/spanien/barcelona/forum/3262.aspx/spanien/barcelona/forum/3262.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heisenberg
2015-01-30 13:45
Gabriel & Diar Shekha

Det VAR sant. Fram tills den senaste matchen har de alltid betett sig som folk efteråt. Det kan dock vara för att det gick såpass bra för dem förra året. Men nu när de får smaka så verkar det vara annat. Det är väl först i motgång som man visar sin sanna karaktär, och den verkar gå i sann Madrid-anda.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-30 13:38
OT: Diego Costa fick tre matchers avstängning för sina stämplingar. Han missar alltså morgondagens titelrysare mot Manchester City.
Barcelona Gabriel
2015-01-30 12:59
Diar Shekha

Fast det var ju precis det Atletico Madrid gjorde nu senast? Fortsatte att klaga på domaren efter matchen och skyllde förlusten på honom trots att Neymar fick sitt godkända mål bortdömt samt att deras straff var en present från domaren. Flera av deras spelare gick också åt Neymar efter matchen och skämde ut sig med pinsamma kommentarer, både Gabi och Cani. Så nä, att dom lämnar det på planen är inte alls sant det heller.
Barcelona enkos
2015-01-30 12:43
Och de på AB vågar inte skriva om Pirlos alla tiders CL elva där varken Ronaldo eller Zlatan är med medan Messi är förstås med, men skriver om Dzekos lista där båda är bredvid Messi .. så plötsligt alltså bryr sig AB mycket mera om Dzeko än Pirlo :)
Barcelona enkos
2015-01-30 12:41
@enkos:

Jo, jag postade det igår :)
Barcelona Andresito
2015-01-30 12:32
[QUOTE=papillon] Jag vill se Barca sätta hårt mot hårt. Jag hade lätt bytt in en bänknötaren och gett honom order om att sänka Gracia, Juanfran, eller nån annan pajas i det laget för att markera en gång för alla. [/QUOTE] Stay classy. Det är verkligen inte Barcelona att göra det du säger. Lite dubbelmoral att tycka det är okej med att byta in någon bara för att markera och vara på gränsen till att skada någon. Vet att Atlético gjorde det, att Real har gjort det, men inte fan ska man sänka sig till den nivån bara för att motståndarna gör det. Lägg energin på att vinna istället för att göra motståndarna ännu argare och aggressivare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2015-01-30 12:26
[QUOTE=Neymar11]Arda är en favorit trots det han gjorde mot domaren, så tappa han bara befattningen där och lugnade ner sig direkt. Enda spelaren från atletico som jag hade kunnat tänka mig ha i Barcelona [/QUOTE] Det är lite det som gör honom så enkel att gilla. En riktig krigare både spelmässigt och utseendemässigt. Tyckte att situationen med skon mest var komisk. Arda being Arda liksom.
Barcelona westinho - Sergio #5
2015-01-30 12:18
Raul García har sjunkit i mina ögon, filmar ständigt och spelar fult. Men den värsta spelaren är ändå Mario Suárez som hade i uppdrag att skada Messi. Borde fått 3 gula kort redan efter en kvart. Vet inte hur många gånger han kapade Messi, och det sjuka är att Messi inte ens klagar. Han bara reser sig upp. Vilken människa han är.
Barcelona Neymar11
2015-01-30 11:53
Arda är en favorit trots det han gjorde mot domaren, så tappa han bara befattningen där och lugnade ner sig direkt. Enda spelaren från atletico som jag hade kunnat tänka mig ha i Barcelona
Barcelona Erik Satie
2015-01-30 11:38
Den enda jag gillar i Atleti är Griezmann. Han känns väldigt ödmjuk. Torres trodde jag skulle vara ödmjuk efter att ha gjort 3 mål på 4 år men där hade jag fel...
Barcelona papillon
2015-01-30 11:00
Jag hade bytt in Masip för att sänka Garcia med en rak höger, han hade ju ändå bara fått en avstängning på 2 matcher plus en fet bonus.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Mdawg
2015-01-30 10:59
Börjar faktiskt hålla med lite om att Atletico-spelarna och framförallt vissa fans är oerhört smutsiga och trångsynta, kolla bara på matchrapporten på Atleticoforumet "CdR: Atletico - Barcelona 2-3" som exempel, så kan man ganska lätt dra en riktigt fet facepalm.. Ingen idé att försöka argumentera emot dem verkar det som heller, för det kommer bara fler och fler ryggdunkare som kan absolut 0 om fotboll whatsoever..
Barcelona papillon
2015-01-30 10:58
Neymar11:

Håller med om Pique.
Det var sjukt irriterande att se Iniesta ta atletico spelarna i hand varje gång de ramla och fick frispark, och detta under en period som atletico spelade som fulast.

Jag vill se Barca sätta hårt mot hårt. Jag hade lätt bytt in en bänknötaren och gett honom order om att sänka Gracia, Juanfran, eller nån annan pajas i det laget för att markera en gång för alla.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Neymar11
2015-01-30 10:05
Däremot så stör jag mig på att det är endast pique som skyddar sina lagkamrater alla andra springer ifrån och tar hand med dom. Pique är den ende jäveln som ställer upp för laget och individen Så som det har sett ut den här säsongen så börjar pique närma sig kaptensbindeln
Barcelona Flexus
2015-01-30 09:48
Har inte sett någon posta det här uttalandet från Simeone som han sade efter matchen. "I have played against both Madrid and Barca and you can’t compare Cristiano to Barca’s Messi. Messi alone is more dangerous than Ronaldo, Bale and Benzema put together." Fyfan vad härligt uttalande, det sjuka är att det oftast stämmer också.
Barcelona Neymar11
2015-01-30 09:46
El flaco Assisterande tränaren (galning utan vett innanför pannbenet) var på neymar med påväg in till omklädningsrummet
Barcelona el Flaco
2015-01-30 09:41
Till och med Atléticos fystränare Ortega knuffade till Neymar när spelarna var på väg till tunneln vid halvtidspausen. Hela den klubben skämde ut sig, från tränarstaben till spelarna och även pöbeln uppe på läktarna som skanderade efter fler sparkar på Messi & Co.
Barcelona Diar Shekha
2015-01-30 09:32
Grejen med Atletico Madrid är att hur fult än matchen är så lämnar de det på plan när matchen är över. De gör inte rabalder av det i media. Det är iaf något. Man får dock inte glömma bort att Atletico Madrid spelar hårt i majoriteten av sina matcher & inte minst mot Real Madrid.

Sen jag håller inte med alls om att Simeone är lika vidrig som Mourinho. De är synonym med varandra spelmässigt, men Simeone är mycket mer sympatisk som människa & gråter inte för allt i media. Det finns bara en tränare som Kan peka andra i ögat. Simeone har berömt oss varje gång efter deras förluster mot oss i år, tolken hade skyllt på domarna, vädret eller bollkallarna.

Barcelona Smogen
2015-01-30 09:30
@100% AntiMadridista:

Värre än Real??? Näe....nu får du fundera på vad du säger. :)
Barcelona Neymar11
2015-01-30 09:19
Nja värre än real kommer det aldrig att finnas Jag kan ta att dom spelar fult under matcherna, då det är ett sämre lag och måste ta till sig såna medel. Men när man fortsätter in i omklädningsrummet och efter matchen då förlorar man min respekt.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-01-30 08:48
Neymar11 Förlorat all respekt för det laget. Just nu tycker jag sämre om A Madrid än R Madrid. Det känns som att de har fått för mycket luft...Skönt att Simeone inte fick priset som bästa tränare.
Barcelona Neymar11
2015-01-30 08:05
@barcastuff: Atletico coach Simeone and captain Gabi went for Neymar during half-time of the game on Wednesday. Pique had to intervene. [sport] Säger allt om det laget, när kaptenen och tränaren beter sig sådär. Men visst neymar har utvecklats till att bli motståndarnas mardröm
Barcelona Smogen
2015-01-30 08:00
Vi kanske kan byta S.Roberto mot Pogba? Jag kan tom. tänka mig att slänga in Afellay och Tello i bytet! :)
Barcelona Neymar11
2015-01-30 07:34
@barcastuff: Barcelona have now scored 3+ goals in 4 consecutive away games, for the first time since 2010 #fcblive [via @barca19stats] Wegner ska tydligen försöka värva suarez till sommaren, vilka riktiga pajas journalister det finns i England. Dom kommer inte ens kunna värva pedro
Barcelona el Raval
2015-01-30 07:26
FE EM DEUS!
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-01-30 06:45
Rambla Det var han som skrev om Neymars "filmning" mot Celtic. Har du sett honom skriva om Ronaldos filmningar? Tycker absolut inte om den snubben!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-01-30 03:24
vänta vänta vänta har jag missat nåt haha, spelas copa del rey finalen på bernaleo?::D:D:D
Barcelona dinho the artist
2015-01-30 03:21
Gabriel
Tycker nog ditt klipp bekräftar lite min bild av Pogba som spelare. Han spelar som en oerfaren supertalang på 21år; blandar och ger.

Missförstå mig inte dock, jag ser oerhörd potential i honom och han kan jämföras lite som en naturkraft. Faktum kvarstår dock att skulle han anlända hit skulle han få jobba stenhårt på en del riskminimering samt tempo. Visserligen är Serie A en långsam liga så jag tvivlar inte på att han kan höja tempot, säger bara att det kommer behövas.

I mina ögon klarar spelaren Pogba inte av att styra ett mittfält i en sittande roll i ett 4-3-3 dock. Han är lite för ansvarslös och anfallsglad för att vara en ersättare till Busi. Nej, i mina ögon skulle han konkurrera på någon av de offensiva platserna.

Sen är det intressant ang. riskminimeringen. Barca bygger mycket av spelet på bollinnehav och att attackera med hela laget. Spelet skulle lida enormt av en spelare som har en alldeles för risk-uppmanande spelstil med hög bolltapp-%. Säg att Pogba skolar sig lite och mognar till sig lite, anta att han blir en ansvarsfull mittfältare som inte "behöver" göra en fifa-fint på mittplan bara för att. Skulle Pogba vara densamma då? Skulle hans främsta anfallsstyrkor hämmas? Är det en potentiell flopp?

Intressanta frågor, ingen vet svaret:) Jag kan dock hävda att jag finner spelaren ypperst intressant, speciellt då han redan nu bör ses som världens bästa avslutare bland mittfältare, ihop med Frank Lampard och Yaya. En egenskap som lyst med sin frånvaro i barca ett bra tag.
Barcelona Gabriel
2015-01-30 02:47
Till alla som inte sett Pogbas aktioner mot Chievo sist. Denna killen är 21 år gammal. Fatta hur bra han kommer att bli!

Med all respekt till Juventus som jag gillar som klubb, har flera vänner som är juventinos, men en Pogba med rätt spelare runt om sig, världsklass spelare som Messi och Neymar, han hade vuxit något otroligt bland sånna spelare.

Åh, våta drömmar!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2015-01-30 00:27
Tycker jag ser en mer glad och lekfull Messi denna säsong. Tror också det har och göra med hans prestationshöjning. Känns som han anfaller med en helt annan inställning nu då han vet att han har andra duktiga spelare bredvid sig. Kanske är det då Messi är som bäst, när han vet att han har spelare han kan lita på runtomkring sig. Tog en säsong, men nu har de hittat varandra! Vår superduo , hoppas de fortsätta mosa sina motståndare.
Annons: