/spanien/barcelona/forum/326.aspx/spanien/barcelona/forum/326.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
4/25/2017 19:50
Lennyromario hur ställer du dig till detta beslutet? Inget personligt mot dig, men lite mer rättvist får det väl ändå vara?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Fuerza
4/25/2017 19:41
Det är en j*vla skandal rent ut sagt! Snacka om att de darrar nere i Madrid efter förlusten.

Nu är det så officiellt det kan bli: Real Madrid spelar med HELT andra förutsättningar jämfört med resten av ligan.
Barcelona Amo.38
4/25/2017 19:27
Ja han måste väl fått två matcher??
Barcelona FCB_Messi
4/25/2017 19:24
Stämmer det att ramos bara fick en match ? I så fall , kan inte Barca klaga på det ? Är inte regeln 2 matcher minst på direktrött ? Han kan ju knappast få mindre än Neymar ? Vägrar tro på detta ....
Barcelona Barca4life98
4/25/2017 19:18
the Cameroonians Ge inte upp hoppet om Denis centralt på mitten än ;) Ingen av våra mittfältare har varit speciellt den här säsongen. Han behöver självförtroende och speltid (ett par matcher i rad). Dessutom har han oftast fått spela på Rakitic position, som är högerytter. Tyckte att han var grymt duktig två ggr om mot Sevilla borta (supercupen + ligan), som CM. Han är den som är mest lik Iniesta i sin spelstil egentligen.
Barcelona Kröjjff
4/25/2017 18:58
koeman92 & Gabriel

Jag nöjer mig med att ta åt mig äran för att jag lade grunden till två lika befogade som intressant repliker, som sätter saker och ting i ett större sammanhang än det jag själv såg när jag skrev.

Barcelona the cameroonians
4/25/2017 18:55
[QUOTE=Barca4life98]the Cameroonians Herregud city kommer att ha De Bruyne, Weigl och Isco på mitten, vilket mittfält. Jag tycker att Messi har lyckats kombinera någorlunda bra med Denis Suarez faktiskt, när han har fått spela. [/QUOTE] Eftersom Gündogan är så skadebenägen behöver Pep nån som kan binda ihop lagdelarna - och då tror jag på Isco. Angående Denis så är han mer rörlig som spelare och är snabb på att ta fram bollen och sen fortsätta rörelsen. Det aktiverar Messi på ett annat sätt än t ex Rakitic och Gomes som är mer passiva och istället inväntar att Messi ska göra nåt. Tyvärr är Denis ingen innermittfältare i mina ögon, han saknar intelligensen för att ha spelet på alla sidor runtomkring sig.
Barcelona 100% AntiMadridista
4/25/2017 18:55
[QUOTE=Andresito | 94:39
Barcelona koeman92
4/25/2017 18:51
Kröjjf & Gabriel

Problemet med Titos besatthet av Thiago Silva var inte bara att man inte övervägde andra alternativ, utan att planeringen var oerhört kass. Efter att ha jagat Silva under en hel sommar, under en tid då vi var i skrikande behov av en stabil mittback, panikvärvade man istället Alex Song i sista sekund. Detta hade man kunnat undvika om man a) gjort klart med Thiago Silva redan innan transferfönstret, b) betalat utköpesklausulen, eller c) om man på förhand lagt fram flera andra alternativ ifall den värvningen inte skulle gå igenom. Bara under den sommaren exempelvis var flera juveler såsom Hummels, Vertonghen, Marquinhos (som fortfarande var i Roma) m.fl tillgängliga.

För att undvika ett liknande scenario bör man därför helst göra klart, eller åtminstone ha en personlig deal med Verratti redan innan transferfönstret börjar för att underlätta processen. Om vi redan nu vet att han inte kommer att vara tillgänglig, kan vi därmed gå efter någon annan och undvika panikvärvningar i slutet av fönstret när säsongen håller på att dra igång. Dessvärre har historien lärt oss att ordet 'planering' inte finns i ledningens ordbok.
Barcelona Gabriel
4/25/2017 18:51
Ramos vårdslösa tackling på Messi som hade kunnat resulterat i en karriärshotande skadade resulterar alltså i 1 match avstängning medans Neymars utvisning och applåder till domaren resulterar i 3 matcher. Och madrid fansen har mage att påstå att de inte får hjälp av domarna och förbundet. Only in Spain!
Barcelona Barca4life98
4/25/2017 18:38
Andresito Vafan, ger inte direkt rött alltid minst 2 matcher. Jävla skämtliga asså, det där kunde ha varit karriärhotande om Messi inte hade hoppat undan.
Barcelona DM1982
4/25/2017 18:34
En tackling som kan skada en spelare hårt ger en match men två normala gula kort och en handklappning ger tre. Bara i Spanien och för ett visst lag.
Barcelona Kröjjff
4/25/2017 18:34
Varför inte äntligen låta Sergi Roberto få chansen att bevisa sitt rätta jag på mittfältet? Inte för lång och trogen tjänst som egen produkt från La Masia. Utan för att Sergi ska återvinna sin tillit till den talang som tagit honom tillräckligt långt för att lyckas som högerback i världens bästa liga, trots att han är utbildad till att spela boll i mittens rike. För ni har väl inte glömt hur vi häpet gjorde vågen för honom härinne när han fick möjligheten att visa vad han kan, till och med på en ovan position i Alves frånvaro? Kanske överskuggas det minnet som omfattar flera insatser i rad, av "plattmatcher" som den mot PSG borta? Samt en del andra mindre lyckade insatser innan och efter. Då vill jag påminna om att han hade en villrådig Gomez framför sig mot PSG som blev ytterligare en belastning på en ovan position, istället för en spelare som kunde bistå Sergi Roberto utmed kanten. Och inte som tvärr blev fallet, tvinga honom att ha fullt upp med att utöver att försvara mot PSG - anfallare, även täcka upp luckor som uppstod på grund av portugisens misstag; som mer eller mindre friställde forwards. Och det är väl ingen som på fullaste allvar tror att inte Racitic formsvacka på samma kant, påverkat Sergi Robertos backspel i en negativ riktning? Saker och ting hänger ihop i en lagsport som fotboll. Att då stirra sig blind på Sergi Robertos mindre lyckade insatser under sådana omständigheter, är att likställa med ett enögt bolltittande.
Barcelona Andresito | 94:39 & 91:47
4/25/2017 18:32
Inte helt oväntat: Ramos stängs av i en match och är tillbaka mot Valencia.
Barcelona Barca4life98
4/25/2017 18:30
the Cameroonians Herregud city kommer att ha De Bruyne, Weigl och Isco på mitten, vilket mittfält. Jag tycker att Messi har lyckats kombinera någorlunda bra med Denis Suarez faktiskt, när han har fått spela.
Barcelona the cameroonians
4/25/2017 18:27
L.A.M På tal om Messi och hans kombinationsspel så har det verkligen skett en förändring de senaste säsongerna. Först hade han såväl Alves (kommer aldrig glömma deras gemensamma uppvärmningar inför match) som Xavi. Så försvann Xavi och Rakitic kom. Så försvann Alves och Roberto kom. Istället för att kombinera på högersidan så har pendeln svängt en aning och mu är det oftare crossbollar till Neymar eller direktspel på Suárez som gäller. Tror även Messi själv kan sakna att hitta väggspelen och någon som klarar av att kombinera i högt tempo. Å andra sidan går det ju hyfsat bra ändå, och det beror ju såklart på världens bäste själv. Slutligen, Isco kommer att hamna i City.
Barcelona Soko
4/25/2017 18:24
Messi avgjorde inte bara matchen mot Real utan verkar ha sett till att Zidane är på väg att sparkas , skriver AS. En tänkbar ersättare är Löv, men även Pochettino och Conte nämns.
ps. Perez har tröttnat på Bale som han säger är mer på sjukhus än på plan.
Dele Ali var aldrig tänkt att spela hos oss ? City och Real har uttryckt önskan att värva honom för 100 miljoner euro.
Barcelona Barca4life98
4/25/2017 18:24
L.A.M. 10 Enligt mig borde Messi gå tillbaka till att spela falsk 9. Det rubbar inte 4-3-3 strukturen lika mycket om han får den rollen. Då behöver man dock mittfältare som tar löpningar framåt i planen när Messi droppar. Sergi Roberto hade varit en sån spelare kanske? Sen med Verratti + Busquets på mitten. Suarez är grym men det känns som att han måste ta en kantroll, i alla fall i försvarsspelet. Tycker tyvärr att det skulle vara bättre om man fick in någon som Griezmann istället. Han är snabbare och kan spela på kanten dessutom är han målfarlig. Önsketänkande från min sida såklart. Man får Ney och Griezmann som jobbar hårt i båda riktningarna.
Barcelona L.A.M Nr 10
4/25/2017 18:12
Om vi värvar en eller två bolltrygga playmakers i sommar, hur ser ni på Messis roll på planen då? Han kommer då inte ha samma behov av att komma såpass långt ner i banan. Samtidigt är det enligt mig där han är som allra bäst. Gällande om vi som är bäst när Messi spelar i mitten beror på. Mot Real Madrid var det nyckeldrag av Lucho då vi blev 4 mot 3 på mittfältet och kunde vinna den kampen rätt så komfortabelt. I matcher som mot Juventus blir det däremot väldigt låst i de ytorna. Jag tycker även det är tydligt att Suarez får lida av att Messi går ifrån sin ursprungliga position till höger. Han jobbar och sliter fortfarande extremt hårt, han löper rätt och skapar oreda i motståndarförsvaret men får inte alls ut sin fulla potential. Detta är något jag hoppas nästa tränare hittar en lösning på. Det gäller att ha fingertoppskänsla och veta vilka matcher som är rätt att göra vad med Messi. Det är också en fördel för oss att kunna använda honom på olika platser då motståndarna aldrig kan förlita sig på en hundraprocentig plan för att radera ut världens bäste. Med allt detta sagt så vattnas det verkligen i munnen av att se Messi komma ner och kombinera med en Verratti/Thiago/Isco-typ samt Iniesta som om om han får vara skadefri återigen kommer kunna glänsa med dessa spelare bredvid sig. Det är en ganska markant skillnad gentemot att förses med bollar från Rakitic och Andre Gomes. Fixar vi mittfältssituationen råder det för ingen tvekan om att vi återigen kan bli världens bästa lag.
Barcelona II Barça II
4/25/2017 17:51
Tycker att ledningen ska gå all in på Isco. Snubben är världsklass men behandlas som skit av Real. Har även för mig att vi kan få han helt gratis då hans kontrakt går ut till sommaren. Frågan är om han vågar att göra ett sådant klubbyte och om han ens finns på ledningens radar, man kan ju alltid hoppas. Kommer han inte oss hoppas jag att han lämnar till något PL lag, vill inte se han i Real.
Barcelona Kröjjff
4/25/2017 17:48
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Utan jämförelser i övrigt vill jag höja ett varningens finger för att ta ut en succé i förskott, genom att peka på Jesper Blomkvist. Jag såg honom personligen på ett uppseendeväckande sätt överträffa alla storstjärnor i såväl FC Barcelona som Manchester United på plats, när Blåvitt som blivande gruppetta i CL vann hemma över dessa båda storklubbar 94. Milans talangscouter som då företrädde en av de absolut bästa klubbarna ute i Europa, slog till och köpte Blomkvist i tron att han skulle prestera på samma höga nivå i Italien som i kamratklubbens trygghet. Så blev emellertid inte fallet även om hans iögonfallande insatser i CL dröjde sig kvar på Alex Fergusons näthinnor så till den grad att "Sir" misslyckandet i AC Milan till trots, köpte loss honom från Parma. Bara för att med få undantag över tid i Man U, få placera honom på "bänken". Med andra ord så gick jättetalangen samma öde till mötes som Gomez m fl i vårt Barca. Att visa sig på styva linan mot bästa möjliga motstånd inom ramen för all den trygghet den klubb man representerat sedan tonåren erbjuder, betyder inte med automatik att man lyckas i en storklubb som FC Barcelona. Om det är något vi borde lärt oss under årens lopp så är det väl det, med tanke på vad vi fått ut av värvningar från dominanta spelare i exempelvis Valencia och Arsenal.
Barcelona Barca Barca
4/25/2017 17:47
Barcadinho Atletico Madrid - Real Madrid semin :)
Barcelona Barcadinho.
4/25/2017 17:32
@Barca Barca:

Till vilken match?
Barcelona Gabriel
4/25/2017 17:15
Kröjjff

Hola amigo!

Jag förstår din poäng och jämförelse med Verratti och Thiago Silva när du nämner Tito och kritiken han fick utstå här inne. Men att vara ute efter Thiago Silva och sen nöja sig med Alex Song hade varit som att vi var ute efter Verratti hela sommaren och sen nöja oss med Aron Ramsey.

Det finns andra duktiga mittfältare där ute även om Verratti är det perfekta valet. Dortmund gjorde nyss klart med Dahoud. Pjanic och Eriksen är två andra som hade kunnat göra det bra för oss bortsett från Thiago och Verratti. Man behöver inte ha tunnelseende. Tito hade kunnat gå för Hummels som på den tiden storflörtade med oss, fanns andra alternativ med men du förstår poängen.
Barcelona El Pistolero #9
4/25/2017 17:06
[QUOTE=Reymar]Precis som du säger så är den största anledningen till vårt dåliga mittfält just på grund av att dom är isärdragna. Rakitic blir misshandlad när han får agera som högerytter. Om vi nu ersätter Verratti med Rakitic tror du verkligen vi kommer dominera mittfältet när Verratti får husera till högerkanten? Freeyormind De,bele är Europas kanske största talang och han är även ett Barca fan men Msn Dembele hade aldrig funkat i praktiken. [/QUOTE] Varför skulle Verratti husera till höger om vi har en ny tränare med helt annan taktik? Rakitic är en hyfsad lirare men vårt mittfält ska vara ren o skär klass.
Barcelona Kröjjff
4/25/2017 17:03
Flera fans härinne har återkommande ondgjort sig över att Tito var så ensidigt besatt av att värva Thiago Silva - som då utan större tvekan var att betrakta som världens bästa mittback - med syfte att förstärka den absolut svagaste länken i laget; som nog framförallt Barcas mittförsvar bör beskrivas som vid den aktuella tidpunkten. Men om Tito verkligen var så fel ute i det fallet med sin brist på flexibilitet vad gäller transfers, så borde kanske en och annan kritiker av honom för detta "tunnelseende", vara lite mindre fixerade vid Verratti som förstärkning av ett sviktande mittfält under Luchos styre. Inte minst med tanke på att italienaren liksom Thiago Silva spelar för resursstarka PSG. Som vet italienarens värde och har vett att ta betalt därefter; om oljebolaget nu över huvud taget är villiga att sälja sin guldklimp till den kanske värsta konkurrenten, i sin fortsatta strävan efter att erövra herraväldet i fotbollsvärlden i ensamt majestät.
Barcelona Katalano
4/25/2017 16:58
Reymar

Det ser mer ut att bli Valverde än Unzue, men även om det blir Unzue så är det trots allt inte skrivet i sten att vi kommer att spela på samma sätt som nu, även om många förväntar sig det, mig själv inkluderad. Men oavsett så finns det inte en chans att Veratti, om han värvas, kommer att användas på samma sätt som Rakitic gör idag, för i så fall skulle man gå för andra spelartyper än just Veratti. Håller du inte med? Veratti gör att Messi inte behöver kliva ner på mittfältet och hjälpa till lika mycket exempelvis. En ny högerback skulle innebära andra möjligheter på kanten dessutom.
Barcelona Kröjjff
4/25/2017 16:38
@Fuerza:
Med tanke på alla gula kort som uteblivit trots Ramos brutala försök att försöka kompensera sin bristande spelförståelse/ placeringsförmåga i försvarsspel, så kan man ju utifrån tidigare erfarenheter han samlat på sig under årens lopp vad gäller uteblivna påföljder för sina ständiga förseelser, faktiskt hysa en viss förståelse för att han tycker som han gör. Hade domaren fullföljt den återhållsamma tolkningen, hade ett gult kort räckt.
Barcelona Reymar
4/25/2017 16:35
Katalano

Du vet väl att den nya tränaren förmodligen heter Unzue och kommer säkerligen fortsätta med samma spel. Om Verratti ersätter Rakitic så kommer väl han ha samma roll med nuvarande taktik. Snarare så att ditt inlägg är helt meningslöst..
Barcelona Barca Barca
4/25/2017 16:13
Behöver lite hjälp med en sak. Går det att lita på stubhub om man ska köpa matchbiljetter ? Någon som har erfarenhet av det ? :)
Annons: