/spanien/barcelona/forum/3297.aspx/spanien/barcelona/forum/3297.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2015-01-26 02:42
Tycker det är så pinsamt att vissa här inne helt ärligt vill att vi lägger 1 miljard på POGBA? Vilket skämt. Finns knappt en spelare som är värd den summan, och särskilt inte någon som knappt övertygar i världens tröttaste liga, Serie A. Verkar som att han gjorde en riktigt bra match idag dock? Var det mot superlaget.. ehmm.. trumvirvel... Chievo!? När gjorde han en riktigt bra match mot kvalificerat motstånd? Nu följer jag visserligen inte Serie A av förklarliga skäl (pisstråkig), men jag börjar nästan gråta när jag tänker på hur fotbollen blivit och hur folk vill att vi hostar upp 1 miljard för spelare hit och dit. Skrämmande. Finns ingen i skitlaget Juventus som är värd den summan. Kanske enligt deras egna beräkningar eftersom dom överglorifierar sina egna spelare lika mycket som PL-älskare gör med sin skitliga. Jag köper hellre tillbaka Thiago för den summan om vi nu ska slösa som om det inte fanns någon morgondag. Där har vi våran pusselbit. Gundogan är även hyperintressant.
Barcelona Barcelonistas
2015-01-26 02:08
Gabriel - nu när vårt spel blivit bättre så kan man tydligt se att det fattas en pusselbit på mittfältet. Men en mittfältare till av världsklass bredvid Rakitic hade gjort oss så mycket bättre. Nu när man tänker efter så ställer man sig frågan om vi hade kunnat köpa någon bättre än Rakitic? Sen angående Rakitic så har han som du sa varit godkänd. Men jag förväntar mig mer. Jag vill se grymma passningar och hans sjuka skott oftare. Känns inte riktigt som att vi fått ut allt av Rakitic. Visst jag förväntade mig inte att Rakitic skulle bli någon motor på mittfältet men nått liknande som Modric var det jag hade i tankarna. Det känns som Rakitic inte har den där tekniken som Modric har, han känns lite klumpigare på något sätt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2015-01-26 01:56
När det kommer till Pogba så måste jag fråga er alla här inne en sak. Att han kommer kosta som fan råder det ingen tvekan om, summan kommer säkert att ligga uppåt 90-100m€. Min fråga till er här inne är; hade ni tyckt att det var värt det? Om jag ska svara på den frågan så är svaret, ja. Jag vet, det är helt sannslöst hur man kan försvara den summan, och jag vet också att Pogba egentligen inte visat vad han går för på den allra största scenen. Han har aldrig spelat en kvartsfinal i CL och att han glänser i italienska Serie A, som tappat i kvalitée något ofantligt kanske inte säger så mycket egentligen. Men, den klassen han besitter redan nu i hans unga ålder går inte att förneka eller ta miste på. Argumenten till varför jag tycker det hade varit värt en sådan astronomisk summa för Pogba är för att jag tycker att han behövs, och kommer att behövas ännu mer i framtiden. Real Madrid har massvis med världsklass mittfältare, vilka har vi egentligen? Xavi lär försvinna, Iniesta kommer att fortsätta att droppa i kvalitée (även om han spelat upp sig på sistone). Sedan har vi Rakitic som visserligen är en duktig fotbollspelare och en bra mittfältare, men han är inte topp 10 på sin position och en klubb som Barcelona måste alltid sträva efter att ha de bästa spelarna i världen. Sen har vi visserligen Rafinha som jag tror väldigt mycket på, men han är egentligen den enda. Okej, vi har Dennis Suarez som spelat bra i Sevilla, men jag tycker inte det går att undkomma att Barcelona är i ett stort behov av en världsklass mittfältare och Pogba kommer att dominera fotbollseuropa i många år framöver. Just eftersom Pogba är född 93 och man hade fått så ofantligt många år med honom, samtidigt som behovet av en världsklass mittfältare är så stor och att han redan nu besitter en sån hög nivå så tycker jag att en sådan summa hade varit värt det i slutändan. Jag förstår definitivt varför mågna andra inte kommer att resonera på samma sätt som jag, men det är bara så jag ser på saken. Sen går det fortfarande att finansiera ett sådant köp om man för en gångsskull lyckas med att sälja ett par spelare som faktiskt inte har något att göra i Barcelona. Sedan är det väl knappast en aktuell diskussion hur som helst då Barcelona aldrig kommer att lägga en sådan sjuk summa för en spelare som inte är som Neymar eller Suarez och antingen har det sjuka marknadsvärdet som Neymar har eller som pangat in 30plus mål i PL. Det händer bara inte men fortfarande intresssant att få höra vad ni tycker. Suck att få se honom i Madrid, tanken gör mig ledsen.
Barcelona Gabriel
2015-01-26 01:42
Barcelonistas Kroos är en av världens bästa mittfältare, helt klart, det råder det enligt mig ingen tvekan om. Däremot med det sagt så tycker jag rent personligen att han är aningen seg, och det kunde jag dö irritera mig på när det kommer till Cesc. Skillnaden är att Kroos, till skillnad från Cesc ändå är tusen gånger bättre på att ta sig ann "spelmotor" rollen än vad Cesc är, samtidigt som Cesc mer är en poängsspelare som slår massvis med assist. Jag tror ändå inte att Kroos hade varit rätt alternativ för oss, det finns andra mittfältare jag hellre ser i Barcelona före Kross, och Rakitic är en utav dem. Rakitic är en väldigt duktig mittfältare som erbjuder något nytt till vårat spel, däremot tycker jag trots det inte att han är tillräckligt bra egentligen för att vara startspelare i Barcelona. En riktigt bra truppspelare på samma sätt som Keita en gång i tiden var däremot. Jag hade hellre valt Rakitic än Kroos till Barcelona, men jag tycker fortfarande att Barcelona behöver se sig runt i marknaden för minst 1 världsklass mittfältare. Isco och Thiago var mina favoriter, men dem är omöjliga. Den tredje är Pogba, även om han kommer att kosta 100M€ och säkerligen hamnar i Real Madrid han med. Andra mittfältare att kolla extra på är Pjanic i Roma och Coutinho i Liverpool. Men just det, för att svara på din fråga. Jag tycker att Rakitic får ett klart godkänt hittills under säsongen. Han hade en period där han inte spelade särskilt bra men han, liksom hela laget, har verkligen spelat upp sig och för mig råder det inga tvivel om att han ska vara startspelare för oss den här säsongen ut. Vad tycker du själv?
Barcelona Gio Style
2015-01-26 01:14
Den gode Riquelme har valt att lägga skorna på hyllan. Han var kanske den enskilt största anledningen till att jag blev ett hardcore Barcafan när han anlände till klubben 2002. Hade ett antal favoritlag på den tiden, bla Barcelona, men det var i och med den spännande övergången som jag faktiskt började följa Barca vecka in och vecka ut. Han har gjort så mycket för Boca Juniors (3 Copa Libertadores bla.) och för Villarreal, otroligt synd att hans barcasejour inte blev bättre. En gudomlig speluppfattning och ett geni. All lycka i framtiden crack!
Barcelona Barcelonistas
2015-01-26 00:51
Hur tycker ni Rakitic har varit hittills? Ska vi vara nöjda elr missnöjda? Hade Kroos varit ett bättre alternativ?
Barcelona Barca Barca
2015-01-26 00:39
@Baha - Lionel Andres Messi:

Om jag inte missminner mig, så har Pogba Raiola som agent, samma agent som Zlatan och han och Barca är inte bäst vänner. Finns det en chans att Pogba kommer ? Med dagens ovisa framtid, nej...Madrid, Chelsea, City är nog dom som ligger högst.
Barcelona Baha - Lionel Andres Messi
2015-01-26 00:35
Pogba kommer röra sog garanterad ifrån Juventus sommaren 2015. Tydligare än så kan det inte bli. Jag blir inte förvånad om Madrid säljer Illaramendi och Khedira för att finansiera hans köp. Barca är ute ur leken av förklarliga skäl. Om jag var Barca hade jag ändå lagt in ett finger i spelet för att trissa upp priset på Pogba. Som smutsiga Perez gör varje gång med oss.
Barcelona socccerfan1
2015-01-26 00:19
Hahahahaha ! Skrattade härligt !
Barcelona Leo y Cesc
2015-01-26 00:14

Någon som vet varför Suarez fick ett jättelångt straff efter betet på Chellini när domaren inte tagit med det i sin rapport?

Ronaldos incident blir ju inte allvarlig när domaren inte vågar skriva sanningen på rapporten och därför får Ronaldo Max 1-2 matchers avstängning?
Barcelona Canaletes
2015-01-26 00:08
@Andresito:

Ofta du inte hört talas om honom? ;-p
Barcelona Canaletes
2015-01-25 23:42
Snart efterlängtade Fotbollskanalen Europa!

Får se hur mycket fokus det läggs på Ballon d'Or-vinnaren.
Barcelona el Raval
2015-01-25 23:30
Måste bara säga det. Fyfan vad grym Pogba är. Hade varit en dröm att se honom i Barcas mittfält!
Barcelona Junta Dimision
2015-01-25 23:27
Neymar11

De skulle ändå kvalat oavsett om Liverpool vann eller inte eftersom de hamnade på en fjärdeplats men håller med fullständigt i det du säger antagligen.
Barcelona LeoMessi
2015-01-25 23:18
Helt ärligt så har ärkenollan eusubio alldeles för mycket makt! Han verkar tro att det är han som bestämmer vilka spelare som lånas eller säljas i B-laget. Det roliga är att han kritiserar spelarna men han verkar inte inse att han själv har misslyckats så in i helvete. Ingen jävla självinsikt från den nollans sida. Att ha eusubio som tränare är lika fel som att be en träslöjdslärare att utföra en hjärtoperation på någon.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-01-25 23:09
Neymar11

Jag har aldrig förnekat hans talang och det faktum att han är så in i helvete bra, men jag tycker bara att han verkar lite lat i defensiven samt brukar ta en eller två dribblingsräder för mycket, därför jag gör liknelsen med Deulofeu.

Om du och resten av Les Rambles vill höra något som svider i varje La Masia älskares hjärta bör du läsa detta tweet;

Adama Traoré could be leaving on loan after Eusebio’s benched and accused him of “trying to win matches by himself”. Fantastic coaching.

Barcelona Barca4life98
2015-01-25 23:06
Har ni någon koll på Youri Tielemans (17 år) ? Han ryktas snart vara klar för oss. Tydligen så debuterade han för Anderlecht som 16 åring i Champions League. Oftast en startspelare också läste jag. Kommer anlända i Januari 2016.
Barcelona Neymar11
2015-01-25 23:06
Junta Klarar man inte av kvalet så har man inget i cl att göra så det beslutet var helt rätt!
Barcelona Junta Dimision
2015-01-25 23:04
L.A.M.

Ja de har ändrat reglerna nu som Barca4life98 skrev. En väldigt orättvis regel var det som slopades helt korrekt. Liverpool kom 5:a i ligan när de vann CL 04/05 och Everton tog fjärdeplatsen, då fick Liverpool en direktplats och Everton fick kvala, men de åkte tyvärr ut i kvalet.
Barcelona Neymar11
2015-01-25 23:01
Adama lat?! Inte någonstans Nu får du tänka på att Adama spelar i andra ligan som han är för tok för bra på, då brukar man vilja göra allt själv 2 cupmatcherna han har spelat med a-laget så får man se hans talang direkt. Värdera lägen rätt så bra och vågar ta för sig
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-01-25 22:58
Är förvånad över att ni inte redan insett vilken spelare Deu är? Han är otroligt arrogant och det framgick tydligt under tiden hos Everton. Dessutom är han dum och lättläst när han spelar. Adama brukar fakiskt påminna mig om honom, då han också är väldigt lat, statisk på sin kant och borrar ner huvudet lite ofta. Dock är Adama fortfarande 18 år och är redan klasser bättre än Deulofeu. Med det sagt tror jag tyvärr att Deulofeu inte kommer slå igenom, åtminstone inte i Barca med vår spelstil.
Barcelona Neymar11
2015-01-25 22:55
Atletico får börja kolla ner i tabellen istället för att jaga dom 2 stora. Valencia fortsätter hänga på
Barcelona Barca4life98
2015-01-25 22:40
L.A.M Nr10 Uefa har ändrat reglerna inför denna säsong. Så om Sevilla vinner t.ex och inte slutar topp 4 i ligan så får 3;an och 4:an i ligan kvala tror jag. Är inte riktigt säker. Men 5 spanska lag kan det vara i Champions League.
2015-01-25 22:38
Deulos kroppsspråk är bedrövlig. Jag hade bänkad honom nästa match.
2015-01-25 22:37
[QUOTE=Junta Dimision]Baha Tiden får utvisa det, tycker de har varit väldigt upp och ned, men med tanke på att de fick en ny ägare efter sommarens transferfönster stängde så kommer jag inte döma honom tills nästa säsong. Blir dock väldigt spännande att se om det blir Sevilla eller Valencia som tar fjärdeplatsen. Optimalt, hade varit om Sevilla vann Europa League igen och Valencia tar fjärdeplatsen för då kommer det vara fem spanska lag i nästa säsongs Champions League och alla blir nöjda. [/QUOTE] Faktiskt det är riktigt nice. Väldigt synd att en klubb som Sevilla inte få en utländsk investerare. Det är en stor klubb med väldigt bra ungdomsakademi och scoutingverksamhet. På tal om Arenan, fansen och klubbens historia. Mycket fin klubb.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-25 22:36
Junta Dimision

Är du säker på att fem lag från samma land kan delta i turneringen samtidigt? Är det inte så att fyran utesluts i och med att ett lag från samma liga vinner EL? Tänker bland annat på när Tottenham slutade på en fjärdeplats och Chelsea femma, men Spurs inte fick medverka pga att Chelsea gick och vann hela turneringen.
2015-01-25 22:34
Det är verkligen inte Deulos match.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-25 22:31
Tycker både Valencia och Sevilla ser starka ut men Valencia aningen smartare och mer cyniska i spelet. Tätt och aggresivt försvarsspel för att sedam explodera i kontringarna. Jag gillar att Sevilla i princip tar kommandot även om man spelar på bortapln men självklart är det även naivt gjort. Förhoppnings spelar man med lägre utgångspositioner och med andra mål på Bernabéu, dvs att kriga för poängen. Sen kommer de definitivt kunna såra Real i kontringarna då de har duktiga spelare.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-25 22:29
Baha

Tiden får utvisa det, tycker de har varit väldigt upp och ned, men med tanke på att de fick en ny ägare efter sommarens transferfönster stängde så kommer jag inte döma honom tills nästa säsong. Blir dock väldigt spännande att se om det blir Sevilla eller Valencia som tar fjärdeplatsen. Optimalt, hade varit om Sevilla vann Europa League igen och Valencia tar fjärdeplatsen för då kommer det vara fem spanska lag i nästa säsongs Champions League och alla blir nöjda.

2015-01-25 22:27
Valencia ska byta in den där galna mittbacken som är lik Puyol. Om vi inte hade haft Jordi Alba är Gaia en vänsterback av yttersta klass.
Annons: