/spanien/barcelona/forum/3261.aspx/spanien/barcelona/forum/3261.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar11
2015-01-29 21:38
Först 3 möten mot Elche på kort tid Sen 3 möten med atletico på kort tid Och nu 3 möten mot villareal så oerhört tråkigt, undra hur spelarna känner
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-01-29 21:37
@100% AntiMadridista:

Han håller sig åtminstone till ämnet fotboll och inte skvallerjournalistik.
Barcelona Rambla~
2015-01-29 21:36
Villarreal blir svåra, obehagligt lag med många kvicka spelare. Vi lär knappast få kontra mot dom, snarare tvärtom. Fast allt handlar om hur första mötet slutar. Lite jobbigt att mötas både i ligan och cupen.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-01-29 21:36
Rambla Niva är inte så mycket bättre!
Barcelona [Carles Puyol 5]
2015-01-29 21:35
Det är bättre för oss att möta Villarreal än Getafe. Jag mer än nöjd för detta kommer göra så att våra spelare spelar på hög nivå. Jo bättre motstånd desto bättre kommer Barca spela.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-29 21:32
Gerard Moreno gör 1-0 för Villareal i 78:e minuten, om nu Getafe inte gör 3 mål på loppet av 10 minuter blir Villareal våra motståndare i semin.
Barcelona Messsias
2015-01-29 21:32
Ronaldo följer bara pepe i real, håller det på att bli en spricka :?)
Barcelona zigazaga
2015-01-29 21:29
Happ, då blir det vi mot Villareal i semin då.
Barcelona Junta Dimision
2015-01-29 21:23
Står 0-0 i 70:e minuten mellan Getafe och Villareal där något av de lagen är vårt potentiella semifinal-motstånd. Joel Campbell som lånades från Arsenal gör debut för de gula ubåtarna. Villareal vann första matchen med 1-0.
Barcelona Mdawg
2015-01-29 21:05
Haha, tyckte iaf de valde en passande bild på Mathieu på nyheten angående de läckta uppgifterna till media.
Barcelona Rambla~
2015-01-29 20:51
Jag vet att Mathieu menar väl och bara vill släta över allt. Han uttalade sig för ren radiostation från Monaco. Han borde dock veta bättre, oavsett vad och hur han säger det så behövs det inte mycket för att tomtarna på de spanska tidningarna hugger på detta. De vill ha drama, de vill ha kaos och de är inte rädda för att överdriva och vinkla sådana här uppgifter. Mathieu borde känna till detta och bara täppa igen truten.

Den där Sjögren är ingen riktig sportjournalist, han är en skvallerjournalist. Det enda han lever för och skriver om är skandaler och silly season. Har ni någonsin sett honom skriva mer djupgående om fotboll. analysera spelsystem etc? Har ni någosing sett honom skriva en artikel så som Niva eller Bank skriver? Nej, knappast va?
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-01-29 20:43
Mathieu borde bötfällas! Kan bara tillägga att det är Goal som skrivit från början och inte idioten Patrik Sjögren.
Barcelona Leo_Messi
2015-01-29 20:42
Right back Martin Montoya (23), who had announced he would leave this month, will in the end stay. Plays more and no formal bid. [catradio]
Barcelona Tiki-Taka
2015-01-29 20:22
Tänker fortfarande på matchen som Madrid hade mot Cordoba. Ett poängtapp där och vi hade endast legat 2 poäng bakom. Det är tyvärr sådana orättvisa vinster som i slutändan ger en ligatitel....
Barcelona Cule4life
2015-01-29 20:17
Hade jag vart Lucho nu så hade Mathieu hamnat längst in i frysboxen
Barcelona Erik Satie
2015-01-29 20:04
Patrik Sjögren har haft julafton ända in i januari.
Barcelona Erik Satie
2015-01-29 20:02
Kanske lite osmidigt skede att uttala sig om krisen, men jag tror också som enkos att han vill tona ner allt. Får be till gudarna att det inte påverkar formen. Sedan att det är Patrik Sjögren som skriver artikeln kanske gör att man lugnar sig lite, han är ju ett välkänt madridfan som gör allt för att kasta skit på barca och Messi i synnerhet.
Barcelona enkos
2015-01-29 19:36
Är det bara jag som uppfattar det som att Mathieu ville tona ner allt som snackats om Messi och LE, och han betonar också att "eftersom det är Barca så förstoras det hela" – Tränaren kom sedan för att tala med honom i omklädningsrummet efteråt och det var allt. Det här är saker som händer i alla klubbar men eftersom det är Barcelona så förvandlades det till en enorm sak. Det är problemet, säger Mathieu.
Barcelona Gabriel
2015-01-29 19:26
Mathieu kan ju inte ha alla hästar hemma i stallet, hur fan tänker han. Precis när klubben lagt de interna striderna bakom sig så öppnar han upp för nya diskussioner och debatter. Snacka om att vara oprofessionell och attans jävla osmart. Vi befinner oss i en bra tid med bra moral och fina resultat, sen kommer han med detta. Suck, din idiot! Håller med Rambla, hoppas att Luis Enrique bötfäller honom och petar honom en bra tid framöver.
Barcelona Heisenberg
2015-01-29 19:19
Om man bortser från hur Atletico spelade igår då det spårade ur fullständigt, så känns det som att de utnyttjar domarnas extrema ovilja att dra fram korten tidigt i matchen till max. Vanligtvis spelar de extremt hårt från start, ofta över gränsen. Men så fort de blivit varnade (vilket ju oftast först sker i andra halvlek av någon anledning) så taggar de ner. Det är ju helt befängt att något som kan ge direkt rött i 90e minuten bara är frispark i 5e. Hade domarna bara kunnat hålla samma nivå genom hela matchen skulle säkert många skador kunna undvikas. Men jag vet att det är alldeles för mycket begärt....
Barcelona Federer - köp en back, tack
2015-01-29 19:16
@Rambla~:

Mathieu verkar vara en idiot. Klubben borde förbjuda han att stå framför en mikrofon. Har för mig att han gick ut och kritiserade Lucho efter 3-1 matchen på Bernabeu där han sa att han blev förvånad att han startade matchen som vänsterback.
Barcelona Kröjf
2015-01-29 19:15
Mod vände sig idag direkt till Erik Satie och Xaviesta med orden:

"Det finns en PM-funktion, använd den".

Om det ska tolkas som en varning utifrån en ny policy på Les Rambles med nolltolerans vad gäller personangrepp, så lär det inte bli särskilt mycket skrivet härinne. Har sett åtskilliga övertramp, som varit mycket värre än deras "träta".

Ett exempel kan vara min egen "konversation" om Mattieus rökning med Lion 24. Vilken jag i eftertankens blekhet är allt annat än stolt över. Att sen Lejonet bad mig flyga och fara från forumet i anmärkningsvärt hätska ordalag, "bara" för att jag presenterade ett urval objektiva medicinska fakta ifråga om nikotinets fysiska effekter, gjorde ju inte saken bättre. Snarare tvärtom, eftersom vi båda från skillnad tll Erik Satie och (Xaviesta), lade fotbollen åt sidan nästan helt och hållet i stridens hetta.

Jag kommer i den aktuella kontexten också att tänka på mitt löjeväckande tillika beklämmnade svar till Neymar11, med anledning av denne via en replik riktad direkt till mig efter det att jag själv lockats till att kommentera en matchanalys av Barcelonistas, i vilken den senare skrev att den var som "dålig porr.Bra men för lite smack smack".

Får väl skylla mitt eget lågvattenärke i sammanhanget, på att jag p g a min svåra handskada fortfarande knaprar narkotikaklassade mediciner som läkare föreskrivit. Men nog borde väl vi inblandade parter i nämnda och postpubertala (?) "porrhärva", precis som Erik Satie och (Xaviesta), ha blivit hänvisade till PM - funktionen av Mod?

För egen del fann jag för bäst att bänka mig själv ett tag, efter att ha följt upp porraljerandet med en snuttifierande slutplädering i fallet FC Barcelona versus FIFA, som föll så platt till marken vid en retoaktiv genomläsning att en abstinent brännvinsadvokat kunnat göra slarvsylta av mig om det varit på allvar.

Men i natt bestämde jag mig emellertid för att göra comeback och skrev om hur många härinne som tycks ha tagit till sig Martin Åslunds sätt att se på Suarez underskattade betydelse för Barcas anfall i stort och då särskilt Nemar och Messis framfart i och utanför straffområdet. Snacka om att byta fot, med tanke på vad som skrivits om honom härinne tidigare.

Jag han se att Gabriel inte var sen att svara mig i den sena vargtimmen. Men bestämde mig för att stänga butiken och avstod från att läsa hans replik, med mina möjligheter att somna utan en överdos av medicin i åtanke. Har ju sen tidigare erfarenhet av en smått oförsonlig ordväxling honom och mig emellan i ämnet Suarez. Som åtminstone enligt mitt förmenande ställer Erik Satie och (Xaviesta):s helt i skuggan av oss. Nästintill lite småtjafs vid en jämförelse.

Har för övrigt faktiskt fortfarande inte läst Gabriels svar, men kommer givetvis att göra det när jag känner mig på rätt humör. Om svaret ifråga sen visar sig vara av ett slag som får min replik att bäst lämpa sig för PM -funktionen, återstår att se...

Barcelona enkos
2015-01-29 19:07
Rambia

Låt medierna fortsätta snacka skit, bara Barca fortsätter att dominera och Messi och co le på plan varje match så är vi nöjda :) Barcelona bevisar det motsatta hela tiden, och att Messi skulle lämnat och LE fått sparken men inget hänt visar bara vem som ljuger och vem inte...
Barcelona Rambla~
2015-01-29 19:04
Smidigt Mathieu, efter att klubben lämnat allt tjafs bakom sig var han bara tvungen att öppna sin käft framför en mikrofon. Han har varit tillräckligt länge i Spanien för att veta hur media fungerar där när det gäller Barcelona och Real Madrid. Hur de förstorar upp allting och gör en höna av en fjäder. Vilket i sin tur gör skandalhungrande muppar som P Sjögrens dag hemma i Svedala. Vi är inne i en riktig bra period nu och sådan uppmärksamhet är ju vad klubben verkligen behöver. Idiot, rök dina cigg, chilla och ge fan i och prata med media. Hoppas LE bötfäller honom och sen skickar upp hans arsle upp på läktaren i en månad.
Barcelona enkos
2015-01-29 18:59
Det är något fel i huvudet med Sjögren och hans förmåga att tolka saker och ting. Mathieu säger att den 2 jan hände att Messi blev arg på träning och att han efteråt snackat med LE och att det var allt, något alltså händer överallt men eftersom det är Barca så förstoras det till max.. Ändå väljer Sjögren att skriva "!Nu är det bekräftat" haha pajas alltså.. men som vågar inte komma fram med alla påståendet om att Messi skulle lämnar, LE skulle fått sparken, bla bla bla...
Barcelona Neymar11
2015-01-29 18:58
Härligt när dom vågar yttra sig och skydda sig själva
Barcelona yeezus
2015-01-29 18:32
@westinho - Sergio #5:

Nice try Xavi...;)
Barcelona Neymar11
2015-01-29 17:39
Gabriel Det roliga är att vi fick ytor för Simone inte trodde att vi kan kontra haha! Så jävla härligt det var att se Första målet där hela trion samarbetar såg ut att vara inövat Ter stegens assist till neymar var galen
Barcelona Leo_Messi
2015-01-29 17:38
Aktuell fråga gällande dessa många domartabbar och kommitténs straffpåföljder som i mitt tycke är orimliga i La Liga. Domarinsatserna i Spanien under all kritik, Detta gäller även för övriga lag som på ett felaktigt sätt blir bortdömda. Det handlar framförallt om felaktiga straffar för/emot, utvisningar samt gula kort. Dessa indicenter ökar säsong för säsong utan förbättringar. Hur vet man om det sker utredningsarbeten för att förebygga mängden fel? Hur vet man om domarna som begått grova misstag blir avstängda? blir dom det överhuvudtaget? Varför jag lyfter fram det är just därför att det har gått för långt. Vart går gränsen? Favoriseras fotbollsstjärnor av domarna samt kommittén i form av mildare straff vid grova händelser som nu senast med Penaldo? Vilka signaler sänder det till blivande talanger när de ska skriva framtida kontrakt med lag? Att bli misshandlad med sparkar och slag i huvudet och ändå komma lindrigt undan? Vill man spela i en sån liga som uppfostrad talang? Det verkar tillhöra sporten i Spanien nuförtiden, man blir ju knappt avstängd, så länge man ber om ursäkt och La Ligas president tar bilder med Ronaldos barn så förstår man att det normaliseras. Dessutom fångas allt upp på video, bevis finns, men det verkar inte påverka straffets längd. Jag väntar på den dagen då domare och någon från kommittén som har rent bröstmjölk i sig gå ut och erkänna mutning från högre instanser för att rentvå denna smutsiga kampanj som döljer sig bakom fasaden. Kom gärna med egna teorier och funderingar om varför det ser ut på detta vis
Barcelona Gabriel
2015-01-29 17:31
Atleticos plan i att låta gräset på deras arena se ut som en potatisåker hade säkert fungerat om det inte vore för att Luis Enrique hade överlistat Simeone och dödat dem på kontringar. Vi spelade inte vårat vanliga bollrullande tiki taka spel igår.

Schack-matt heter det tror jag.
Annons: