/spanien/barcelona/forum/328.aspx/spanien/barcelona/forum/328.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2016-08-25 12:28
OS. Sorry för off topic I inlägget nedan, men ibland behövs det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
2016-08-25 12:28
Jasper Cillessen - best saves 2015/2016
Barcelona Gabriel
2016-08-25 12:27
Rambla Tror du inte att Cillessen värvningen på något sätt ändå är pga av det var den enda son Lucho godkände? Känns som att första valet ändå var Diego Alves men att Lucho inte ville ha honom?
Barcelona Smogen
2016-08-25 12:26
[QUOTE=Gabriel]Jag tror de flesta förstod poängen med vad jag menade med att Zlatan betedde sig som "en tonårstjej". Men för all del, till de som mot all förmodan inte lyckas att förstå så tar jag mig ändå tiden till att förklara. Beteendet Zlatan visade upp går att liknas vid en tonårstjej som blivit dumpad och som i resultat av det väljer att skapa drama like nothing else och snackar skit så fort tillfälle ges, precis som Zlatan (och många andra). Aldrig bra att generalisera kön förvisso, men erfarenheten från min sida är åtminstone att män inte skapar lika stora orkaner som en tjej ofta gör vid liknande upplevelser. Och därmed jämförelsen med en tonårstjej. Och ja, vad ska man kalla Messi för som lär gråta i omklädningsrummet vid en förlust? Jag väljer att nöja mig med att då, vid det tillfället, kalla honom för en passionerad patriot och nationalist och en nedbruten man som känt att hoppet övergett honom. Jag ser åtminstone inget omanligt i det, snarare tvärtom. But that's just me. [/QUOTE] Jag tror det är du som inte förstod Kröjff. Följ länktipset så kanske du förstår poängen med att inre använda det uttrycket.
Barcelona Rambla~
2016-08-25 12:25
Frågan är bara om Munir ingår, vilket jag är lite rädd för. Värvningen av Cillesen är ett skämt. 14m, wtf? Det finns flera 30+ målvakter i ligan som hade dugit hur bra som helst som andramålvakt och de hade troligtvis inte ens kostat hälften. Det klagas ofta på från fans och klubbledning att det inte finns pengar när vissa spelare värvas till klubben. Är det så konstigt när man strör pengar omkring sig på ren skit? Douglas och nu Cillesen och jag behöver inte bli tjatig och gå in på tidigare värvningar då de flesta känner till dem.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-25 11:45
MD går nu även ut med att Paco är klar för Barca. €30M €2M i variabler. Blir officiellt i eftermiddag eller imorgon, återstår att se.
Barcelona Gabriel
2016-08-25 11:42
Jag tror de flesta förstod poängen med vad jag menade med att Zlatan betedde sig som "en tonårstjej". Men för all del, till de som mot all förmodan inte lyckas att förstå så tar jag mig ändå tiden till att förklara. Beteendet Zlatan visade upp går att liknas vid en tonårstjej som blivit dumpad och som i resultat av det väljer att skapa drama like nothing else och snackar skit så fort tillfälle ges, precis som Zlatan (och många andra). Aldrig bra att generalisera kön förvisso, men erfarenheten från min sida är åtminstone att män inte skapar lika stora orkaner som en tjej ofta gör vid liknande upplevelser. Och därmed jämförelsen med en tonårstjej. Och ja, vad ska man kalla Messi för som lär gråta i omklädningsrummet vid en förlust? Jag väljer att nöja mig med att då, vid det tillfället, kalla honom för en passionerad patriot och nationalist och en nedbruten man som känt att hoppet övergett honom. Jag ser åtminstone inget omanligt i det, snarare tvärtom. But that's just me.
Barcelona Vampíro
2016-08-25 11:41
Bara jag som minns Cillesens totalt misslyckade försök till psykning på Messi inför straffdramat i VM?
Barcelona Kröjff
2016-08-25 11:31
Zlatan betedde sig inte som en "liten tonårstjej" utan som ett stort barn av manligt kön. "Tjejer" sägs ju dessutom mogna fortare än "killar". Och vad ska man då för övrigt säga om Lionel Messi, som lär gråta i omklädningsrummet efter en förlust?
Barcelona Gabriel
2016-08-25 11:20
Jag är inget jätte stort fan utav Cillessen värvningen, hade hellre sett att vi gick efter Reina eller Diego Alves, men nu är det som det är så jag antar att man helt enkelt får hoppas på det bästa. Jag känner dock som Rambla att priset är alldeles för högt för en spelare som först och främst ska agera andramålvakt. Sen oroar mig Cillessens uttalanden om att han tänker "vinna duellen" mot ter Stegen precis som han gjorde i Ajax. Jag vet inte vilka som hunnit med o läsa nyheten om Claudio Bravos nära vän och före detta målvaktstränare i Colo Colo. Julio Rodriguez har i alla fall nu öppet gått ut med att ter Stegens och Bravos relation var allt annat än bra och att det skulle vara en av anledningarna till varför Bravo lämnade. På det sättet bekräftar han i stort sett det vi alla redan visste, men Bravo är helt enkelt otroligt professionell av sig och väljer tacksamt nog att lämna klubben rakryggad och med huvudet högt likt en man istället så som många av våra andra före detta spelare (se Zlatan) som agerat likt små tonårstjejer när de tvingats ut från klubben. Med det sagt anser jag att en ny liknande målvaktssituation är helt onödigt. Jag är utav åsikten att första målvakten bör känna en viss trygghet och lugn i vetskapen att han ändå är odiskutabel nummer 1, snarare än att känna sig tvingad till att med näbbar och klor kämpa för att kunna hålla fast den platsen. Det innebär liksom inte att vi måste återgå till en målvaktssituation där vi har en DJ som andramålvakt, men inte heller behöver man köpa en målvakt som i första hand kommer för att direkt vilja konkurrera om första platsen. Det finns en hel del bra äldre målvakter som hade accepterar en andra roll i klubben men som samtidigt håller en tillräckligt hög nivå för att inte "göra bort sig" när chansen och speltid ges. Målvakter som förmodligen också hade varit billigare än vad Cillessen nu kommer att bli. That's just my opinion, men jag hoppas att det blir en dramafri upplevelse och att Cillessen accepterar sin roll som andra målvakt.
Mod.
2016-08-25 10:59
Vad som skrivs hos marängerna är inte av intresse hos oss.//Mod.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-25 09:57
[QUOTE=Rambla~]Pinto kostade typ €500,000, Cillesen kostar mer än både Bravo och MAtS, En viss skillnad kanske? Cillesen är värd max 7-8m i mina ögon. [/QUOTE] Absolut jag kan förstå att man anmärker på priset, dock är marknaden som den är. Vad jag däremot inte förstår är när man anmärker på kvalitén på honom, speciellt inte när vi haft en spelare som Pinto tidigare. ;)
Barcelona Blaugrana91
2016-08-25 09:55
[QUOTE=Z_Z]@Blaugrana: Ska dock tilläggas att Ter Stegen känns mer skadebenägen än vad Valdes gjorde. Visst duger Cillessen som andramålvakt, men fanns andra lite äldre alternativ som också gjorde det och som hade varit klart billigare. [/QUOTE] Ja visst, men gällande exempelvis Alves så är det möjligt att han hade högre lönekrav än Cillessen. Lägg dessutom till att han kanske inte hade varit lika accepterande till en roll som 2e målvakt och möjligt att vi återigen fått se en situation som med Stegen och Bravo.
Barcelona Liatzo
2016-08-25 09:44
Målvakter: Ter Stegen Cillessen Masip Försvarare: Sergi Piqué Mascherano Alba Vidal Umtiti Mathieu Digne Mittfältare: Rakitic Busquets Iniesta Gomes Samper Denis Anfallare: Messi Suárez Neymar Rafinha Alcácer Arda Wow! Jag kan inte dra mig till minnes att vi någonsin har haft en bättre trupp än denna. Vi har äntligen en trupp som är i nivå med Bayern och Reals. Tidigare hade vi världens bästa startelva, men enbart 3-4 kompetenta ersättare - ett problem som sportchef Robert och kompani nu har rått bot på. Det enda som är beklagligt med detta transferfönster är Dani Alves sorti, men det ska bli spännande att se hur Sergi Roberto tar sig an den här utmaningen och hur han står sig mot bättre motstånd.
Barcelona Rambla~
2016-08-25 09:31
@Blaugrana91:

Pinto kostade typ €500,000, Cillesen kostar mer än både Bravo och MAtS, En viss skillnad kanske? Cillesen är värd max 7-8m i mina ögon.
Barcelona Nesto
2016-08-25 09:04
Jag känner nog hellre att första keepern ska känna ett lugn och vara relativt säker etta, istället för att få kämpa om sin plats eller känna konkurens.

Hade hellre sett en äldre keeper som kan stötta och ge tips åt första keepern, samt bidra med god stämning i gruppen överlag.
Reina hade jag hellre sett i klubben. Han hade säkerligen accepterat bänken och vara 'Pinto'n' i laget.
Vi alla minns väl videoklippen från VM och EM där Reina agerade underhållare..
Barcelona Z_Z
2016-08-25 07:44
@Blaugrana:

Ska dock tilläggas att Ter Stegen känns mer skadebenägen än vad Valdes gjorde.

Visst duger Cillessen som andramålvakt, men fanns andra lite äldre alternativ som också gjorde det och som hade varit klart billigare.
Barcelona Blaugrana91
2016-08-25 07:25
Självklart kommer Ter Stegen vara förstemålvakt, men som sagt Cillessen duger absolut som 2e målvakt. En situation där man har två så pass bra målvakter som Ter Stegen och Bravo funkar inte i längden. För övrigt ni som är emot värvningen för att ni inte tycker han håller måttet, har ni glömt att Pinto var vår 2e målvakt under en ganska lång tid.... Gick ju hyfsat bra ändå? ;) Cillessen är bättre än Pinto och vår målvaktsuppsättning är fortfarande bättre än övriga storklubbars.
Barcelona Tiki-Taka
2016-08-25 04:31
Cillessen on the competition with MatS at Barça: "I accept the challenge and it is up to the trainer to make the decisions." #fcblive Sitt på bänken och se glad ut!!! Mats är odiskutabel etta!
2016-08-25 01:34
There's an agreement for deal of Alcácer and transactions could be closed in next 48 hours, even before Valencia's next game [tv3] #fcblive
Barcelona The Octopus of Badia
2016-08-25 00:34
Gabriel

Jag är å andra sidan övertygad om att en klubb (och tränare) gör det klart för en spelare de är intresserad av att värva vad deras planer genemot denne är. Frågar du Paco (ifall han nu värvas) kommer han inte säga något annat än att han kommer göra allt för att konkurrera med Suárez, även om vi alla vet att uruguayanen är odiskutabelt nummer ett på den positionen. En spelare ska alltid ha inställningen att göra så bra som möjligt ifrån sig och kunna slå sig in i en startelva, oavsett hur svårt det nu är. Jag vill inte ha en back-up målvakt som inte räknar med mer än 10 matcher per säsong, och bara sitter och chillar på bänken.
Barcelona Davids3
2016-08-25 00:32
"Sedan slutet av juli har det ryktats att Sergio Leon var på väg till Osasuna. Spelare var intresserad av att spela i La liga och hade ett muntligt avtal på fyra år med Pamplona klubben. Men Elche var inte lika villiga att släppa spelare som hade ett år kvar på sitt kontrakt. Man ville få så mycket som möjligt av de 2 miljonerna € som utköpsklausulen låg på. Osasunas första bud låg på 1,6 miljoner € men Elche ville ha mer och släppte inte sin anfallare. Efter ytterligare förhandlingar och en värvning av Osasunas anfallare Nino till Elche kunde man till slut komma överens."

Haha när man läser sånt asså, så söta :)
Barcelona Gabriel
2016-08-25 00:23
Octopus Jo, jag är fullt medveten on klubbens intresse av att förlänga ter Stegens kontrakt, jag minns att jag läste det imorses. Och jag tvivlar inte heller på att klubbens syfte med ter Stegen inför den här säsongen är att ha honom som förstamålvakt, vad jag däremot inte är lika övertygad om är att man ska ha berättat till Cillessen att han först och främst köps in med tanken att han ska stå i Copa del Rey matcherna och agera andramålvakt för MaTs. Der kanske bara är jag men personligen gillar jag inte alls när man ska ha 2 stycken målvakter som ska "battle it out" och tävla like two crazies om en plats som första keeper. Jag anser att det där i längden (vilket man fick se med Bravo och ter Stegen) blir en ohållbar situation och att det också finns en viss risk till en mer spänd stämning. Visst, konkurrens är alltid bra och jag skulle inte direkt vilja gå tillbaka till målvaktssituationen med Pinto som andramålvakt (även om han var ordentligt omtyckt av alla) men jag förstår inte varför man inte kan hitta ett mellanting, alternativt en målvakt som faktiskt accepterar fullt ut att enbart stå i cupen.
Barcelona The Octopus of Badia
2016-08-25 00:13
Gabriel

Det finns absolut inga rapporter överhuvudtaget som pekar på något annat än att ter Stegen ska bli nummer ett från och med den här säsongen. Han ska även få en kontraktsförlängning till 2021 med en löneökning, så att de inte skulle satsa på honom låter helt enkelt inte rimligt.
Barcelona Davids3
2016-08-25 00:08
@El Pistolero #9:

Självklart kommer han vara nr1 i lugn och ro, om han gör sitt jobb på plan. Bara bra om det finns en som konkurrerar hela tiden, och inte någon avdankad målvakt med ett ben.
Barcelona Gabriel
2016-08-25 00:03
Jag hoppas verkligen inte att klubben gett några som helst indikationer till Cillessen att han ska ha någon chans på att kunna konkurrera med Ter Stegen om förstaplatsen (om det inte vore som så att tysken under en längre period underpresterad i en sådan hög utsträckning att Lucho mer eller mindre blir illa tvungen att titta åt Cillessens håll för hans medverkan), utan att man under dessa möten och samtal med spelaren i fråga klargjort att han först och främst kommer att agera som målvakt i Copa del Rey turneringen. Det är vad jag hoppas på, men om uttalandena citerade i Cillessens namn här nedanför att riktiga så tvekar jag på att så är fallet, och skulle det vara så att klubben begår ett sånt stort misstag (för ja, det är ett misstag att släppa en betydligt bättre Bravo för att ersätta med en sämre Cillessen - om det inte är för att göra MaTs till odiskutabel numero uno i rangordningen) så är det enbart på Luchos händer beslutet tagits. För ledningen ville ha Diego Alves som med största säkerhet hade accepterar en CdR roll, men det var ingen målvakt som Lucho ville ha och därför får det alltså bli så här istället. Det känns för mig inte riktigt som att klubben och tränaren ser och har sett eye to eye gällande målvaktssituationen. Bravo kändes hela tiden som Luchos målvaktsval medans ter Stegen kändes som ledningens (och majoriteten, med ett få undantag, fansens val). Om nu klubben ändå låter Bravo lämna, så kan man ju ändå tycka att det måste bero på att man förklarat för Marc-André att man nu tänker ge honom första platsen på "obestämd" tid. Så varför då köpa en målvakt, som Cillessen, om han inte är medveten om situationen? Jag är verkligen inte helt lugn gällande den här värvningen. I smell drama all over again och jag personligen tycker återigen att det är fel väg att gå. Det här blir Luchos och inte ledningens beslut!
Barcelona enkos
2016-08-24 23:57
Om Paco kommer blir han första alternativet till MSN. Vem tror ni blir första ersättaren då till Iniesta? Arda, Gomes eller Denis ?
2016-08-24 23:51
Barcelona will sign with Alcácer tomorrow. €30m €5m in variables in a five year contract. [Cadena Cope] Imorgon så! Cillessen o Alcacer. Truppen är galen!
Barcelona Loco Lucho
2016-08-24 23:46
[QUOTE=enkos]Och de vill sälja Casemiro för 550 miljoner. [/QUOTE] Hahahahahahaha de lever i sin egna bubbla.
Barcelona enkos
2016-08-24 23:46
Ter kommer förstås vara nr 1 men han ska bara inte tro att han ska vara given och bli bortskämd. Konkurrens är alltid bra för vem som helst och gör en bara bättre.
Annons: