumnamn dessutom vilket gör att folk förväxlar oss om de missar "#10" i namnet. IP-spärra trollet.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-25 15:21
@Junta Dimision:

Valencia v Sevilla kommer att bli intressant. Jag personligen hoppas att deulofeo och denis visar sina högsta kvalitéer och leder sevilla till en vist.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-25 15:13
Två riktigt trevliga matcher ikväll, tyvärr spelas dessa samtidigt. Den ena matchen är mellan Valencia och Sevilla, en match som är vital för bägge lagen i kampen om fjärdeplatsen. Valencia har dalat på sistone där de åkte ut mot Espanyol i Copa del Rey men vann sin senaste match mot Almeria. Sevilla har visat fin form, då de vann 5 raka matcher tills chockförlusten i torsdags mot Espanyol i Copa del rey. Kommer bli en väldigt sevärd match tror jag då båda lagen har fått en slags rivalitet mellan varandra senaste året, speciellt efter Europa League semifinalen förra säsongen. Sevilla har 1p mer än Valencia med en match mindre spelad.

Den andra matchen är mellan Saint Etienne och PSG. Saint Etienne har jag inte följt särskilt mycket i år men de är ändå på en imponerande fjärdeplats i Ligue Un. Om PSG vill vinna ligan så måste de börja vinna sina matcher, för vid förlust så kommer Lyon som spelar just nu och leder med 1-0 (Lacazzette målskytt med 21:a målet) en man mer efter 60 minuter spelade, att vara 7 poäng före Zlatan och gänget.

Resp. match börjar 21.00, the choice is yours.
Barcelona Neymar11
2015-01-25 15:08
@barcastuff: Sergi Roberto played yesterday his 50th official game for Barcelona #fcblive Started 21 games [via @barcastat] Den siffran kan vi inte skryta med haha!
Barcelona Junta Dimision
2015-01-25 14:44
Såsom Real spelar i dagsläget, kommer det bli fler poängtapp. De ser väldigt slitna ut efter hårt matchande hela hösten utan rotation, det enda vi behöver göra är att fortsätta vinna våra matcher för jag är helt säker på att Real kommer tappa poäng i någon av de kommande omgångarna. *knock on wood*
Barcelona Liunil Masse
2015-01-25 14:38
Barcelonistas Känns som att ligan är deras. Vet i fan hur vi ska knappa in på dom när de inte ens tappar poäng när de blir utspelade. Sen när de väl tappar poäng (Valencia) så ska Lucho fucka upp det. En sån chans som vi fick att knappa in och Lucho bänkar Messi och Neymar o vi förlorar. Tyvärr såna idiot grejer som kan kosta en ligatitel. Japp, Real kan tappa poäng snart mot Atletico borta men hur blir det när vi ska möta Atletico borta? Tre poäng där är något av det svåraste så chansen är stor att vi också tappar poäng.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-25 14:15
Lite frustrerande är det att vi inte tagit in några poäng på Real Madrid trots att dom varit så usla. Vi borde enligt mig toppa dagens ligatabell. Real borde tappat poäng igår, vi borde även tagit in på Real när dom förlorade mot Valencia. Sanslöst vilken tur dom haft.
Barcelona Erik Satie
2015-01-25 14:01
Det är bara bra om Ronaldo inte får mer än en match avstängning. Han förstör för hela laget och Real är mycket bättre utan Ronaldo. Vi får hålla tummarna :D
Barcelona Potosi
2015-01-25 13:26
"Fortsätter vara bäst i världen" ...

Just nu är både Messi och Neymar ljusår bättre än Ronaldo.
Man ser verkligen att de har roligt på planen tillsammans.
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-25 13:03
På tal om gårdagens match. Neymars mål, Rafinhas uppspel direkt till Neymar och Neymars magiska driv och assisten till Pedro var en av säsongens snyggaste anfall. Hur mycket klagade vi inte förra säsongen på att spela snabbare och inte låta motståndarna samla sig? Det är exakt vad som har saknat med vår spel sen 08/09. Motståndarna blir helt överraskade när vi kontrar på det viset. De hamnar i trans och bli lamslagna. Igår kunde man se att Messi borde få spela närmare Suarez och Neymar. Det gick inte att missa samspelet mellan Messi och Neymar om vad som kan ske om dessa 3 herrar får spela närmare varandra. Messi precis bakom de två. La Pulga kan dela ut passningar, instick, vägga, passningskombinationer med mera. Det är synd att slösa Messi på högerkanten. Speciellt när vi leder matchen som mot Atlético, i Copa del Rey, och de flyttar upp hela laget med hav av ytor bakomn sig borde Enrique ge Messi direktiv att gå centralt. För att när Messi får tag i bollen där uppe är det 80 procents målchans.
Barcelona papillon
2015-01-25 12:59
Fattar ingenting. Har Cordoba spelaren fått lite cash "under bordet".
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona papillon
2015-01-25 12:55
Smogen

Tack
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Smogen
2015-01-25 12:37
rojadirecta för matchen aftonblaskan för Ronaldo
Barcelona LeoMessi
2015-01-25 12:36
Domaren glömmer alltid att skriva med viktiga detaljer när det kommer till real. Det är inte första gången CR7 får psykbryt! Det får han alltid när det inte går hans väg, det handlar inte om att han är vinnarskalle, utan snarare att han är en extremt dålig förlorare. Ligan är korrupt och det vore naivt att tro något annat. Igår när vi äntligen fick en rättvis straff så hade vi fram tills dess blivit rånade på minst 8 lika solklara straffar. I ligan förstås. Jag förstår att man inte alltid går straffar med sig men att det ska behövas ett dussin solklara straffar innan vi får en är absurt.
Annons: