/spanien/barcelona/forum/3253.aspx/spanien/barcelona/forum/3253.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-01-29 00:11
Så länge Lucho fortsätter med denna "taktik" kommer vårt mittfält inte vara bättre än så här. Och låt er inte luras av att Rafinha gjorde det bättre, det var en helt annan match i andra halvlek. Iniesta kommer aldrig att skina som innan eftersom han kommer vara betydligt längre från straffområdet. Så jag hoppas att berörda spelare inte får oförtjänt kritik, de är bara offer för spelsystemet. De är varken gamla, slut eller ur form. Så det är bara att be till gudarna att Messi och Neymar fortsätter bära laget på sina axlar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KristoferDelija
2015-01-29 00:10
@Rambla~:
Lägg ner. Hylla ditt eget lag Barca istället. Från att Barca knappt gjort mål mot Atletico samt inte vunnit på 5 möten i rad. Till att Barca har TRE raka segrar mot Atletico och gör TRE mål borta mot världens bästa defensiv. Atletico är enligt mig en utav världens bästa lag och framförallt världens bästa lag defensivt. Men Barca är sjukligt bra just och Barca ser kompletta ut offensivt. Messi är magisk från högerkanten och kommer in centralt och styr ifrån på en egen nivå. Ärligt talat så får Barca ut MEST utav Messi med en utgångspunkt från höger. Neymar har hittat kombinationsspelet och särskilt med Messi. Neymar har kommer in FULLT ut i sin roll nu till andra säsongen och fått sitt enorma genombrott. Neymar är lätt bland världens bästa på sin position och leker fotboll med Messi. Luis Suarez gör ett enormt jobb och som viktigast trycker ner backlinjen och skapar utrymme ut Messi och Neymar. Suarez är också otroligt stark en mot i duell spelet. Han kan bli bättre i passningsspelet för det krävs på en högre nivå passningsspelet i La Liga och Barca. Men där börjar han bli bättre och Suarez är sjukt viktig för Barca. Iniesta som vanligt med sina tempoväxlingar från mittfältet som bygger upp och skapar anfallaen samt att han börjar hitta formen sista tredjedelen och då är Iniesta en utav världens bästa spelare. Rakitic slår den första bollen rakt och tidigt och får ett flytt hela tiden offensivt med rörelse. Samt Busquets spindeln. Börjar hitta formen och då är han bäst världen på sin position enligt. Njut istället utav att Barca är så sjukt kompletta just nu och har offensiv som just nu är bäst i världen.
Barcelona Rambla~
2015-01-29 00:09
@Andresito:

Heh, jag såg något jag trodde var en barcatröja med texten Silly Season Januari 2015 brevid. Jag tänkte vafan? Visade sig vara Eibars silly season. :D
Barcelona Rambla~
2015-01-29 00:06
Juanfran, inte den skarpaste kniven i lådan tydligen. Han ingick själv i det spanska lag som pinsamt åkte ut redan i gruppspelt i samma VM.
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-01-29 00:05
Simeone (coach Atletico): "Messi on his own is more dangerous than Cristiano, Benzema and Bale together." #fcblive
Barcelona zigazaga
2015-01-29 00:04
Simeone (coach Atletico): "Messi on his own is more dangerous than Cristiano, Benzema and Bale together."

Ouch, den måste svida i huvudstaden.
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-01-29 00:01
Bra insats idag och laget har höjt sig väldigt mycket under den senaste månaden. Messi och Neymar är nog (utan att överdriva) världens bästa spelare för tillfället. Kemin som finns mellan dom är underbar att skåda. Dessutom så ser backlinjen väldigt stabil ut (?). Det känns konstigt att säga det men Pique och Mascherano har varit bra, tillsammans. Dock så måste jag kritisera mittfältet. Inte nog med att våra spelare inte levererar poängmässigt, men det är så enkelt att spela sig förbi Barcelonas mittfält. En sak till. Jag undrar hur snabbt det gick för Alba när han spelade Neymar fram till brassens andra mål.
Barcelona Rambla~
2015-01-28 23:58
@Barcelonistas:

Snarare Atletico som är mediokra när det försöker spela fotboll.
Barcelona LeoMessi
2015-01-28 23:54
Men det är inte marquinhos fel ju!! Han trodde att dom köpte luiz för 50 miljoner pund för att ha honom på bänken. Han hade chansen att komma hit och jag vill inte ens ha honom gratis. Jag ser hellre att bartra får chansen före honom. Bartra har haft tålamod och när han väl har fått spela så har han gjort det riktigt bra! Varför ska en marquinhos, som hade sin chans, komma och ta en spelares plats vid namn bartra som har gjort det bra och varit väldigt tålmodig?
Barcelona Barcelonistas
2015-01-28 23:53
El F**** kallar oss mediokra? Haha förlåt men vilket hot hade Atöetico mot oss på CN? Att påstå att våra vinster mot Atletico bara beror på tur säger allt. Hur bra var dom mot Atletico? Elr senast där dom var mediokra. Nej ett tecken på rädsla hos la putas kolera.
Barcelona Andresito
2015-01-28 23:50
Ni som diskuterar värvningar, ni är väl medvetna om att vi har en transferban? Sommaren 2016 kommer det finnas andra bättre alternativ, inte lönt att diskutera det nu.
Barcelona KristoferDelija
2015-01-28 23:50
Barcelona är enligt mig just nu världens bästa lag.
Neymar och Messi ser läskigt bra ut.
Barcelona *hjärta*Stay calm, fake left and see you later
2015-01-28 23:49
@Maestro Xavi:

Hade gärna vilja se en compilation på hans matcher mot Atleti i år. Det är hans favoritmotståndare målmässigt sen han kom till spanien.
Barcelona Neymar11
2015-01-28 23:48
Jag hade inte tagit emot Silva eller marq ens om dom kom gratis krypandes från Paris. Dom hade sina chanser
Barcelona Barca4life98
2015-01-28 23:47
frippe(Xavi) Ja, låter ganska bra faktiskt. Jag hade velat se; Azpilicueta, Marquinhos/Laporte, Coutinho/Pogba/Hazard/Veratti
Barcelona Heisenberg
2015-01-28 23:46
frippe (Xavi)

Marquinhos har haft sin möjlighet att komma till Barca men nekade. Förhoppningsvis får han aldrig en till. Du ska bara få en chans att spela för oss och du ska komma springande med tårar i ögonen av lycka. Han kan gott spendera sin karriär på bänken i PSG och fundera på hur fan David Luiz hamnade före honom i kön.
Barcelona Neymar11
2015-01-28 23:45
Det är så oerhört tråkigt när lag inte kan ta en förlust som män och börjar bete sig som grottmänniskor. Förstör allting med fotbollen Att domaren var dålig är inget nytt och inget atletico ska gnälla på med tanke på hur ofta dom blir gynnande mot oss Jag själv har ingen som helst respekt för någon i atletico och dom visar sig från sin rätta sida. Men kommer undan med så mycket pga dom är ett "litet" lag
frippe (Xavi)
2015-01-28 23:42
Läste här att vi skulle haft en ny högerback, mittback och en mittfältare.
Ny mittback skulle jag ta Marquinhos, den potentialen och lär vara billigare och med tanke på situationen i PSG måste väl han vara sugen på en flytt.

Som ny mittfältare skulle jag vilja ha i en som kan spela dubbel pivote med Busquets i dom "svårare" matcherna. Verratti skulle nog vara ett bra nyförvärv!

Barcelona Maestro Xavi
2015-01-28 23:41
Så här hanterar man AM på ett korrekt sätt.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
Så otroligt skönt att vi äntligen kan använda Messi på kanten. Vi har inte kunnat göra det på väldigt länge i och med att hans partner där uppe har inte fyllt det tomrum Messi lämnar när han går ut på kanten. Men med Neymar som kan göra det lilla extra och Suarez som löper som ett djur fungerar det väldigt bra. ( Mest på grund av Neymar såklart ) Om Suarez kan jobba på sina otroligt dåliga mottagningar och effektivitet framför mål kan det bli ännu bättre. Men men, tror det visar sig rätt soklart att det är betydligt svårare att spela anfallare i Barcelona och La liga än i Premier League. När Suarez spelar bredvid vår superduo ser han ut att röra sig i slowmotion ibland. Inte mycket hans fel att de är så jävla bra rent ut sagt. PS. Neymar går snart om Ronaldo, kanske om 1 eller 2 säsonger ;)
Barcelona Maestro Xavi
Jag vill köpa highlights från Ray. Är det någon som har?
Barcelona gulu
2015-01-28 23:40
[QUOTE=zigazaga]Juanfran, vilken nolla... [/QUOTE] Var det det han gjorde alltså. Undrade vad fan han sysslade med...
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-01-28 23:37
Hahahaha att folk pallar göra så roliga bilder bara timmen efter Ardas skokastning xD
Barcelona Leo y Cesc
2015-01-28 23:36
@barcastuff: Barcelona are the first away team to score 3 goals in the first half at Atletico's Calderon since Simeone became coach #fcblive [via mrchip]
Barcelona Baha - Tres Amigos
2015-01-28 23:36
Skribenterna i Madrid forumet skyddar Neymar faktiskt. Härligt att se. Avslutar kvällen med lite statistik. UPDATE Messi has 30 successful dribbles in 3 games vs Atletico Madrid this season, while Cristiano Ronaldo has 7 in his last 3 games vs ATM.
RedemptionMn
2015-01-28 23:33
Tystnaden som uppstår bland Atletico Madrids fans när Barca gör ett hörnmål mot dem.
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-28 23:32
Simeone sade att han var stolt över sina spelare....
Jag skulle svara med detta:
Barcelona Erik Satie
2015-01-28 23:32
@zigazaga:

Spanien åkte ut i gruppspelet...
Barcelona Maestro Xavi
2015-01-28 23:30
@Barcelonistas:

Jag var inledningsvis väldigt skeptisk mot inköpet och trodde att syftet med honom var att endast sälja tröjor grundat på hans "youtube" popularitet, men oj vad fel jag har haft! Eller hur?
Mr. Culé
2015-01-28 23:29
Bara en tidsfråga innan "Skoturken" dyker upp på Youtube...
Annons: