/spanien/barcelona/forum/329.aspx/spanien/barcelona/forum/329.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2016-08-24 14:56
@El Pistolero #9:

Du menar utlånad till Sporting Gijon?
Barcelona Blaugrana91
2016-08-24 13:31
Måste säga att jag ändå tycker lite synd om Valencia, dem sjunker som en sten för tillfället. Nåja vi håller dem över ytan allafall med ett saftigt bidrag om totalt €70M den här sommaren om Paco nu också kommer. ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2016-08-24 13:27
[QUOTE=El Pistolero #9]Som du skrivit tidigare, de behöver pengarna. Om Arsenal snålar sig, ingen vill ha Alves så har de ju inget val? Eller jo de kan neka vårt bud o så får de inte registrera Nani pga ffp. [/QUOTE] Ja iof så är det ju, Mustafi till Arsenal är enligt rapporter helt uteslutet. Dessutom vill deras tränare tydligen få in mer värvningar och då måste dem verkligen sälja för att samtidigt kunna balansera FFP.
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-24 13:14
[QUOTE=Blaugrana91]Tveksamt om Valencia säger ja till det. Om vi inte inkluderar Munir och Samper kommer det nog behövas x-antal variabler. [/QUOTE] Som du skrivit tidigare, de behöver pengarna. Om Arsenal snålar sig, ingen vill ha Alves så har de ju inget val? Eller jo de kan neka vårt bud o så får de inte registrera Nani pga ffp.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-24 13:12
[QUOTE=El Pistolero #9]Barça offered €30M for Alcacer without any other player included in the deal. [Radio Esport Valencia] [/QUOTE] Tveksamt om Valencia säger ja till det. Om vi inte inkluderar Munir och Samper kommer det nog behövas x-antal variabler.
2016-08-24 13:11
Pålitliga Fernando Polo skriver att Douglas kan vara såld snart.
2016-08-24 13:09
Barça offered €30M for Alcacer without any other player included in the deal. [Radio Esport Valencia]
2016-08-24 12:34
Och folk undrar varför Paco blir så dyr. Premier League förstör marknaden och det kommer bara bli värre.
Barcelona Fuerza
2016-08-24 12:11
Benteke 37 miljoner euro

*mic dropped*
Barcelona Blaugrana91
2016-08-24 11:37
[QUOTE=A good coach is everything!]Varför måste man göra sig av med Bravo snubben är i sin absoluta topp just nu. Låna ut Ter stegen, något år.. Barca och affärer seriöst denna ledning he tur att det har världens bästa spelare som har räddat dem.. [/QUOTE] För att Bravo vill lämna, han vill vara förstemålvakt och klubben har valt att satsa på Stegen, då han är framtiden.
Barcelona A good coach is everything!
2016-08-24 11:31
Varför måste man göra sig av med Bravo snubben är i sin absoluta topp just nu. Låna ut Ter stegen, något år.. Barca och affärer seriöst denna ledning he tur att det har världens bästa spelare som har räddat dem..
Barcelona Kröjff
2016-08-24 11:16
LennyRomario

Tack för att du gjorde dig besväret. Och du behöver verkligen inte försöka övertyga mig om att du inte är nån "fanboy". Det framgår med all önskvärd tydlighet i alla dina texter, som jag läser undantagslöst (tror jag i alla fall). Men nu väntar utredningsarbete för min del så jag får sluta där, efter att ha hållit mig uppe halva natten som en manisk amfetaminist för att få ur mig lite av min frustration. Fick räkna åtskilliga får men nu är jag snäll som ett lamm igen och "trevlig" mot allt och alla.
2016-08-24 10:12
Barcelona have a new fitness plan for Neymar in order to keep the forward 100% physically fit for every game. [SPORT]
2016-08-24 10:10
[QUOTE=Rambla~]Man kan ju inte ge bort 2 sådana talanger (som kan inbringa minst 15m var för sig) och samtidigt betala den summan. Det går fan inte ihop, inte ens vår ledning kan vara så korkade. [/QUOTE] Det rör ju sig om lån eller buy-back, annat vore ren galenskap. Samper har precis kommit upp till A-laget. Du tror inte vi ger bort honom bara så direkt? Lucho gillar Munir så tror verkligen inte han bara ger bort honom, be realistic.
Barcelona LennyRomario
2016-08-24 09:29
Kröijf, För din skull läser jag kapitlet igen och återger det här efter min bästa förmåga :) Det behöver ju dock inte vara sanningen som står, men.... Zlatan lackar när Messi tar en straff som han fixat (ironiskt med tanke på Kim Källström). Zlatan tycker att alla passar Messi, men inte ser honom. Han tycker det är konstigt eftersom han är dubbelt så långt som Messi. Zlatan vill att Pep ska säga åt Xavi och Iniesta att kolla efter honom på plan. Över jul och nyår åker Zlatan på semester och bryter mot några regler (skidåkning osv)och nu är hans relation med Pep verkligen på väg ut utför. I februari flyttar Pep Messi in i mitten. Zlatan misstänker att det är Messis fel, att Messi inte är nöjd med att Zlatan är stjärnan. Sen några sidor längre fram: "Messi spoke with Pep and said either he played as number 9 or he didnt play at all", när Zlatan varit några månader i klubben. Det är ungefär som vad står. Påpekas bör jag att INTE gillar Zlatan, framförallt ville jag aldrig ha honom till Barcelona. Så jag läser det inte med ögonen av en fanboy. Jag bara tänker att det kan stämma. Messi är världens bästa spelare (antagligen genom alla tider) och älskar fotboll, det är väl alldeles självklart att han ska spela där han vill spela. Sen är det ju som Rambla säger; första gången Pep spelar falsk 9:a med Messi är ju innan Zlatan ens finns i klubben. Men visst, det behöver ju absolut inte vara sant bara för att det står i en bok. Men det jag läst om Messi, hur mycket han älskar fotboll, hur han inte pratar med tränaren på flera dagar om han blivit utbytt, hur han gråter i omklädningsrummet efter förluster... det är passionerad människa som äääälskar fotboll, så känns ju inte som en omöjlighet. Men det är ju inte likhetstecken mellan att Zlatan var en succé och kördes iväg (det klarade han helt på egen hand). Det är likhetstecken mellan att Messi är världens bäste spelare och att vi blev det kanske bästa och vackraste laget genom tiderna med Messi centralt! Om nu Messi ställde kravet, tack!! Det var en stor ära att få bevittna, och om det fick Zlatan att gråta så är det ingen nackdel. Så om nu Messi ställt detta ultimatum bör man alltså tacka honom på sina bara knän. Tillägg: Kollar man på tidsaxeln så står det iofs att Messi ställer kravet efter Zlatan varit i klubben "first few months" och Pep flyttar inte in Messi förrän i februari. Så behöver ju inte vara så att det skedde direkt heller.
Barcelona Rambla~
2016-08-24 08:33
@Blaugrana91:

Man kan ju inte ge bort 2 sådana talanger (som kan inbringa minst 15m var för sig) och samtidigt betala den summan. Det går fan inte ihop, inte ens vår ledning kan vara så korkade.
Barcelona Deulofeu
2016-08-24 08:33
Barclasico Om Douglas lämnar är detta bästa fönstret någonsin! Läste att det bara var på lån fan också...
Barcelona Blaugrana91
2016-08-24 08:29
[QUOTE=Rambla~]Förresten, vadå 30m 15m och sen Samper och Munir på det? Inte fan är han värd ens i närheten av de summorna? Det måste väl ändå handla om lån för både Samper och Munir? De kan fan inte ge bort två spelare och samtidigt den summan? [/QUOTE] Jag vet inte riktigt gällande Munir och Samper, framgår inte om det gäller lån eller permanent flytt. Men som du säger måste ju handla om lån. Hur som helst är Valencia galna om dem skulle tacka nej till det.
Barcelona Rambla~
2016-08-24 08:23
Förresten, vadå 30m +15m och sen Samper och Munir på det? Inte fan är han värd ens i närheten av de summorna? Det måste väl ändå handla om lån för både Samper och Munir? De kan fan inte ge bort två spelare och samtidigt den summan?
Barcelona Rambla~
2016-08-24 08:21
@Blaugrana91:

För trakasserier, över en spelare som är under kontrakt och har en utköpsklausul på €80m.

De har en majoritetsägare som är beredd att sälja Paco, som tom skakat hand med Bartomeu. Tydligen har Peter Lim ingen kontroll över den där kvinnan som är tillsatt som president och sportchefen García Pitarch som helt är emot en försäljning. Är det inte Lim som utsett presidenten Layhoon?

Personligen tycker jag vi ska lägga ner alla kontakter med skitklubben och lämna den åt sitt öde. De sjuker som Titanic för tillfället.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-24 08:15
[QUOTE=Rambla~]Samtidigt kan man läsa i AS att Valencia funderar på att anmäla Barca till Fifa. [/QUOTE] Hehe för vad? Att vi vill köpa deras spelare? Trams, att det dessutom kommer från madridmedia gör att man rycker på axlarna. Enligt Superdeporte är vårt bud €30M och ytterligare €15M i variabler samt Munir och Samper. Enrique vill verkligen värva Paco.... Men visst Valencia kan ju anmäla oss för ett riktigt galet bud...
Barcelona Rambla~
2016-08-24 08:06
@Blaugrana91:

Samtidigt kan man läsa i AS att Valencia funderar på att anmäla Barca till Fifa.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-24 07:29
Jaha något fel igen... Nåja Superdeporte skriver att Paco är närmare än någonsin att lämna för Barca. Även Valencia Sports Radio rapporterar samma sak. Två olika Valenciabaserade källor rapporterar samma sak med andra ord..
Barcelona Blaugrana91
2016-08-24 07:27
Paco Alcacer is really close to joining Barcelona and Munir
Barcelona Blaugrana91
2016-08-24 07:26
Dagens Paco... ;) Snart värre än Pogba till United..... Paco Alcacer is really close to joining Barcelona and Munir
Barcelona Barclasico
2016-08-24 05:02
Douglas close to leaving the club. Barcelona was working on finding a new club and there is interest from Sporting Gijon. [Mundo Deportivo]

!!!!!!!!!
Barcelona Kröjff
2016-08-24 02:31
Detta inlägg får sätta punkt för mitt återfall i att diskutera Zlatan "Ibra" Ibrahimovic iögonfallande oförmåga, att motsvara dom högt ställa förväntningar som svenska folket hade på honom i och med flytten till FCB. Inte minst hos dom som satte tilltro till vad som skrevs om den "nya dimensionen" den store och strurske svensken skulle tillföra ett Barcelona som säsongen innan erövrat hela stora världen med sin totalfotboll; i fotspåren av Johan Cruyffs fotbollsfilosofi. En passande och tidsenlig inledning kan vara att återge vad Sportbladets Kalle Karlsson skrev med anledning av att Zlatan ska lyckas med vad Tredje Riket aldrig riktigt förmådde, nämligen ta lilla England med storm: ”Zlatan Ibrahimovic kan agera boxspelare, men han är framför allt en striker som vill droppa ned i plan och delta i speluppbyggnaden.Den spelartypen fungerar bäst med djupledslöpande yttrar som Paris SG hade i form av Edinson Cavani. Det är inte helt kompatibelt med yttrar som Juan Mata som vill söka sig inåt i plan och styra spelet. Därför ligger det ett stort ansvar på nummer tio-spelaren i José Mourinhos 4-2-3-1-uppställning. ”Tian” måste erbjuda djupledslöpningar”. Som jag tidigare hävdat så fanns det inget som helst utrymme att ”droppa ned” i Barcelona. Inte då minst med tanke på det extremt höga presspelet med åtföljande mer eller mindre konstanta bollinnehav, som man praktiserade under Pep. Och därför fanns vare sig "space" eller ett behov av att Zlatan skulle ”droppa ned” och ”delta i speluppbyggnaden”, när som Barca hade spelare som Iniesta och en Xavi i sitt esse. Vilka skötte den sistnämnda uppgiften med världsberömd bravur som för alltid gått till hävderna; allt som oftast dessutom i höjd med sista tredjedelen på offensiv planhalva. Och yttrar som den då fortfarande tvåfotade, tekniske och ständigt löpande Pedro Rodrigues och en viss Leo Messi, får väl sägas ha bra mycket mer gemensamt med Juan Mata än urugayanen Edinson Cavani, i sitt spelsätt? Så också Bojan där och då. Även Thierry Henry hade en helt annan kvalitet även om fransosen befann sig i utförsbacken på vänsterkanten under sin tid i Barca; men han finns fortfarande kvar i våra hjärtan. Och storvuxne Yaya gick ju heller knappast av för hackor, eller hur? Sedan kan det väl förvisso finnas en viss poäng i att det blev om möjligt än svårare för Zlatan att ”droppa ned” och ”delta i speluppbyggnaden”, när Andres Iniesta och Xavi Hernandez sedermera därtill kompletterades med Lionel Messi, i en för honom skräddarsydd roll som ”falsk nia”. Men ingen fotbollsintresserad kan väl på fullaste allvar hävda, att den store Zlatan skulle ha prioriterats på den platsen av Pep? Nej, tänkte väl det. Troligtvis var det istället svenskens längd och tyngd som framförallt var tänkt att utnyttjas inne i "boxen". Där Barcas småväxta lirare kom till korta så länge inte Puyol fick tillfälle att ställa sig i offensivt straffområde, vid dom få hörnor som inte tillhörde den korta varianten. Men vad hände i verkligheten? En bra sammanfattning står att finna i följande citat ur Marca som Johanna Frändén refererade till efter en match på vårkanten: ”När Ibra går av planen börjar Barcelonas spel att fungera” skriver artikelförfattaren José María Rodríguez: ”Det handlar inte om att Guardiola inte gett honom förtroende. Ibrahimovic har haft chanser i ett system som står till hans förfogande, men i sanningens minut har han misslyckats i Barcelona. / De små spelarna från La Masía (Barcelonas fotbollsakademi) visar tydligt att svensken står i vägen och hindrar Barcelonas spel”. Precis så var det. Och myten om att Zlatan gjorde succé spelmässigt i början av säsongen, är just en myt. Som enbart baserar sig på att han då från skillnad till lite senare under säsongen gjorde mål. I övrigt var det min bestämda uppfattning att han redan tidigt agerade på exakt samma sätt som skildras i det här citatet som också det har sitt ursprung från våren och som Johanna Frändén även då återgav: ”Offside flera gånger, konstant vårdslös i anfallsspelet och hade två konstiga karate-försök till avslut” skriver Mundo Deportivo som ger Zlatan en etta av fyra, ett betyg han delar med Sergio Busquets och Dani Alves."Marca ger Zlatan, som ende spelare i Barcelona, en nolla i betyg". Men framhåller man detta för de redan frälsta, så lyfter dom genast och mer än gärna fram målrekordet som ett otvetydigt bevis på motsatsen. "Lägg av, så jävla dålig kan han väl inte ha varit eftersom han var den förste att öppna en säsong i FC Barcelona med att göra fem mål på raken i lika många matcher". Jo, det var just precis vad han var enligt mitt förmenande. Och jag hävdar helt ärligt att unge Neymar JR redan från första början bidrog mer till spelet än vad Zlatan gjorde. Men något säger mig att inte ens brassens fanboys skulle sträcka sig så långt som att påstå att han gjorde spelmässig succé i Barca redan inledningsvis. Men slog Zlatans målrekord gjorde han likväl. Och vill man vända på steken så innebär fem mål på lika många matcher samtidigt att Zlatan inte mäktade med mer än nio till under den resterande speltiden under hela säsongen (plus två straffmål vara ett föregicks att Messi överlät sin uppgift åt svensken, för att ge honom chansen att bryta måltorkan). Jodå, samme Messi som enligt ryktet kände sig ha hamnat helt i skuggan av den nytillkomne ikonen, att han inte drog sig för att sitta i spelarbussen och SMS:a till Pep att han ville peta bort Zlatan från händelserans centrum, för att kunna återfå sin förlorade roll som den store stjärnan. Hur som haver slutade Messis målskörd på siffran 34. Så tack gode Gud för vår tids stora uppfinning och skapelse: Mobilen. Även om jag fortfarande har väldigt svårt att tro på det beryktade händelseförloppet som sådant. Och då menar jag såväl sättet det skulle ha gått till på, som det påstått bakomliggande skälet. D v s att Messi som firar Neymars och Suárez alla mål som om de vore hans egna (inte så sällan med viss rätt osjälvisk som han är) , ville spela centralt bara för att "alfahannen" Zlatan på fullaste allvar hotade att peta ned honom från tronen som världens bäste fotbollsspelare genom alla tider. Så´nt otroligt trams. Tillåt mig skratta innan jag somnar. Men innan dess vill jag minnas att Messi ville spela centralt, redan långt innan han fick sin chans i A -laget. Eller är det bara något som jag drömt?
Barcelona Kröjff
2016-08-24 00:01
@LennyRomario:
LennyRomario Du brukar vanligtvis synnerligen sällan eller snarare aldrig tar till några överord. Utan är så saklig och objektiv som man förmår vara på forum för fans. Och ditt senaste inlägg utgör ju inget undantag, utan dina ord väger tungt i mina ögon. Och Pep Guardiolas ännu tyngre, när som han alltså i en biografi själv bekräftat att Leo Messi ställt ultimatum, i så mening att han ville spela centralt eller inte alls under den säsong som Zlatan Ibrahimovic var påtänkt att tillföra en "ny dimension" till FCB:s anfallsspel. Men det får i så fall till konsekvens i min tankevärld, att vi som stått upp för Pep i vått och torrt med få undantag, ställs inför något som kan liknas vid ett paradigmskifte. Rollen som falsk nia för Messi, var alltså inte i första hand ett påfund från Peps sida för att få till den där nya dimensionen i anfallsspelet, som Zlatan aldrig kom att tillföra trots rekordtransfern. Utan ett initiativ som istället ska tillskrivas en missnöjd Leo Messi; oavsett om han ställde sitt krav via ett SMS eller inte (vilket måste anses som ovidkommande i sak). Informationen väcker förvisso fler frågeställningar snarare än det entydiga svar som jag hade hoppats på. Men: Man kan inte alltid förvänta sig att få som man vill och dom svar som man önskar sig. D v s om man nu inte heter Lionel Messi förstås. Namnet på journalisten ifråga som ofta blivit angiven som själva ursprungskällan till diskussionsämnet, hade jag givetvis sett till att googla mig fram till innan jag tog steget rakt ut i det okända och ropade på hjälp härinne. I trosviss förhoppning om att det bara var lögn och förbannad dikt och inget annat. Och nog för att jag började fundera på hur ända in i helvete det kunde komma sig att Pep som till och med höll sin gamle vän Tito Vilanova ifrån sig efter flytten till Tyskland, släppte Zlatans agents förlängda arm så nära inpå livet om denne spridit en sådan påstådd lögn, att det kunde bli en bok i biografiform som ett slutresultat. I all synnerhet som Zlatan framställt Pep som oförmögen att ens prata eller titta någon i ögonen, som han ser sig själv ha skäl att ogilla. Jag får väl lägga filosofen Platon åt sidan och läsa om hur det gick till när Pep "uppfann" den falska nian istället. Emellertid står jag fast att det var ett idiotiskt drag att värva "Ibra" från första början. Och att det förutsatt att ryktet om Messis ultimatum har fog för sig, ändå var helt rätt att lyssna på La Pulga och ta prestigeförlusten från Peps sida; som det borde inneburit att åtsidosätta sitt svindyra nytillskott. Men sista ordet är inte "sagt". Go´natt och glöm för all del inte att lägga dig om du fortfarande är på fötterna med mobilen i högsta hugg.
Barcelona Barca Barca
2016-08-23 23:12
@enkos:

Otroligt synd att Marcelino lämnade laget hugget som stucket. Det var tack o hej för Villareal så fort han drog, saken blev inte bättre när man hade en skadelista på viktiga spelare. Marcelinos avgång måste vara av familjeskäl, inte lämnar man ett spännande projekt som Villareal har. synd synd, vi kunde haft för andra året i rad 5 CL lag.
Barcelona SOMISEREM1899
2016-08-23 22:36
@LennyRomario:

Historien om SMS:et hittade han på i en intervju, inte i boken. Precis som jag skrev tidigare. Och Zlatan bekräftade ju även Graham Hunters version i sin självbiografi, dvs att Messi ''började snacka''.

Sen så har ju båda två i efterhand kommit ut och sagt att det inte alls finns några problem mellan dem, vilken Ibras röstningar i Ballon d'Or även understryker.

Hur som haver är Balague en lömsk jävel.
Annons: