/spanien/barcelona/forum/3298.aspx/spanien/barcelona/forum/3298.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca__elve
2015-01-27 09:21
Hej,

Har varit en medlem här sedan 2005 men skriver inte så mycket förutom att jag läser här varje dag. Nu är det så att jag har tänkt mig att åka ner till Barcelona för att kolla på när de tar emot Valencia hemma.

Eftersom jag aldrig har varit nere i Barcelona och kollat på någon match så undrar jag om det finns någon/några som kan hjälpa mig med lite information. Vad är det man ska tänka på och vart kan man köpa biljetter, ska man göra det på plats eller hemifrån? Är väldigt tacksam för all information jag kan få.

Tack på förhand! =)
Barcelona Mido
2015-01-27 08:43
Juventus kan inte tacka nej till 75 milj € för Pogba, det har de sagt, vad väntar vi på, köp å låna ut..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2015-01-27 07:34
Jag vaknade å märkte att det blev en debatt om mitt inlägg om Dani Alves hahaha, det var ett skämt,, herregud :) lite humor skadar inte
Barcelona DANI ALVES
2015-01-27 07:32
Thierry Henry Som du ser själv så skrev jag att det bara är en drömvärvning, för jag vet själv att den inte kommer att gå igenom. Men jo du har rätt ge suarez lite tid så tror jag han kommer igång, förhoppningsvis som tiden i Liverpool, då blir vi ostoppbara
Barcelona ElRaval
2015-01-27 07:30
Martin Åslund hade ett ganska intressant prat om Suarez i gårdagens euro talk.

Han ansåg att Barcelona blir betydligt bättre med Suarez på planen, trots hans missar. Hans spel utan boll öppnar upp för Messi och Neymar som aldrig förr.
Barcelona el Raval
2015-01-27 07:28
QUE DEEEEEEEUS.... ...nos abencoe e nos proteeeeja!!!!
Barcelona Thierry Henry
2015-01-27 01:36
@DANI ALVES:

Vi har precis värvat Suarez och folk drömmer redan om Hazard? Hahaha ibland undrar man. Hazard kan stanna där han är ett tag till.

Om något hade han kunnat va en bra ersättare till Messi en dag. Men en trio bestående av Hazard Messi och Neymar ställer jag mig ytterst tveksam till. Det är 3 liknande spelartyper och vi hade fått brist på fysik längst fram. Om Suarez kommer igång så är han det perfekta komplementet till Neymar och Messi. Hoppas bara folk kan ha tålamod med honom den här säsongen.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-27 01:30
With 8 goals and 5 assists, Messi has so far been directly involved in 13 goals in 6 games for Barcelona in the year 2015. @Barcastuff

Det är tur att vi har denna enorma lilla mannen. Men mer än två poäng per match visar han dedikation till LAGET oavsett hur stor han må vara.
Barcelona Kufi
2015-01-27 01:18
LAM nr 10 Håller med, det vore jävligt tråkigt om B laget åkte ner, tror dock att dom klarar sig kvar, finns alldeles för mycket talang i laget. Man måste vara en riktigt dålig tränare för att åka ner med det spelarmaterialet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-27 00:39
Sjukt egentligen att chansen finns att Real spelar en högre division än oss med sitt B-lag nästa säsong. Finns så otroligt mycket talang på spelarna födda 93-96 att det vore en ren bedrift att lyckas skicka ner laget i Segunda B. Adama, Grimaldo, Samper, Halilovic, Munir, Sandro, Dongou med flera hör knappast hemma i den spanska tredjedivisionen. Vad händer med dessa lirare i fall vi åker ur? Det är rent ut sagt tragiskt hur vi år efter år fostrar tekniskt och mentalt överlägsna spelare som inte kan utnyttjas av inkompetenta idioter till tränare. Vi skulle kunna bygga ett helt A-lag på en stor majoritet spelare från ungdomslden men istället väljer vi att slarva bort de största juvelerna för att sedan slänga iväg hundratals miljoner på etablerade namn. Visst att man behöver några sådana värvningar men jag är av åsikten att stommen i ett lag ska bestå av spelare från egna led eller åtminstone närområdet. Vi gjorde just detta otroligt bra under Pep, var det så konstigt att stämningen i laget var så bra och vi lyckades hålla uppe det fantastiska spelet i fyra år?
Barcelona Liunil Masse
2015-01-27 00:30
Jag förstår folk som tycker det är konstigt att Valdes som leta en ny utmaning tillslut väljer United som redan har en världsmålvakt vid namn De Gea. Var den nya utmaningen att sitta på bänken varje match i kyliga England eller? Förstår inte. Okej sure De Gea kanske lämnar för Real men det är ingen garanti alls. Han kanske förnyar sitt kontrakt istället because why not? Sen fanns det andra klubbar i behov av en grym målvakt som Liverpool, Arsenal eller Roma. Kunde för fan lika bra stannat i Barca, men jag är nästan säker på att han ville fly från ledningen. Vet inte om jag köper det där "ny utmaning" snacket efter att han nu valt United.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-27 00:25
Kufi - din glorifiering av Real Madrid börjar bli tröttsamt. Du verkar lida av samma syndrom som skribenten "Rivaldoking" som skapade onödiga diskussioner bara för att man skrev något som nedvärderade Real. Den här polisstilen som du kör med e bara jobbig. Det är inte ditt jobb o bestäms vad folk får skriva här.
Barcelona Kufi
2015-01-27 00:17
Deli.Z etc. Gäsp... Hur är det med läsförståelsen? Läser ni inläggen eller scannar ni inläggen efter hets och hat, hittar ni inte det så är man madridista? Vad är det som är kontroversiellt med att konstatera att spanska domare och spanska fotbollsförbundet är inkompetenta och inte några Real Madrid undersåtar? Det gnälldes så in i helvetes mycket från Madrid håll att Barca gynnas av allt och alla under Pep, hade dom desillusionerade fansen också rätt?
Barcelona Deli.Z
2015-01-27 00:05
Har en känsla att kufi är en madrista, när vi snackar skit om real , så försöker han alltid skydda dem.
Barcelona DM1982
2015-01-27 00:05
[QUOTE=Kufi]Rambla Först och främst, varför måste jag hitta bevis på att dina konspirationsteorier inte stämmer? Det är väl upp till dig att bevisa att dina foliehattstankar har någon verklighetsförankring. Sen är håller jag med dig om att 4-6 matcher är mer rimligt, tror dock personligen att det stannar vid 3-4 då till och med Edimar som var offret i situationen gick ut och vädjade om att Ronaldo inte skall bli avstängd länge, tror personligen det kommer ha förmildrande effekt. Sen läste jag att domaren inte hade skrivit någon fördömande och strikt rapport vilken även det bör vara förmildrande. Jag säger inte att det är rätt utan jag förklarar för dig hur materialet som förbundet kommer titta på ser ut. Sen att Ronaldo precis blivit utsedd till världens bästa spelare även det förmildrar straffet. Dom vill väl antagligen inte bli av med alla Ronaldo fanboys som endast tittar på matcher när han spelar. Köper personligen inte teorin om att Real Madrid har en egen mildare regelbok, så gick snacket hos Real fansen när Pep var i Barca. Men för all del, vill man tro på konspirationsteorier så får man gärna göra det, jag håller mig till verkligheten istället. [/QUOTE] Real har ingen egen mildare regelbok säger du men radar upp en massa orsaker till att de har just det. Bra jobbat. Du lurar ingen här.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-26 23:46
Va fan, jag hade åkt in för misshandel för det där. Ronaldo 3-4 matcher e detta ett skämt? Pepe fick 10 matcher för det sjukaste jag sett på en fotbollsplan hur kan det där inte va fängelse? Klart dom får fördelar. Det vet alla.
Barcelona Kufi
2015-01-26 23:44
Rambla Först och främst, varför måste jag hitta bevis på att dina konspirationsteorier inte stämmer? Det är väl upp till dig att bevisa att dina foliehattstankar har någon verklighetsförankring. Sen är håller jag med dig om att 4-6 matcher är mer rimligt, tror dock personligen att det stannar vid 3-4 då till och med Edimar som var offret i situationen gick ut och vädjade om att Ronaldo inte skall bli avstängd länge, tror personligen det kommer ha förmildrande effekt. Sen läste jag att domaren inte hade skrivit någon fördömande och strikt rapport vilken även det bör vara förmildrande. Jag säger inte att det är rätt utan jag förklarar för dig hur materialet som förbundet kommer titta på ser ut. Sen att Ronaldo precis blivit utsedd till världens bästa spelare även det förmildrar straffet. Dom vill väl antagligen inte bli av med alla Ronaldo fanboys som endast tittar på matcher när han spelar. Köper personligen inte teorin om att Real Madrid har en egen mildare regelbok, så gick snacket hos Real fansen när Pep var i Barca. Men för all del, vill man tro på konspirationsteorier så får man gärna göra det, jag håller mig till verkligheten istället.
Barcelona grande jw
2015-01-26 23:34
@Thierry Henry:

Dani Alves tidernas bästa? Har du inte hört talas om Douglas? ;)
Dani Alves må vara en stor spelare men antalet bollar han donerat upp på läktaren genom åren går inte ens att räkna till.
Barcelona Rambla~
2015-01-26 23:34
@Kufi:
Men lägg ner för fan. Jag gråter inte alls ut. Bara för att man tar upp en sak som berör och är lite kontroversiell så innebär det inte att man är hysterisk. Vadå konspirationsteorier? Kan du bevisa motsatsen att den klubben inte bedöms annorlunda jämfört med de andra lagen i ligan? Om inte, så täpp igen bara. Dessutom, 3-4 matcher är ett alldeles för lågt straff. Alla vet det, även du.
Barcelona Barcacat
2015-01-26 23:31
@the cameroonians:

Ok. Tack för svaret! :) Han är ingen framtidsman alltså...
Barcelona Thierry Henry
2015-01-26 23:26
@grande jw:

Jag tror inte du kan ha sett Clichy slå inlägg;). Dani Alves är barcas bästa ytterback genom tiderna. En legend som ej förtjänar att hånas på det sättet.
Barcelona the cameroonians
2015-01-26 23:19
Barcacat

Det stämmer att Eusebio tog B-laget till en topplacering förra säsongen.
Den fundamentala saken är dock precis den el Flaco tog upp, han har inte lyckats utveckla spelarna så att de varit bra nog för nästa steg.

Förra årets lag byggdes mycket på rutinerade spelare som nu lämnat Sergi Gomez och Planas (Celta), Ilie Sanchez och Edu Bedia (1860 Munchen), Nieto (Eibar) samt D. Suárez och Masip. När Eusebio valde att villkorslöst spela med samma rutinerade lag blev följden att de som skulle ta över hade stagnerat - vilket nu visar sig. Varför han spelade med samma lag? För att visa upp sig själv och kunna få ta över A-laget. I kid you not.

Så nu har de spelare (Dongou, Bagnack, Babunski, Grimaldo m. fl.) som nu skulle ta över från de rutinerade inte utvecklats i tillräcklig fart för att kunna motsvara samma resultat.
Detta insåg säkert Eusebio redan innan säsongen för han valde att förstärka med, som jag förstått, spelare han själv ville ha i form av Cámara, Bicho, Diagné samtidigt som han fick Halilovic på köpet och Adma från Juvenil A (även om den sistnämnde gjorde några matcher i slutet av förra säsongen också)
Ingen av dessa har tagit något ytterligare steg i sin utveckling, samtidigt som tränaren inte verkar ha någon koll på taktik, spelsystem eller förmåga att använda spelare på rätt position och på rätt sätt så att deras starka sidor kan användas i spelet.

Han pratar efter varje match (förlust) om att spelarna måste spela mer för laget, för att därefter inför nästa match hylla dem för att de gjort just detta och kommit närmare varandra bla bla bla.
Så om de nu gjort detta, varför fortsätter laget förlora?

Ja, det kan ju vara så att spelarna inte håller måttet, att det är en årgång som helt enkelt inte är bättre.

Det kan ju också handla om otur, att det helt enkelt är som förgjort och att motgång föder motgång.

Eller så kan det bero på en tränare som har tagit sig vatten över huvudet och som fått tränarposten pga kontakter snarare än referenser. Han fick ju sparken från Celta som han var nära att köra ner i Segunda B innan han fick sparken.

Så den gode Eusebio har ungefär samma CV som en viss Zubi. och jag blir inte ledsen om han får vandra samma väg som vår förre sportchef gjorde - dvs ut genom bakdörren.
Barcelona Barca4life98
2015-01-26 23:17
Sorry råka dubbelposta. Ber om ursäkt
Barcelona Barca4life98
2015-01-26 23:14
DANI ALVES Vilken trio det skulle vara. Hazard är en av mina favoritspelare. Det är bara o drömma och hoppas på att den nya ledningen kan få loss honom på något sätt. Sälja spelare etc.
Barcelona Barca4life98
2015-01-26 23:14
DANI ALVES Vilken trio det skulle vara. Hazard är en av mina favoritspelare. Det är bara o drömma och hoppas på att den nya ledningen kan få loss honom på något sätt. Sälja spelare etc.
Barcelona grande jw
2015-01-26 23:12
DANI ALVES

Jag tror Mido syftar på att Dani Alves har fotbollsvärldens sämsta inlägg. Då kanske det är lite otursdrabbat att välja just Dani Alves som nick på forumet. Vem vet, du kanske för traditionen vidare och fortsätter med världens sämsta inlägg. I dubbel bemärkelse ;)
Barcelona Z_Z
2015-01-26 22:59
@Neymar11:

Inom Europa så är det väl accepterat att signa spelare som är 16 år och uppåt, medan det utan för dessa länder gäller 18 förutsatt att man inte kan bevisa att föräldrarna flyttade med på grund av jobb och inte på grund av fotbollen.
Barcelona DANI ALVES
2015-01-26 22:59
Barca4life98

Jo absolut azpi hade varit perfekt värvning. Angående hazard så tror jag också han drömmer om o spela för de allra största en dag, men helt ärligt så tror jag inte någon kommer ha råd med tanke på FFP och att Chelsea inte är i nöd av pengar. Men men man kan bara hoppas, en trio bestående av Neymar- Messi- Hazard....

Mido: Haha vad menar du? Råka dubbelposta så ber om ursäkt om det är de du syftar på :)
Barcelona Mido
2015-01-26 22:53
Dani Alves Du är välkommen så länge du lägger av med dina inlägg ;)
Barcelona Erik Satie
2015-01-26 22:53
Jordi Roura tar över som sportdirektör för ungdomssektionen. Han kommer ha ansvar för B-laget och ungdomslagen...
Annons: