/spanien/barcelona/forum/3254.aspx/spanien/barcelona/forum/3254.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2015-02-05 07:28
Slår vi Real på hemmaplan så skiljer det 1 poäng mellan oss. Det är klart det går att jaga ikapp den poängen under våren. Med eller utan Atleticos hjälp. Däremot måste vi ju vinna våra matcher.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Erik Satie
2015-02-05 02:15
Oavgjort räcker fan inte på lördag. Atletico MÅSTE vinna om vi skall ha någon chans på ligatiteln. Så jäkla typiskt om real vinner just den här matchen mot atleti, den viktigaste av dem alla.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-02-05 01:45
Tare (sports director Lazio): "Rafinha had agreed to sign for us last summer, but Luis Enrique came and didn't want to sell. A pity." [ries] Tack Enrique.
Barcelona Thierry Henry
2015-02-05 01:44
Barcelona Thierry Henry
2015-02-05 01:42
@Coach Pep.:
Mer välformulerat skit snack får man leta efter. Du lurar ingen genom att linda in ditt Neymar förakt i falska Små hyllnings ord som du strör runt lite försiktigt i din text. Fick du rätt och jag fel i vår diskussion? Wow hur fick du ihop till det? När vi skrev i höstas så sa du att Neymars säsongsinledning mer eller mindre va en tillfällighet och att han ej har det som krävs för att bli en balon d or kandidat. Såhär halvvägs in på säsongen kan vi ju konstatera att du hade käpp rätt åt helv@te fel! Du byter nu helt riktning i diskussionen och pratar spelar profiler och massa annan goja. Du hävdar också att Neymar åker snålskjuts på Messis briljans. När det i själva verket är Neymar briljans som väckt Messi från sin dvala. Du fortsätter hacka på Neymars teknik och kallar mig för "fanboy". När det är du som stämplar en av fotboll världens mest bländande och effektiva tekniker som ordinär bara för att han inte dribblar av 5/6 spelare varannan gång han gör mål. Likt din pojk idol Ronaldinho gjorde. Neymar är en mycket effektivare och direkta spelar än Ronnie. Hans teknik och kvicka fötter syns ute i spelet och används bara för att vinna mark och ej för att showa. Du ser det som ett kvitto på att du hade rätt? Att han utvecklat och effektiviserat sitt spel från det han spela i Brasilien till det vi ser idag i Barca? Fantastiskt! Killen är 22 år och snittar 1 mål per match numera bredvid en spelare som tar så mycket plats och tid på bollen som Messi gör. Du vill ha bevis på att han kan styra vårt spel. Han styr redan och dominerar Brasiliens spel. Där är ditt bevis. Och det va det vi diskutera förra gången också. Då skyllde du på att han ej visat nått i barca. Nu gör han 1 mål per match här. Så då hittar du på något annat. För varje inlägg du gör så fruktar jag att du sänker iq nivån hos folk här inne som läser skiten. Det är helt otroligt hur du kan förneka en spelare som spelar fotboll på den nivån Neymar gör. Brasiliens lagkapten som briljerar i ett VM och som klivit fram som barca viktigaste spelare vid sidan av Messi den här säsongen. Fortfarande så snackar du om att Neymar ska "bevisa". Bevisa vad? Hans statistik och spel talar för sig självt. Jag vet bara 2 spelare som vid 22 års ålder va bättre än Neymar. Det är Messi och Ronaldo (den riktige). Ingen annan kommer i närheten. Men du kanske vill fortsätta hävda att Ronaldinho va bättre vid 22 års ålder? Dina analyser och synpunkter kring ämnet Neymar är komedi som bäst.
Barcelona Gabriel
2015-02-05 00:36
Marcelos kort kommer utan tvekan att upphävas. Kom igen, det förstår vi alla här inne redan. Det är liksom inget undantag att Cristiano kom undan med bara 2 matchers avstängning, det är enbart för att R Madrid möter Atletico till helgen, hade det inte varit för den sakens skull så tror jag faktiskt att Cristiano hade fått ett lite längre straff. Så att Marcelo ska missa matchen, nu när Ramos och James dessutom också skadade sig finns inte på kartan ens. Sen vill jag faktiskt påpeka att jag anser att domaren gjorde bort sig i just den aktionen, tycker inte att det på något sätt skulle vara en varning för Marcelo där men det är mindre intressant eftersom Barcelona också åkt på sådana skämtvarningar som resulterat i avstängningar men aldrig fått igenom våra överklaganden.
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-02-05 00:30
"I want to be available for Madrid for every game, but I do not know what to do. I hope to be told that I can play."

Hmm.. Marcelo vill spela och Perezs lättaste uppdrag i hans karriär som president måste nog va att han kan få sina spelares gula-rödakort upphävt. Även denna lär upphävas. Synd men sant.
Barcelona Mdawg
2015-02-05 00:15
Rafael Hernández @RafaelH117: "James Rodriguez is out for two months."
Barcelona >The Reporter<
2015-02-05 00:09
Hazard försvinner ofta i stormatcher, men inte alltid. Han är dessutom inte lika dödlig som Neymar. Hazard avgör sällan en match.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-02-05 00:07
A good coach is everything!

Vad har du rökt på människa

Hazard före Neymar årets skämt alltså

Tar Neymar alla dagar i veckan om så han kostat över 100 mile
Neymar is one of a kind broshan.
Barcelona LeoMessi
2015-02-04 23:54
Om det stod mellan Neymar och Hazard så hade jag valt Neymar alla dagar i veckan. Även om jag tycker att Hazard är bra så tycker jag helt ärligt att Neymar är bättre. Vi behövde någon som kunde avlasta Messi med målskyttet och den personen är Neymar. Hazard är ingen riktig målskytt, visst han är en duktig tekniker och fint spelsinne. Men det har Neymar också. Tycker dessutom att Hazard är som bäst när han hela tiden har tillåtelse att dribbla medan Neymar kan ständigt vara farlig även om han inte behöver dribbla. Han har mycket bättre löpningar och smartare dessutom.
Barcelona A good coach is everything!
2015-02-04 23:46
Nu när man ser både Bale och Neymar så kan man med handen på hjärtat som cule eller madrista, säga att man hellre hade tagit Hazard alla dagar i veckan. Snubben kosta t.om 200 mille mindre vid den tidpunkten. Skönt för mig att säga till polarna vad var det jag sa. Tycker Ney har gjort det bra i år missförstå inte men han är inte så bra och viktig som Hazard. Tycker heller inte Ney förtjänar ett nytt kontrakt. Snubben har glidit allt för mycket på en räkmacka. Ingen brasse stjärna har haft det lika lätt till toppen som Ney. Jag unnar honom missförstå inte men som sagt han tjänar 5 gånger mer än pogba och 2 gånger mer än Hazard. Så frågan är behöver han tjäna mer?? Sen är det jäääääävligt absurt att vi betalar ut mest i lön trots våran tunna trupp. Tänk er klubbar som Real, City, Chelsea,PSG betalar ut mindre i lön totalt, det är inte vettigt om man kollar till vår trupp. Så frågan är om det bara är klubb färgen som drar spelarna hit???
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-02-04 23:27
Jag tycker bara det är positivt att Ronaldo är med mot Atletico. Reals spel utan Ronaldo är mycket bättre och rakare, med Ronaldo i laget kan det bli för mycket då man hela tiden söker Cristi. Men när han väl får bollen gör han inget vettigt med den (inte de senaste 3 månaderna iaf), så därför är det bättre om Ronaldo spelar hehe. Han fuckar Reals spel, kort och gott. E: Tror också anledningen till varför Real inte har lyckats vinna mot Atletico fler gånger än de gjort de senaste åren är för att de har problem att vara spelförande mot topplag, de vet inte riktigt hur de ska spela. Mot Bayern förra året gjorde man det man är bäst på i hela världen, man kontrade sönder dom! Väl i finalen hade de stora problem att få ett övertag i matchen och först i förläggningen styrde man matchen dit man ville. Och det var pga att Atletico var slutkörda, dels fysiskt men även mentalt, tänk er hur jobbigt det är att släppa in ett mål i slutminuterna av matchen, och det i en CL-final!
Barcelona MUNIR-ADAMA
2015-02-04 23:26
finns det Nån hemsida man kan ladda ner gamla barca matcher?
Barcelona Zyzz
2015-02-04 23:07
@Erik Satie:

Det kommer han garanterat inte att göra. Ronaldo har ALDRIG gjort hattrick mot något storlag. Messi har gjort det mot Brasilien, Arsenal och 2 gånger mot Real. Ronaldo har bara gjort det mot smålag.
Barcelona Erik Satie
2015-02-04 23:03
fan. Ronaldo kommer säkert göra hattrick på lördag, så jävla typiskt.
Barcelona Leo y Cesc
2015-02-04 22:51

Någon som fortfarande tror att Bale är bättre än Neymar?

Bale är fan riktigt usel, tycker synd om honom för att han är en jordnära människa.

Peta bollen och springa funkar inte Spanien.
Barcelona NeymarJ11
2015-02-04 22:46
Dem gillar o prata om statistik ! Här får dem lite statistik
Barcelona NeymarJ11
2015-02-04 22:46
Dem gillar o prata om statistik ! Här får dem lite statistik
Barcelona NeymarJ11
2015-02-04 22:45
2015 Mål assist matcher straff Ronaldo 4-1- 6 (1) Bale 3-3- 8 (1) Benzema 3-1- 8 (0) Messi 9- 5- 8 (2) Neymar. 8- 1- 8 (0) Suarez 2- 5- 7 (0)
Barcelona Erik Satie
2015-02-04 22:41
Patrik Sjögren:
"Sevilla krossat - av världens bästa lag."
eller möjligtvis:
"Världens bäste på läktaren - när Real Madrid körde över Sevilla."
Barcelona messiooooxavii
2015-02-04 22:41
fan va naivt att tro att det är bara vi och atletico som kan stoppa real, det är nu i slutet av säsongen som alla lag tappar flest poäng.. CL ska kombineras med ligan samtidigt som att slitskador på spelarana uppkommer.. Alla med ngn kunskap om fotboll vet att ligan avgörs dom sista 5-10 omgångarna och det är där man ska vara starkast, för alla kommer tappa poäng..
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-02-04 22:40
@Baha - Tres Amigos:

Vi kommer att krossa sönder Bilbao. Vafan ska Bilbao göra? Tror verkligen inte Barca ger Bilbao en chans när dom tom vet att det är Madrid derby nu och inte ens lucho kan göra misstag nu. Upp till bevis!
Barcelona Erik Satie
2015-02-04 22:40
Vinner real på lördag är ligan körd. Vilken backlinje kommer det bli? De har typ alla borta? Carvjal-Varane-Nacho-Arbeloa...
Plus så är Ronaldo tillbaka vilket gör dem ännu sämre...
Barcelona Leo y Cesc
2015-02-04 22:38

Precis med den här smutsigt äckliga turen som Madrid hade ikväll vinner man en liga på, dom är bedrövliga men vinner ändå.

Om Barca ska ta hem ligan måste Atletico slå dom hemma och Barca göra likadant på Camp Nou och vinna alla matcher i ligan.

Synd att Sevilla inte kunde sätta fler än 1 boll av 10 klara chanser.
Barcelona Barcelonistas
2015-02-04 22:37
Under 2015 Neymar -Messi 17 mål Real Madrid 17 mål
Barcelona westinho - Sergio #5
2015-02-04 22:36
Frustrerande att se hur korkade Sevillaspelarna är. Real Madrid var dåliga idag, ett bra lag hade straffat dem. Mbia, Vitolo, Iborra har inga fotbollshjärnor. Fan va dåligt.
Barcelona Erik Satie
hoppas atletico spelar riktigt grisigt mot detta jävla pisslag. Skada varenda en.
Barcelona Barcelonistas
Detta Madrid kommer torska mot storebror det är jag nästan säker på. Btw så har Messi och Neymi tillsammans gjort lika många mål som Hela Real tillsammans. Känn på den La Puta!
Barcelona BARCA-més que un club
2015-02-04 22:35
Det enda som kan stoppa detta äckel tur laget Real är vi och Ateltico .

för så som det ser ut nu så kommer inte Real tappa någon poäng alls förutom mot oss då. för dom har flyt och fördelar med allt.
Annons: