/spanien/barcelona/forum/3273.aspx/spanien/barcelona/forum/3273.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2015-02-02 12:12
Neymar11 Jag tror hur som haver inte alls på det ryktet, inte ens lite, men jag välkomnar det ändå då jag mycket hellre ser han gå till Arsenal än Real Madrid. Och som sagt, kan han inte gå till oss så hade Arsenal varit den klubb jag helst velat att han gick till med tanke på att en Reus i Bayern, Madrid, Chelsea etc skrämmer mig mycket mer än en Reus i Arsenal som inte vunnit ligan sedan 2003. Personligen hoppas jag att ryktet är sant, men tror verkligen inte på det. Ena månaden är han klar för Madrid, nästa för Atletico, sen för Arsenal, sen är Bayern med i racet igen. Allt är bara jibber-rabbish av media, det är vad jag tror.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar11
2015-02-02 12:06
@barcastuff: Douglas (thigh), Alves and Neymar are working individually this morning. Messi has permission not to train due to personal reasons. #fcblive Nu kommer skvallret angående Messi komma igen
Barcelona Neymar11
2015-02-02 12:03
Gabriel Arsenal börjar ju få ett bra lag, många tyskar, London och inte allt för långt bort Sen han har aldrig gett intrycket av desperation för titlar, utan han vill nog mest trivas
Barcelona Gabriel
2015-02-02 11:48
Att Reus väljer Arsenal när hela Europa är efter honom tror jag inte ett smack på. Varför spela för en klubb dom aldrig slutar högre än 4 platsen?
Barcelona Barclasico
2015-02-02 11:42
hellre att Reus väljer Arsenal än Real Madrid
Barcelona Barclasico
2015-02-02 11:30
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-02-02 11:26
Någon annan än jag som tror att Alexis hade gjort en grym säsong om han hade fått spela på Suarez position kontinuerligt...När barca värvar spelare utifrån så säljs de vidare när det väl börjar prestera känns det som.
Barcelona Lion24
2015-02-02 11:09
Det ända som vi tar med oss från gårdagens match är resultatet. Det är normalt att såna här matcher spelas, det viktiga är att man i slutändan vinner dom. Vi kommer inte få uppleva prestationer likt mot Atleti varje match. Villarreal är ett väldigt underskattad lag och dom ligger på en mycket respektabel 6:e plats. Jag själv var väldigt orolig inför matchen om jag ska vara ärlig.

Som sagt, såna här matcher kommer. Som tur är att det här var liga matchen. Nu kan vi lära oss väldigt mycket ifrån den här till cup matchen mot samma lag. Kanske är det ''tur'' att det blev som det blev igår. Stort minus till Neymar och framförallt Dani igår, var inte alls sig själva igår, speciellt Ney. Måste också bara stämma in när det gäller Albas inläggsspel. Helt bedrövligt. Jag tror han slår dom på chansbollar. Måste ske en förbättring för det är målchanser man går miste om!

Nu har spelarna en hel vecka utan match. Hade jag varit Lucho så hade jag gett spelarna ledigt idag och imorgon och börjat träna igen på onsdagen. Jag kan tro att vi har ganska fräscha och utvilade spelarna (så som vi roterat) men snart kommer vi in i en ganska hätsk period och låt oss gå ''All In'' inför Atletic matchen och resten av säsongen. Låt dessa dagar vara de sista vilodagarna för nu är det bara 3-4 månader kvar av säsongen.
Barcelona Neymar11
2015-02-02 10:32
Går reus till Arsenal så är det väl mer eller mindre klart att han kommer till oss efter en lyckad säsong! Han är tyvärr för skadebenägen, 2016 kommer det finns fler och bättre alternativ
Barcelona [Carles Puyol 5]
2015-02-02 10:24
Verkar som att Reus har valt Arsenal trots allt. Hoppas att vi kommer överens med Dortmund. Men Reus verkar gå till Arsenal i sommar, hoppas inte det.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2015-02-02 10:24
Verkar som att Reus har valt Arsenal trots allt. Hoppas att vi kommer överens med Dortmund. Men Reus verkar gå till Arsenal i sommar, hoppas inte det.
Barcelona knoxxx
2015-02-02 10:17
Förstår faktiskt inte heller varför det klagas så mycket Suarez. Folk borde inse att hans spel utan boll är makalöst bra. Hans roll är inte i första fall, som i många andra lag med 9:or, att göra mål. Utan hans viktigaste roll i dagens Barca är att skapa ytor åt Messi, Neymar, Iniesta etc. Och det gör han kanon.

Sen, visst, han bommar alldeles för mycket och behöver förbättra första touchen avsevärt. Men det är svårt att acklimatisera sig i vårt spel, och Suarez är mer eller mindre känd för att ha svårt att anpassa sig direkt. Värdelös första säsongen i Ajax liksom Liverpool.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-02-02 10:16
Det är bara att ta en titt på Alexis och Cesc i PL för att förstå vad ett par säsonger i Barca kan göra med ens teknik och passningsspel. Trots att de redan dominerade i sina ligor innan de kom till Barca så ser man ändå tydligt vilken utveckling de har haft medan de tränat med killar som Iniesta, Xavi, Messi osv.

Suarez är också fast i PL-nivån när det gäller mot/medtagningar, teknik och tempo på små ytor. Det tar ett tag innan man kommer in i Barcas tikitaka, men när han väl lär sig att hantera det så kommer det smälla och bli hur bra som helst. Känns som att vi bara utvecklade Alexis och Cesc ytterligare och skickade iväg dem till andra storlag, vilket är väldigt synd.

Men Suarez kommer komma igång och då blir det riktigt jävla bra. Hade man velat möta Suarez om Chelsea, Madrid, City eller Bayern hade köpt honom? Svar: hell no!
Barcelona Krabban94
2015-02-02 08:56
Nemesis 10: Real vann mot Villareal med 2-0
Barcelona Neymar11
2015-02-02 08:30
Den som kämpar mest får mest skit bara för att han missar några målchanser men samtidigt gör 2 aktioner som leder till att vi vinner matchen Att han missar chanser sitter just nu mentalt Hans mindre bra teknik har mycket att göra med hur mkt han sliter, samt pressen han känner Men om ni vill så kan vi börja lira pedro istället för att se hur bra Messi&neymar är då Så länge en springer och sliter för laget kommer jag stötta honom, han lägger hjärtat på plan varje gång och spelar för sitt liv. Snart släpper det i huvudet, tålamod OAVSETT pris
Barcelona Smogen
2015-02-02 08:04
Jag förstår faktiskt inte varför det klagas så mycket på Suarez.
Visst, han missar många chanser och slår bort en del bollar MEN
faktum är att vår offensiv med MSN känns som det farligaste sedan Peps bästa dagar.

Dessutom finns det inte en enda offensiv spelare, de senaste 10 åren, som kommit in och levererat i Barcelona första säsongen. Det tar en säsong innan spelarna börjar hitta varandra och man kommer in i spelet. Det var delvis därför jag var emot Suarezvärvningen, för att jag visste att det skulle ta en säsong innan han ordentligt kommer in i spelat, och då är han redan snart 30 år.

Men nu är han här, anfallet levererar sin bästa fotboll på 3-4 år och stannar alla tre nästa säsong så kommer det förmodligen se ännu bättre ut.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2015-02-02 07:48
LeoMessi En av Messis coolaste egenskaper är när han slår passningar från mittfältet till lagkamrater högre upp än honom och sedan nästan alltid är först in i straffområdet. Intressant det du säger om hans assist. Säsongen 2012-2013 hade han 16 assist. I länktipset ser man en orgie av missade chanser. Han hade haft långt fler om lagkamraterna var dödligare framför mål. Angående Suarez. Han gör Messi och Neymar bättre. Han ger de spelarna ytor som inte hade funnits utan honom. Men för så mycket pengar är det inte godkänt ifall säsongen summeras med flera assist och en handfull av mål. Han har nog inte tappat sin killer instinct i straffområdet, men det är en annan Suarez än Liverpool-Suarez framför allt med det som hände i somras. Många här var frustrerade på Neymar också, men idag spelar han en fotboll som vi förra säsongen inte trodde var. Suarez okyla framför mål kan kosta titlar, ja. Men vi borde ge honom tid. Han kommer till lägen och det är bara en tidsfråga innan målen kommer.
Barcelona LeoMessi
2015-02-02 04:51
Är det någon som har sämre utdelning på avgörande passningar än Messi? Match efter match så ser vi honom slå sinnessjuka passningar till sina medspelare och ändå så ligger han lååååångt ifrån så många assist som han borde ha. I mina ögon så finns det ingen spelare i världen som har ett bättre spelsinne och känsla i foten än Messi. Tycker seriöst synd om Suarez, dessa missar har verkligen satt sig psykiskt. Och när han väl får en ordentlig träff på bollen så gör målvakten en monsterräddning. Men hans speluppfattning är riktigt bra, han tog snabbt rätt beslut 2 ggr på extremt kort tid och det ledde till 2 mål. Även om han missar så det jag hellre honom på plan än pedro. Han öppnar upp så otroligt mycket för messi och Neymar. Pedro har tyvärr inte den effekten, han drar inte på sina markeringar och han kan inte utnyttja det heller.
Barcelona Lionel Messi n10
2015-02-02 01:40
Förstår mig inte på klagomålen faktiskt tycker barca gjorde en bra match. De gör två skit mål och mer än det har dom inte under hela matchen. När de gjorde 2-1 målet så spelade Barca framåt och dom hängde inte med alls och det blev 2 snabba mål för oss och resultatet var vänt. Villareal är inget dåligt lag heller absolut inte lag man ska underskatta och ändå så borde det varit en "promenad" seger för oss då Suarez missa för mycket och Neymar borde fått straff och utvisning på Asenjo.

Rafinha behöver spela mer vi behöver en spelar typ som honom som gillar ta sig framåt och utmana sin gubbe då vi för tillfället inte har en spelare av den kaliber, Iniesta är så klart en liknande typ men inte lika effektiv nu som innan fastän jag inte tycker han gjorde en dålig match idag. Suarez missar men han skapar så mycket ändå och är mycket viktig för Barca där det bara behövs förbättring på målskyttet och vår trio där framme är bästa trion man kan ha poängmässigt.
Minus tecken kan Alba få idag då jag tycker att han ibland sjabblar bort fina inläggs möjligheter han får av Messis genialiska passningar, till och med några så pass bra lägen där jag tycker att han ska kunna förvalta Messis passningar till mål ända minus tecknet jag kan ge idag och Piques tabbe allt annat tycker jag går framåt.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-02 01:18
[QUOTE=[Carles Puyol 5]]Seriöst killar, är ni medvetna om att vi spelade nyligen mot At.Madrid. Vi fick inte ens vila efter den hårda matchen. Ibland måste vi nöja oss med 3-2 vinst. Visst vi spelar inte bra men det är dessa vinster som gör att man kan vinna ligan. Man kan kritisera nästan alla men vårt lag behöver vila och de kommer göra det nästan en hel vecka. Återhämtning perfekt. Vi kommer få se ett helt annat lag mot Bilbao. Bilbao ska vi inte underskatta. [/QUOTE] Klockrent. Det märktes att Neymar var trött efter Atletico matchen. Rakitic behöver vila då ingen jobbar hårdare i defensiven än honom. Han är en otrolig lojal spelare.
Barcelona Erik Satie
2015-02-02 01:11
Cule4life

inget jinxande ;)
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-02 01:04
Ray Hudson höjdpunkter. Barcelona - Villarreal Highlights HD 01.02.2015: http://youtu.be/6EV6EHikttQ
Barcelona Cule4life
2015-02-02 00:57
Tycker det kastas onödigt mkt skit på Iniesta, tycker han är bra men till hans nackdel är hans ofarlighet framför mål.

Sagt det innan och säger det igen, Rafinha är i Iniestas arvtagare, det osar klass om den killen.

Angående madrid. Hörde att dom spelar hängmatchen mot sevilla på onsdag och sen mot Atletico på lördag, tar real 6 poäng där är det starkt, men jag tror på minst ett kryss och poängtapp, och vi kmr få chansen att knappa in, men det gäller att hålla koncentrationen på topp och ta varje liga match som en final, jag vill verkligen ha liga guldet till camp nou.

Kööör
Barcelona Generalkapten puyol
2015-02-02 00:56
https://www.youtube.com/watch?v=HFbJMoNQvNc
Barcelona Erik Satie
2015-02-02 00:56
Neymar + Messi 2015: 17 mål

Real Madrid 2015: 15 mål
Barcelona Generalkapten puyol
2015-02-02 00:55
Namn: Erik Satie
Sänt: 2015-02-02 00:23
Någon som har highlights med ray?
1 Tumme upp Citera

https://www.youtube.com/watch?v=OuiIy161QHI
Barcelona Erik Satie
2015-02-02 00:23
Någon som har highlights med ray?
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-02-02 00:18
Suarez teknik är värdelös och hans avslut framför mål är sämre än värdelös. Han förstår många anfall och har otroligt svårt att anpassa sig till ett snabbt passningsspel. MEN !! , han jobbar som satan , driver ner backarna och har sina moments när han spelar fram sina medspelare på ett fantastik sätt.

Messi ser bättre ut än vad han någonsin gjort för tillfället enligt mig, och trots att Neymar gör någon halvtaskig match går han oftast därifrån med ett viktigt mål eller assist.

Vi ser starka ut, otroligt starka ut men det känns som det endast är vi som kan förstöra för oss. Båda målen idag är klantigt och vår bredd i anfallet är väldigt skör, en skada på vår trio och vi har problem.
Barcelona Erik Satie
2015-02-02 00:12
Varför är det så mycket klagomål? Vi vann. Villareal är inte dåliga. Jag tycker vi spelar bra. Villareal har ju förfan bara kontringar som chanser.
Barcelona Nemesis 10
2015-02-02 00:06
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":
Tycker faktiskt denna elva känns som våran starkaste just nu, Rakitic är viktigare än vad Lucho verkar tycka. När Rakitic spelar tar han ett enormt jobb defensivt vilket gör att vi får färre kontringar emot oss, alla kommer väl ihåg hur han sprang mot Atletico så han knappt orkade mer? Dessutom tycker jag faktiskt att Busken har spelat bättre med Rakitic bredvid sig. Raketic erbjuder också fina bollar över motståndarnas backlinjen och skottfarlighet utanför boxen. Iniesta tycker jag ska rotera ännu mer med Rafinha, man kan se att Iniestas fysik börjar ta ut sitt och han klarar inte av hur många närkamper som helst under matchens gång, Rafinha däremot är väldigt pigg och kommer även han att vara mer nyttig i det defensiva spelet, han gillar att gå framåt vilket jag gillar och sen har han en bra teknik samt ett bra skott med vänstern. Suarez tycker jag ska fortsätta att vara start eftersom att han drar på sig 2-3 spelare vilket är viktigt för dom andra anfallarna, tyvärr verkar han inte ha så bra självförtroende just nu men trots det så var han t.e.x idag inblandad i Messis och Rafinhas mål. Han måste få bygga på sitt självförtroende och det genom att spela.
Annons: