/spanien/barcelona/forum/3289.aspx/spanien/barcelona/forum/3289.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-01-29 00:43
[QUOTE=Erik Satie]förl¨åt, men "Crozils" senaste inlägg i puertan var det dummaste jag har läst i hela mitt liv alla kategorier. 1. Klicka er in i Puertan 2. läs 3. skratta. [/QUOTE] Skit i de.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2015-01-29 00:41
Man kan nästan tro att vi behöver 11 trollkarlar på plan för att alla här inne ska vara nöjda Neymar&messi är våra stjärnor och det är dom som skall synas och ska ha mest boll. Vore idiotiskt att inte utnyttja deras briljans. Att dom tar plats på andras bekostnad är naturligt Jag vill att ni går tillbaka till fjolåret för att se varför inte neymar lyckades lika bra för mig är anledningen glasklar. Iniesta tog hans ytor hela tiden och höll i bollen för länge. Så välj själva en offensiv fri neymar eller en Iniesta högre upp på plan! Sen ett lagbygge har alla olika delar för att ha en bra balans och just nu har vi en riktig bra balans Messi&neymar med mer eller mindre fria roller Suarez både som target och striker, samt oerhört viktig vid återerövring momenten Ett central mittfält som jobbar tillsammans och skyddar försvaret med bravur. Ett försvar som pique leder, med en fantastisk Alba på vänsterkanten Jag tycker att det är en fröjd för ögat att se Iniesta göra det jobbet som han gör, och trodde inte för 5 öre att han skulle kunna anamma en defensivare roll som spelmotor Vi klarar av styra matcher och luckra upp bussar Vi kontrar som aldrig förr Vi hotar utanför straffområdet, i straffområdet och ja t om på fasta situationer Att vi skulle bli lidande av att neymar eller Messi som inte presterar är väl ingen nyhet men ni får komma ihåg att dom briljerar tillsammans just pga den platsen dom tillåts att ta
Barcelona KristoferDelija
2015-01-29 00:38
@Rambla~:

Riktig fotboll? Jag tippar på att du menar öppen, anfallsglad fotboll och med öppna spjäll.

Hade Atletico spelat så då hade man åkt på stryk med 3 eller 4-0 mot tex Barca, Bayern, Real för dessa lag har klart bättre individuellt skickligare spelare.

Då måste man hitta ett spelsätt som man är bättre på än motståndarna och man får ut mest utav laget.
Det har tagit Atltetico till La Liga Guld samt Champions League final.
Det går väl på att vinna?

Sen att dom spelar fult och retar upp motståndarna är väldigt taktiskt ochd et gör man till en överdrift mot särskilt Barca och Real.
Det är för att Barca och Real inte ska få nåt flyt i spelet samt få dom ur balans mentalt så dom faller i fällan.
Dom är taktiskt smarta.

Barca däremot denna säsongen har hittat ett komplett anfallsspel samt en defensiv som fenomal över två matcher mot Atletico.
Enda gången Barca kom fel in i försvarsspelet va på Fernando Torres mål.
Annars hade Atletico inte många målchanser överhuvudtaget.

Barca är mycket mer kompletta denna säsong jämfört mot förra och hittat ett spelsätt som passar mot Atletico och det har inte många lag hittat.
Barcelona Erik Satie
2015-01-29 00:36
förl¨åt, men "Crozils" senaste inlägg i puertan var det dummaste jag har läst i hela mitt liv alla kategorier.

1. Klicka er in i Puertan
2. läs
3. skratta.
Barcelona zigazaga
2015-01-29 00:35
Highlights med Ray Hudson.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-29 00:30
@Baha - Tres Amigos:
Länken fungerar inte tror jag.
Barcelona Nemesis 10
2015-01-29 00:29
För mig ser det ut som att Iniesta har tagit över Xavis roll i mittfältet. Jag tror att det kommer passa honom bra eftersom att han inte kommer bli kvickare med tiden direkt. Jag håller med Rambla och jag har faktiskt tänkt på det, tycker att Iniesta börjar växa in i den rollen mer och mer.
2015-01-29 00:27
RAAAAAY HUDSON HÖJDPUNKTER.
Barcelona papillon
2015-01-29 00:27
Två pinsamma svar av Simeone från hans pk:
Vad tyckte du om dina spelares beteende idag? "Jag är väldigt stolt över mina spelare".
Varför blev spelet som det blev i andra halvlek? "Det var mitt beslut att inte släppa till bakåt och inte gå framåt".

Hörde hans pk lite hastigt men reagerade mest över detta.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-29 00:25
Nu börjar folk i puertan skämma ut sig. Wow, man kan endast skratta åt dem.
Barcelona Rambla~
2015-01-29 00:23
Iniesta spelas som doble pivote, har ni tänkt på det? Tack vare att det är en kreativ Iniesta på den positionen kommer LE undan med det. Det hade varit annat ljud i skällan om han ställt ut både Busi och Masche där. Fast nu när det är en kreativ mittfältare är det ingen som tänker på det.
Barcelona xdssdf2
2015-01-29 00:22
ATLETICO MADRID VS BARCELONA 28/1/15 HIGHLIGHTS
Barcelona Rambla~
2015-01-29 00:21
KristoferDelija

Tyvärr, jag tänker inte alls lägga ner. När de försöker spela riktig fotboll räcker de helt enkelt inte till. Det är sanningen och ingentnig annat. Att de är sjukt bra defensivt och svåra att bryta ner håller jag med om. Ofta beror det dock på att de tillåts spela över gränsen av domarna. Det de höll på med i kväll hör inte hemma på en fotbollsplan.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-29 00:20
@NoGo™:

Så skönt att se alla spelare med stora smilgropar
Barcelona La Croqueta
2015-01-29 00:20
En spelare som har fått förtjänt med skit och spelat upp sig ordentligt likt hela baklinjen är Dani Alves. Hans intensitet och hans ettriga försvarspel är tillbaka och det är roligt att se. De senaste matcherna har han inte hängt med så mycket i offensiven, känns nästan som att han koncentrerar sig mer på försvaret och det verkar ha gjort gott för honom rent defensivt.
Barcelona NoGo™
2015-01-29 00:17
Skön bild från Suarez twitter.
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-01-29 00:17
the cameroonians Känner likadant. Det är tack var Messi och Neymar som Barcelona vinner sina matcher, även om jag tycker att backlinjen sett bra ut den senaste månaden. Mittfältet, och Suarez har underpresterat hela säsongen. Messi och Neymar kan inte leverera i varje match och jag har svårt att se tex Iniesta, Raketic eller Pedro vinna matcher åt oss.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-01-29 00:15
Grymma inlägg, Kristoffer och the cameroonians
Barcelona the cameroonians
2015-01-29 00:11
Så länge Lucho fortsätter med denna "taktik" kommer vårt mittfält inte vara bättre än så här. Och låt er inte luras av att Rafinha gjorde det bättre, det var en helt annan match i andra halvlek. Iniesta kommer aldrig att skina som innan eftersom han kommer vara betydligt längre från straffområdet. Så jag hoppas att berörda spelare inte får oförtjänt kritik, de är bara offer för spelsystemet. De är varken gamla, slut eller ur form. Så det är bara att be till gudarna att Messi och Neymar fortsätter bära laget på sina axlar.
2015-01-29 00:10
@Rambla~:
Lägg ner. Hylla ditt eget lag Barca istället. Från att Barca knappt gjort mål mot Atletico samt inte vunnit på 5 möten i rad. Till att Barca har TRE raka segrar mot Atletico och gör TRE mål borta mot världens bästa defensiv. Atletico är enligt mig en utav världens bästa lag och framförallt världens bästa lag defensivt. Men Barca är sjukligt bra just och Barca ser kompletta ut offensivt. Messi är magisk från högerkanten och kommer in centralt och styr ifrån på en egen nivå. Ärligt talat så får Barca ut MEST utav Messi med en utgångspunkt från höger. Neymar har hittat kombinationsspelet och särskilt med Messi. Neymar har kommer in FULLT ut i sin roll nu till andra säsongen och fått sitt enorma genombrott. Neymar är lätt bland världens bästa på sin position och leker fotboll med Messi. Luis Suarez gör ett enormt jobb och som viktigast trycker ner backlinjen och skapar utrymme ut Messi och Neymar. Suarez är också otroligt stark en mot i duell spelet. Han kan bli bättre i passningsspelet för det krävs på en högre nivå passningsspelet i La Liga och Barca. Men där börjar han bli bättre och Suarez är sjukt viktig för Barca. Iniesta som vanligt med sina tempoväxlingar från mittfältet som bygger upp och skapar anfallaen samt att han börjar hitta formen sista tredjedelen och då är Iniesta en utav världens bästa spelare. Rakitic slår den första bollen rakt och tidigt och får ett flytt hela tiden offensivt med rörelse. Samt Busquets spindeln. Börjar hitta formen och då är han bäst världen på sin position enligt. Njut istället utav att Barca är så sjukt kompletta just nu och har offensiv som just nu är bäst i världen.
Barcelona Rambla~
2015-01-29 00:09
@Andresito:

Heh, jag såg något jag trodde var en barcatröja med texten Silly Season Januari 2015 brevid. Jag tänkte vafan? Visade sig vara Eibars silly season. :D
Barcelona Rambla~
2015-01-29 00:06
Juanfran, inte den skarpaste kniven i lådan tydligen. Han ingick själv i det spanska lag som pinsamt åkte ut redan i gruppspelt i samma VM.
2015-01-29 00:05
Simeone (coach Atletico): "Messi on his own is more dangerous than Cristiano, Benzema and Bale together." #fcblive
Barcelona zigazaga
2015-01-29 00:04
Simeone (coach Atletico): "Messi on his own is more dangerous than Cristiano, Benzema and Bale together."

Ouch, den måste svida i huvudstaden.
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-01-29 00:01
Bra insats idag och laget har höjt sig väldigt mycket under den senaste månaden. Messi och Neymar är nog (utan att överdriva) världens bästa spelare för tillfället. Kemin som finns mellan dom är underbar att skåda. Dessutom så ser backlinjen väldigt stabil ut (?). Det känns konstigt att säga det men Pique och Mascherano har varit bra, tillsammans. Dock så måste jag kritisera mittfältet. Inte nog med att våra spelare inte levererar poängmässigt, men det är så enkelt att spela sig förbi Barcelonas mittfält. En sak till. Jag undrar hur snabbt det gick för Alba när han spelade Neymar fram till brassens andra mål.
Barcelona Rambla~
2015-01-28 23:58
@Barcelonistas:

Snarare Atletico som är mediokra när det försöker spela fotboll.
Barcelona LeoMessi
2015-01-28 23:54
Men det är inte marquinhos fel ju!! Han trodde att dom köpte luiz för 50 miljoner pund för att ha honom på bänken. Han hade chansen att komma hit och jag vill inte ens ha honom gratis. Jag ser hellre att bartra får chansen före honom. Bartra har haft tålamod och när han väl har fått spela så har han gjort det riktigt bra! Varför ska en marquinhos, som hade sin chans, komma och ta en spelares plats vid namn bartra som har gjort det bra och varit väldigt tålmodig?
Barcelona Barcelonistas
2015-01-28 23:53
El F**** kallar oss mediokra? Haha förlåt men vilket hot hade Atöetico mot oss på CN? Att påstå att våra vinster mot Atletico bara beror på tur säger allt. Hur bra var dom mot Atletico? Elr senast där dom var mediokra. Nej ett tecken på rädsla hos la putas kolera.
Barcelona Andresito
2015-01-28 23:50
Ni som diskuterar värvningar, ni är väl medvetna om att vi har en transferban? Sommaren 2016 kommer det finnas andra bättre alternativ, inte lönt att diskutera det nu.
2015-01-28 23:50
Barcelona är enligt mig just nu världens bästa lag.
Neymar och Messi ser läskigt bra ut.
Annons: