/spanien/barcelona/forum/3280.aspx/spanien/barcelona/forum/3280.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
2015-01-31 15:59
Haha vilken inledning..
Barcelona Funeral Canticle
2015-01-31 15:59
Jag och min kompis har haft massa diskussioner kring nyförvärven och laget, han är den mer kritiska och som kräver omedelbar succé medan jag är motsatsen som betonar tålamod för nya bygget, kan man säga det med en ny tränare och fåtal nya spelare, när jag hör nya bygget tänker jag på lag som city och chelsea och inte på vår nuvarande projekt, men jag väljer att kalla det för det. Vi ser olika på saker och ting, vi har hetsiga konversationer om laget till och från, men vår kärlek för klubben är desamma trots att vi har olika synpunkter på hur laget ska nå tillbaka till storhet. Min kompis vill ha en stor mästare på tränarbänken med klar spelide för det inger respekt, jag vill ha en smått galen tränare som har kärlek för klubben men samtidigt förstår vikten om att förändringar måste ske, kompisen vill radera vår grundspel(tiki taka) och implantera en ny likt andra lag medan jag vill att tiki takan justeras efter dagens fotboll.

PLOT TWIST:
Min kompis är mitt alter ego. YOU just been M-Night-Shyamalan!
Barcelona LeoMessi
2015-01-31 15:58
Tror fan att real har släppt in fler mål på hörna än oss! Står 1-1 innan 3 minuter har gått.
Postat via SvenskaFans-appen
Ronaldinho Gaucho
2015-01-31 15:57
GOOOOOOOOL SOCIEDAD!
Ronaldinho Gaucho
2015-01-31 15:53
@Vampíro:

Så statistiken är obetydlig plötsligt men den hade viss betydelse några inlägg nedan?

Okej... bra argumenterat...
Ronaldinho Gaucho
2015-01-31 15:50
messimal19:

Nej, det enda vi ser är att Suárez är en medelmåtta som missar tusentals avslut och mottagningar.

källa: sarkasm
Barcelona messimal19
2015-01-31 15:33
Någon som ser liknelser med Suarez och eto'o från 2009 (året vi krossa Real Madrid med 6-2) bortsett från mig? Eto'o tog löpningarna Suarez tar nu och öppna upp hela backlinjen för Messi och Henry, Eto'o precis som Suarez just nu förstörde en massa med anfall och var rätt så klumpig med bollen precis som Suarez är nu men han gjorde en massa mål när han var i boxen och en massa med assists vilket Suarez gör nu, Eto'o pressade skiten ur backlinje efter backlinje det gör Suarez också, om man ser det från ett annat perspektiv så är Suarez nyttigare än vad många tror, det han bidrar med till laget går inte och ifrågasätta enligt min åsikt iaf.
Barcelona Vampíro
2015-01-31 14:23
[QUOTE=Ronaldinho Gaucho]Plocka fram statistiken nu när du har den =) [/QUOTE] Statistiken visar inte allt men han har sämst passningsptocent i laget. Det behöver ju inte betyda någonting men poängen var att han har svårt för det snabba spelet och det står jag fast vid oavsett vad siffrorna hade sagt.
Barcelona Mdawg
2015-01-31 14:11
@Jontteee:

Hålled med dig om det mesta, men att den är LIKA mycket värd som Messis och Neymars mål+assist tyckte jag var lite att ta i. Missförstå mig inte, den är grymt uppskattad och väldigt viktig. Men inte riktigt lika viktig som deras mål+assist i det långa loppet. Det är vad som vinner matcher. Det han gör på planen hjälper däremot till väldigt mycket och det är grymt uppskattat som sagt. Min åsikt bara..
Barcelona Jontteee
2015-01-31 13:58
Livet är enklare och roligare när man börjar uppskatta och inte ställe krav efter krav efter krav. Först ville alla ha en till målgörare för att Messi klarar inte av det själv. Vi fick Neymar! Han kom som 21 år liten tunn och orutinerad. När han väl började lira så passa han Messi eftersom han inte klarade av pressen av att leverera och att han var liten. Idag vägar han 5 kg mer än förra säsongen och det har gjort så att han orkar mer. Neymar är en snubbe som gör runt 50 mål per kalender år och det är väldigt mycket. Messi gör runt 70 tillsammans blir det 120 mål! Ni måste förstå att spela i Barcelona är inte lätt, dom lirar en fotboll som är helt annorlunda. Det är mer känsla än ett systematisk spelsätt, och därför tar anpassningstiden lite längre tid. I Barcelona har Messi mycket boll och man kan inte ta ifrån honom varken bollen eller målen för att då skulle man börja kritisera Messi för att han har gått ner sig. För Neymar det tog en hel säsong innan det lossande för att han visste att han inte kan ta Messis plats, han måste hitta en plats där han inte tar nåt ifrån Messi. Nu Suarez har vart avstängd i 4 månader inte haft en försäsong, lirar nu i 3 månader. Det är svårt att komma in i ett spelande lag, speciellt Barcelona med Messi och Neymar i dunderform. Kanske Suarez är inte där för att göra mål och det är HELT OK för att den pressen han lägger är LIKA MYCKET VÄRD som att göra mål. Messis mål+assiter, Neymar mål+super energi, Suarez mål+ press.. Det är perfekt =D Ifall vi går och vinner CL, Ligan och Cupen kommer jag iaf tacka Suarez för jobbet han har lagt ner ;)
Ronaldinho Gaucho
2015-01-31 13:55
@Vampíro:

Plocka fram statistiken nu när du har den =)
Barcelona Meymar
2015-01-31 13:49
Så befriande att se ett förbund (FA) som vågar ge ordentliga straff för spelares beteende på planen, att Costa får 3 matchers avstängning för sin stämpling är inte mer än rätt, speciellt med tanke på att det inte var det enda osportsliga han gjorde den matchen. Vilken skillnad på FA och spanska fotbollsförbundet, som ger Ronaldo 2 matchers avstängning efter att ha, som det ser ut, slagit och sparkat en motståndare samtidigt och utöver det även armbågat en motståndare, hade det varit i England hade Ronaldo förmodligen fått minst 3 matcher men kanske även 4 eller 5... Spanska förbundet borde se och lära av FA.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-31 13:45
@Federer - köp en back, tack:

Luis Bossrique
Barcelona Federer - köp en back, tack
2015-01-31 13:41
Luis Enrique: "Neymar criticized? This is a strange country. A nutmeg is seen as more provocative than four or five dirty tackles."
Barcelona koeman92
2015-01-31 13:33
Baha

Nu får du fan ta och skärpa dig..
Barcelona Junta Dimision
2015-01-31 13:26
Baha

Sjukt idiotiskt inlägg att jämföra en terroristorganisation med ett fotbollslag som kommer med lite udda uttalanden och spelar fult. Höj nivån.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-01-31 13:21
ATLÉTICO är idioter. De beter sig som ISIS. De ska terrorisera Neymar och Barca till att inte dribbla. Deras spelare försöker dribbla varje gång. Men enligt ISIS/Atletico lagen som gick genom av Spaniens parlament får ingen annan dribbla än bara de. Speciellt Neymar får inte dribbla. Lagen är känd som Neymar lagen i den iberiska halvön.
Barcelona Liunil Masse
2015-01-31 13:08
Lucho: “Spain is a curious country. Where a dribble is more offensive than four, five violent fouls.” Haha klockren.
Barcelona Vampíro
2015-01-31 13:06
Ska dock tillägga att jag gillar det Suárez bidrar med utan boll. Bara genom att ha honom som central striker så får motatåndarnas backlinje ett problem då han ständigt hotar i djupet vilket ger både Messi och Neynar mer yta. Det var ju ett gigantisk problem i fjol när vi spelade helt utan anfallare under långa stunder. Suárez kämpar och han visar trots allt en bra inställning men det krävs mycket mer för att han ska lyckas.
Coach Pep.
2015-01-31 13:02
Suarez är just nu en fjäril som fortfarande befinner sig i sin kokong. Han är helt enkelt inte synkroniserad nog för att spelet ska klicka ännu, men det kommer. Det är också uppenbart att han försöker för mycket, och utmanar därmed naturens lag, vilket resulterar i ännu fler missar i mottag och framför allt avslut. Han vill helt enkelt för mycket på en och samma gång istället för att släppa på spärrarna och låta naturen ha sin egen gång.

Detta fenomen är inte unikt för Suarez, utan vi kunde urskilja samma nedsatta förmåga och taktlöshet hos Alexis Sancehz och David Villa när de anlände i Barca. Villa som var en av världens erkänt bästa avslutare hade problem att sätta dit de enklaste av chanser. Så småningom lossnade det för båda dessa herrar och när det väl gör det för Suarez så vet vi att han är bättre än både David Villa och Sanchez.

Visst stör man sig på hans klumpighet och sjabbel, men samtidigt ser man att varje aktion Suarez försöker sig på är väldigt avancerad fotboll. Det bästa med honom är att han spelar väldigt snabbt och direkt, vilket ökar prestationsångesten ytterligare när kroppen inte riktigt vill hänga med ännu.
Barcelona Vampíro
2015-01-31 13:01
Haha vem fan har ens nämnt Alexis? Ja Suárez är jävligt slarvig i själva spelet och han förstör många anfall, jag vet att det är enormt svårt för en fanboy att acceptera men så är det. Det är bara att kika på statistiken om du vägrar öppna ögonen. Ja laget har höjt sig senadte månaden men det betyder inte att allt är perfekt bara för det. Har man betalat €80M för en spelare så vill man ha valita för det. Så ta din dryga ton nån annanstans för du imponerar inte på någon genom att spela tough guy på ett forum.
Barcelona DM1982
2015-01-31 13:00
[QUOTE=Vampíro]Snarare du som inte följer matcherna om du inte kan se hans brister i de enkla momenten. Det har vart jävligt tydligt under alla dessa matcher han spelat, han har stora problem med både bollmottagningar och passningsspelet. Han tappar jävligt mycket boll. Bara för att han gjorde en assist betyder det inte att han är fläckfri i resten av spelet. Som att säga att ett mål automatiskt betyder att han aldrig missar lägen. [/QUOTE] Instämmer med Vampíro här. Suarez slitet och öppnar upp ytor åt Neymar och Messi men det finns mycket att önska nöje det gäller hans teknik och avslut. Hans mottagningar är bland det taffligaste jag har sett hos en Barcelona - spelare, ibland är den riktigt rutten. Hans avslut är ibland direkt värdelösa, missarna mot Valencia och Atletico är under all kritik. Så där har han misslyckats hårt. Däremot så har han lyckats med en hel del annat men än så länge är jag smått besviken med hans prestation.
Ronaldinho Gaucho
2015-01-31 12:50
Sitter och häcklar på Suárez när Mascherano gjorde tre fel under 2 sekunder vilket ledde till 1-0 målet på Calderon.

Vampiro, mina damer och herrar =)
Ronaldinho Gaucho
2015-01-31 12:48
Vampiro:

Jaha, han "tappar jävligt mycket boll"? Du får det att låta som om han tappar vartannan boll han tar emot vilket är ett falskt påstående. Tror att du är lite väl kräsen när du vet likt oss alla att laget spottat in 30-40 mål de senaste tio matcherna. Du får Dom Perignon men du vill ha rysk kaviar också. *skakar på huvudet*

Personligen sket jag fullständigt i Sanchez 21 mål sista säsongen när de inte bidrog till en enda titel.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-01-31 12:40
Skulle säga att Suárez håller en hög högstanivå och låg lägstanivå i sina aktioner på planen. Han kan missa enkla mottagningar men även skarva vidare omöjliga passningar och vända bort motståndare elegant och effektivt. Samma visa framför målet, han har gjort snygga mål som exempelvis mot APOEL men missat solklara målchanser.

Att han har kvalitéer är det inga tvivel om, och att han visat upp delar av sitt breda register är självklart för alla som kollat på matcherna. Det han behöver jobba på är således jämnheten i sitt spel. Klara chanser måste resultera i mål och han får inte tappa lika mycket boll. Det man måste tänka på är att förutom att Suárez var avstängd i fyra månader, direkt fick starta ett El Clásico och inte fått en ordentlig försäsong så har i stort sett samtliga av våra storvärvningar inte presterat i nivå med sin högsta förmåga under debutsäsongen. Henry kom igång rejält under trippelsäsongen efter ett halvdant förstaår. Neymar var ok förra säsongen men har under i år fullständigt exploderat och jag tror även att Zlatan spelmässigt skulle kommit in i laget och spelsättet efter en säsongsproblem. Suárez kommer leverera, var så säkra på det. Om det blir nu i v¨r eller nästa säsong är dock svårt att sia om.
Barcelona Neymar11
2015-01-31 12:36
För att klargöra lite Spelet utan boll är suarez fantastisk, däremot när han får bollen brukar det tyvärr gå åt helvete allt som oftast. Riktig klumpig med boll stundtals men fortfarande fantastisk utan boll. Att vi har ett bättre anfall nu pga suarez är självklart Att vi t om har ett bättre försvar pga suarez är också självklart. Då vi nu har en striker som startar pressspelet istället för en kantspelare som släpper sin position för att pressa Allt är inte himmel och allt är inte helvete, det kan fortfarande bli mycket bättre. Men nu har spelarna 100% inställning och alla springer för varandra Visça
Barcelona Vampíro
2015-01-31 12:22
Snarare du som inte följer matcherna om du inte kan se hans brister i de enkla momenten. Det har vart jävligt tydligt under alla dessa matcher han spelat, han har stora problem med både bollmottagningar och passningsspelet. Han tappar jävligt mycket boll. Bara för att han gjorde en assist betyder det inte att han är fläckfri i resten av spelet. Som att säga att ett mål automatiskt betyder att han aldrig missar lägen.
Ronaldinho Gaucho
2015-01-31 12:16
@Vampíro:

Vad yrar du om? Vårt spel är fantastiskt nuförtiden. Suárez gör ett strålande jobb. Såg du ens Suárez' mottagning och passning till det första målet mot Atletico? Falsifierar ditt påstående då det är sådant här skitsnack som dyker upp när vi i själva verket inte har några problem på fotbollsplanen i dagsläget. Bara löjligt påstående att Suárez sinkar vårt spel.

Om det är någon som hade usla mottagningar, var värdelös på att utmana och slog bollen ifrån sig 4m varje gång han försökte ta emot den så var det Alexis Sanchez som, gudskelov, blivit såld. Tydligen har du blandat ihop dessa herrar. Allt annat vore pinsamt ... som du själv uttrycker det. ;)
Barcelona Vampíro
2015-01-31 11:53
Problemet med Suárez är inte bara att han missar alla sina frilägen. Han har enorma problem med att ta emot enkla passningar och tappar även bort bollar höger och vänster. Ganska pinsamt för en så etablerad spelare.
Barcelona ElRaval
2015-01-31 11:50
Jahopp. Då är Cuadrado på flyget till London då.. Skoj
Annons: