/spanien/barcelona/forum/327.aspx/spanien/barcelona/forum/327.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El_Jefe
2017-03-10 16:29
Vi är verkligen fotbollens motsvarighet till den amerikanska fotbollens New England Patriots. Alla hatar oss. Alla anklagar oss för att fuska för att vi är för bra. Alla gör precis allt för att bli precis som oss. Att vi båda sedan inom loppet av en dryg månad står för historiska vändningar gör det bara enklare att dra den parallellen. Pöbeln kommer alltid försöka avsätta kungen, men vi kommer aldrig abdikera.
Barcelona Soko
2017-03-10 16:29
UEFA vill nu straffa Barcelona för att några åskådare sprang in på plan. Hur är det ens möjligt att stoppa folk att springa in vid det historiska ögonblicket?! Jag tycker att Barça ska ha all eloge för att få lyckades komma in. Pengakåta Uefa borde belöna Barca för insatsen och säkerheten och inte straffa.
Barcelona Iniesta70.
2017-03-10 16:26
Själv ville jag först av allt bli fotbollsproffs när jag var en liten dribbler. Lite senare när jag upptäckte det motsatta könet ville jag bli rockstjärna. När jag inte riktigt kunde bestämma mig så beslöt jag tillslut att göra en kompromiss, jag skulle bli en fotbollsspelande rockstjärna! Nej, för fan, inte nån Kevin Walker, utan på riktigt! Nja, nu slutade det hela med att jag blev en stressad familjefar som jobbar som en snubblande pedagog och terrorisera ett forum som en felstavandes skribent. Tja, jag siktade mot stjärnorna men fastna i skorstenen, så kan man kort summera mina barndomsdrömmar. Men nånstans på vägen så valde jag jävligt rätt när det kommer till val av fotbollsklubb. Men innan jag hamnade rätt så provade jag i unga dagar att "heja" på nåt tipsextra lag under tidigt åttiotal. Men jag dåsade alltid till runt slutet av första halvlek och vaknade upp när matchen var slut med en nerdreglad soffkudde. Helt enkelt så åkte jag på en ofrivillig tupplur under matcherna som utspelades under tipsextras glansdagar. Sen kom jag över nån form av seriealbum som handlade om nån brittisk lirare som var proffs i ett lag med skitsnygga tröjor, FC Barcelona, Eric Castle tror jag seriealbumet hette. Där såddes ett frö.. Sen hade man ju sett Barca bli krossade av Göteborg för att sedan krossa tillbaka. Jag har gnällt och sågat laget och tränaren under stora delar av säsongen, till stor del befogat enligt mig. Men sen Lucho aktiverade mittfältet och nu senast när han aktiverade en sjujävla intensitet i grabbarna så måste jag ställa mig upp och ge alla som var inblandade i matchen en stående ovation. Fan, jag har nog aldrig varit så jäkla stolt över grabbarna. Betyg: en iskall back med Samuel Adams!!! Kröjjf, saknar dina inlägg och passningar. Hoppas du snart vill vara med och lira igen. Edit: Inspirerad av ditt sköna inlägg från igår Den vise mannen:)
Barcelona wallmannen
2017-03-10 16:09
Japp, Neymar steppade upp till en ny nivå. Messi verkade även ha sinnesnärvaron att inse att Neymar var glödhet den kvällen, och lät honom vara det också, speciellt då i slutet på matchen. Neymar tog hand om frisparkarna och ville vara den avgörande faktorn.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelonistas
2017-03-10 15:45
DM1982 - som sagt så lider man av mindervärdeskomplex där nere i Madrid hela deras fokus är Barca. Ganska komiskt också att man från Madrid hållet snackar om domslut när man själva den här säsongen fått otroligt mycket märkliga domslut med sig. Cl finalen mot Atletico så var Ramos mål offside så man bör va ganska tysta nere i Madrid.. Förstår inte heller varför man ens tar fram den nyheten från någon dåre i Madrid. Aftonbladet har alltid fungerat så när det gäller oss får dom minsta möjlighet o sprida massa skit så gör dom det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
2017-03-10 15:30
Neymar cementerade en plats i hjärtat efter matchen mot PSG. Snacka om att leverera o vara på en nivå för sig när Barça behövde det som mest. Har en spelare någonsin haft bättre sista 7 min i en så viktig match? Han till o med sa till Roberto att gå in o straffområdet o löpa för han kommer göra mål. Neymar hade bestämt sig för vändning o inget skulle förändra detta. När jag tänker på denna historiska vändning så är det Neymar o Roberto som för evigt kommer vara först att dyka upp i skallen på mig.
Barcelona BarcaDanne
2017-03-10 15:23
Klockrent skrivet av Emily, mina tankar och funderingar av efterspelet till matchen är exakt lika. Hur är de möjligt att nästan all fokus handlar om straffsituationen. En makalös match förtjänar ett värdigt eftersnack. Tur att Frida finns som har fina intervjuer och har en bra balans på frågor. Nu är de bara att åka ner och se kvartsfinalen på plats och undvika svenska medier dagarna efter den matchen.
Mod
2017-03-10 15:18
Vi moderatorer har varit extra överseende med inlägg efter vår fantastiska vändning mot PSG och låtit alla skrika ut sin glädje och ilska på olika sätt. Men nu när ruset lagt sig så kommer vi att se till att forumet håller en hög nivå igen.
Fortsätt njuta av vår remontada, men det räcker med inlägg av typen "till alla tvivlare" osv nu.

Bara en head up.

Barcelona Los Andres
2017-03-10 15:04
Är det bara jag som njuter lite extra av att svenska så kallade "experter" kokar över något som aldrig skett tidigare? Svensk media och svenska "experter" har letat fel i VARJE match Barcelona spelar sen Zlatan fick lämna laget bakvägen.. Tragiskt är bara förnamnet. Men se till och njuta grabbar! Vi har fått bevittna något som är VÄLDIGT svårt att överträffa! Det här laget för med sig känslor, fråga bara alla riktiga fotbollsfans. Personer som har andra favoritlag bara hoppade upp och skrek efter Robertos 6-1 mål.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-03-10 14:57
Vilka skämma ut sig?
Det vill ha mer pengar från båda lägren.
Förstår ni inte?

Det är det är de vill ha.
Mer klicks från de som hatar. Hate, hate, hate!
Och Förstås vi andra som är nyfikna.-------
Ju mer ni klickar=Mer pengar för dem

Jag går inte in där längre!
Bättre att bomba de gråa i Viasat med mail, video och analyser eftersom ni verkar ha kvar den tiden över.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-03-10 14:53
haha! Jag har sett Robertos mål säkert 500 gånger de senaste dagarna. Jag kan fortfarande inte greppa vad som har hänt. Otroligt! Gåshud!
Barcelona Reymar
2017-03-10 14:48
@DM1982:

Hahah herregud va pinsamt. Svensk media har skämt ut sig... Varför intervjuar dom inte en Madrid supporter nu när dom är i farten..
Barcelona Fuerza
2017-03-10 14:39
Neymar N11:

Vill korrigera ett ord. "experter"*
Barcelona Neymar N11
2017-03-10 14:16
Till alla er härinne, vad förväntar ni är av dessa experter egentligen?? FC Barcelona är den mest hatade klubb i vår kära Sverige, det är sorgligt men tyvärr så är det. Jag blir illamående av dessa individer som tror kan något om fotboll och beter sig ändå som amatörer. jag undrar om dom hade sagt alla dessa negativa saker om det hade varit något annat lag eller om det var Malmö eller IFK Göteborg.
Barcelona Fuerza
2017-03-10 14:08
Haha, haters gonna hate.

LO LO LO LO LO LOOOOO! FUUUUDBOOOOOL CLUB BARCELOOOOONA!!! :D

Historia, mina kära culés. Tidernas största remontada. Real Madrid trodde att de var remontadalaget #1 men nu kommer de för evigt stirra på 6-1 och inte förstå vad som hände. De söker efter "alternative facts" när verkligheten inte räcker till.

Pekar ett stort Mathieu-finger till alla haters som hyllar fega kräk som PSG och växt upp (och lever än) i en fotboll dominerad av FC Barcelona - mes que un club!
Barcelona Blaugrana91
2017-03-10 13:55
Jag kan fortfarande inte fatta att det hände?! Sedan tycker jag faktkist synd om dessa "experter" (nollor) som väljer att fokusera på straffen, vi har fått uppleva fotbollshistoria, den mäktigaste vändningen någonsin. Att då lägga fokus på annat i den stunden är sorgligt, men nåja det är deras patetiska och gråa liv. :) Härligt däremot att se att resten av världen värdesätter fotbollshistoria!
Barcelona DM1982
2017-03-10 13:54
[QUOTE=Barcelonistas]Skandalinsats? Haha herregud media i det här landet är ett stort skämt. Hela fotbollsvärlden hyllar oss medan hycklarna i detta fega land ska skriva massa skit. [/QUOTE] – Att Aytekin blåste straff där är skandalöst, säger agenten Maik Barthel enligt tidningskollegan i Madrid, AS. 1. Vem fan är Maik Barthel och varför är hans åsikt viktig för aftonbladet? 2. Källan till det hela är alltså AS, den Madridbaserade pro-Real tidning som inte drar sig en sekund för att attackera Barça. Ställer mig upp och kör en slowclap för Aftonbladet gedigna arbete.
Barcelona Cule4life
2017-03-10 13:47
Barcelona skapar känslor. Mer än en klubb.
Barcelona Weeena
2017-03-10 13:42
@FCB_Messi:

Tack Suarez du är bäst!!
Visca Barca
Barcelona FCB_Messi
2017-03-10 13:39
Vem faaaaan bryr sig om suarez filmade ?!? Är han den första människan på jorden som har filmat till sig en straff eller , shit asså . TACK för att du gjorde det Suarez , tack för att du var en stor del till att jag upplevde mitt livs lyckligaste dag. Det är så jävla underbart att se alla real fans lipa. Fortsätt lipa era luffare snart kommer suarez in i erat kära bernabeu straffområde och slänger sig där med. Vamoooooos viscaaaa barcaaaaa !!!!!!
Barcelona Fuerza
2017-03-10 13:37
@RRM:

Bra idé. Inkludera Niva och Esk i bombardemanget. Mot Twitter, gott folk!
Barcelona wallmannen
2017-03-10 13:36
Angående den tröttsamma debatten om filmning... så vill jag bara citera vad Taylor Swift så elegant sjunger, "I shake it off".
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcelonistas
2017-03-10 13:30
Skandalinsats? Haha herregud media i det här landet är ett stort skämt. Hela fotbollsvärlden hyllar oss medan hycklarna i detta fega land ska skriva massa skit.
Barcelona RRM
2017-03-10 13:28
@Fuerza:
Kan inte alla mejlbomba Lasse med detta klipp? :D
Barcelona DM1982
2017-03-10 13:26
[QUOTE=NJ111]Skamligt hur svensk media gör rubriker med "Domaren stängs av efter skandalinsats". När sanningen egentligen är: Enligt Cadena Ser var sedan domarbasen Pierluigi Collina efter matchen mest upprörd över straffen Neymar fick. Inte själva straffen, men att Aytekin frågade sin straffområdesdomare, vilket inte är enligt direktiven. [/QUOTE] Skamligt hur Aftonbladet försöker förmedla en annan bild för att kunna piska upp en dålig stämning. Sedan är det jäkligt skumt att domaren inte ska kunna använda sig av straffområdesdomaren, i det här fallet så hjälpte det hela huvuddomaren.
Barcelona Fuerza
2017-03-10 13:26
@NJ111:

Hur vet Collina vad Aytekin frågade sin straffområdesdomare? Kan likväl vara så att straffområdesdomaren informerat Aytekin att det är straff men att Aytekin inte hörde detta i all publikstorm och ville få det bekräftat öga mot öga i ett sådant avgörande läge.
Barcelona NJ111
2017-03-10 13:15
Skamligt hur svensk media gör rubriker med "Domaren stängs av efter skandalinsats". När sanningen egentligen är: Enligt Cadena Ser var sedan domarbasen Pierluigi Collina efter matchen mest upprörd över straffen Neymar fick. Inte själva straffen, men att Aytekin frågade sin straffområdesdomare, vilket inte är enligt direktiven.
Barcelona Dûssel
2017-03-10 13:07
@100% AntiMadridista:

Wow vilken okunskap här. Jonsson gjorde mål i slutminuten och det var väldigt dramatisk match. Att få detta till en uppgjord match visar ju bara hur pass mycket okunskap du besitter.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-03-10 13:02
Mathieu: "Even the wives of PSG players, such as Marquinhos', who put a photo of her showing four fingers with her dog." [espn] HAHA!
Barcelona Fuerza
2017-03-10 12:43
Till alla tvivlare.
Annons: