/spanien/barcelona/forum/3267.aspx/spanien/barcelona/forum/3267.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Junta Dimision
2015-02-01 14:04
Halilovic tid kommer, vi måste låta honom anpassa sig till landet och lära sig språket ordentligt. Tålamod är en stor nyckel till framgång och eftersom vi inte får värva förrän nästa år så kommer vi få se fler talanger få chansen med tiden, var så säkra.
Barcelona Baronen
2015-02-01 13:47
Vill också se Rafinha från start. Vi MÅSTE börja spela in honom helt nu. Det är frustrerande. Real värvar in en 16-åring och låter honom träna med a-laget direkt. Så ska det vara.
Och vad händer med Halilovic? Vi måste börja ge ansvar.
Barcelona Maestro Xavi
2015-02-01 13:36
@SOMISEREM1899:
När jag köpte biljetter så var jag tvungen att hämta ut dom på camp nou, var endast tvungen att visa upp mitt ID för att få biljetterna.
Barcelona Liunil Masse
2015-02-01 13:34
1.7-ligan Inget händer, Bartra har spelat mycket också. @barcastuff: Bartra and Mascherano are only Barcelona players to play 300+ minutes in each of 3 competitions this season #fcblive [via @barca19stats]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona SOMISEREM1899
2015-02-01 13:30
Jag köpte för ett antal veckor sedan biljetter till Barcelona-Levante på fcbarcelona.com. Men när jag färdigställt köpet och fått biljetterna på mailen så såg de inte ut som de vanliga biljetter man annars köper på plats. Rad- och stolsnummer, sträckkod samt lite reklam för mat som man kan köpa under matchen är det som finns utplacerat. Då undrar jag om det är meningen att jag ska hämta ut "de riktiga" biljetterna på Camp Nou eller exempelvis La Caixa, eller om det går att komma in med de jag har för tillfället. Någon som vet?
RedemptionMn
2015-02-01 13:18
Hade varit roligt att se Rafinha spela från start. Tyckt att han har skött sig helt ok i de matcher han har spelat.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-01 13:11
Så hur tycker ni vi ska starta ikväll? Jag tycker att vi ska ställa upp likadant men med Xavi/ Rafinha istället för Iniesta. Hoppas vi visar upp samma fina anfallsfotboll som vi har gjort på sistone, Visca!
Barcelona 1.70-ligan
2015-02-01 12:59
Bartra utanför truppen igen, helvete vad är det som händer?
Barcelona 1.70-ligan
2015-02-01 12:59
Bartra utanför truppen igen, helvete vad är det som händer?
Barcelona LeoMessi
2015-02-01 12:53
Alla som bör tjäna mycket tjänar redan mycket i barca. Spelare som Roberto och montoya kan inte leka hardball. Men nu vet jag inte hur mycket spelare som rafinha och bartra tjänar, men dom kanske också bör få en liten förhöjning.
Barcelona Diar Shekha
2015-02-01 12:38
Neymar11

Men då måste man höja de andras löner också Så småningom. Neymar är en fantastisk spelare men det känns bara dumt att förlänga med honom när killen bara vart här i 1,5 år.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-01 12:16
Känslan är att man kunde ha väntat med en kontraktsförnyelse tills säsongen är över. Fortsätter han prestera på det här sättet under hela våren ska det inte vara några tvivel om en lönehöjning. Gillar dock inte när man nästan fördubblar en spelares lön under pågående säsong, vet inte om det är den bästa motivationen till att fortsätta prestera lika bra resten av säsongen. Hade kommit mer naturligt som en belöning under sommaren.
Barcelona Baronen
2015-02-01 12:01
Vi ska ha i åtanke att Neymar är världens näst bästa spelare efter Messi. Och han fyller i dagarna 23 år. Det är helt otroligt att vi har honom i vårt lag, en sådan enorm guldklimp. Det är nästan som att man glömmer bort det, pga av Messis förbluffande genialitet.
Barcelona koeman92
2015-02-01 11:56
@Neymar11:

Hoppas bara inte att han drabbas av Brasse-syndromet nu. Man ska ändå ha i åtanke att han fortfarande är väldigt ung och fortfarande befinner sig i sin utvecklingsfas. Själv tycker jag att denna löneförhöjning är ganska överdriven, att höja den till max 10 miljoner hade räckt.
Barcelona Neymar11
2015-02-01 11:43
Diar sheka För att undvika oljeshejker viftandes med sedelbuntar utanför camp nou Helt rätt att förnya och göra klart med honom fram till 2020. Han förtjänar det, lönen är hög visst men hur mycket pengar drar inte han till klubben
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-01 11:38
Gäller att vara på hugget direkt från start idag. Villarreal har inte förlorat en ligamatch sedan början av november och har fyra raka vinster. De har släppt in lika många mål som Real Madrid och bara vi har släppt in färre. Själv har jag alltid gillat Villarreal som lag och klubb. Liten stad men bra fans och väldigt fin fotboll. Alltid ett vårdat passningsspel och skickliga tekniker. Idag lär det dock mestadels bli försvarsspel och det gäller att vi startar matchen med samma höga press och intensitet som gjort att vi hittat formen den senaste månaden.

Jag hoppas Lucho förstår vikten av kontinuitet och därmed väljer samma startelva som han gjort de flesta matcherna den senaste tiden. Rakitic-Busquets-Iniesta börjar se riktigt bra ut tillsammans på mittfältet. Rollfördelningen på mitten har blivit mycket tydligare nu när de fått tid att spela ihop sig. Anfallet ser riktigt lovande ut. i försvaret har Piqué inte varit såhär bra sedan våren -11 och till och med Dani Alves har enligt mig spelat upp sig rejält. Med formen vi har vore det synd att bjuda in ett så bra lag som Villarreal i matchen. Gäller att gå för dödsstöten tidigt för att avgöra matchen. Vi har inte råd med fler poängtapp om vi hade tänkt oss att jaga Real ända in i slutomgångarna.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-02-01 11:32
Neymar spelar just nu som en topp 3 spelare i världen så att förlänga honom med ett förbättrat kontrakt ser jag som en självklarhet. Finns andra kontraktsförlägningar som är ologiska...
Barcelona Diar Shekha
2015-02-01 10:58
Jag får inte ihop det. Varför vill man förnya Neymar's kontrakt redan efter 1,5 år? Han tjänar redan bra och vi behöver inte förstöra lönesystemet Ännu mer.
Barcelona Leo y Cesc
2015-02-01 09:48
@barcastuff: Lotina (ex-coach Deportivo): "If there's a Messi game on tv, I stay at home. If Cristiano plays, I might go for a drink with my pals" [ser]

Hahaha
Barcelona Baronen
2015-02-01 08:51
Crichiano likgiltig när Benzema gjorde kanonmålet igår kväll. Förvånande? Nej.

Kan ju inte finnas en människa som tycker om honom genuint. En vedervärdig och extremt överskattad fotbollsefterbliven sprinter.
Barcelona Canaletes
2015-02-01 04:23
hehe humor

Några Chelseafans skryter med att dom hade 4/7 akademispelare på bänken i en så stor match mot självaste City!

Vi hade väl 8 startspelare från akademin i La Manita-matchen (5-0) och 7 startspelare mot United i CL-finalen.
Det kan man skryta med!
Barcelona Junta Dimision
2015-02-01 01:35
Nu såg jag inte Celta Vigos match ikväll, men en vän skrev till mig och sa att domaren var helt bisarr.

"I den 81:a minuten blev det parodi efter en situation precis vid straffområdeslinjen. Först dömde domaren frispark till Córdoba, sedan efter att ha pratat med linjedomaren så ändrade han sig till straff och vilda protester utbröt från Celta Vigos läger. Alla spelarna pratade med domaren, Berizzo var där och domslutet dröjde flera minuter.

Det var en svår situation där Carles Planas tackling skedde precis på straffområdeslinjen och domarens beslut tog oerhört lång tid. Efter flera minuters totalt kaos ändrade domaren sig helt och blåste frispark för Celta Vigo. Knappt någon förstod någonting och minst koll hade nog domaren själv.

Det hela slutade med att Berizzo blev utvisad, att minst en varning delades ut till en Córdoba-spelare och att spelet fortsatte med en frispark till Celta Vigo. Domaren lyckades förvirra alla och det blev flera minuters tilläggstid efter den tilltrasslade situationen."

Taget ur Celta Vigo redaktionens matchrapport, Spanska domare har aldrig något vidare och det är sjukt hur lätt de tappar kontroll på matcher. Berizzo är förövrigt Celta Vigos tränare.
Barcelona Nemesis 10
2015-02-01 00:08
Enligt sport.es har klubben och Neymar kommit överens om en kontraktsförlängning. Klubben vill förlänga kontraktet till 2020 och höja hans lön till 12 miljoner euro, så mycket som Real erbjöd i lön när dom försökte värva Neymar. Just nu tjänar han runt 6-7 miljoner euro så det är ingen dålig förhöjning han får om man säger så :P ....
Barcelona Junta Dimision
2015-01-31 23:59
Celta med sin första vinst i ligaspelet sen 1:a November mot... oss.
Barcelona Barca4life98
2015-01-31 23:56
Erik Satie Hade samma problem...
Barcelona Erik Satie
2015-01-31 23:36
vafan har hänt? Har inte kommit in på SF på hela dagen...
Barcelona zick9
2015-01-31 21:57
@LeoMessi:

Med tanke på att Real spelade idag och endast ett inlägg handlade om Ronaldo så bör svaret på din fråga vara "nej".
Barcelona zick9
2015-01-31 21:55
...
Barcelona LeoMessi
2015-01-31 21:30
Någon mer som inte kommer in på sf? Detta är första gången på flera timmar som jag kommer in.
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-01-31 18:41
Barca B leder 3-1
Annons: