/spanien/barcelona/forum/3263.aspx/spanien/barcelona/forum/3263.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cule4life
2015-02-01 16:37
Omg

Barcelona 1.20 i Odds

Villareal 13 i odds.

Känns igen ganska överdrivet, Villareal är inte inget korpen lag precis, Dom är oerhört bra som kan straffa vilket lag som helst.

Barca ska inte under några omständigheter underskatta Villareal. Personligen tror jag att det kmr bli en oerhört tuff match.

Jag tror att Barca vinner men med knapp marginal.
Barcelona Erik Satie
2015-02-01 16:14
vi har ett väldigt fint mittfält. För mig kvittar det om Rafinha eller Rakitic startar. Båda är oerhört bra. Rafinha är verkligen framtiden.
Ronaldinho Gaucho
2015-02-01 16:12
@LeoMessi:

Det finns alltid sätt att matcha andra erbjudanden informellt. Vi lyckades pumpa in tiotals miljoner i Neymars pappas ficka. Vet inte varför det skulle vara ett problem i Bellerins fall. Men nu är det som det är. Alves kontrakt håller på att löpa ut och Montoya är verkligen inte rätt person att fylla ut brassens position. Spännande utveckling.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-01 16:09
Folk klagar för mycket. Real ger Ödegard speltid och vi sitter och kliar gumpen. Det här är topp fotboll. Bara för att en sextonåring gör några överstegsfinter på Youtube ska han direkt in i startelvan. Det funkar inte på det viset. Barca är en av världens bästa klubbar på att slussa in ungdomar in i A-laget med tålamod. Det är CL, La Liga och Copa som står på spel med mycket prestige. Barca är inte Bilbao/Espanyol som siktar på en 4-8 plats och spelar en talangfull spelare bara för att. Nästa säsong kommer vi ha en ledning som lär sköta anpassningen ännu bättre och Rafinha samt Denis Suarez tillsammans Adama och Halilovic kommer få bättre speltid och större roll i laget. Xavi kan komma att lämna tyvärr! Legend!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-01 16:06
Ronaldinho Gaucho

Har inte sett så många matcher med Bellerin men det är inte så konstigt att Montoya inte utvecklats någonting när han inte får den speltid som krävs. Pep Guardiola som flyttade upp Montoya från Barca B och som är skicklig på att spela in talanger lämnade precis när Montoya egentligen borde börjat spela mer och mer istället för Alves. Varken Tito, Tata eller LE har haft någon vidare lust att ge honom chansen, trots att han enligt mig är betydligt säkrare och bättre defensivt än Alves. Nu kan det vara för sent, han är precis som du säger född 91 och knappast någon yngling längre. Har svårt att tro att han någon gång ska ta den där ordinarie platsen man hade förhoppningen om att han i framtiden skulle göra när han kom fram för några år sedan.

I London har vi å andra sidan Wenger som är experten själv på att släppa fram unga spelare vid rätt tillfälle. Vi har varit extremt dåliga på att utnyttja resurserna vi förfogar över i och med alla talangfulla spelare som utvecklats i La Masía. Hade Montoya gått till Arsenal för tre år sedan är jag övertygad om att han hade haft en fast startplats sedan en tid tillbaka.
Barcelona LeoMessi
2015-02-01 16:04
Det var inte så att Barca satsade på montoya mer än på bellerin. Barcelona kunde inte matcha erbjudandet som Arsenal kom med, eftersom man inte får skriva proffskontrakt i Spanien om man är yngre än 16(?). Det var inte så att Barcelona var totalt likgiltiga när han drog, det var bara inte mycket dom kunde göra åt det.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-01 16:01
Hade velat se Iniesta och Rafinha tillsammans. 2 offensiva kreatörer. Vill se vad de två kan göra för skada tillsammans. Båda kan göra sin gubbe, hålla i bollen och sätta den i djupled. Villareal kommer backa hem och vänta på de tillfällen som ges att kontra på eller hålla i bollen och etablera ett anfall. Inget jag är orolig för längre då vi har börjat kontra istället för att lugna ner spelet varje gång för att försöka spela genom elva backar varje gång.
Barcelona Rambla~
2015-02-01 16:01
Nästan alla högerbackar ser ut som Cafu när Arsenal möter blåbärslag i PL. När de sen för en gångs skull stöter på ett riktigt bra motstånd, ser man hur mediokra vissa av deras backar är.
Ronaldinho Gaucho
2015-02-01 15:58
Glömde tillägga att Bellerin är född 1995 och Montoya 1991. =)
Ronaldinho Gaucho
2015-02-01 15:57
@Canaletes:
Hehe, dessa PL-kåta fanatiker. Gårdagens match mellan Chelsea och Man City var allt annat än engelsk: Av de 22 startspelarna var endast 3 (!) engelsmän. Dessa heter Terry, Hart och Milner. Lägg till att bägge klubbar finansieras av araber och ryssar. Ojj, glömde jag nämna att deras managers också är från utlandet i form av Pellegrini och Mourinho? Go England! Eller inte... Med det sagt sagt köper PL in utländska spelare som spelar skitig engelsk fotboll när de absolut bästa fotbollsspelarna håller till i Atletico, Barca, Bayern och Real för att inte nämna några andra toppklubbar utanför de engelska gränserna.
Ronaldinho Gaucho
2015-02-01 15:51
Barcelona satsade uppenbarligen på helt fel högerback från ungdomsleden. Hector Bellerin startar i Arsenal och gör en fullt godkänd insats. Vi dras med medelmåttan Montoya som inte har utvecklats något på 4 år.

Suck ...
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-01 15:16
Rafinha och Bartra får vänta på sina tillfällen. Vi har två tuffa matcher mot Villarreal idag och Athletic nästa vecka. Därefter kan vi vila spelare inför Citymatchen men det är oerhört viktigt att hålla uppe flytet och ta maximalt antal poäng i ligan fram tills El Clásico. Iniesta behövs med sin kreativitet idag, Mascherano stod visserligen för ett misstag senast men har överlag spelat riktigt bra tillsammans med Piqué.
Barcelona barca show
2015-02-01 14:59
Idag ska det smälla till hoppas på den bästa elvan men rafinha vill jag se starta han är så grym och jobbig för motståndarna med sitt spelsätt speciellt när han krigar och hur jobbigt det är för de när de måste försvara och han dribblar sig förbi. Sådant som saknas i vårt mittfält. Sen tror jag suarez sätter ditt någon mål idag.
Messi gör 2 mål kom ihåg från vem som sa det.
Såg att inter förlorade mot något bottenlag i serie A de laget har ju kollapsat helt.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-01 14:04
Halilovic tid kommer, vi måste låta honom anpassa sig till landet och lära sig språket ordentligt. Tålamod är en stor nyckel till framgång och eftersom vi inte får värva förrän nästa år så kommer vi få se fler talanger få chansen med tiden, var så säkra.
Barcelona Baronen
2015-02-01 13:47
Vill också se Rafinha från start. Vi MÅSTE börja spela in honom helt nu. Det är frustrerande. Real värvar in en 16-åring och låter honom träna med a-laget direkt. Så ska det vara.
Och vad händer med Halilovic? Vi måste börja ge ansvar.
Barcelona Maestro Xavi
2015-02-01 13:36
@SOMISEREM1899:
När jag köpte biljetter så var jag tvungen att hämta ut dom på camp nou, var endast tvungen att visa upp mitt ID för att få biljetterna.
Barcelona Liunil Masse
2015-02-01 13:34
1.7-ligan Inget händer, Bartra har spelat mycket också. @barcastuff: Bartra and Mascherano are only Barcelona players to play 300+ minutes in each of 3 competitions this season #fcblive [via @barca19stats]
Barcelona SOMISEREM1899
2015-02-01 13:30
Jag köpte för ett antal veckor sedan biljetter till Barcelona-Levante på fcbarcelona.com. Men när jag färdigställt köpet och fått biljetterna på mailen så såg de inte ut som de vanliga biljetter man annars köper på plats. Rad- och stolsnummer, sträckkod samt lite reklam för mat som man kan köpa under matchen är det som finns utplacerat. Då undrar jag om det är meningen att jag ska hämta ut "de riktiga" biljetterna på Camp Nou eller exempelvis La Caixa, eller om det går att komma in med de jag har för tillfället. Någon som vet?
RedemptionMn
2015-02-01 13:18
Hade varit roligt att se Rafinha spela från start. Tyckt att han har skött sig helt ok i de matcher han har spelat.
Barcelona Junta Dimision
2015-02-01 13:11
Så hur tycker ni vi ska starta ikväll? Jag tycker att vi ska ställa upp likadant men med Xavi/ Rafinha istället för Iniesta. Hoppas vi visar upp samma fina anfallsfotboll som vi har gjort på sistone, Visca!
Barcelona 1.70-ligan
2015-02-01 12:59
Bartra utanför truppen igen, helvete vad är det som händer?
Barcelona 1.70-ligan
2015-02-01 12:59
Bartra utanför truppen igen, helvete vad är det som händer?
Barcelona LeoMessi
2015-02-01 12:53
Alla som bör tjäna mycket tjänar redan mycket i barca. Spelare som Roberto och montoya kan inte leka hardball. Men nu vet jag inte hur mycket spelare som rafinha och bartra tjänar, men dom kanske också bör få en liten förhöjning.
Barcelona Diar Shekha
2015-02-01 12:38
Neymar11

Men då måste man höja de andras löner också Så småningom. Neymar är en fantastisk spelare men det känns bara dumt att förlänga med honom när killen bara vart här i 1,5 år.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-01 12:16
Känslan är att man kunde ha väntat med en kontraktsförnyelse tills säsongen är över. Fortsätter han prestera på det här sättet under hela våren ska det inte vara några tvivel om en lönehöjning. Gillar dock inte när man nästan fördubblar en spelares lön under pågående säsong, vet inte om det är den bästa motivationen till att fortsätta prestera lika bra resten av säsongen. Hade kommit mer naturligt som en belöning under sommaren.
Barcelona Baronen
2015-02-01 12:01
Vi ska ha i åtanke att Neymar är världens näst bästa spelare efter Messi. Och han fyller i dagarna 23 år. Det är helt otroligt att vi har honom i vårt lag, en sådan enorm guldklimp. Det är nästan som att man glömmer bort det, pga av Messis förbluffande genialitet.
Barcelona koeman92
2015-02-01 11:56
@Neymar11:

Hoppas bara inte att han drabbas av Brasse-syndromet nu. Man ska ändå ha i åtanke att han fortfarande är väldigt ung och fortfarande befinner sig i sin utvecklingsfas. Själv tycker jag att denna löneförhöjning är ganska överdriven, att höja den till max 10 miljoner hade räckt.
Barcelona Neymar11
2015-02-01 11:43
Diar sheka För att undvika oljeshejker viftandes med sedelbuntar utanför camp nou Helt rätt att förnya och göra klart med honom fram till 2020. Han förtjänar det, lönen är hög visst men hur mycket pengar drar inte han till klubben
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-02-01 11:38
Gäller att vara på hugget direkt från start idag. Villarreal har inte förlorat en ligamatch sedan början av november och har fyra raka vinster. De har släppt in lika många mål som Real Madrid och bara vi har släppt in färre. Själv har jag alltid gillat Villarreal som lag och klubb. Liten stad men bra fans och väldigt fin fotboll. Alltid ett vårdat passningsspel och skickliga tekniker. Idag lär det dock mestadels bli försvarsspel och det gäller att vi startar matchen med samma höga press och intensitet som gjort att vi hittat formen den senaste månaden.

Jag hoppas Lucho förstår vikten av kontinuitet och därmed väljer samma startelva som han gjort de flesta matcherna den senaste tiden. Rakitic-Busquets-Iniesta börjar se riktigt bra ut tillsammans på mittfältet. Rollfördelningen på mitten har blivit mycket tydligare nu när de fått tid att spela ihop sig. Anfallet ser riktigt lovande ut. i försvaret har Piqué inte varit såhär bra sedan våren -11 och till och med Dani Alves har enligt mig spelat upp sig rejält. Med formen vi har vore det synd att bjuda in ett så bra lag som Villarreal i matchen. Gäller att gå för dödsstöten tidigt för att avgöra matchen. Vi har inte råd med fler poängtapp om vi hade tänkt oss att jaga Real ända in i slutomgångarna.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-02-01 11:32
Neymar spelar just nu som en topp 3 spelare i världen så att förlänga honom med ett förbättrat kontrakt ser jag som en självklarhet. Finns andra kontraktsförlägningar som är ologiska...
Annons: