/spanien/barcelona/forum/3291.aspx/spanien/barcelona/forum/3291.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shaappaa
2015-01-25 00:09
Läser här väldigt ofta men skriver sällan. Jag har dock en liten fråga, vem har rekordet i antal assist? Är det Figo? Hur många ligger han på jämfört med Messi.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2015-01-25 00:05
Haha, Song, hade totalt glömt av att det var han som skadade Ter Stegen. Det summerar väl upp Songs karriär som Barçaspelare rätt bra. Ett stort jävla epic fail var den värvningen.
Barcelona koeman92
2015-01-25 00:03
Cule4life

Själv har jag fortfarande inte släppt förlusten mot Chelsea. Kan fortfarande smaka illskan från den kvällen än idag. Finns nästan inget jag hellre vill, förutom att vinna trippeln samt el clasico, än att få Revansch mot Chel$ea, helst i år
Barcelona Gabriel
2015-01-25 00:01
Rambla~

I målvaktsdiskussionen vet du att jag håller med dig. Ter Stegen har alldeles för hög potential för att "sjabblas" bort. Sen visst, man kan tycka någonstans att man som spelare för Barcelona inte ska tro att man ska få gratis speltid och att man ska få kämpa för sin plats om man verkligen vill spela för klubben, det håller jag visserligen med om, men i det långa loppet är det nog inte värt att riskera att göra Ter Stegen osäker om sin framtid. Man måste också förstå honom, han är ung och behöver speltid, hur mycket han än vill spela för Barcelona som klubb och bli första keeper hos oss så har alla en gräns någonstans. Han vill spela och det är vad som betyder mest.

Nu tror inte jag att den gränsen är nådd ännu, men det gäller att vara försiktiga. Ter Stegen har potential att bli världens bästa målvakt, det har inte Bravo. Dessutom är dom mer eller mindre på samma nivå redan nu, även om jag håller Ter Stegen högre pga hans spel med fötterna. Det är bara att hoppas att Ter Stegen har det tålamodet som kommer att behövas för så som det ser ut just nu så har Luis Enrique inga som helst tankar på att byta ut Bravo som ligakeeper.
Barcelona Neymar11
2015-01-24 23:58
Gabriel Ter stegen är min personlig favorit med, men det sagt så tror jag inte att han är redo den här säsongen att vara första keeper. Men median, fansen att ätit upp honom levande, nu lär han sig och mognar Att som tysk vara målvakt i Barcelona, att ta över efter en av klubbens egna talanger hade varit ett för stort steg. Helt rätt med det här anpassningåret, nästa år är han första keeper!
Barcelona Erik Satie
Om jag får lägga mig i angående ronaldos vara eller icke-vara på detta forumet så tycker jag att det är sunt att man skaver lite på hälsenorna, dock att man inte tar det till överdrift (gäller allt). Man ska inte hålla inne sina känslor bara för att en eller två på det här forumet inte gillar det. Men RivaldoKing jag håller med dig till fullo angående att det läggs för mycket vikt vid Ronaldo. Dock tycker jag att man ska få släppa ut odjuret i sig när man känner för det (på forum). BARA DET INTE GÅR TILL ÖVERDRIFT SOM SAGT. Det finns vissa som håller på alltför ofta, men legitima inlägg som baseras på fakta etc är helt okej tycker jag. Det är bara sunt och det behövs inte skapa någon debatt kring det. Men annars håller jag fullt med.
Barcelona DM1982
Kan inte minnas när Barcelona hade två så bra målvakter, två världsmålvakter. Pinto var skön och var säkert viktig i laget men han kändes väldigt osäker i målet. Både Bravo och ter Stegen är riktigt bra och det blir i princip ingen skillnad när de byts ut.

Sedan så utgår jag från att ter Stegen tar förstaplatsen till nästa säsong men Bravo har ju varit extremt bra. Hade inte Song skadad ter Stegen precis innan han drog så hade tysken varit förstemålis, det är jag rätt säker på.
Barcelona Barclasico
2015-01-24 23:56
Alves, who didn't play against Elche today, trained on the pitch after the game #fcblive [via catradio sport]

Motivation på hög nivå!
Barcelona Rambla~
2015-01-24 23:56
Visst känns det stabilt med två bra målvakter men ni inser väl att denna situation är ohållbar i det långa loppet. Den som inte får tillräckligt med speltid enligt honom själv, lär ju inte acceptera detta över en längre tidsperiod. Jag tänker på framtiden och potential. Ter Stegen är klasser före enligt mig och en man för framtiden. Därför borde han ta över posten permanent så fort som möjligt kan jag tycka.
Barcelona Frodo
2015-01-24 23:54
Har man varit med ett tag märker man ganska snabbt vilka som är troll. RivaldoKing och Kufi är troll. Det verkar dessutom som att många av trollen väljer gamla storspelares namn som nick. Rivaldo, Laudrup, Ronaldinho och Puyol har varit några populära nick för våra kära trollare.
Barcelona Gabriel
2015-01-24 23:52
Neymar11 Måste bara instämma gällande Bravo. Jag har varit en av hans största kritiker när han värvades och nämnde tom att hans nivå inte håller för en klubb som Barcelona, det står jag för idag att jag sa och jag får än så länge erkänna att jag hade fel. Han har inte på några som helst sätt gjort bort sig i målet för oss, utan snarare stått för flertalet stabila matcher med många fina räddningar. Det enda som sett lite trubbigt ut i hans spel emellanåt, framför allt i början av säsongen, var hans spel med fötterna men även där har han utvecklats precis som du också själv nämner. Jag tänker inte blunda med att min personliga favorit till målet fortfarande är Ter Stegen, jag är väldigt svag för honom helt enkelt och jag kan fortfarande tycka att en värvning av en billigare Reina hade varit mer "optimalt", men det är mer för att jag gillar Ter Stegen väldigt mycket. Målvaktsposten har blivit ett lyxproblem, rätt så stor skillnad från tidigare år där vi haft Pinto som reserv för Valdes.
Barcelona Neymar11
2015-01-24 23:48
Jag känner mig så trygg med bravo i mål, han har likt ter stegen utvecklat sitt passningsspel enormt. Hur trygg som helst med bollen, luftrummet är han klockren, linjespelet har alltid varit bra och han läser spelet fantastiskt Valdes må vara en av dom bästa målvakterna med fötterna, men han kunde vara så skräckslagen när han väl fick en lite knepig bakåt passning Ter stegen&bravo däremot är hur lugna som helst med bollen vid fötterna, jagar aldrig upp sig och skapar tid för sig själva för en extra touch Vi har två riktigt bra målvakter, och för mig kvittar det vem som står känner mig trygg då bägge ger ett stabilt intryck
Barcelona Gabriel
2015-01-24 23:48
Rambla~

Fine, det har jag inte sett. Hur som helst, det är inte hans uppgift att leka forumsväktare här inne och klaga på andra skribenter. Det blir minst lika irriterande när man gör det gång på gång. Säg till en gång, fine, men flera gånger om dagen som han har gjort fungerar inte med mig iaf.
Barcelona Rambla~
2015-01-24 23:45
Gabriel

Ett sista tillägg. Han har faktiskt försökt snacka om Barca och även skrivit flera inlägg om sina tankar och teorier om både det ena och andra, men det har hela tiden dykt upp "incidenter" under den tiden så att fokus flyttades.
Barcelona Gabriel
2015-01-24 23:42
*hjärta*Stay calm, fake left and see you later

Jag kan också köpa ditt resonemang men som sagt, stör man sig på nivån på forumet så kan man poängtera det en gång, men när man gör det gång på gång på gång utan att själv försöka bidra med en vettig diskussion för att höja nivån på samtalsämnena så ser jag det som en aning suspekt. Han har inte skrivit ett enda vettigt inlägg själv. Why not?

Nu släpper även jag den här diskussionen då jag har sagt mitt om saken.
Barcelona Kufi
2015-01-24 23:41
Dessutom är det jävligt löjligt att varje gång någon inte håller med allt Madrid hat så är man per automatik ingen culé enligt vissa Einsteins. Hör och häpna, man kan älska Barca utan att vara besatt av Real och Ronaldo.
Barcelona Gabriel
2015-01-24 23:40
Rambla~

Vi upplever det olika helt enkelt. Jag köper det bara inte, det hade varit en helt annan sak om han själv försökte öppna för nya diskussioner men det enda han skrivit om här inne handlar om andras dissande gällande Real Madrid och Ronaldo. Men skitsamma vi släpper det innan vi drar ner forumet ytterligare, både du och jag vet bättre än så då vi båda varit en del av det här forumet i princip sedan svenskafans startade.

Vill för övrigt passa på att ge en elogé till Luis Enriques byten idag, tycker dem var klockrena även om jag själv eftersträvade två helt andra byten efter paus. Men så som matchen tog sig i slutändan med målen som rullade in så tycker jag han agerade helt rätt. Kul att se att det inte bara är laget som utvecklas utan även Luis Enrique som tränare.
Barcelona Kufi
2015-01-24 23:39
Håller även jag fullständigt med Rivaldoking, vissa här inne lider verkligen av mindervärdeskomplex där besattheten av Ronaldo och Real Madrid helt förblindat vissa på forumet.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-01-24 23:38
Gabriel Du säger "skydda Real".. jag säger "skydda forumet". Tycker att det är helt okej med lite maräng-bashing emellanåt, men det har varit en hel del på sistone och alldelles på för låg nivå. och främst från samma skribenter. Visst är det kul ibland och självklart behöver man få skriva av lite aggressioner ibland. men det borde finnas en gräns kan jag tycka. Sen är det inte bara real madrid som man "bashar" utan även egna spelare och lag och detta utefter samma mall som när man madrid-hatar dvs one-liners vilket blir extremt jobbigt i längden.
Barcelona Rambla~
2015-01-24 23:35
Gabriel

Ah men, det fattar väl jag också att ett nick inte bevisar något. Det vara bara en ledtråd till hur länge han varit cule. Dessutom, jag ser det inte som att han försvarar Cristiano och RM av den anledningen, utan enligt honom behöver man inte fokusera så jäkla mycket på dessa och istället koncentrera sig på sin egen klubb. Så tolkar jag det åtminstone.

Aja, jag orkar inte fördjupa mig mer i denna diskussion. Beskrev bara vad jag tolkade. Folk får väl skriva vad de vill om de så önskar, jag tänker inte sitta här och peka finger åt varken den ena eller den andra.
Barcelona Santiago Cazorla
2015-01-24 23:31
Är det 21 mål och 10 assists i ligan Messi har nu?
Barcelona Gabriel
2015-01-24 23:28
Neymar11

Word up!
Barcelona Neymar N11
2015-01-24 23:26
Messi has now scored (430) and assisted (169) a combined 599 goals in 550 official career games #fcblive [via @champ_ian
Barcelona Gabriel
2015-01-24 23:24
Rambla~ Bara för att man har ett Rivaldo i sitt nick så gör inte det att jag på några som helst sätt är övertygad om att man är culé, framför allt inte när man skyddat Real Madrid och Ronaldo varje gång någon sagt något negativt om dem här inne. Dessutom har han inte gjort det 1 gång, eller 2 utan varenda gång. Dessutom klagar han på nivån utan att bidra med jack shit själv, om du nu är så trött på den dåliga nivån på forumet se då istället till med att ta upp en egen givande diskussion som kan dra upp den eftersträvande nivån du söker. Eller? Jag välkomnar allas åsikter, jag är ingen diktator här inne och kommer aldrig heller att utse mig själv som en sådan. Men jag personligen tänker fortsätta att prata om Real Madrid och deras spelare när jag så än känner för det. Även om mitt premära fokus alltid kommer att ligga på Barça. Sedan, som mod också nämnde, det är inte hans uppgift att klaga på forumsmedlemmar. Bra att mod tog upp det.
Barcelona Neymar11
2015-01-24 23:23
Finns ett enkelt knep ifall man vill diskutera Barcelona, taktik och kommande matcher Man tar upp dom ämnen och försöker få med så många som möjligt, utan att behöva håna andra skribenter Men att hålla på att gå på andra så hårt leder till mer sand i sandlådan. Vem fan är någon annan att säga till vad den ene får och inte får, och det leder aldrig till något bra Vill man ha ett bättre forum så ignorera man dom man finner som troll istället för att påbörja en patetisk pajkastning Så för en man/kvinna som strävar efter något mer konstruktivt forum, är det dags att börja se sig om i sitt eget hus och börja bidra med något konstruktivt :)
RivaldoKing
2015-01-24 23:19
@Treyh:

Messi är unik, men det kunde lyfta fram utan att ta upp snacket om Ronaldo.

Vi gör så här, det blir en spärr för att du konsekvent vägrar diskutera laget, klubben eller spelare. Du är uppenbarligen bara här för att provocera vilket inte är ok. Vi börjar med en vecka, sedan är du välkommen tillbaka och diskutera.//Mod.
RivaldoKing
2015-01-24 23:18
Rambla vi gör så här från och med nu. I och med att jag har blivit hotad till avstängning. Då är det bara att acceptera tusen inlägg som bryter mot alla reglerna. Men då är det bara att besvara alla inlägg då, utan att bryta några regler. Så från och med nu så ska varje inlägg besvaras.
Barcelona Treyh
2015-01-24 23:16
Messi har målrekordet i La Liga och kommer ha även assistrekordet snart... Kan ni fatta hur jävla stort det är? Ingen jävel kommer någonsin ha assistrekord OCH målrekord i varken PL, Seria A, Bundesliga eller La Liga - förutom Messi. Det är sinnesjukt. Inte ens inom 100 år kommer nån ha det. Haha och folk säger att Ronaldo är mer komplett? HAHAHA Say what?!
Messi är unik - njut så länge vi får uppleva honom.
Barcelona Rambla~
2015-01-24 23:13
Mod? Seriöst, är det något RivaldoKing vill och försöker göra så är det att snacka om Barcelona, laget, tränaren och spelarna. Det är ju själva poängen med hans kritik till oss andra. Ni kan knappast ha missat det?
RivaldoKing
2015-01-24 23:08
Nu får vi se om efter mina Kanye West rants om vi kan klara av diskussioner kring klubben som är givande.

Ska sluta så att moderatorerna inte spärrar mig. Nu har även dem vaknat till. Kul att jag har bidragit med något då.
Annons: