/spanien/barcelona/forum/3270.aspx/spanien/barcelona/forum/3270.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Erik Satie
2015-01-31 17:08
äh det är ju inte den här matchen de ska förlora. Det är mot Atletico Madrid men framförallt not oss!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2015-01-31 17:08
Jag kan till viss mån hålla med om att det inte är lika viktigt att han gör mål nu med tanke på att Neymar kommit igång. Skrev tidigare om hur spel utan boll har bidragit till sina meddpelare så där kan man inte klaga. Däremot står jag fast vid att han måste höja sig avsevärt i framtiden och att han är för dålig med bollen vid fötterna. För man hade kunnat värva betydligt biligare anfallare om man endast ville ha en som kämpar och öppnar upp ytor. Vi värvade världens bästa och dyraste anfallare, klart man har höga krav.
Barcelona Neymar11
2015-01-31 17:04
Om det är någon match som är avgörande så var det celta matchen hemma, där vi träffa ramen ca 5 ggr och en mängd andra missade klara chanser
Barcelona BARCA-més que un club
2015-01-31 16:57
LeoMessi

Ja tyvärr gjorde Lucho ett misstag där och bänkade Neymar och Messi och kostade oss 3 poäng . Kan vara det som är avgörande i slutet såna matcher måste man vinna för att kamma hem ligatiteln.
Ronaldinho Gaucho
2015-01-31 16:49
@Vampíro:

Du hade flera poänger. Bl a missade avslut och dåliga mottagningar. Så ... nej.

Dessutom är det, om man följer fotboll, en självklarhet att centerforwarden/anfallaren tenderar ha sämre passningsprocent än övriga spelare. Detta för att en spelare i den rollen hamnar i följande situationer:

1. Överbevakad av centralbackar
2. Spelar felvänd
3. Får vägga väldigt ofta i sista tredjedelen där det är tätt packat
4. Kan sällan spela bollen framåt pga sin höga utgångsposition och skulle detta ske slår han avgörande passningar. Avgörande passningar brukar i allmänhet vara svårare att få till än sidledspassningar runt mittcirkeln utan bevakning

Detta är som sagt ett fullt känt fenomen om man följer spelare som spelar i den positionen. De förväntas inte ha strålande passningsstatistik. Nog räcker det att Suárez skapar ytor för Neymar och Messi. Huvudsaken är vinster och titlar. Inte att få ståfräs av Suárez poängstatistik för att känna att köpet är rättfärdigat.
Barcelona Neymar N11
2015-01-31 16:48
Hahaha va var det jag sa, ingen mening att lägga energi på pajas klubben. Ni blir inte glad allafall. Ser framemot el clasico på camp nou då vi ska sätta dit dom.
Barcelona LeoMessi
2015-01-31 16:47
BARCA Just nu verkar dom varken försvara eller anfalla. Det är högre tempo i ett division 5-damlag än i sociedad. Dom var lika dåliga mot oss men Lucho valde helt fel tillfälle att bänka Neymar och sätta Messi på plats.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-01-31 16:43
och vi som förlora mot detta Sociedad vill bara slita av mig håret herregud

Sociedad spelar på 1-1 och försvar sig tror dom verkligen dom kommer lyckas så straffas det sig direkt, glöm att Real tappar poäng dom har tur och flyt i allt dom gör äcklar mig den klubben.
Barcelona LeoMessi
2015-01-31 16:43
Spelmässigt så spelar sociedad som är ett bottenlag i segundan och det är ren tur att Madrid inte har gjort fler mål. Och då spelar Madrid på 50 % av sin förmåga.
Barcelona Flexus
2015-01-31 16:42
Att det på riktigt finns maränger som håller Bale högre än Neymar.

*Facepalm*
Barcelona Messsias
2015-01-31 16:40
Bale = fail
Barcelona LeoMessi
2015-01-31 16:39
Någon som förstår vad sociedad försöker göra för något? Dom försöker passa sig ur sitt eget straffområde när det inte finns någon att passa till. När dom väl har bollen så väljer dom att ge bort den genom att slå inlägg till reals försvar.
Barcelona koeman92
2015-01-31 16:39
Där har ni 100€ miljoners missen.. ni som gnäller på Suárez och hans prislapp
Barcelona Kufi
2015-01-31 16:38
Real Madrid förtjänar inte att ha Isco. Han hade varit den ultimata ersättaren till Iniesta, fattar inte hur man kunde låta som värva honom helt ostört.
Barcelona LeoMessi
2015-01-31 16:35
Bales miss är värre suarez alla missar tillsammans.
Barcelona Zyzz
2015-01-31 16:35
HAHAHAHAHAHA
Barcelona LeoMessi
2015-01-31 16:33
2-1 till real, det var bara en tidsfråga. Sociedad har inte ens lyckats med att rensa bollen utanför straffområdet. Det roliga var att socidad spelade så här kasst mot oss också men vi var värdelösa den matchen utan Messi och Neymar.
Barcelona Liunil Masse
2015-01-31 16:32
Isco är så Barcelona man kan vara i sin stil men spelar i fel klubb tack vare ärthjärnan Zubi. Fyfan vad synd.
Barcelona Zyzz
2015-01-31 16:32
Sociedad är sååå jävla värdelösa.
Barcelona Erik Satie
2015-01-31 16:28
fyfan vad isco är bra
Barcelona LeoMessi
2015-01-31 16:27
Sociedad ser väldigt fantasilösa ut och real har väldigt lätt att komma till lägen för att slå inlägg.
Barcelona Andresito
2015-01-31 16:25
Real Madrid har full koll på matchen. 2-1 är bara en tidsfråga.
Barcelona Erik Satie
2015-01-31 16:21
skulle inte förvåna om real skulle fått straff.
Barcelona Neymar N11
2015-01-31 16:18
Madrid kommer vinna tillslut, ingen mening att lägga så mycket energi på pajas klubben.
Barcelona Vampíro
2015-01-31 16:18
[QUOTE=DM1982]Nästa säsong har jag för mig. [/QUOTE] TV12 sänder lördagsmatcherna kl 20:00. Ikväll är det Granada-Elche.
Barcelona Vampíro
2015-01-31 16:17
[QUOTE=Ronaldinho Gaucho]Så statistiken är obetydlig plötsligt men den hade viss betydelse några inlägg nedan? Okej... bra argumenterat... [/QUOTE] Nej. Siffror betyder inte allt men i detta fallet ser man klart och tydligt att han har sämst procent när det kommer till passningsspelet vilket till bevisade min poäng.
Barcelona LeoMessi
2015-01-31 16:15
Sociedad har varit kassa på bortaplan den här säsongen så jag har inte så stora förhoppningar på att dom snor poäng på bernabeu av alla arenor.
Mr. Culé
2015-01-31 16:15
@MUNIR-ADAMA:
TV12 sänder EN match från La Liga klockan 20:00 under lördagar vilket gällde sedan några veckor tillbaka...
Barcelona Andresito
2015-01-31 16:11
Fan, Vela går ut skadad. Hoppas Moyes har ett ess i rockärmen.
Barcelona Liunil Masse
2015-01-31 16:11
Och så ska han skada sig... Helvetes jävla tur de har.
Annons: