/spanien/barcelona/forum/3304.aspx/spanien/barcelona/forum/3304.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2015-03-12 16:50
Tre tränare till kvartsfinal som har en koppling till Barcelona. Ena tränare är ju Blanc som slog ut Mourinho, som vi alla vet också har en koppling till Barcelona.

Mes Un club :)
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-03-12 16:50
Vem försöker de hota eller lura? De kommer busvissla. Hoppas de stoppar matchen. hahah Tebas (Liga president): "Suspending cup final when there are whistles? I would. Why not... The king and the anthem shouldn't be whistled."
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona papillon
2015-03-12 16:23
The Reporter

Håller med om att Alves fortfarande är riktigt bra. Kan inte se någon annan klara av kombinationspelet som han har med Messi. Montoya, Pedro eller Bartra som högerback, please give me a break.

Dock borde han inte ha så hög utgångsposition varje anfall.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Heisenberg
2015-03-12 16:11
Jag måste erkänna att jag knappt sett någonting av Valencia den här säsongen. Såg på "Revista" att Laporta varit i kontakt med Nuno som ev kandidat till tränarposten om han kandiderar. Så frågan är hur är Nuno? Vilken fotboll förespråkar han? Om man bortser från hans fotbollsgärning så gillar jag hans flerspråkighet och kontakt med spelarna. Dessutom kan han ha det bästa efternamnet i toppfotbollen just nu. :)
Barcelona oocbgb
2015-03-12 15:56
[QUOTE=>The Reporter<]Dani Alves är kung. Han är trots nedåt gående karriär topp 3 bästa högerback i världen. Ja tycker att han lätt är bättre än Zabaleta, Carvajal. Bara Juanfran som ja håller högre. Ivanovic spelar i ett defensivt Chelsea och får oftast understöd av 3 gubbar. Sen att han gör mål framåt är bara bonus. Med boll e Alves bäst [/QUOTE] Dags att börja kolla på matcherna?
Barcelona >The Reporter<
2015-03-12 15:50
Dani Alves är kung. Han är trots nedåt gående karriär topp 3 bästa högerback i världen. Ja tycker att han lätt är bättre än Zabaleta, Carvajal. Bara Juanfran som ja håller högre. Ivanovic spelar i ett defensivt Chelsea och får oftast understöd av 3 gubbar. Sen att han gör mål framåt är bara bonus. Med boll e Alves bäst
Barcelona Kröjf
2015-03-12 15:22
Amo.38, skrev med anledning av mitt tvärsäkra svar på en fråga av Barcelonistas, följande "Kröjf Fransmän är inte germaner:)". Eftersom inläggen helst ska ha en anknytning till fotboll och först och främst FC Barcelona, väljer jag följande citat ur Wikipedia för att "bevisa" min sak: "Franker var en grupp av samlade germanska stammar.....Omkring 250 lyckades frankiska stammar tränga in genom Gallien och vidare ända bort till Tarragona i Katalonien och utgjorde en plåga i området...". Så är då vår fd formidabla förebildsback Abidal fransman? Ja! German? Nej (vilket säkert fullblodsrasister som Le Pen inte skulle vara sena att understryka på biologisk basis). Så förvisso var det en slarvig formulering från min sida. Liksom din. Inte minst som man måste skilja på germanska stammar/folk å ena sidan så som frankerna och germanska språk å den andra. Franskan tillhör den romanska språkgruppen. Det hela är med andra ord en fråga av akademiskt intresse. Och vårt forum inte det rätta för att reda ut detta delikata och tolkningsfyllda tvistemål mellan de "lärde". Germaner? "Termen har haft olika innebörder under olika epoker och i olika sammanhang". Mer komplicerat än vad vi båda ville få det till,med andra ord. Men vill kan väl vara helt överens att ingenting talar för att St Germain har nån som helst anknytning till "världskriget", som Barcelonistas undrade. Utan till något av de fyra franska helgon som fått det som "titel", tillika den stadsdel i Paris med samma namn. För övrigt borde Éric Abidal bli helgonförklarad av FC Barcelona för sina gudomliga insatser i klubbens färger under ett flertal år,för att tvätta bort den kvardröjande skamfläcken som "möjliggjorde" övergången till AS Monaco. PS. Vill du fortsätta den germanska diskussionen så föreslår jag PM - funktionen.DS.
Barcelona AntoG
2015-03-12 14:59
Dani Alves håller fortfarande hög klass, och han visar alltid hjärta för klubben. Ni som ser matcherna vet att detta är sant. En riktig krigare som tillför mycket mer än vad många tror. Bortsett från hans dåliga inlägg som irriterar till och med mig fruktansvärt mycket. Träna på det eller låt bli att göra dem på matcher hehe :p
2015-03-12 14:59
Alves har alltid haft en stark personlighet. Det kommer göra ont i hjärtat när han lämnar och han kommer bli svår att ersätta. Tyvärr har han gott ner sig. Därför får många frispel på honom. Annars ligger han varmt om hjärtat hos alla Cules.
Barcelona AntoG
2015-03-12 14:54
Barcastuff:
Ig Alves: "You really believe what you say? Tired of listening to people talking shit. I love this club to death and I'd stay forever"

Ig Alves: "And if one day I have to leave, I'd have the same guts that brought me here to say it, I won't need any sheep to do the talking." Min broder Alves!!!!

2015-03-12 14:50
Vad som är säkert är iaf är att legenden Dani alves lämnar oss nästa säsong. Vi behöver en högerback. Jag har inte koll på några speciellt. Hoppas Carvajal blir missnöjd och gör en Figo och kommer till Barca.
Barcelona LeoMessi
2015-03-12 14:50
Barcelonistas Tycker bara att man inte ska avvisa en spelare för att han inte spelar i ett av dom fem bästa lagen. Han kanske inte har något riktig spets, men har han några egentliga brister? För man kan vara komplett utan att vara världsbäst på något. Nu förespråkar jag inte en värvning av honom för jag har i ärlighetens namn inte tänkt på hur han spelar.
2015-03-12 14:44
[QUOTE=Neymar11]Hur många här inne har ens kollat på matcher med danilo utöver youtube 5 min show. Tvivlar på att det är allt för många [/QUOTE] Guilty. Hahaha.
Barcelona Neymar11
2015-03-12 14:39
Hur många här inne har ens kollat på matcher med danilo utöver youtube 5 min show. Tvivlar på att det är allt för många
Florentino saying that "no matter what happens at Camp Nou, nothing will change". Challenge accepted. Tebas threatening to call off the CdR final if there are boos towards the Spanish hymn? Do it. Would show how ridiculous Spain is.
Barcelona Neymar11
Har ni kollat på matcherna mot villareal eller?! Bara för att man inte känner igen namnet så är han en nobody. Dagens patetiska Barcelona fans Han är en bra högerback både offensivt och defensivt, gör sitt jobb och har stora lungor. Brister varken i tekniken eller passningsspelet. Men nej vi kör på crack för dom är ju pålitliga...
Barcelona Neymar11
Har ni kollat på matcherna mot villareal eller?! Bara för att man inte känner igen namnet så är han en nobody. Dagens patetiska Barcelona fans Han är en bra högerback både offensivt och defensivt, gör sitt jobb och har stora lungor. Brister varken i tekniken eller passningsspelet. Men nej vi kör på crack för dom är ju pålitliga...
Barcelona Júnior.
Barcelonistas

Det var jag som gjorde misstaget, läser som en kratta idag nämligen. Trodde vi diskuterade Danilo.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-12 14:37
Junta Dimision - jag vill ha spelare som man vet vad man får av. Mario känns som en chansvärvning.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-12 14:36
LeoMessi - fast nu är du ute på hal is min vän. Junta dimision påstod att Mario var en utav Europas mest kompletta högerbackar. Alltså tillhör han enligt honom toppen, så det är fin jämförelse som failar lite här. Roberto? Ingen har sagt att killen är bra elr Europas mest kompletta spelare.
Barcelona the cameroonians
2015-03-12 14:32
Apropå högerbackar så har Montoya skadekänning och tränade inte med resten av laget idag. Eftersom både Alba och Alves är avstängda kan det innebära att vi får se LORD DOUGLAS på plan mot Eibar på lördag...
Barcelona Junta Dimision
2015-03-12 14:27
Barcelonistas

Mario Gaspar har varit väldigt duktig för Villareal i år, men det är ingen spelare jag vill se i vår tröja. Nathaniel Clyne eller Danilo är de två jag hoppas på mest.
Barcelona LeoMessi
2015-03-12 14:25
Barcelonistas Du kan ju inte tillämpa den logiken ju. Det är som att säga: Sergi Roberto är världsklass, eftersom han spelar i Barcelona. Jag har ingen koll på Mario, så jag kan inte uttala mig om honom. Men du kan inte säga att en spelare är dålig bara för att han inte lirar i ett lag som tävlar om CL/Liga-titeln.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-12 14:13
Junior - om lord Mario vore så komplett som du säger att han är så hade han inte spelat i Villarreal.
Barcelona Júnior.
2015-03-12 14:10
Baha - Tres Amigos En utav de mest kompletta högerbackarna i Europa för tillfället. Det säger däremot mer om utbudet än vad det gör om Danilo. Potential? Javisst, men förvänta er ingen ny Cafu eller en ung Dani Alves. Edit: Herregud, trodde vi diskuterade Danilo innan jag insåg att Mario var ämnet. Nevermind!
Barcelona Barcelonistas
2015-03-12 14:08
Visserligen åkte Schaktar på en utvisning och en straff redan efter 3 min. Men det tar inte bort något av Bayerns prestation. Jag får en dålig känsla när jag tänker på ett eventuellt möte med Bayern.
Barcelona Liunil Masse
2015-03-12 13:52
Inte bara resultatet som är imponerande för Bayern. Man spelade fantastisk fotboll och det kunde mycket väl blivit ännu fler mål med lite bättre skärpa, framförallt från Lewandowski. Bayern är det lag man vill undvika.
Barcelona Barcelonistas
2015-03-12 13:50
Baha - att du inte har koll på spelaren säger la allt? En nobody värvning ala lord Douglas.
2015-03-12 13:47
[QUOTE=Neymar11]@barcastuff: Barcelona are interested in Villarreal right back Mario (24), who is an option to replace Dani Alves. [md] Äntligen, det här ryktet ville jag se [/QUOTE] Har inte koll på honom. Hur bra är han?
Barcelona Barcelonistas
2015-03-12 13:44
På tal om just Bayern fy CAD bra dom ser ut att vara. 7-0 mot shacktar imponerar.
Annons: