/spanien/barcelona/forum/3265.aspx/spanien/barcelona/forum/3265.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cule4life
2015-02-02 00:57
Tycker det kastas onödigt mkt skit på Iniesta, tycker han är bra men till hans nackdel är hans ofarlighet framför mål.

Sagt det innan och säger det igen, Rafinha är i Iniestas arvtagare, det osar klass om den killen.

Angående madrid. Hörde att dom spelar hängmatchen mot sevilla på onsdag och sen mot Atletico på lördag, tar real 6 poäng där är det starkt, men jag tror på minst ett kryss och poängtapp, och vi kmr få chansen att knappa in, men det gäller att hålla koncentrationen på topp och ta varje liga match som en final, jag vill verkligen ha liga guldet till camp nou.

Kööör
Barcelona Generalkapten puyol
2015-02-02 00:56
https://www.youtube.com/watch?v=HFbJMoNQvNc
Barcelona Erik Satie
2015-02-02 00:56
Neymar + Messi 2015: 17 mål

Real Madrid 2015: 15 mål
Barcelona Generalkapten puyol
2015-02-02 00:55
Namn: Erik Satie
Sänt: 2015-02-02 00:23
Någon som har highlights med ray?
1 Tumme upp Citera

https://www.youtube.com/watch?v=OuiIy161QHI
Barcelona Erik Satie
2015-02-02 00:23
Någon som har highlights med ray?
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-02-02 00:18
Suarez teknik är värdelös och hans avslut framför mål är sämre än värdelös. Han förstår många anfall och har otroligt svårt att anpassa sig till ett snabbt passningsspel. MEN !! , han jobbar som satan , driver ner backarna och har sina moments när han spelar fram sina medspelare på ett fantastik sätt.

Messi ser bättre ut än vad han någonsin gjort för tillfället enligt mig, och trots att Neymar gör någon halvtaskig match går han oftast därifrån med ett viktigt mål eller assist.

Vi ser starka ut, otroligt starka ut men det känns som det endast är vi som kan förstöra för oss. Båda målen idag är klantigt och vår bredd i anfallet är väldigt skör, en skada på vår trio och vi har problem.
Barcelona Erik Satie
2015-02-02 00:12
Varför är det så mycket klagomål? Vi vann. Villareal är inte dåliga. Jag tycker vi spelar bra. Villareal har ju förfan bara kontringar som chanser.
Barcelona Nemesis 10
2015-02-02 00:06
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":
Tycker faktiskt denna elva känns som våran starkaste just nu, Rakitic är viktigare än vad Lucho verkar tycka. När Rakitic spelar tar han ett enormt jobb defensivt vilket gör att vi får färre kontringar emot oss, alla kommer väl ihåg hur han sprang mot Atletico så han knappt orkade mer? Dessutom tycker jag faktiskt att Busken har spelat bättre med Rakitic bredvid sig. Raketic erbjuder också fina bollar över motståndarnas backlinjen och skottfarlighet utanför boxen. Iniesta tycker jag ska rotera ännu mer med Rafinha, man kan se att Iniestas fysik börjar ta ut sitt och han klarar inte av hur många närkamper som helst under matchens gång, Rafinha däremot är väldigt pigg och kommer även han att vara mer nyttig i det defensiva spelet, han gillar att gå framåt vilket jag gillar och sen har han en bra teknik samt ett bra skott med vänstern. Suarez tycker jag ska fortsätta att vara start eftersom att han drar på sig 2-3 spelare vilket är viktigt för dom andra anfallarna, tyvärr verkar han inte ha så bra självförtroende just nu men trots det så var han t.e.x idag inblandad i Messis och Rafinhas mål. Han måste få bygga på sitt självförtroende och det genom att spela.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2015-02-01 23:57
Seriöst killar, är ni medvetna om att vi spelade nyligen mot At.Madrid. Vi fick inte ens vila efter den hårda matchen. Ibland måste vi nöja oss med 3-2 vinst. Visst vi spelar inte bra men det är dessa vinster som gör att man kan vinna ligan. Man kan kritisera nästan alla men vårt lag behöver vila och de kommer göra det nästan en hel vecka. Återhämtning perfekt. Vi kommer få se ett helt annat lag mot Bilbao. Bilbao ska vi inte underskatta.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona WalterWhite
2015-02-01 23:50
Halilovics mål från igår, vet inte om det har delats här.
Ronaldinho Gaucho
2015-02-01 23:43
@Zyzz:

Kan bara instämma. Hur svårt är det egentligen när man får 10-15 inläggslägen per match? Varför måste han lägga inläggen i höjden? Varför är han så enfotad?
Barcelona A good coach is everything!
2015-02-01 23:38
LE kommer aldrig bänka varken Iniesta eller Busi .. Fattar inte varför dessa två herrar jämt förtjänar en startplats. Vad måste Rakitic göra för att få gå före dessa herrar. Rafinha är fortfarande ung och kan slussas in. Men tror inte Rakitic är nöjd med en bänk plats när han gång på gång visar att gör bättre än Ini och Busi.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-01 23:34
Real Madrid 15 mål i 2015. Messi och Neymar 17 mål i 2015.
2015-02-01 23:32
Ett problem med att spela Iniesta mer centralt är att Neymar hamnar hos hörnflaggn vi såg i den här matchen.
Barcelona Barca4life98
2015-02-01 23:31
Nemesis 10 Sant faktiskt Förresten vad tycker ni om Vietto? Verkar intressant faktiskt. Har inte så bra koll på honom men han sägs vara "nya aguero"?
Barcelona Himne del Barcelona
2015-02-01 23:30
Jag tänker också "men fan få bollen förbi försvararna nån jävla gång" när Alba slår inlägg efter inlägg som bara resulterar i hörna. Men jag kan aldrig klaga på en spelare som springer upp och ner matcherna igenom och bidrar med ständig rörelse till Barcelonas anfallsspel med vältajmade löpningar som skapar oreda hos motståndarna. Älskar verkligen inställningen som Alba alltid visar upp varje match. Visst, håller med om att han behöver förbättra sina inspel, men att han inte skulle vara given i Barcelona blir ju bara fånigt.
Barcelona Nemesis 10
2015-02-01 23:25
Tycker vissa överdriver, den gula ubåten har inte torskat på 18 matcher och besegrade Real. Det är inget lag man bara promenerar hem en seger mot, hade Pique haft lite mer fokus vid bakmålet och Suarez hade haft skärpa i sina avslut så hade den här matchen kunna blivit en promenad seger. Man ska inte ta nåt från Villareal för dom gör en bra match medans vi gör en sämre match. Det är ändå starkt att vi två matcher i rad vänder från underläge 2 gånger i matchen, nu gäller det att inte släppa på gasen vi måste köra fullt ut varje match som är kvar! Visca Barca!!
Barcelona Barca4life98
2015-02-01 23:24
Enkos Håller med om att masken, Rafinha och rakitic borde starta. Men Alba ska starta ändå. Detsamma gäller Suarez, även fast jag lackar ur på honom så öppnar han upp mycket för Messi.
Barcelona enkos
2015-02-01 23:22
Jag vill ha Adriano mot Bilbao istället för Alba
Rakitic ist för Iniesta som vinner inte en duell längre, mycket svag och dålig ork
Rafinha ska fortsätta
Mascherano på mitten och Busquets bänken
Pedro ist för Suarez
2015-02-01 23:21
Suarez har ankfötter men hans assist till Messi och inspelet som efter Messia nick dundrade Rafinha in bollen. Den här tweeten summerar hans närvaro på plan. @BlaugranesBarca got to say, if not for Suarez, there's no way 3 defenders are leaving Messi in that much time and space..
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-02-01 23:19
Luis Enrique: "Rafinha? Very complete game, like the others. This season, he needs to adapt a bit. No doubt he'll be a key player for Barça"

Blir så glad av att höra detta om min favorittalang!! Grande Rafa!
Barcelona koeman92
2015-02-01 23:15
@Rambla~:

Eller så kan hans feta löneförhöjning vara en orsak.. just sayin.
Barcelona J.Gamper
2015-02-01 23:13
Tyckte Pique innan tabben var ruskigt bra. King Pique skrek jag vid ett flertal tillfällen... tyvärr så ögade jag honom samtidigt.

Håller med om att Neymar var ovanligt dålig idag... Suarez... ahh .. Så nära i början men det lossnar inte för honom ännu tyvärr.

Lucho måste nu visa att han kan anpassa sig till motståndaren och spela rätt. Ut med busquets och in med Mascherano bredvid Rakitic och Rafinha. Tror att det skulle fungera bättre.
Barcelona DM1982
2015-02-01 23:12
Sedan kan man undra vad Pique tänkte när han tog emot bollen med sulan och det blev mål. Han var bra idag och gjorde en djävulsk brytning men det där var bara efterblivet.

Rafinha, han kan bli hur bra som helst. Räknar kallt med att han är med i Brasiliens landslag till nästa VM.

Hörde att Villarreal vilade sju spelare i sin cupmatch, det märktes. Det märktes även att många i Barcelona spelade mot Atletico, det var lite småsega ben.

Hur som helst, tre sjukt tunga poäng.
Barcelona Rambla~
2015-02-01 23:11
@Liunil Masse:

Det handlar nog om flera orsaker. En vild gissning, hans fysiska form och systemet. Han är spelar mer som en av doble pivote nu.
Barcelona jawwa
Iniesta samt busquets bör båda förpassas till bänken och ersättas av rafinha och rakitic
Barcelona Himne del Barcelona
Vilken underhållande fotbollsmatch! Samtidigt var det sjukt nervöst att titta på då Villarreal spelade riktigt bra och skapade en del framåt.

Visst, Suárez missade idag igen - man har liksom börjat vänja sig vid det nu. Blir inte ens förvånad längre. Lider verkligen med honom. Men man får inte glömma att han faktiskt ligger bakom två av målen och därmed den oerhört viktiga vändningen. Hockeyassisten till Rafinhas mål går inte att klaga på.

Måste säga att jag blev mycket imponerad av just Rafinha i den här matchen. Det är så många här inne som har tjatat och klagat på att han inte har fått chansen. Jag som inte har sett så mycket av Rafinha har undrat varför, men efter den här matchen råder det inga tvivel om att han faktiskt är mycket av det som Barcelona saknat på mittfältet det senaste säsongerna. Det här får väl ses som det stora genombrottet? Snacka om att ta för sig när man får chansen.

Och denna Lionel Messi. När Suárez inte kan träffa en lada från insidan tackar han för kaffet och lirkar upp bollen i krysset ungefär som att det inte är något särskilt med det. Så avslappnat, så självsäkert, så naturligt. Får aldrig nog av detta fenomen.

Visst, Villarreal lyckades skapa en hel del. Men tycker ändå inställningen Barcelona visar upp numera är ljusår ifrån den vi såg i början av säsongen och även om det finns mycket individuell skicklighet är det trots allt grunden till allt. Bra insats med tanke på det tuffa spelschemat.
Barcelona Liunil Masse
2015-02-01 23:08
Neymat var riktigt dålig idag men framförallt Iniesta. Herregud Iniesta... Blir totalt överglänst av Rafinha och det som en av spaniens bästa mittfältare genom tiderna. Förstår inte, är det systemet som inte passar honom eller har han gått ner sig så enormt?
Barcelona Neymar11
2015-02-01 23:06
Tycker att Alba var riktigt dålig idag, speciellt under hans första halvlek. Hans inläggsspel var bedrövligt, han kommer till såna underbara möjligheter men sumpade varje gång Alves glänste på den fronten fan Aja skönt att vinna en så här match, och spelarna fortsätter visa upp moral när man vänder ytterligare en match
Barcelona enkos
2015-02-01 23:06
"Messi kan inte med höger"
Messi med högern utanför 16
Annons: